IS kovia 18.9.

Anonyymi

Kaivataanko ratkaisuja? Ei se mitään, aloitan silti: autofiktion autofaktoja.

35

980

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Liian paljastava aloitus, sillä johdanto voi spoilata monen ratkonnan! Paljastukset soisi aloitettavan vasta toisesta kommentista sellaisten henkilöiden takia, jotka eivät apuja halua nähdä! Tämänkertainen aloitus oli tosi paha spoileri! Kiitos ei tällaisia aloituksia jatkossa. Pitää ajatella muitakin kuin vain itseään ja omaa erinomaisuuttaan!

• Anonyymi

Otsikkokin pielessä. Kaikki pielessä.

• Anonyymi

Joo, on se kamalaa kun paljastuslangassa paljastellaan ja paljastelemattomuutta arastelevat ihan vahingossa googlaavat paljastuslangan. On se ihminen ihme otus?

• Anonyymi

On kamalaa, koska jos ei ole aloittanut ratkontaa, koko ratkonta spoilataan tuollaisella aloituksella. Pääkuvasta johdetut sanaketjut ovat ristikoissa kivinta, enkä haluaisi omalle kohdalle tuollaista spoilausta.

En olisi voinut ohittaa spoilausta, sillä spoilaus oli aivan ensimmäisenä tämän aihealueen listauksessa.

Minua kerran arvosteltiin eräässä aloituksessa, että kerron johdannossa ristikon pääidean. Jonkun mukaan johdantoon ei spoilereita pitäisi koskaan laittaa, koska toisiakin ratkojia tulee ajatella.

Jis minä toimisin tällä tavoin, saisin arvostelua ja aivan syystä. Ihan mielettömän omahyväistä toimintaa säikeen aloittajalta. Mitään kunnioitusta toisia ratkojia kohtaan ei ole.

Luen tätä foorumia säännöllisesti ja olisin omalta kohdaltani ollut ihan mielettömän vihainen spoilauksesta. Onneksi ratkoin ristikon ennen spoilausta. Nyt olen vihainen vain muiden puolesta, jotka vahingossa tänne eksyvöt ja jotka kokevat mielipahaa spoilauksen vuoksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

On kamalaa, koska jos ei ole aloittanut ratkontaa, koko ratkonta spoilataan tuollaisella aloituksella. Pääkuvasta johdetut sanaketjut ovat ristikoissa kivinta, enkä haluaisi omalle kohdalle tuollaista spoilausta.

En olisi voinut ohittaa spoilausta, sillä spoilaus oli aivan ensimmäisenä tämän aihealueen listauksessa.

Minua kerran arvosteltiin eräässä aloituksessa, että kerron johdannossa ristikon pääidean. Jonkun mukaan johdantoon ei spoilereita pitäisi koskaan laittaa, koska toisiakin ratkojia tulee ajatella.

Jis minä toimisin tällä tavoin, saisin arvostelua ja aivan syystä. Ihan mielettömän omahyväistä toimintaa säikeen aloittajalta. Mitään kunnioitusta toisia ratkojia kohtaan ei ole.

Luen tätä foorumia säännöllisesti ja olisin omalta kohdaltani ollut ihan mielettömän vihainen spoilauksesta. Onneksi ratkoin ristikon ennen spoilausta. Nyt olen vihainen vain muiden puolesta, jotka vahingossa tänne eksyvöt ja jotka kokevat mielipahaa spoilauksen vuoksi.

Juu, tietenkin Iltis-koviksen ratkontaan ryhtymätön ensi töikseen siirtyy tälle saitille vain tarkistaakseen, onko ristikkoa koskeva säie avattu. Eikä mistään muusta syystä.

En epäile vihastumistasi, mutta en ole varma, voiko tunnettasi yleistää koko ratkovaan yhteisöön. Kuinkahan paljon näitä "vahingossa tänne eksyviä" aikuisten oikeasti on? Yksi vai kaksi.

• Anonyymi

Eräs arvostelija kirjoitti, että ratkojan putäisi saada valita, haluaako hän paljastuksia vai. Nyt aloittaja on riistänyt tämän mahdollisuuden spoilaamalla ristikon parhaan kohdan. Totaalisen ala-arvoista toimintaa aloittajalta. Ehkä kuitenkin vain töydellistä ajattelemattomuutta.

• Anonyymi

Onkohan Tapsa asialla? Kirjoitusvirhe paljastaa. Vastailee vielä itselleen. Noloa.

• Anonyymi

En kyllä mielestäni tässä vastaa itselleni vaan täydennän kertomaani.

