Under the Bridge

JF#1

Eikös olekin aivan viimeisen päälle loistava biisi? Onko täällä muita, jotka soittelevat kyseistä kappaletta kitaralla/muulla pelillä? Tavallaan Under the Bridge sai minut innostumaan RHCP:stä, se vain jotenkin vei mennessään. Fruscianten kitaraveivit lyriikat, aivan loistavaa...

Mitäs kyseinen biisi merkitsee teille faneille/ei-niin-faneille? Löytyykö muistoja/kokemuksia/tarinoita/iloja/suruja?

I don't ever want to feel
Like I did that day
Take me to the place I love
Take me all that way

6

547

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Red Hot

      Kyllähän se biisi on oikeissa fiiliksissä sellane, että melkein rupeaa itkettämään.On monet kerrat kavereiden kanssa rannalla auringon laskiessa sitä biisii kuunneltu ja laulettu ja taidettu muutama bisseki juoda.Erityisen hieno on sen biisin loppu livenä kun John laulaa ne "under the bridge downtown" kohdat.Tämä biisi sai minutkin kiinnostumaan bändistä kun kuulin sen ekaa kertaa radiosta joskus 98-99 tai jotain muistan, että siitä ei sitten enää mennyt kauaa kun Californication ilmesty.

    • patajan

      ...hieno!

    • poika

      Joo o Red Hot Chili Peppers, löysin bändin luokkakaverini kautta n.4 vuotta sitten, ja tykkään niiden tuotannosta

      Mielestäni paras niiden paras levy on Blood Sugar Sex Magik tai Californication

      Hauskoja biisien nimiä (vapaasti suomennettuna)

      Omistan muutaman niiden levyn

    • cityofangels

      Hyvä biisi on, vaikka en mikään suuri RHCP-fani olekaan. Oon soitellu kitaralla kyseistä biisiä ja lähinnä kuunnellu joitain muita, mutta en omista yhtäkään bändin levyä (oon kyllä harkinnu jonku, edes kokoelman, ostamista).

      • Frusciante-fani

        kyseinen biisi on täydellinen...


    • Jarppamies

      Onhan se hieno biisi juu. Anthonyhän kirjoitti tuon biisin sen jälkeen kun Hillel Slovak (alkuperäinen kitaristi) oli kuollut heroiinin yliannostukseen ja Anthony tajusi miten yksin on. Ja se silta mistä lauletaan on semmoinen silta minkä alla huumekauppiaat majaili joskus (näkyy muuten biisin videolla).

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8336
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2539
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2263
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1929
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1664
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1489
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1389
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1272
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe