Onko kellään tietoa tai kokemusta millä voi helpottaa sinemet lääkkeen aiheuttamia pakkoliikkeitä
Parkinsonin tauti
3
1401
Vastaukset
- Anonyymi
Kiinnostaisi sama. Meillä toinen Parkinson-lääke aiheuttaa varsinkin huippupitoisuusaikoina pakkoliikkeitä, joihin on vain ollut pakko tottua. Öisin rauhallisinta. Toinen neurologi sanoi pakkoliikkeiden johtuvan itse Parkinsonista, mutta toinen oli samaa mieltä kuin me, että ovat lääkkeen sivuvaikutusta.
- Anonyymi
Anopillani oli Parkinsonintauti ja hänellä tuo lääke aiheutti pakko-oireita. Hänellä oli kyllä monta muutakin lääkettä, mutta ilman sitä lääkettä, hänellä ei ollut pakko-oireita, vaan hänen kätensä vapina oli melkoinen ja haittasi vaikka kahvikupin huulille nostamista ja koko pöytä tärisi kun hän piti kättään pöydällä. Lääkken vaikutuksen alaisena vapina lakkasi, mutta pakkoliikkeet lisääntyivät. Hän sai valtavia tarmonpuuskia hetkeksi, mutta sitten kun se laantui, hän istui tuolissa, asento veti kumaraan oikealle ja lipoi huuliaan ja oli vaikea tuottaa puhetta ja kohdistaa katsetta.
En tiedä, miten oireita voisi lievittää. Anoppini otti mielestäni niitä lääkkeitä kerrallaan enemmän kuin oli määrätty. Mutta oireethan ovat kaikilla yksilöllisiä. Huomasin hänen liikaottonsa siitä, että niinä päivinä, kun menin hänen luokseen apen ollessa jossain muualla, appi oli laittanut hänelle lääkkeet pikkulaseihin valmiiksi ja laittanut riville kellonajat, milloin otetaan, niin kun kun menin klo 14 anopille, niin hän oli jo syönyt myös ne iltalääkkeet, jotka oli tarkoitettu vasta klo 20 otettavaksi. Siinä välissä taisi olla vielä yksi lääkelasi, sekin jo tyhjä. Ja anopilla oli pahat pakkoliikkeet meneillään, joita hänellä ei ollut silloin, kun lääkkeen vaikutus oli lakannut. Silloin hänen silmänsäkin olivat aivan erinäköiset, eikä puhe mongertanut.
Mulla on puheen kanssa myös ongelmia lisäksi hidasliikkeisyyttä. Vapinaa minulla ei oikeastaan ole. Minulla tauti todettiin 2018. Olen nyt 52v.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400005328467Aamuseuraa/rehevää naista
uhkean rehevät m-xxxl naiset/rouvat/pari 18-80v kutsu luokses 31.1 aamusta päiväpanoille 32v hetero mies.oon innokas nuo4364224h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?61985Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy1571133Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja17786Olen niin haaveillut
Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo57712Oletko koskaan
Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?67682Sun ulkonäkö on
Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.28663En voi ottaa
Jos ikinä aiot ottaa yhteyttä, niin tee se nyt. On aika, kun todella todella tarvitsisin sinua. Naiselle.36627- 37619