Tiede
Uudenkaupungin rauhan raja siirsi itärajan suunnilleen nykyiselle paikalleen. Rajakiviä on vielä monin paikoin näkyvissä.
Lähikuva hyttysestä kädellä, Jollaksen räme, 4.6.2019.
Harvinainen pogostantauti ei ole enää vain Itä-Suomen vitsaus – syynä on runsas hyttys- ja metsäkanalintukesä, kenties myös korona
Arkeologinen sinisävyinen helmi peukalon kynnellä.
Valtava ilmastokatastrofi autioitti pohjolaa 500-luvulla, mutta Ahvenanmaa sai uutta väkeä – vanha tieto Ahvenanmaan asutushistoriasta kumoutuu uusissa tutkimuksissa
Moderna rokote ampulleja ja pakkauslaatikko.
Pysäköityjen autojen edessä on pylväs, jonka taulussa mainostetaan premiumlaatuista lyijytöntä bensiiniä ja dieseliä.
Maailman kaikki bensiini on nyt lyijytöntä – satoja miljoonia ihmisiä sairastuttaneen ja tappaneen lyijybensiinin viimeinen pisara tiristettiin tankkiin Algeriassa
Karhun kallo, johon on kirjoitettu numero merkiksi kuulumisesta museokokoelmaan.
Ihmiskunnan käsistä karannut into antibiootteihin näkyy Ruotsin karhujen hampaissa ja Saksan villisikojen kärsissä
Variksenmarjan varpuja ja ruskan punertamia mustikanvarpuja lähikuvassa.
Ruskan punainen kertoo kasvin stressistä ja 4 muuta faktaa syksyn kauneimmasta luonnonilmiöstä, joita et ehkä vielä tiennyt
Ensimmäiset avaruusturistit pääsivät kiertoradalle
Avaruusturistit laukaistiin avaruuteen SpaceX-yhtiön raketin kyydissä – ensimmäinen täysin siviileistä koostuva miehistö pääsi onnistuneesti Maan kiertoradalle
Leijonanpääkoriste oli vielä paikallaan kasuunihylyn ranapalkissa vuonna 2005.
Suomenlahden pohjasta sukellettu veistos koristi 1700-luvulla uponnutta sotalaivaa – arkeologi toivoo, että se avaa mystisen hylyn salaisuutta
Pseudotomentella alobata Kajaanissa.
Tutkijat löysivät 13 Suomelle uutta sienilajia – loukkokäävästä vasta toinen havainto koskaan
-Verkkouutiset-
TIEDETTÄ luettelo
Anonyymi
0
<50
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1868543
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264648- 504178
- 593722
- 513186
- 502950
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262656- 432451
Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv382143- 292086