Omituisia lauseita kirjassa.

Anonyymi

Kirjastossa tapanani on avata kirja umpimähkään ja lukea pätkä sieltä täältä. Eräässä kirjassa törmäsin ensimmäiseksi tekstinpätkään: "Möttönen oli määrätty viisimiehisen partion johtajaksi, joka oli eksynyt miinakentälle, ja kuollut. Sen jälkeen Möttönen ei enää ollut entisensä." ( kirjoitin tuon ulkomuistista. Se voi poiketa alkuperäisestä, mutta idea tulee selville.)
Minusta kirjassa vilisi samanlaisia epätarkkoja lauseita ja virheitä, vai olivatko ne virheitä vain minun mielestäni. Kyseessä on tunnetun kustantajan kirja, joten kustannustoimituksen pitäisi olla pätevää.
Mitä mieltä te olette kyseisestä esimerkistä? Voiko niin kirjoittaa?

17

935

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      "Hän pilkkoi sipulin ja laittoi ne paistinpannulle." :) :)

      • Anonyymi

        Olisi pitänyt pilkkoa se sipuli vaimon toimesta ja laittaa ne paistinpannulle. :))


    • Anonyymi

      Möttönen ei ollut enää entisensä kun oli kuollut...
      Lauseessa selvä alkeellinen virhe.

    • Anonyymi

      Hölmöt ovat innostuneet lukemaan, siis kuuntelemaan äänikirjoja. Hölmöjen kirjoissa pitää olla hölmöjä lauseita ettei mene yli hilseen.

    • Anonyymi

      Löysin yllättävän kirjan, mielenkiinto heräsi ensimmäisellä sivulla. Paljon lukeneena, harvoin saa näin ajatuksia tuovaa lukemista. Entisen naapurin kirjailijan ja musiikin maisterin romaanit ja novellit yllättivät hieman aikaisemmin.

    • Anonyymi

      Miksi arvostella alatyyliin jotain kirjaa, jos ei miellytä, laittaa sivuun. Ilahdun aina mielenkiintoisen kirjan kanssa, monet ovat niin tasapaksuja, ettei kiinnostus riitä alkulehteä pidemmälle. Kun kirjasta saa elämyksiä, iloa tai surua, saajan anti on rikas. Viiden romaanin kirjoittaja nuori nainen, entinen naapuri, yllättää aina WSOY: n julkaisemalla teoksellaan. Ihmisläheiset, historiallisetkin ja omaelämäkerrat lukunautintoja. Pieni arvostelu, Tervon paksuja eepoksia ei jaksa lukea alkua pidemmälle.

      • Anonyymi

        Minusta ei ollut mitenkään alatyylinen arvostelu. Kyllä kirjassa pitäisi olla lauseet oikein. Valitettavasti ainakin erään kirjailijan kirjoissa näitä virheitä esiintyy. Tosin niitä on mukava bongailla. :))


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minusta ei ollut mitenkään alatyylinen arvostelu. Kyllä kirjassa pitäisi olla lauseet oikein. Valitettavasti ainakin erään kirjailijan kirjoissa näitä virheitä esiintyy. Tosin niitä on mukava bongailla. :))

        Kovalla somemainonnalla huijataan hölmöjä lukemaan mitä vaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kovalla somemainonnalla huijataan hölmöjä lukemaan mitä vaan.

        Jos somemainostettuja kirjoja arvostelee siellä, joutuu suuren somehyökkäyksen kohteeksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minusta ei ollut mitenkään alatyylinen arvostelu. Kyllä kirjassa pitäisi olla lauseet oikein. Valitettavasti ainakin erään kirjailijan kirjoissa näitä virheitä esiintyy. Tosin niitä on mukava bongailla. :))

        Eräät kirjailijat ovat myös innokkaita somepersoonia. Faneja löytyy. Minun mielestäni tuollainen somemainonta on huijaamista. Miten kauan "fanit" uskovat jumaloimaansa ihmiseen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eräät kirjailijat ovat myös innokkaita somepersoonia. Faneja löytyy. Minun mielestäni tuollainen somemainonta on huijaamista. Miten kauan "fanit" uskovat jumaloimaansa ihmiseen?

        Siihen asti, kunnes erehtyvät lukemaan jumalansa kirjan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eräät kirjailijat ovat myös innokkaita somepersoonia. Faneja löytyy. Minun mielestäni tuollainen somemainonta on huijaamista. Miten kauan "fanit" uskovat jumaloimaansa ihmiseen?

        Uijuijuuuuu!!! Ja paljon sydämiä.


    • Anonyymi

      Ihmisen mieli jotenkin lukkiutuu ja alkaa uskoa todeksi asioita kun niitä riittävän kauan mainostetaan. Harva pystyy huomaamaan huijauksen.

      • Anonyymi

        Suomen kielen saastuttaja. Onko syy kustannustoimittajassa vai kirjoittajassa?


      • Anonyymi

        Olen eri mieltä. Huijaus toimii vähän aikaa, mutta se huomataan . Fiksut huomaavat heti. Tyhmät myöhemmin.
        Brändäys toimii niin, että ensimmäiseksi brändäyksen kohde alkaa uskoa siihen. Poikkeuksetta brändääjä ja brändäyksen kohde ovat sama henkilö ainakin kirjallisuudessa. Jos brändin ja todellisten saavutusten välillä on ristiriita, brändi muuttuu naurettavaksi, ja viimein kaikki huomaavat sen.


    • Anonyymi

      Kaikki on jo kirjoitettu. Jesaja: 28:21

      • Anonyymi

        No ei varmasti ole vielä kaikki kirjoitettu, koko ajan tulee uusia ihmisiä ja kokemuksia.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 145
      4097
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      112
      3700
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      20
      2575
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1871
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1727
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1619
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1595
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1523
    9. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      90
      1496
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1491
    Aihe