"Hulluksi paljastajaksi" kutsutulta henkilöltä ei ole aiemmin tullut johdantoon tämän kaltaista spoilausta. Jos hän näin pahasti haluaa jatkossakin toisten ratkojien nautintoa pilata, pitää varoa tulemasta tänne, jos itse ei ole kovista aloittanut.

;inua ei hsittaa itse säie, vaan vain sen johdanto.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Hulluksi paljastajaksi" kutsutulta henkilöltä ei ole aiemmin tullut johdantoon tämän kaltaista spoilausta. Jos hän näin pahasti haluaa jatkossakin toisten ratkojien nautintoa pilata, pitää varoa tulemasta tänne, jos itse ei ole kovista aloittanut.

korjaan, näppisvirhe: piti olla shittaa (eikä hsittaa)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Unohtiko joku kysyä Ristikoiden keisarilta, miten ja missä ja milloin ristikoista saa keskustella ja mihin sävyyn?? Hyvä että ennätit näin jälkikäteen nuhtelemaan kaikki asianosaiset. Kuulostaa myöskin sitä, että teillä "oikeilla " ratkojilla on salaisia tapaamisia jossain, koska usein vetoat omaan rentoon suhtautumiseksi näihin paljasteluihin, MUTTA jotkut saattavat paheksua:)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aloitus ei ole hullun paljastelijan kirjoittama. Ettei vain olisi Tapsa asialla?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aloitus ei ole hullun paljastelijan kirjoittama. Ettei vain olisi Tapsa asialla?

En ollut, vaikka otsikossa on kirjoitusvirhe - kyllä sitä muutkin kirjoitusvirheitä tekevät. Olkoon kuka tahansa, johdantoon ei pitäisi laittaa paljastuksia, sillä sellaiset ovat paljastusten pakkosyöttöä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Unohtiko joku kysyä Ristikoiden keisarilta, miten ja missä ja milloin ristikoista saa keskustella ja mihin sävyyn?? Hyvä että ennätit näin jälkikäteen nuhtelemaan kaikki asianosaiset. Kuulostaa myöskin sitä, että teillä "oikeilla " ratkojilla on salaisia tapaamisia jossain, koska usein vetoat omaan rentoon suhtautumiseksi näihin paljasteluihin, MUTTA jotkut saattavat paheksua:)

Minua arvosteltiin siitä, että paljastin johdannossa ristikosta liikaa. Jos joku muu toimii vastaavasti, häntäkin tulee voida arvostella.

Samat pelisäännöt pitäisi koskea kaikkia. Tässä tapauksessa kyse on siitä, että paljastuksia sisältävien säikeiden johdantoon ei laiteta paljastuksia.

Ei pidä pakkosyöttää paljastuksia. Paljastusten pakkosyöttö on äärimmäisen epäkohteliasta toimintaa toisia ratkojia kohtaan, jotka eivät paljastuksia halua.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mustä tiedät, ettei tämä säie ole hullun paljastelijan? Kyllä hänkin voi tehdä otsikkoon kirjoitusvirheen, vaikka hänellä kirjoitusvirheitä ei taida olla näkynyt.

Yleensä hullu paljastelija aloittaa oman IS-säikeen, vaikka olisi olemassa paljastelut salliva säie ennestään. Jos tulee oikein kirjoitettu uusi samantyylinen säie, tämä säie on jonkun hullua palastelijaa matkivan kommentoijan aloittama säie.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mustä tiedät, ettei tämä säie ole hullun paljastelijan? Kyllä hänkin voi tehdä otsikkoon kirjoitusvirheen, vaikka hänellä kirjoitusvirheitä ei taida olla näkynyt.

Yleensä hullu paljastelija aloittaa oman IS-säikeen, vaikka olisi olemassa paljastelut salliva säie ennestään. Jos tulee oikein kirjoitettu uusi samantyylinen säie, tämä säie on jonkun hullua palastelijaa matkivan kommentoijan aloittama säie.

Palastella = paloitella = osittaa, pilkkoa ym.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mietipä oikein kovasti. Ehkä se aukeaa sinulle joskus.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mietipä oikein kovasti. Ehkä se aukeaa sinulle joskus.

Voihan sitä joku matkia sekä hullua paljastelijaa että minua samalla kertaa. Paljastelu viittaisi ns. hulluun paljastelijaan ja tahallinen kirjoitusvirhe minuun. Kirjoitusvirheen vuoksi joku jo ehti epäillä minua aloittajaksi. Joku siten nauttisi toisten saamisesta huonoon valoon. Olisi vähän kieroutunutta toimintaa.

• Anonyymi

Kirjoitusvirhe on muuten ns. hullun paljastelijan seuraavan viikon aloituksessa - todistetusti hänkin tekee kirjoitusvirheitä, joten kirjoitusvirhe otsikossa ei tarkoita sitä, että sen perusteella voisi päätellä aloittajan.

