Mikä koskee ketäkin..

Aina kun puhutaan suvaitsevaisuudesta, niin usein se liitetään ulkomaalaisiin, homoihin, muunsukupuolisiin ym.
Miksei niin hirveästi nosteta esiin suvaitsevaisuutta kaikkien ihmisten kesken?

Usein ei jotakuta huolita porukkaan, kun poikkeaa jotenkin suuresta massasta. Mihin katoaa hyväksymisen merkitys, kun kyseessä onkin ihan tavallinen, muutoin enemmistöön kuuluva ihminen?

Kaikki me ollaan erilaisia ihmisiä, eikä kahta samanlaista löydy. Ajatellaan erilailla asioista, ja tehdään asiat toisin kuin toinen. Pukeudutaan oman maun mukaan, sekä tykätään eri jutuista. Ennen puhuttiin, että on rikkaus, kun on erilaisia ihmisiä, mutta nykyään kaikkien pitäisi olla samaa massaa. Eikös tämä olekkin hölmöä? :{
Tuli tämä asia vaan mieleen yhdestä tarinasta, jonka luin eilen.

Yks toinen asia välähti tänään....

Tynkkynen on taas pää pölkyllä kiihottamisesta kansanryhmää vastaan.
Miksi käytetään tuota kiihottamis-sanaa?? Tuo ei musta sovi tuohon ollenkaan, vaan se pitäisi ennemmin olla yllyttämistä kansanryhmää vastaan.
Aina kun puhutaan tuosta kiihottamisesta, niin kyllä mulle tulee ihan muut asiat mieleen :}

79

843

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Klups...
      Ei kai ollu tuo loppu liian sexy? :)))))

    • Anonyymi
      • No varmaan se tulee tuosta, mutta eihän noissa kuitenkaan mitään sanaeroa ole...

        En vaa voi sille mitään, että mulle tulee aina muu mieleen :))


      • Anonyymi
        tinttu-liina kirjoitti:

        No varmaan se tulee tuosta, mutta eihän noissa kuitenkaan mitään sanaeroa ole...

        En vaa voi sille mitään, että mulle tulee aina muu mieleen :))

        Onko "puutetta" 😉?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Onko "puutetta" 😉?

        Kyllä!
        Mulla on nyt aivan älytön suklaan puute! ;)


      • Anonyymi
        tinttu-liina kirjoitti:

        Kyllä!
        Mulla on nyt aivan älytön suklaan puute! ;)

        Jaa mää jo vähän kiinnostuin että olis ollu jostain muusta!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jaa mää jo vähän kiinnostuin että olis ollu jostain muusta!

        Ai mistä? 😇


      • Anonyymi
        tinttu-liina kirjoitti:

        Ai mistä? 😇

        No kihottajasta!


      • Anonyymi kirjoitti:

        No kihottajasta!

        Kihottajasta puutetta,? :}


      • Anonyymi
        tinttu-liina kirjoitti:

        Kihottajasta puutetta,? :}

        Ensin tarvitaan hyvä kiihottaja niin sen jälkeen voi sitten jatkaa yhteistuumin pitemmälle ja molemmilla on kivaa.


    • Anonyymi

      Jep, likipitäen kaikki naiset ikään katsomatta ovat nykyään 'kehopositiivisia'.

      • No sinänsä on hyvä, että ihminen on omaan kehoonsa nähden positiivinen. Sillai, ettei peiliin katsoessaan näe itseään niin, että ihan masentuu.


    • Anonyymi

      Ei Tynkkynen ketään ole ollut kiihottamassa mutta tämän punaviher vinksahtaneiden ääri järjestö nimeltä suvakit ovat tämän saaneet aikaan,heiltä voidaan odottaa ihan mitä tahasa järjettömyyksiä myös tulevaisuudessa pitääkin itse alkaa heitä vastaan tehtailemaan noita vastaavia perättömiä ilmiantoja

      • No juu, ei kiihottanut ainakaan :}

        Vakavasti sanoen, niin nykyään pitää valita ssnansa tarkkaan, ettei sitä asiaa ymmärretä väärin.


    • Anonyymi

      Tynkkysellä on muutes tumma hipiäinen kumppani, mies vieläpä.

      • Se mua nyt vähän ihmetyttääkin, että miks sitä pidetään niin ulkomaalaisvastaisena, kun on kumppanikin tumma ja ulkolainen.


