En tiiä mitä haluan tehdä elämälläni

Anonyymi

Valmistun kohta yliopistosta enkä tiedä mitä tekisin elämälläni. Elämä on muuten ok ja uskon että löydän paikkani työelämästä.

Ajattelen vaan että tässäkö tää oli?

Koen että mun elämä on vasta alkanu yliopistossa ja bilettämisen sijaan käytinkin sen opiskeluun ja mulla on reilusti yli 300 op kasassa ja tosi vähän mutta laadukkaita kaverisuhteita eri taustoista tulevien ihmisten kanssa vaikka pidänkin heitä etäällä. Syy miksi koen elämäni alkaneen yliopistossa koska kasvoin vähävaraisessa perheessä jossa luonnollisesti ei ollut varaa oikein harrastaa mitään tai edes käydä missään esim. ulkomailla. Ja tietenkin nyt opiskellessa ei ole ollut varaa. Suunnittelin vaihtoa innoissani mutta korona pilasi suunnitelmat mikä masensi.

Toinen asia mikä on verottanut kokemuksien hankkimista on se, että peruskoulussa mua kiusattiin paljon niin ei ollut kavereita, myöhemmin tuli sitten mt-ongelmia jotka on oireilleet myös yliopistoaikana ja etsinkin aktiivisesti keinoja hoitaa sitä. Kiusaamisesta on traumoja ja esim. väkijoukot välillä ahdistaa mutta muuten elämä on ok ja pystyn tekemään mitä pitää.

Ehkä ainut asia mikä tällä estää omalla tavallaan asioita on rahan ja taloudellisen varmuuden jatkuvuus. Lisäksi yksi asia on se että miljoona asiaa kiinnostaa, enkä tiedä mistä aloittaa. Niin kokemuksien kuin harrastuksien kanssa. Ja tästä myös se asia etten tiedä mitä haluan - oon hukannu aiemmin vuosia elämästäni ja skipannut paljon asioita erilaisten ongelmien vuoksi. Ja nyt pelkään että meneekö mulla elämä hukkaan ja huomaan joskus eläkkeellä että elämä jäi elämättä. Sitten vaihtoehtojen paljouden takia tulee analysis paralysis mikä passivoi. Toisaalta välillä tulee vertailtua muihin joilla on ollu paremmat mahdollisuudet hankkia kokemuksia lapsena ja tuntuu että oon jäljessä muita. En esim. ole ikinä seurustellut tai harrastanut seksiä koska siinäkin oon ollu epävarma mitä haluan ja mikä on suuntautuminen tms.

Oon aina ollut pääni sisällä eläjä silleen että koska ei oo aiemmin ollu varaa aktiivisesti harrastaa niin oon lukenu kirjoja, katsonu tv:tä ja elokuvia sekä harrastanu kaikkea helppoa luovaa kuten piirtämistä, kirjottamista ja musan tekoa ilmasilla softilla. Kuitenkaan en oo niissä ikinä pitkälle kehittynyt.

Mitä mun pitäs tehdä?

7

246

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ainoat ongelmat jotka sinulla on, ovat omissa ajatuksissasi. Jos saat ne kuntoon ( itse tai avulla) on kaikki kunnossa.

• Anonyymi

Aloittajalle sen verran, älä mieti, että olisi pakko tietää mihin suunnata.
      Äläkä ala tavoitella asioita pakonomaisesti.
      Anna itsellesi aikaa, ja elele ihan omaan tahtiin, tee sitä mikä milläkin hetkellä tuntuu hyvältä.

Äläkä sure, että lapsuudessa ja nuoruudessa on asioita jäänyt tekemättä, tulevaisuutta on vielä toivottavasti pitkäänkin edessä.

On ihmisiä, joilla on tarkat suunnitelmat siitä, mitä haluavat elämältään. Kun taas on heitäkin, joille ei selviä koko elämänsä aikana kovin tarkasti mitä haluavat.

• Anonyymi

Aloittajalle lisäinfoa. Mielikuvitusyliopistossa on se plussapuoli, että "luvut" onnistuvat = voit jatkaa eläkepäiviäsi kuten ennenkin!

• Anonyymi

...Hei nuori...samaa latua meitä kohtalo kuljettaa...vaikka sukset ja sauvat olisivat eriparia...

• Anonyymi

No ainakin pärjäät korkeakoulussa ja pääset työelämään, se jo itsessään asettaa sinut parempaan osaan väestöä. Isolla osalla ihmisistä ei mene edes niin hyvin...

• Anonyymi

Siistimään. Kodilla ei ole niin väliä jos ihminen ei halua elää, sanoi joku.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      144
      8409
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      46
      2338
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      26
      2172
    4. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      95
      1738
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      181
      1697
    6. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      35
      1602
    7. Tunnekylmä olet

En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      108
      1123
    8. Taisit sä sit kuiteski

Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      5
      1019
    9. Oletko miten

Valmis läheisyyteen?
      Ikävä
      53
      1005
    10. Sinä saat minut kuohuksiin

Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai
      Tunteet
      17
      985
    Aihe