Onko kellään tietoa tai kokemusta millä voi helpottaa sinemet lääkkeen aiheuttamia pakkoliikkeitä
Parkinsonin tauti
3
1391
Vastaukset
- Anonyymi
Kiinnostaisi sama. Meillä toinen Parkinson-lääke aiheuttaa varsinkin huippupitoisuusaikoina pakkoliikkeitä, joihin on vain ollut pakko tottua. Öisin rauhallisinta. Toinen neurologi sanoi pakkoliikkeiden johtuvan itse Parkinsonista, mutta toinen oli samaa mieltä kuin me, että ovat lääkkeen sivuvaikutusta.
- Anonyymi
Anopillani oli Parkinsonintauti ja hänellä tuo lääke aiheutti pakko-oireita. Hänellä oli kyllä monta muutakin lääkettä, mutta ilman sitä lääkettä, hänellä ei ollut pakko-oireita, vaan hänen kätensä vapina oli melkoinen ja haittasi vaikka kahvikupin huulille nostamista ja koko pöytä tärisi kun hän piti kättään pöydällä. Lääkken vaikutuksen alaisena vapina lakkasi, mutta pakkoliikkeet lisääntyivät. Hän sai valtavia tarmonpuuskia hetkeksi, mutta sitten kun se laantui, hän istui tuolissa, asento veti kumaraan oikealle ja lipoi huuliaan ja oli vaikea tuottaa puhetta ja kohdistaa katsetta.
En tiedä, miten oireita voisi lievittää. Anoppini otti mielestäni niitä lääkkeitä kerrallaan enemmän kuin oli määrätty. Mutta oireethan ovat kaikilla yksilöllisiä. Huomasin hänen liikaottonsa siitä, että niinä päivinä, kun menin hänen luokseen apen ollessa jossain muualla, appi oli laittanut hänelle lääkkeet pikkulaseihin valmiiksi ja laittanut riville kellonajat, milloin otetaan, niin kun kun menin klo 14 anopille, niin hän oli jo syönyt myös ne iltalääkkeet, jotka oli tarkoitettu vasta klo 20 otettavaksi. Siinä välissä taisi olla vielä yksi lääkelasi, sekin jo tyhjä. Ja anopilla oli pahat pakkoliikkeet meneillään, joita hänellä ei ollut silloin, kun lääkkeen vaikutus oli lakannut. Silloin hänen silmänsäkin olivat aivan erinäköiset, eikä puhe mongertanut.
Mulla on puheen kanssa myös ongelmia lisäksi hidasliikkeisyyttä. Vapinaa minulla ei oikeastaan ole. Minulla tauti todettiin 2018. Olen nyt 52v.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik123790MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar781997Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5431610Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin831267Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja671077Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s331018Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt214898Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60873- 171854
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3798