      • Anonyymi
        tinttu-liina kirjoitti:

        Se mua nyt vähän ihmetyttääkin, että miks sitä pidetään niin ulkomaalaisvastaisena, kun on kumppanikin tumma ja ulkolainen.

        Eikös tämä samainen poika saanut verenmyrkytyksen bb-talossa, duudsonit iskivät naulan ahteriin? On kyllä aikaa tästä jo tovi jos toinenkin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eikös tämä samainen poika saanut verenmyrkytyksen bb-talossa, duudsonit iskivät naulan ahteriin? On kyllä aikaa tästä jo tovi jos toinenkin.

        Eikö se ollu joku toinen, kun lyötiin korvalehden läpi...

        Muistan muuten Tynkkysen, ku sattui olemaan vieläpä mun voittajasuosikki silloin.


    • Anonyymi

      Kaikista tärkeintä on nyt keskittyä oikeisiin ongelmiin kuten liikennemerkkien muuttaminen sukupuolineutraaleiksi ja mm. ammattinimikkeistä -mies tai myös -nais päätteet pois…not!! Miten hemmetissä tämä on nykyään muuttunut tällaiseksi. Kaikista pahoitetaan mieltä ja mitään lakejakaan ei saa säädettyä ennenkin tasa-arvo valtuutettu on sen tarkistanut, mm. nyt Koronan aikana??

      • No, minä en ymmärrä liikennemerkkien vaihtamisia, enkä mies-päätteisten ammattien muuttamista.

        Näillä asioilla haetaan jotain sellaista, mikä paremmin vaikuttaa päinvastaisesti.


    • Anonyymi

      Sateenkaari porukka veti herneet nenään kun Päivi Räsänen esiintyi TV viihdeohjelmassa. Ei kuulemma olisi saanut? Ovatko he sitten suvaitsevaisia?? Mikä haloo olis noussut jos Päivi Räsänen olisi sanonut, että seksuaalivähemmistöjä edustaja ei olisi saanut esiintyä? Ihmettelen vain…

      • No tuossa oli vähän sellainen tilanne, että tuli hurrattua ihmiselle, joka oli teilannut koko porukan maanrakoon.

        Mä olisin kyllä kuvitellut, että uskovat ihmiset olisivat suvaitsevia kaikkia ihmisiä kohtaan.


      • Anonyymi

        Kaikki homot ja lesbot yms. ovat kehitysvammaisia sanan varsinaisessa merkityksessä. Ja heillä tämä vamman laatu on vain paljon pahempaa sorttia. Ei normaalit kehitysvammaiset heiluttele värilippuja ja vaadi joka vaiheessa, että heitä pitäisi palvoa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki homot ja lesbot yms. ovat kehitysvammaisia sanan varsinaisessa merkityksessä. Ja heillä tämä vamman laatu on vain paljon pahempaa sorttia. Ei normaalit kehitysvammaiset heiluttele värilippuja ja vaadi joka vaiheessa, että heitä pitäisi palvoa.

        Tuo oli kyllä rumasti sanottu.

        Ihan tavallisia ihmisiä kaikki.


    • Anonyymi

      Siis joo ehdottomasti lähes kaikesta erimieltä Räsäsen kanssa mutta tämä mielensä pahoittamisen kulttuuri on iskostunut niin syvälle nykyään. Kaikesta mahdollisesta triggeröidytään. Mitä sitten vaikka Räsänen lauloi maskin takana. Kenen arki meni siitä pilalle?

      • Ehkei se pääjuttu ollu siinä, että Räsänen yleensä osallistuu viihdeohjelmaan, vaan Kristofferia harmitti, ku oli taputellu Räsäsen esitykselle.


      • Anonyymi

        No sen mikä sen nimi nyt olikaan? Sen julki hintin joka määkii joka ilta televisiossa, ranperi tai joku semmonen, Risto tai joku.


      • Anonyymi kirjoitti:

        No sen mikä sen nimi nyt olikaan? Sen julki hintin joka määkii joka ilta televisiossa, ranperi tai joku semmonen, Risto tai joku.

        Cristoffer Strandberg.
        Todella hauska tyyppi.

        Tykästyin siihen silloin, ku oli Putouksessa Nöpö Felix-hahmona...yks parhaimpia :))


    • Voi helvatta...
      Nyt on sitten laulaja Chisukin lähteny tuohon kulttuurin omimisjuttuun :/

      Pahoittelee etukäteen lettejään tulevassa Vain Elämää-ohjelmassa. Hän on nyt sitten tehnyt mokan, kun on laittanut hiuksensa tietyllä lailla.