• Anonyymi

Olisi kiva saada vinkkiä ihan ylös koilliskulmaan. Ja mikä on ennalta-arvaamaton?

• Anonyymi

Olisikohan yllätys? Ei ole lehteä tässä, mutta muistelen niin.

• Anonyymi

Taitaa olla "ylläkkö", ei yllätys.

• Anonyymi

En ymmärrä kuka vahingossa osuu tälle palstalle. Minä ainakin tulen tänne apuja saadakseni kun omin voimin olen ollut riittävän kauan umpikujassa. Hienoa kun joku viitsii laittaa tänne ratkaisuja visaisiin ristikoihin ja säälittävää jos jotkut pikkusielut siitä suuttuvat.

• Anonyymi

On ollut tapana, että johdannoissa ei ole mitään paljastuksia, jotka spoilaisivat toisten ratkontaan. Eräs huomautti minua spoilaamisesta säikeen johdannossa. Jos minulta edellytettiin, että en johdannossa mitään paljasta, kyllä samaa voi edellyttää muiltakin.

Johdannossa spoilaamista on mahdoton välttää. On törkeää, että ei voi valita, haluaako paljastuksia vai ei. Kyse on mielekkäistä pelisäännöistä, joita voi kaikilta odottaa noudatta,ista, eikä mistään pikkusieluisuudesta.

Voisin toki kokeeksi spoilata. Siitä seuraisi huomautus. Mutta jos joku muu spoilaa, se on joillekin ihan oikein. Tämä on eriarvoista suhtautumista.

• Anonyymi

Missä avut? Kinastelua vain. Höh.

• Anonyymi

No niin. Pikkuhiljaa aukeaa eikä avausviestissä ollut ratkaisu ole ollut oleellinen mutta vihje ylläkkö sai minut oikeille jäljille.
      Nyt hiertää vasemman alakulman vihje Raisk jolle saan ratkaisusanan mitä en ymmärrä. Muuten on valmista oikeaa yläkulmaa lukuunottamatta.

• Anonyymi

RAISK - lisää vihjeen ja ratkaisusanaan perään yksi kirjain.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

RAISK - lisää vihjeen ja ratkaisusanaan perään yksi kirjain.

Niinpä tietysti! Kiitoksia avusta!

• Anonyymi

Raisk, harim, innasen eka. Auttaisi paljon. Kiitos.

• Anonyymi

Raisk ratkeaa yllä olevalla vihjeellä.
        Harim kirjaimet toiseen järjestykseen ja ratkaisu saa hymyilemään vaikka hikoilinkin tämän kanssa.
        Innasen eka on minulla puukkoon tai juomaan viittaava mutta risteävistä en virhettä löydä.
        Mikäli vihjeet eivät riitä niin palataan asiaan. Iloisiin ratkomisiin!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Raisk ratkeaa yllä olevalla vihjeellä.
        Harim kirjaimet toiseen järjestykseen ja ratkaisu saa hymyilemään vaikka hikoilinkin tämän kanssa.
        Innasen eka on minulla puukkoon tai juomaan viittaava mutta risteävistä en virhettä löydä.
        Mikäli vihjeet eivät riitä niin palataan asiaan. Iloisiin ratkomisiin!

Sen verran lisään, etta sanalla "eka" on tämän tyyppisissä vihjeissä kolme vaihtoehtoa- sanan eka alkukirjain
        eka aakkosten kirjain
        no 1, joka ristikossa usein tarkoittaa samaa kuin I, koska kirjoitusasu on samankaltainen.

• Anonyymi

Innasen eka on martini. Lehti on roskissa, joten muistista harim taitaa olla harmi seattuna. Raiskaan laitetaan joku kirjain perään ja valaistus iskee ällikällä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Innasen eka on martini. Lehti on roskissa, joten muistista harim taitaa olla harmi seattuna. Raiskaan laitetaan joku kirjain perään ja valaistus iskee ällikällä.

Puukko on muuten Marttiini.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eikös harim ole harmi ja vastaus kiuas eli kiusa?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eikös harim ole harmi ja vastaus kiuas eli kiusa?

Näin taitaa olla. Esitin asiani huonosti.

• Anonyymi

21.9.2021 Uutusristikkoon en saanut jäekevää sanaa vihjeelle HEVOSEN HÄNNÄLLÄ. En ymmärrä, mikä voisi olla pielessä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      21
      2556
    2. 148
      2234
    3. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      29
      2202
    4. Hullu liikenteessä?

Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      52
      2129
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1722
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      387
      1603
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      96
      1536
    8. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      286
      1432
    9. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      13
      1389
    10. Kunta ostaa kivitipun

Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      132
      1379
    Aihe