Onko kellään tietoa tai kokemusta millä voi helpottaa sinemet lääkkeen aiheuttamia pakkoliikkeitä
Parkinsonin tauti
3
1696
Vastaukset
- Anonyymi
Kiinnostaisi sama. Meillä toinen Parkinson-lääke aiheuttaa varsinkin huippupitoisuusaikoina pakkoliikkeitä, joihin on vain ollut pakko tottua. Öisin rauhallisinta. Toinen neurologi sanoi pakkoliikkeiden johtuvan itse Parkinsonista, mutta toinen oli samaa mieltä kuin me, että ovat lääkkeen sivuvaikutusta.
- Anonyymi
Anopillani oli Parkinsonintauti ja hänellä tuo lääke aiheutti pakko-oireita. Hänellä oli kyllä monta muutakin lääkettä, mutta ilman sitä lääkettä, hänellä ei ollut pakko-oireita, vaan hänen kätensä vapina oli melkoinen ja haittasi vaikka kahvikupin huulille nostamista ja koko pöytä tärisi kun hän piti kättään pöydällä. Lääkken vaikutuksen alaisena vapina lakkasi, mutta pakkoliikkeet lisääntyivät. Hän sai valtavia tarmonpuuskia hetkeksi, mutta sitten kun se laantui, hän istui tuolissa, asento veti kumaraan oikealle ja lipoi huuliaan ja oli vaikea tuottaa puhetta ja kohdistaa katsetta.
En tiedä, miten oireita voisi lievittää. Anoppini otti mielestäni niitä lääkkeitä kerrallaan enemmän kuin oli määrätty. Mutta oireethan ovat kaikilla yksilöllisiä. Huomasin hänen liikaottonsa siitä, että niinä päivinä, kun menin hänen luokseen apen ollessa jossain muualla, appi oli laittanut hänelle lääkkeet pikkulaseihin valmiiksi ja laittanut riville kellonajat, milloin otetaan, niin kun kun menin klo 14 anopille, niin hän oli jo syönyt myös ne iltalääkkeet, jotka oli tarkoitettu vasta klo 20 otettavaksi. Siinä välissä taisi olla vielä yksi lääkelasi, sekin jo tyhjä. Ja anopilla oli pahat pakkoliikkeet meneillään, joita hänellä ei ollut silloin, kun lääkkeen vaikutus oli lakannut. Silloin hänen silmänsäkin olivat aivan erinäköiset, eikä puhe mongertanut.
Mulla on puheen kanssa myös ongelmia lisäksi hidasliikkeisyyttä. Vapinaa minulla ei oikeastaan ole. Minulla tauti todettiin 2018. Olen nyt 52v.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksi persuilla ei ole firmoja?
Kuten vasemmisstolaisilla, esim. Sannalla MA\PI. Eikö ole aika erikoista?827086Persut hommasivat Suomeen 35 000 pientä lasta v. 2015
Onko Riikka Purra nyt tavoittelemassa tätä samaa historiallista persujen utopiaa? Purram kaksinaamaisessa pelissä vaadit267043Purran tuhoja tuskin saadaan koskaan korjatuksikaan
Purra on aiheuttanut Suomen taloudelle karmaisevat tuhot. Sen lisäksi Purra on ajanut myös suuren osan Suomen kansasta k1066143Persujen kaksoisstandardit: Räsäsen uhkailu paha, Virran uhkailu hyvä
Tässä taas nähdään kuinka kaksinaamaista porukkaa persut ovat. Mitäs persut tähän?455394Miksette persut irtisanoudu Kirkin lausunnoista?
Kirkhän muun muassa vaati raiskattuja naisia pidättäytymään abortista ja vaimoja alistumaan aviomiestensä tahtoon. Mik845228Demarikultin uhri kertoo
Demarikultin uhri kertoo: “En saanut mennä edes suihkuun ilman lupaa” – Seksuaalisen hyväksikäytön uhri kertoo vuosistaa635185Miksi vasemmistolaiset eivät omista yhtään firmaa?
Vasemmistolaiset eivät omista yhtään firmaa joka työllistäisi ihmisiä. Miksi? No siksi, että jos vasemmistolainen perus405098Sanna valittiin Euroopan huonoimmaksi pääministeriksi
Sannan kaudella Suomi oli ainut maa missä bkt laski. Kannattaa huomata, että luvut valitsi Sannan huonoimmaksi. Ihmiset274585Purran vuoro kiihoittua Lepomäen sääristä
"Ulkoministeri Elina sanoo, ettei muuta pukeutumistaan sen mukaan, kenet tapaa, ja että hän ei suostuisi peittämään kasv163457Vasemmistolaiset paskat eivät nousseet seisomaan kun Akaan kaupunginvaltuusto
vietti hiljaisen hetken Charlie Kirkin muistoksi https://www.aamulehti.fi/uutiset/art-2000011523016.html3003370