      Haluaisin kyllä tällaisilta kysyä, että miksi sitten valkoihoisten juttuja käyttää kaikki, ilman mitään omimisleimaa?

      • Anonyymi

        Onkos kulttuurista omimista että myös muu Suomi on ominut venetsialaisperinteen? Taitaa kuulua astetta vakavampaan kastiin kuin letit. Tästä nyt vaan kunnon mielipaha.


      • Anonyymi

        Pää kaljuksi Chisulta niin moka on annettu anteeksi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Onkos kulttuurista omimista että myös muu Suomi on ominut venetsialaisperinteen? Taitaa kuulua astetta vakavampaan kastiin kuin letit. Tästä nyt vaan kunnon mielipaha.

        Niin tuossa lettijutussa kuin venetsialaisissa pitäisi ajatella, että hienoa kun kelpaa muillekki.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Pää kaljuksi Chisulta niin moka on annettu anteeksi.

        No sama se...

        Meni kyllä jotenkin maku, ku minusta nuo jutut on vaan niin typeriä!


    • Anonyymi

      Kirjoitat asiaa, syrjintä on valitettavaa arkipäivää mm. tälläkin alustalla. Nimitellään, 'pojitellaan', kun ei osata muuta.

      ~Tukkirekka~

      • No se on ihan eri asia, jos hyvästä syystä ilmaisee, että toinen on urpo tyyppi.


      • Anonyymi
        tinttu-liina kirjoitti:

        No se on ihan eri asia, jos hyvästä syystä ilmaisee, että toinen on urpo tyyppi.

        Tämä lienee asian laita jokaisella asiattomuuksia viljelevällä. Vastapuolesta 'löytyy' itselle epämieluisa piirre, joka 'oikeuttaa' käyttämään ala-arvoista kieltä.

        ~Tukkirekka~


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tämä lienee asian laita jokaisella asiattomuuksia viljelevällä. Vastapuolesta 'löytyy' itselle epämieluisa piirre, joka 'oikeuttaa' käyttämään ala-arvoista kieltä.

        ~Tukkirekka~

        Päätäkö pitää silittää, kun käyttäytyy typerästi?

        Älä vedä yllesi mitään viattomuuden viittaa.


      • Anonyymi

        Lienee kyseessä oma tapasi kontrolloida? Noh, tulevaa mokaasi odottaen.

        ~Tukkirekka~


      • Anonyymi

        Ymmärtääkseni maailmasta löytyy 'urpompaakin', se on ko. sana naisen suusta kuultuna. Antaa sivistymättömän vaikutelman kuten aina nimittelyyn alentuminen.

        ~Tukkirekka~


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lienee kyseessä oma tapasi kontrolloida? Noh, tulevaa mokaasi odottaen.

        ~Tukkirekka~

        Auttaisi kun tänne saisi lisää naisväkeä, heppu on kovin naisten perään. Olisi suhde taputeltu alta aikayksikön.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ymmärtääkseni maailmasta löytyy 'urpompaakin', se on ko. sana naisen suusta kuultuna. Antaa sivistymättömän vaikutelman kuten aina nimittelyyn alentuminen.

        ~Tukkirekka~

        Onko muutes sivistynyttä valehdella ja kieroilla?


    • Anonyymi

      Kookasryntäiminen naisihminen vailla calaista seuraa. Vinkkaa varattu mies jos kiinnostusta;)

    • Anonyymi

      Juu, ihmisiä syrjitään myös ulkonäön perusteella. Jos et ole komea tai kaunis, niin jäät armotta yksin, ei kukaan halua rumaa ihmistä ystäväksi tai viettää aikaa ruman ihmisen kanssa.
      Koulussa tämä usein toteutuu ja saat huomata, että esim. joukkuepeleissä, kun joukkue valitsee pelaajat joukkueeseen, niin aina samat jäävät viimeiseksi valituiski ja silloinkin joukkueet kiistelevät, että ota sinä tuo, emme me halua tuota joukkueeseemme ja toinen joukkue ottaa viimeisen pelaajan säälistä joukkueeseensa ja sellaista tapahtui usein.

      Tuollaisilla asioilla on merkitystä myös ihmisen loppuelämään.
      Nuorena koettu hylkiön osa syö ihmisen omanarvon tunteen ja koko loppuelämän seuraa ennakkoasenne, että en minä kelpaa mihinkään, ettei kannata edes yrittää, koska kuitenkin minua hyljeksitään.

