Mikko Hanhilammi

Totuuden torvi?

Jos haluat todella mielenkiintoisen kuvauksen autokauppiaan elämästä ja kaupanteon filosofiasta, yllättävästä sairastumisesta sekä taistelusta sairaalabyrokratiaa vastaan, niin käy ihmeessä tutustumassa:

http://kotisivu.mtv3.fi/ensio.hila/


Kirjan kerronta on niin mukaansatempaavaa, ettei malta mennä nukkumaan.....

15

972

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • luettu on!

      Olet oikeassa "totuuden torvi?"! Kirja oli pakko lukea suoraa soittoa. En ole muuten aiemmin törmännytkään automyyjän sielunelämän kuvaukseen kaunokirjallisuudessa! Epäilin jo, ettei myyjillä sellaista elämää olekaan...

    • Kirjoittaminenkin tässä tap...

      Voin luettuani todeta, että jos vastaan on tullut noin paljon "tuulimyllyjä" elämässä, niin siitä kannattaa ehdottomasti kirjoittaa kirja.
      Lukija huomaa näiden sanojen syntyneen vereslihasta, jonka säikeet ulottuvat koko kirjailijan elämänkaaren yli tuoden esiin henkilön moraalia piinaavat pahimmat kipupisteet ja elämänkokemukset. Ja se toivo. Se löytyy sydämestä, ja sydän löytyy..."rajaojasta"...

      • Sankarpoikii

        Rajaojan luettuani tuli Väinö Linnan tuntemattoman sankarpojat mieleen! Ensio Hila kuuluu Rokan Antin kanssa samaan popppooseen.
        Yllättävää myönteisesti,että heitä löytyy vielä.
        Mutta kirjassahan sanotaan " he eivät raukat tiedä,että niiden eloonjääneiden miesten jotka tekivät talvisodan ihmeen, geeniperintö on siirtynyt seuraavaan polveen ja entisestäänkin vahvistunut. Ei herroja pokkuroida. Talonpoika on kuollut,mutta talonpoikaisjärkeä ja rohkeutta ei lannisteta. Se on tavara, mitä kaikille ei ole annettu ja sitä ei voi ostaa." Luen jo toiseen kertaan.Palaan asiaan.


    • Totuuden torvi

      Olen kuullut, että Mikko "Ensio Hila" on työstämässä seuraavaa kirjaa.

      Onko kenelläkään tietoa seuraavan teoksen julkaisemisesta??

      • Rankkaa

        Rajaoja on hyvä kirja, "pikkukustantajalta"
        kirjailijalle vahinko, markkinointi olematonta.
        Kannattaisko vaihtaa siihen seuraavaan. Mutta laita itse "Ensio Hila"isoremmi päälle ja näytä myyntitaitosi? 3000 autoa 10000 kirjaa.
        Ei kun vauhdilla julkisuuteen, onnea! Kovat piippuun. t,Rankkaa


      • Juurvasta

        Odotusta on krusifiksin tarinan loppuosa?
        Jämijärven kirkossa on seinällä sellainen.

        Tekikö pappi voimissaan tahtonsa mukaan? Kuka sai rahat ja paljonko? Jokuhan ainakin maksaa siitäkin tulosta verot?

        Tutkiva kirjailija Mikko Hanhilammi kynä käteen ja asia kirjaksi! Löytyikö Osku? Siitäkin tietoa?


    • tunnelihiihtäjä

      Kova ja säälimätön! Hyvin kirjoitettu kirja.
      Kuka tietää pitääkö kirjoittaja Kilpolaa jämillä?
      Olen majoittunut siellä. Hyvä paikka.

    • perämies

      Hyvä torvi!
      Luin Rajaojan, tiedätkö torvi sinä mikä on faktaa ja mikä fiktiota? Aika herkullisia kohtauksia ja uskomaton juoni,vaikka taisin kyllä osan uskoa.
      torvesta totuutta?

      • Totuuden torvi

        Kuten nimimerkkini, niin myös asiat Rajaojassa ovat minun saamieni tietojen mukaaan täyttä totta.

        Epäilemättä Ension eräät monologit ovat erään Kalle Päätalon mukaisesti "muisteltuja", mutta asiasisältö, kuten pappi, krusifiksi, autojen huippumyyjä, sairaus ja siitä seurannut "virkamiespompottelu" ovat totisinta totuutta in Finlandia.

        Oletko Perämies lähettänyt mielipiteesi Rajaojasta suoraan kirjailijalle.
        Se voisi nopeuttaa uuden teoksen valmistumista!!
        Palautehan voi olla myös negatiivista; joku saattaa ottaa sen kuuluisan "herneen" hajuaistimeensa.


