Meneekö kukkien siemenet pilalle pakkasessa?
Oon kerännyt kukista siemeniä jotka oon laittanut huvimajan sisälle ikkunalaudalle. Onko ne pakko pussittaa vai pärjääkö ne talven yli kylmässä 🤔
Siemenet säilöön
12
787
Vastaukset
- Anonyymi
Oisiko paikalla alan asiantuntijoita 🤗
- Anonyymi
Ei ihan niin yksinkertainen asia, tarttis tietää lajokkeet
https://kotiliesi.fi/koti/puutarha/kukkien-siemenet-talteen-siementen-keraaminen-onnistuu-nain/- Anonyymi
Eli kuivassa ja huoneenlämmössä. Kiitos olit ihanan avulias 👍
- Anonyymi
Ne pärjää ihan hyvin kylmässsä. Suosittelen kuitenkin, että laitat ne lasi- tai peltipurkkiin, koska muuten hiiret syö ne niinkuin mun krassin siemenille kävi. Jos niitä on eri lajeja, niin pussita ne vaikka kahvinsuodatinpusseihin, jotka suljet niiteillä. Tai voit taitella paperistakin pieniä pussukoita niille. Eivät sitten mene sekaisin.
- Anonyymi
Lisään vielä, että kyllähän ne siemenet luonnossakin ovat talven yli kylmässä ja pakkasessa.
- Anonyymi
Juu, aattelinkin laittaa suodatinpussiin myöhemmässä vaiheessa 😄 muttei siis pelkää kylmää, hyvä tietää ettei oo hätää sen suhteen. Mitä muita siemeniä oot keräillyt?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lisään vielä, että kyllähän ne siemenet luonnossakin ovat talven yli kylmässä ja pakkasessa.
Kyllä, tosiaankin 😄
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juu, aattelinkin laittaa suodatinpussiin myöhemmässä vaiheessa 😄 muttei siis pelkää kylmää, hyvä tietää ettei oo hätää sen suhteen. Mitä muita siemeniä oot keräillyt?
Kehäkukissa olisi ollut siemeniä mutta en älynnyt niitä kerätä. Kehäkukat pitäisi kirvat poissa niinkuin samettiruusutkin.
- Anonyymi
Millonhan nuo krassin siemenet pitäis kerätä, ehtiikö vielä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Millonhan nuo krassin siemenet pitäis kerätä, ehtiikö vielä.
Ihan hyvin ehtii vielä, jos niitä näkyy. Nehän on aika isojakin että näkyvät helposti.
- Anonyymi
Tilaat jonkun innokkaan asiantuntijaraadin arvioimaan, että onko niitä kukkasia vaiko ei ole, niin sillähän se selviää. Väärässäolija maksaa viulut
- Anonyymi
Olen kerännyt jo vuosia krassin siemeniä talteen, mutta talveksi kylläkin sisälle.
En ole ajatellut, että voisi pakastaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla
Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e3067718Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne856019Jos olisit täällä
Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä1733571Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee322057Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea
Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.1951911Odotan että sanot
Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san221906- 361679
- 441494
- 551452
- 221441