      Sama jatkuu työpaikalla, jos menet kysymään töitä ja sinua ennen työnhakija, jolla on jo työ, mutta joka tuli hakemaan toista työtä, jos työpaikkaa vaihtaa, niin työhaastattelija toteaa, että kyllä meiltä töitä löytyy, jos kiinnostaa vaihtaa työpaikaa.
      Sitten kun sinun vuorosi tulee, niin työhaastattelijan suhtautuminen on heti, että mitä sinä täällä oikein teet, alahan jo laputtaa siitä, jos toteaa, että onko töitä tarjolla, niin heti saa kuulla, että ei meillä ole kyllä tarjolla minkäänlaisia töitä.
      Jos olet ruma, niin olet hylkiön ja roskan asemassa, ei sinua kukaan halua,häivy silmistä, pois, pois, mene pois.
      Komeat ja kauniit sensijaan saavat ystäviä, kehuja ja heidän seuraansa pyrkii monia.
      He teitävät sen ja myös hyödyntävät sitä.
      Enää en yritä, olen aikani yrittänyt, että antaa olla.

      t. Ruma mies

      • Kyllä tulin niin surulliseksi tästä sun viestistä :((

        On totta, että joskus ihmisiä valitaan ulkonäön/ muodon takia. Pitää kuitenkin muistaa, että tällaisilla ihmisillä on oma rajoittunut näkemys ihmisistä. Joskus joku asia elämässä saa nämäkin ihmiset huomaamaan, ettei se ulkonäkö määrittele ihmistä, vaan tärkeintä on se sydämen hyvyys.

        Kuulostat todella sympaattiselta ja fiksulta ihmiseltä. Älä ajattele itsestäsi noin, koska sinussa on kyllä varmasti paljon hyvää. Ei kaikkien tarvitse näyttää Brad Biteiltä, eikä muiltakaan kiiltokuvapojilta. Se ulkonäkö ei kauas kanna, jos sisin on jotain muuta. Eikä kaikki ihmiset onneksi katsokkaan vain ulkonäköä ja muuta pintahommaa. Kyllä usein toisessa ihmisessä iskee eniten se, miten käyttäytyy ja ajattelee.

        Ajatteleppa sitä, kuinka usein nuo kauniit ja komeat eroaa... Eikös se kerro hyvin, ettei se pelkkä ulkonäkö riitä :)

        Kun kohtaat ihmisen, joka hylkii, niin ajattele silloin, ettei tuo toinen ihminen ole vielä kasvanut henkisesti.

        Pää vain pystyyn. Kun ajattelet itsestäsi myönteisesti, niin se näkyy kasvoistasi. Se taas vetää oikeita ihmisiä puoleesi. Kokeile edes :)
        Ja muista nyt, ettei rumia ihmisiä ole olemassa!


      • Ihmiset osaa olla julmia.. Itse olen koulukiusattu eka luokalta ammattikouluun, vain koska olin ujo ja kiltti!

        Tämä on sitten syy kun sairastuin mielenterveys ongelmiin... Eläkkeellä olen. Kiitos kiusaajat!

        Itsetunto oli aikas huono, luulin että olin ruma, äiti kehui että minulla on kauniit kasvot/piirteet. Meni kauan että tajusin peilistä katsoessa mitä hän tarkoitti..

        Tsemppiä sinulle "ruma mies"!


      • Kittiechihuen kirjoitti:

        Ihmiset osaa olla julmia.. Itse olen koulukiusattu eka luokalta ammattikouluun, vain koska olin ujo ja kiltti!

        Tämä on sitten syy kun sairastuin mielenterveys ongelmiin... Eläkkeellä olen. Kiitos kiusaajat!

        Itsetunto oli aikas huono, luulin että olin ruma, äiti kehui että minulla on kauniit kasvot/piirteet. Meni kauan että tajusin peilistä katsoessa mitä hän tarkoitti..

        Tsemppiä sinulle "ruma mies"!

        Ajatteleppa Kittie, että miksi jotku kiusaa just ujoa ja hiljaista.. ?


        Siksi, kun se on niin helppo kohde, joka ei sano vastaan, vaan kiusaaja saa rauhassa jatkaa.

        Tämä taas kertoo kiusaajan raukkamaisuudesta ja pelkuruudesta.
        Kiusaaja yleensä itse kärsii jostakin, ja olisi hienoa, kun menisi ennemmin ratkomaan niitä omia ongelmiaan, eikä purkaisi niitä viattomiin ihmisiin.


      • Anonyymi
        tinttu-liina kirjoitti:

        Ajatteleppa Kittie, että miksi jotku kiusaa just ujoa ja hiljaista.. ?


        Siksi, kun se on niin helppo kohde, joka ei sano vastaan, vaan kiusaaja saa rauhassa jatkaa.

        Tämä taas kertoo kiusaajan raukkamaisuudesta ja pelkuruudesta.
        Kiusaaja yleensä itse kärsii jostakin, ja olisi hienoa, kun menisi ennemmin ratkomaan niitä omia ongelmiaan, eikä purkaisi niitä viattomiin ihmisiin.

        Yleensä kiusaajalla on oma jengi ja oikeastaan kiusaaja on jengin pomo, jota jengiläiset myötäilevät, eivät uskalla olla eri mieltä, kuin heidän johtaja.
        Pomo yleensä valitsee niitä hiljaisia ja kilttejä, jotka eivät uskalla vastaan laittaa ja kun kiusaajalla on känki koossa, niin ei kiusattu uskalla vastaan laittaa.
        Kiusaajan pitäisi kohdata häntä vahvemman, joka antaisi kunnon selkäsaunan kiusaajalle, mutta kiusaaja ei uskalla kiusata koviksia, koska olisihan se noloa muiden silmissä, jos kiusaaja saisi turpaan kiusatulta.

        Kiusaajakin voi kohdata elämässään myöhemmin vaikeuksia.
        Eräs koulukiusaaja oli alkoholosoitui myöhemmin elämässään ja löysin hänen facebook sivunsa, jotka olivan Memoriam tilassa eli hän oli kuollut.
        Kyllähän se osoittaa, että koulukiusaajallakin on todennäköisesti ongelmia elämässä, vaikka hän aiheuttaa ongelmia muille toimillaan, jotka jättävät ihmiseen jäljet, jotka eivät koskaan häviä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Yleensä kiusaajalla on oma jengi ja oikeastaan kiusaaja on jengin pomo, jota jengiläiset myötäilevät, eivät uskalla olla eri mieltä, kuin heidän johtaja.
        Pomo yleensä valitsee niitä hiljaisia ja kilttejä, jotka eivät uskalla vastaan laittaa ja kun kiusaajalla on känki koossa, niin ei kiusattu uskalla vastaan laittaa.
        Kiusaajan pitäisi kohdata häntä vahvemman, joka antaisi kunnon selkäsaunan kiusaajalle, mutta kiusaaja ei uskalla kiusata koviksia, koska olisihan se noloa muiden silmissä, jos kiusaaja saisi turpaan kiusatulta.

        Kiusaajakin voi kohdata elämässään myöhemmin vaikeuksia.
        Eräs koulukiusaaja oli alkoholosoitui myöhemmin elämässään ja löysin hänen facebook sivunsa, jotka olivan Memoriam tilassa eli hän oli kuollut.
        Kyllähän se osoittaa, että koulukiusaajallakin on todennäköisesti ongelmia elämässä, vaikka hän aiheuttaa ongelmia muille toimillaan, jotka jättävät ihmiseen jäljet, jotka eivät koskaan häviä.

        Niin se varmasti onkin, ettei kiusaajan tausta ole ongelmaton. Sitä omaa pahaa oloa sitten kohdistetaan muihin, valitettavasti :(
        Tuskin kukaan tasapainoinen alkaisi ketään kiusaamaan.

        Laitetaankohan tällaista kiusaajaa koskaan vaikkapa koulussa kunnon psykologille, joka ottaisi selvää siitä, miksi kiusaa...?

        Oon lukenu monen ihmisen kokemusta kiusatuks joutumisesta. Aika usein se ohitetaan jollain pienellä puhuttelulla.


      • tinttu-liina kirjoitti:

        Ajatteleppa Kittie, että miksi jotku kiusaa just ujoa ja hiljaista.. ?


        Siksi, kun se on niin helppo kohde, joka ei sano vastaan, vaan kiusaaja saa rauhassa jatkaa.

        Tämä taas kertoo kiusaajan raukkamaisuudesta ja pelkuruudesta.
        Kiusaaja yleensä itse kärsii jostakin, ja olisi hienoa, kun menisi ennemmin ratkomaan niitä omia ongelmiaan, eikä purkaisi niitä viattomiin ihmisiin.

        Juu, kyllä niillä varmasti on/oli omia ongelmia? Mutta on todella tyhmää purkaa oloaan kiusaamalla viatonta..

        Toki osa kiusaajista tuntui olevan fiksuja oppilaita ja menestyvät sitten elämässä? He eivät varmaan yhtään ajattele mitä ovat tehneet kiusaamalla toista?

        Olen joskus Kokkolassa ollessa törmännyt joihinkin entisiin ei niin kivoihin luokkatovereihin.. Olen heille hymyillyt ja halunnut moikata, sain vaan ilkeän katseen heiltä..


      • Anonyymi kirjoitti:

        Yleensä kiusaajalla on oma jengi ja oikeastaan kiusaaja on jengin pomo, jota jengiläiset myötäilevät, eivät uskalla olla eri mieltä, kuin heidän johtaja.
        Pomo yleensä valitsee niitä hiljaisia ja kilttejä, jotka eivät uskalla vastaan laittaa ja kun kiusaajalla on känki koossa, niin ei kiusattu uskalla vastaan laittaa.
        Kiusaajan pitäisi kohdata häntä vahvemman, joka antaisi kunnon selkäsaunan kiusaajalle, mutta kiusaaja ei uskalla kiusata koviksia, koska olisihan se noloa muiden silmissä, jos kiusaaja saisi turpaan kiusatulta.

        Kiusaajakin voi kohdata elämässään myöhemmin vaikeuksia.
        Eräs koulukiusaaja oli alkoholosoitui myöhemmin elämässään ja löysin hänen facebook sivunsa, jotka olivan Memoriam tilassa eli hän oli kuollut.
        Kyllähän se osoittaa, että koulukiusaajallakin on todennäköisesti ongelmia elämässä, vaikka hän aiheuttaa ongelmia muille toimillaan, jotka jättävät ihmiseen jäljet, jotka eivät koskaan häviä.

        Minusta on niin tyhmää olla koulussa jengissä.. Ei voi kun seurata ja olla kiusaajan kanssa? Ollaan kuin tyhmiä lampaita... Itse ei tullut mieleenkään pussata kiusaajan peffaa, että pääsisin jengiin mukaan.. Mielummin olin yksin.


      • Anonyymi
        Kittiechihuen kirjoitti:

        Ihmiset osaa olla julmia.. Itse olen koulukiusattu eka luokalta ammattikouluun, vain koska olin ujo ja kiltti!

        Tämä on sitten syy kun sairastuin mielenterveys ongelmiin... Eläkkeellä olen. Kiitos kiusaajat!

        Itsetunto oli aikas huono, luulin että olin ruma, äiti kehui että minulla on kauniit kasvot/piirteet. Meni kauan että tajusin peilistä katsoessa mitä hän tarkoitti..

        Tsemppiä sinulle "ruma mies"!

        Tsemppiä myöskin täältä! Liekö ollut lisänä kateellisuutta taitojesi tähden? Olet taiteellisesti erittäin lahjakas.

        ~Tukkirekka~


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tsemppiä myöskin täältä! Liekö ollut lisänä kateellisuutta taitojesi tähden? Olet taiteellisesti erittäin lahjakas.

        ~Tukkirekka~

        En tiedä.. En ole kyllä levennellyt taidoistani koulussa koskaan.


      • Kittiechihuen kirjoitti:

        Juu, kyllä niillä varmasti on/oli omia ongelmia? Mutta on todella tyhmää purkaa oloaan kiusaamalla viatonta..

        Toki osa kiusaajista tuntui olevan fiksuja oppilaita ja menestyvät sitten elämässä? He eivät varmaan yhtään ajattele mitä ovat tehneet kiusaamalla toista?

        Olen joskus Kokkolassa ollessa törmännyt joihinkin entisiin ei niin kivoihin luokkatovereihin.. Olen heille hymyillyt ja halunnut moikata, sain vaan ilkeän katseen heiltä..

        Tyhmäähän se on, mutta eihän ne sitä siinä omassa pahassa olossaan tajua. Siks pitäisin ottaa tuollaiset kunnolla käsittelyyn, että ne tajuais sen.

        Seuraavan kerran jos näet noita entisiä luokkalaisia, niin nostat vaan nokan pystyyn, ja ole niinku et näkiskää.


