Miltä tuntuu omistaa metsää.

Anonyymi

Kertokaahan metsänomistajat, miltä se metsän omistaminen tuntuu? Taakka vai onnen kantamoinen?

Pitkään haaveillut omasta tilasta ja näillä nykyhinnoilla tulen vielä pitkään haaveilemaan.

3

83

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Enimmäkseen hyvälle se tuntuu. Minusta tuli mo. perinnön ja osin kaupan kautta vuonna 2000 (nuorena sällinä). Kovin oli taimikkovaltainen palsta, mutta kyllä aika on nk. ihmeitä tehnyt. Oma onni oli siinä, että ao. tilan maapohjaa ei ollut pilattu turhalla möyrästämisellä eli se palvelee minun ulkoiluharrastuksia. Puolet olen tilan hakkuista teettänyt koneilla ja puolet tehnyt itse. Tavoitteena koko ajan se, että metsä palvelee ensisijaisesti minua. Ei metsäteollisuutta.
      Metsäomistusharrastus lähti sen verran lapasesta, että olen ostanut myös 3 kainuulaista pikkutilaa ja sijoittanut kolmeen eri lappilaiseen yhteismetsään. Metsäomistus on ollut sen verran kivaa, että sijoitusvarallisuudestani noin 60 % on nk. metsässä.
      Kyllä se omilla mailla kävely edelleenkin hienolle tuntuu vaikka olen jo 50 . Ostamani tilat ovat nekin melkolailla hyväkulkuisia kankaita. Eli ole tinkinyt kasvusta helppohoitoisuuden ja ulkoilun piikkiin. Sen verran olen metsiini ihastunut, että mihinkään metsään.fi palvelun "kiireellinen hakkuu" -höpötyksiin en rupea. Metsä on mahtavampi kuin minä ja tuotosta tosiaan voidaan tinkiä sekä yleisen edun että luonnon vuoksi.
      Tervetuloa jengiin! Osta mitä rahoillasi saat ja huomaat, että maanomistus kannattaa aina.

• Anonyymi

Se kannattaa muistaa että metsän omistaminen myös velvoittaa pitämään siitä huolta. Ihan on sääntöjä ja lakeja. Joku tietää paremmin, minä en. Osakeomistajana joku muu hoitaa metsäomaisuuttani.

• Anonyymi

Älä osta sellaista metsää jossa kulkee sähkölinja.
      On yhtä h...ä hoitaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!

Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit
      Pitkäveto
      3
      2728
    2. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      158
      1351
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      49
      1175
    4. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      20
      1041
    5. Mitä toivot

ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      126
      1030
    6. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      207
      1020
    7. Hyvää huomenta 18. luukku

Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      223
      984
    8. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      300
      915
    9. Haluaisin vain varmistua

Sinusta tarpeeksi.
      Ikävä
      42
      909
    10. Olet sä silti

Ihana ❤️ tykkään
      Ikävä
      72