      • yks täältä vaan
        Totuuden torvi kirjoitti:

        Kuten nimimerkkini, niin myös asiat Rajaojassa ovat minun saamieni tietojen mukaaan täyttä totta.

        Epäilemättä Ension eräät monologit ovat erään Kalle Päätalon mukaisesti "muisteltuja", mutta asiasisältö, kuten pappi, krusifiksi, autojen huippumyyjä, sairaus ja siitä seurannut "virkamiespompottelu" ovat totisinta totuutta in Finlandia.

        Oletko Perämies lähettänyt mielipiteesi Rajaojasta suoraan kirjailijalle.
        Se voisi nopeuttaa uuden teoksen valmistumista!!
        Palautehan voi olla myös negatiivista; joku saattaa ottaa sen kuuluisan "herneen" hajuaistimeensa.

        Jaahas... Keskustelu tuntuu nyt ankkuroituvan siihen, mikä on totta ja mikä keksittyä Rajaojassa. Mikä yleensäkin on totuus? Voiko se olla objektiivista?

        Mitäs jos tämän sijaan keskityttäisiin kirjan ansioihin kaunokirjallisena teoksena, miellyttävänä lukukokemuksena ja loistavana selviytymistarinana, joka antaa toivon pilkahduksia itse kullekin valtakoneistoa vastaan taisteleville?


      • Perämies
        Totuuden torvi kirjoitti:

        Kuten nimimerkkini, niin myös asiat Rajaojassa ovat minun saamieni tietojen mukaaan täyttä totta.

        Epäilemättä Ension eräät monologit ovat erään Kalle Päätalon mukaisesti "muisteltuja", mutta asiasisältö, kuten pappi, krusifiksi, autojen huippumyyjä, sairaus ja siitä seurannut "virkamiespompottelu" ovat totisinta totuutta in Finlandia.

        Oletko Perämies lähettänyt mielipiteesi Rajaojasta suoraan kirjailijalle.
        Se voisi nopeuttaa uuden teoksen valmistumista!!
        Palautehan voi olla myös negatiivista; joku saattaa ottaa sen kuuluisan "herneen" hajuaistimeensa.

        Pisin aikani yht mittaan merellä on 22 kk. Leimaan passini heinäkuussa 3 kk matkalle,otan Rajaojan mukaan ja listaan fiktiot, hoitelen listan (torvi) sinulle syyniin. Nyt eniten olen uskomatta sukupuun joka toisen polven ukkelin kylmenemiseen 54 v.Siihen Preiviikin paskakuja kohtaan sen kyllä uskon todeksi.Myös Jari Sairasvuo häviäisi kauppataidoissa Hilalle, siltä osin teksti vakuuttaa.Palataan pytylle torvi!


      • pöllö
        Perämies kirjoitti:

        Pisin aikani yht mittaan merellä on 22 kk. Leimaan passini heinäkuussa 3 kk matkalle,otan Rajaojan mukaan ja listaan fiktiot, hoitelen listan (torvi) sinulle syyniin. Nyt eniten olen uskomatta sukupuun joka toisen polven ukkelin kylmenemiseen 54 v.Siihen Preiviikin paskakuja kohtaan sen kyllä uskon todeksi.Myös Jari Sairasvuo häviäisi kauppataidoissa Hilalle, siltä osin teksti vakuuttaa.Palataan pytylle torvi!

        aika läpinäkyvää itsensä mainostamista...


      • oma näkemys
        pöllö kirjoitti:

        aika läpinäkyvää itsensä mainostamista...

        Kuka heistä saa promikkaa, saako kaikki?
        Kyllä lukenut Rajaojan.


      • Lähes hukkunut
        Perämies kirjoitti:

        Pisin aikani yht mittaan merellä on 22 kk. Leimaan passini heinäkuussa 3 kk matkalle,otan Rajaojan mukaan ja listaan fiktiot, hoitelen listan (torvi) sinulle syyniin. Nyt eniten olen uskomatta sukupuun joka toisen polven ukkelin kylmenemiseen 54 v.Siihen Preiviikin paskakuja kohtaan sen kyllä uskon todeksi.Myös Jari Sairasvuo häviäisi kauppataidoissa Hilalle, siltä osin teksti vakuuttaa.Palataan pytylle torvi!

        Vahinko jos lähes ainut sanan käyttäjä hukkkui vai onko jo seilaamassa ?
        Kirja on kyllä sinänsä oikein hyvä.


    • joojoojöo

      Joo joo.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      75
      5674
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2506
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1987
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      60
      1738
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1601
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1398
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1307
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      13
      1295
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1239
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1193
    Aihe