      • Anonyymi

        Pisteet laskee silmissä kun nimittelet, vaikka mukava nainen oletkin. Olipa heppu minkä sortin ukko vaan, niin ei nimitellä. Se ei anna täysikasvuisesta ihmisestä järin hääviä kuvaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pisteet laskee silmissä kun nimittelet, vaikka mukava nainen oletkin. Olipa heppu minkä sortin ukko vaan, niin ei nimitellä. Se ei anna täysikasvuisesta ihmisestä järin hääviä kuvaa.

        Oletko nimittelyn kohde?


      • En ole mikään toivomuskaivo.

        Vähiten nimerkiltä -Tukkirekka-


      • Anonyymi

        Hän saa nimitellä minua vapaasti, itsensä hän vain nolaa.

        ~Tukkirekka~


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hän saa nimitellä minua vapaasti, itsensä hän vain nolaa.

        ~Tukkirekka~

        Voit olla ihan varma, että mua ei nolota yhtään!

        Jouduitko monta kertaa näpyttelemään, että mun vastaukset häipy?

        Oot surkea äijä, tai et ees äijä, vaan hiiri.


    • Anonyymi

      Kyse ei ole mistään mielensäpahoittamisesta, vaan kyse on päättävissä asemissa olevien henkilöiden Suomen lain rikkomisesta.
      Nyt persut aikovat muuttaa lakia, että kiihottaminen kansaryhmää vastaan ei olisi rikollista, koska heidän johtoryhmän jäseniä on lakituvassa säännöllisesti. Leena Meri oli eilen illalla Alfa tv:ssä keskustelussa ja kertoi asiasta.
      Eikö olisi helpompaa kun vaatisi jäseniään noudattamaan lakia?

      • No eiköhän sitä lakia vaan haluta selventää, että tietää selkeästi mitä kirjoittaa ja mitä ei.


      • Anonyymi
        tinttu-liina kirjoitti:

        No eiköhän sitä lakia vaan haluta selventää, että tietää selkeästi mitä kirjoittaa ja mitä ei.

        Lakia muutetaa jotta persut saavat vapaasti loukata ihmisryhmiä ilman rangaistuksen pelkoa, kyllä minua nyt naurattaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Lakia muutetaa jotta persut saavat vapaasti loukata ihmisryhmiä ilman rangaistuksen pelkoa, kyllä minua nyt naurattaa.

        Kannattaisko kunnolla lukea mihin sillä lakimuutoksella pyritään.


      • Anonyymi
        tinttu-liina kirjoitti:

        Kannattaisko kunnolla lukea mihin sillä lakimuutoksella pyritään.

        Sitten alkaa rapa roiskua kun itse persujakin voidaan alkaa vaikka eduskuntaistunnoissa nimitellä varsin karkeasti, mikä ei olisi lainkaan tuomittavaa. Venäjän duumassahan keskustelut ovat äityneet jopa nyrkkitappeluiksi. Jos sallimme sananvapauden täydessä laajuudessaan, niin ei se hyvään johtaisi. Tietyt rajat pitää olla että milloin mennään kiihottamisen taikka herjaamisen puolelle. Lainsäätäjien pitäisi käsitellä itse asioita. Persut sen sijaan haluavat aiheuttaa vain kohuja kannatusta saadakseen.


    • Anonyymi

      Ehkä ajatuksena on, että vaikka kunnia menee, niin maine kasvaa.

    • Mitäs harrastuksia teillä on? Tuli mieleen kun tässä nukkekodin kalusteita ja tavaroita askartelen..

      • Sun nukkekotiharrastus kuulostaa muuten tosi hauskalta. Mun omia harrastuksia ovat muun muassa baletti, nykytanssi, taitoluistelu, uinti, muoti, merkkilaukkujen keräily sekä mun rakas Toljanter... (◕‿◕✿)♡ Harrastin ennen aktiivisesti myös telinevoimistelua, mutta se jäi mun monien loukkaantumisten takia...


      • Anonyymi

        Päivänpolitiikka, lukeminen & sauvakävely. Siinäpä nuo.


      • Ariel-the-Wondergirl kirjoitti:

        Sun nukkekotiharrastus kuulostaa muuten tosi hauskalta. Mun omia harrastuksia ovat muun muassa baletti, nykytanssi, taitoluistelu, uinti, muoti, merkkilaukkujen keräily sekä mun rakas Toljanter... (◕‿◕✿)♡ Harrastin ennen aktiivisesti myös telinevoimistelua, mutta se jäi mun monien loukkaantumisten takia...

        Sinulla on paljon liikunnallisia harrastuksia, mikä on varmasti terveydelle hyvä. Itse teen pikku lenkkejä koirun kanssa.

        Minulla on paljon taiteellisia harrastuksia, piirtäminen, maalaus ja askartelu ym...


      • Anonyymi kirjoitti:

        Päivänpolitiikka, lukeminen & sauvakävely. Siinäpä nuo.

        Ihan kivat!


      • On kyllä mukava harrastus sulla. Multa tuollanen ei onnistuis, ku oon käsitöissä ja sen semmosissa surkea.

        Ei mulla kummosia harrastuksia nykyisin ole. Sen mitä jaksan, niin käyn kävelemässä, teen sudokua ja kirjoittelen päiväkirjaa aina silloin tällöin.

        Ei sitä jaksa arjen jälkeen enää ees miettiä muuta ku lorvimista :}


      • tinttu-liina kirjoitti:

        On kyllä mukava harrastus sulla. Multa tuollanen ei onnistuis, ku oon käsitöissä ja sen semmosissa surkea.

        Ei mulla kummosia harrastuksia nykyisin ole. Sen mitä jaksan, niin käyn kävelemässä, teen sudokua ja kirjoittelen päiväkirjaa aina silloin tällöin.

        Ei sitä jaksa arjen jälkeen enää ees miettiä muuta ku lorvimista :}

        Täältä on näköjää häipyny yks viesti. Oli ensimmäinen asia koko päivänä, mikä sai hymyn huulille...


      • tinttu-liina kirjoitti:

        On kyllä mukava harrastus sulla. Multa tuollanen ei onnistuis, ku oon käsitöissä ja sen semmosissa surkea.

        Ei mulla kummosia harrastuksia nykyisin ole. Sen mitä jaksan, niin käyn kävelemässä, teen sudokua ja kirjoittelen päiväkirjaa aina silloin tällöin.

        Ei sitä jaksa arjen jälkeen enää ees miettiä muuta ku lorvimista :}

        Kivalta kuulostaa sinunkin harrastukset, kävely on mukavaa, ja itsekin välillä kirjoitan päiväkirjaa. Sudokut on varmasti hyvää aivojumppaa.


      • tinttu-liina kirjoitti:

        Täältä on näköjää häipyny yks viesti. Oli ensimmäinen asia koko päivänä, mikä sai hymyn huulille...

        Miksiköhän on poistettu...?


      • Anonyymi

        Himoitsen merenneitonikkiä mutta paremman puutteessa muutkin käy!

        ~Enskaripyörä apurattailla~


      • Kittiechihuen kirjoitti:

        Kivalta kuulostaa sinunkin harrastukset, kävely on mukavaa, ja itsekin välillä kirjoitan päiväkirjaa. Sudokut on varmasti hyvää aivojumppaa.

        No, nuo on ainoita mitä jaksan :}

        Pelaan mä nettipelejäkin siinä sivussa. Nettipelit ja sudoku on siinä mielessä mukavaa ajanvietettä, että siinä pakostakin unohtuu arkihuolet.


      • Kittiechihuen kirjoitti:

        Miksiköhän on poistettu...?

        No, se oli hauska piikki tiettyyn suuntaan...jos oikein ymmärsin :))

        Kai tuo siks poistuikin...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Himoitsen merenneitonikkiä mutta paremman puutteessa muutkin käy!

        ~Enskaripyörä apurattailla~

        Ottakaa c tana vuoronumerot!

        ~Sähköpotkulauta (viritetty)~


      • Anonyymi
        Ariel-the-Wondergirl kirjoitti:

        Sun nukkekotiharrastus kuulostaa muuten tosi hauskalta. Mun omia harrastuksia ovat muun muassa baletti, nykytanssi, taitoluistelu, uinti, muoti, merkkilaukkujen keräily sekä mun rakas Toljanter... (◕‿◕✿)♡ Harrastin ennen aktiivisesti myös telinevoimistelua, mutta se jäi mun monien loukkaantumisten takia...

        Oi mikä prinsessa! 52v mies täällä joka tahtoo suukotella kaulaasi ja antaa parran sängen kaluta ihoasi.


    • Anonyymi

      Katsooko väki TTKta? Kuka on suosikki?

    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      16
      1449
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1295
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1192
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1082
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1036
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1015
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      1013
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe