Kaikki rhodoksesta?

kertokaahan

Eli nyt suunnittelemme matkaa rhodokselle. Kertokaa kokemuksia. Tekemistä lapsille? Aikuisille? Hotellit? Ruokapuoli? Hintataso? Lämpötila syys-lokakuussa? Kaikki tieto tervetullutta...

74

52936

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anni
      • rules!

Rhodoksella on jumalattoman kuumaa elokuussa ja aika tuskaista myös heinäkuussa. Kävin viimeksi viime lokakuussa ja oli ihanan "suomalaistyylinen" kesäilma. Usein voi silti tulla jo vettä...

Mäkkäri löytyy ja paras ruokapaikka minkä olen löytänyt on Antique-niminen ravintola. Tosi ihana, suosittelen, ja on hauskat tarjoilijat!

Hintataso on ravintoloiden ruuissa huomattavasti suomalaisten tasoa alhaisempi, mutta olut jne... alkavat olemaan hinnoissaan. Rantsulle tietty voi hankea mukaan muutaman "ihmaisen" drinksun kaupasta. Oluet alk. 30 snt:iä...:)

Hyvää reissua ja suomalaiseen terkkuja!

• wunderground
        rules! kirjoitti:

Rhodoksella on jumalattoman kuumaa elokuussa ja aika tuskaista myös heinäkuussa. Kävin viimeksi viime lokakuussa ja oli ihanan "suomalaistyylinen" kesäilma. Usein voi silti tulla jo vettä...

Mäkkäri löytyy ja paras ruokapaikka minkä olen löytänyt on Antique-niminen ravintola. Tosi ihana, suosittelen, ja on hauskat tarjoilijat!

Hintataso on ravintoloiden ruuissa huomattavasti suomalaisten tasoa alhaisempi, mutta olut jne... alkavat olemaan hinnoissaan. Rantsulle tietty voi hankea mukaan muutaman "ihmaisen" drinksun kaupasta. Oluet alk. 30 snt:iä...:)

Hyvää reissua ja suomalaiseen terkkuja!

itse asiassa heinäkuun ja elokuun keskilämpötila on sama 31.

• pöpi
        wunderground kirjoitti:

Kyllähän sitä on kaiken näköisiä tilastoja, mutta luultavasti edellä ollut kirjoittaja tietää paremmin. Sitä paitsi olen itsekkin käynyt Rhodoksella useaan kertaan ja voin sanoa edellisen kirjoittajan olevan täsmälleen oikeassa. Tilastojen mukaan, Suomessakaan ei ole hinnat kohonneet EU:n ja EURON myötä, mutta näin se on, ainakin minun kukkaroni mukaan, tehnyt... Joten tilastot ja keskilämpötilat eivät välttämättä pidä paikkaansa tässäkään asiassa. SORRY!

• pöpi
        wunderground kirjoitti:

Ja vielä piti kirjoittaa, että kannattaa ehdottomasti mennä Falirakissa sijaitsevaan Water Parkkiin. Sinne menee Rhodoksen kaupungista ilmanen bussi ja on aivan sairaan upee paikka. Mut älkää menkö Kamikazeen... On nimensä mukainen vehje...

• jade
        pöpi kirjoitti:

Ja vielä piti kirjoittaa, että kannattaa ehdottomasti mennä Falirakissa sijaitsevaan Water Parkkiin. Sinne menee Rhodoksen kaupungista ilmanen bussi ja on aivan sairaan upee paikka. Mut älkää menkö Kamikazeen... On nimensä mukainen vehje...

kyllä on makee paikka se falirakin vesipuisto. oppailta kannattaa kysyä ilmaisen bussin lähtöajat ja lähtöpaikka niin ei tarvitse ihmetellä ja etsiä. kaikkiin liukumäkiin ei uskallus riittänyt mutta villivirta ja muut leppoisammat systeemit kelpasivat kyllä. kannattaa jättää kaikki korut pukukaappiin koska niiden kanssa ei saa mennä mäkeen.

• minttu

Olimme viime vuonna Rodoksella. Hotelli oli Esperia, ihan kiva hotelli ja hyvällä paikalla.
      Hintataso on ravintoloissa ehkä hiukan halvempi kuin Suomessa, mutta aika sama. Hintataso riippuu enemmänkin ruokapaikasta kuin kohteesta. Vanhankaupungin ravintolat kalliimpia, eikä taso yhtään parempi. Minijuna-ajelu on ainakin lasten mielestä mukava eikä rasita pahasti vanhempien kukkaroa ja samalla näkee vähän Rodoksen kaupunkiakin.

• lähtee????

ja missä asti käy kiertämässä?

• Rodos
        lähtee???? kirjoitti:

ja missä asti käy kiertämässä?

Joo, toi oli aiheellinen kysymys, itse nimitääin etittiin sitä monta kertaa onnistumatta...;) kolmannella kerrallá vissiin löydettiin ajoissa perille..:D Ei olla mitenkään tyhmiä tai mitään;) mutta ei vaan huomattu pysäkkiä kun se oli niin "pienesti" merkitty (etsittiin jotain katosta penkkejä tai vastaavaa jollasia muiden lomakohteiden pysäkit on ollu) mutta siellä oli vaan pieni kyltti.
        Mutta se löytyy kyllä poliisiaseman ja teatterin vierestä (muistaakseni), ihan läheltä satamaa ja "elliä" myös.

• melkeinpä Rodoslainen

Rodoksella Falirakissa on iso vesipuisto, en ole siellä itse käynyt, mutta tutut on kovasti kehuneet. Falirakissa on myös huvipuisto, sielläkään en ole käynyt vain ohi ajanut. Baareja, kahviloita, diskoja ja yökerhoja löytyy varmaan joka makuun.
      Ruokapaikkoja on pilvin pimein, kreikkalaista, kansainvälistä ja tietenkin tosiaan löytyy myös mäkkäri. Yleensä kannattaa suosia sellaista missä on kreikkalaisia asiakkaita, silloin on ainakin kreikkalainen ruoka hyvää. Hintataso on lähes Suomen luokkaa, mutta kyllä mä ainakin olen siellä sivumalla turistikeskuksista syönyt halvemmalla (ja parempaa ruokaa).Isoissa marketeissa kaupungin ulkopuolella on hinnat vähän halvempia. Putiikeissa on alennusmyynnit, joten niitä "ei turistikamaa" olevia vaatteita saa edullisemmin.
      Sää on syys-lokakuussa vielä tarpeeksi lämmin (ehkei enää lokakuun lopulla hellelukemissa). Merivesi on vielä tosi lämmintä.

• john

Vesipullo maksaa vanhassa kaupungissa "parhailla" turistipaikoilla tuplasti sen mitä hieman sivummalla. Vanhan kaupungin sisääntuloväylän kauppiaat kannattaa kävellä reippaasti ohi jos ei meinaa ostaa mitään. Muuten myyvät lähes väkisin (laittavat sandaalia jalkaan, korua kaulaan ym). Sama juttu toki muuallakin.
        Jos pikaruoan himo iskee, kannattaa mennä syömään "Gyros Pita" -paikkaan. Voittaa kyllä hampurilaisen ja ranskalaiset perunat.
        Kaikesta huolimatta Rodos on hyvä paikka. Aikoinaan ajattelin että se on rysä pahimmasta päästä mutta nyt menisin vaikka heti uudelleen, nähtävää riittää.

• ei koskaan enää

Kamala rysä! Sikakallista. Hulluja englatilaisia täälläkin. Saattavat jopa paskoa yöllö uima-altaaseen. Mölyävät aamuneljään asti päissään.

• rodos-fani

Niin-niin, niinhän joku tuttusi on varmaan kertonut, tuskimpa itse olet koskaan Rodoksella tai missään käynyt, kateuttasi valitat!;D

• huh hah hei

Joo ei enää ikinä, ei siellä ole kuin halpaa viinaa ja mitä erillaisempiä halpa shortseja ja paitoja muutama jäänne jostain esiajalta. Typerä nuoriso ja jne.

• jeppe
        huh hah hei kirjoitti:

Joo ei enää ikinä, ei siellä ole kuin halpaa viinaa ja mitä erillaisempiä halpa shortseja ja paitoja muutama jäänne jostain esiajalta. Typerä nuoriso ja jne.

Et ole tainnut sitten osata nauttia olostasi vaan olet ottanut mukaasi, ah, sen ihanan suomalaisen mentaliteetin, jossa kaikkea arvostellaan.

Vanha kaupunki, jos nyt satuit käymään, ihana paikka ja on tietysti totta, että siellä myydään myös mainitsemiasi shortseja ja t-paitoja, mutta ehkäpäm juuri siksi, kun me turistit käymme ostamassa niitä sieltä. Itse ainakin lähden ostoksille joka reissulla vanhaan kaupunkiin ja ihastelen samalla Rhodoksen kaupungin siisteyttä ja vanhaa kulttuuria.

Tuosta nuorisosta, jonka mainitsit, täytyy kysyä... Oletko koskaan tavannut kivaa, hiljaista nuorisojoukkoa?! Vai ovatko ne sattuneet esim. skeittailemaan ja puhumaan ääneen?! Minulla ei ole yhtään pahaa sanaa sanottavana Rhodoksen nuorisosta, päinvastoin oli kiva nähdä nuoriakin ihmisiä OMASSA ympäristössään.

Tuommoiset ihmiset kuin sinä, ovat luultavasti niitä henkilöitä, joiden vuoksi tarvitaan useampaa lomaopastakin. Kaikki huonosti,hotelli on hirveä, sängyssä ei voi maata, kun on kuuma, ei voi rentoutua eikä hakea hauskuutta ympäröivästä maailmasta, vaan YYHYHYY! Kaikki on perseestä.

Toivottavasti et sentään huomauttele ääneen esim. hintatasoa... Meillä täällä Suomessa kaikkihan on niin v*tun halpaa, että lähdetään sinne rähisemään... Nolottaa välillä sinun ja kaltaistesi suomalaisturistien käytös...

• jade

ei ole upeampaa paikkaa maan päällä kuin rodos ja se on valitettavaa että jos jotain häiriötä tai sikailua syntyy niin siitähän ei voi syyttää kuin turisteja..ja kyllä ne suomalaisetkin osaavat..valitettavasti!!!hintataso on todellakin kallis..siinä olit oikeassa.luulen että joissain paikoissa mennään jopa yli suomen hintojen mutta kannattaa nähdä vaivaa ja lähteä seikkailemaan.ruokapaikoissa on valinnanvaraa ja kauppoja löytyy muualtakin kuin aivan keskustasta.en kyllä antanut tuon asian haitata..niin harvoin pääsee lomareissulle että silloin ei tuijotella hintoja liikaa ja lähdetä ottamaan stressiä. ei muutakuin hyvää matkaa kaikille jotka sinnepäin suuntaavat.minun sydämeni jäi rodokselle!!!

• jode

Kannattaa käydä Rodos foorumissa, siellä keskustellaan hotelleista ja hyvistä ruokapaikoista ja muusta menosta.

• minä

Paikan päällä saatte varmasti tietoa oppailta yms.. Lähes joka paikassa puhutaan suomea, joten kovin eksoottista kokemusta ei kannata sieltä lähteä hakemaan :)

Mutta lämmintä lähes 100% varmasti.

Itse vuokrasimme auton, kävimme sukeltamassa ja käveltyä tuli paaljooon..

• gisel

Mun lempipaikkanai.
      Nykyään sama hintataso kuin Suomessa.
      Ei kovin paljon lapsille, mutta nuorille(silti
      jo täysi-ikäinen) heille löytyy upeita discoja.
      Mahtavat maiasemat. Kannattaa vuokra esim. auton ja kiertää vaikka koko saari. Vanha-kaupunki upea.
      Ihmiset mukavia,mahtavia. Todella hyvää ruokaa, paljon erilaisia ruokapaikkoja. Ihana ilmasto. syksymmällä on vielä lämmintä, mutta ei tukalaa.
      Tukalinta heinä-elokuussa.
      Pimeä tulee yllättäen noin kuudelta ja taivaalla tuikkii tähdet ja täysikuu, aivan lumoavaa.
      Rhodokselle mun sydämeni kuuluu.
      Viettäkää hieno loma ihanien ihmisten parissa!
      Hotellit ovat siistejä, mutta eikös hotellit ole vain nukkumista varten ja suihkun käynti?!

• Faxe

Jos ilmastonmuutoksen eteneminen ja lastenlapsien tulevaisuus ei kiinnosta, niin voihan sitä käydä vaikka lentäen Rhodoksella kuormittamassa turhuuden takia yhteistä maapalloamme, me fiksummat olemme lopettaneet tuolaiset vouhotukset jo vuosia sitten, esim. minä en ole enää käyttänyt lentokonetta vuoden 1981 jälkeen.

• lentäenrodokselle

Taidat olla syntynyt 1981 tai sen jälkeen.

• Hyvä saari

On varmasti hyvä paikka lomailla lastenkin kanssa.
      Itse olen viettänyt siellä lomaa 26 kertaa.
      Lokakuussa ei kannata mennä, turistit ovat silloin jo pois ja suurin osa palveluista on lopetettu.
      Heinä-elokuussa on todella kuumaa, päivällä ja yöllä. Kannattaa ottaa hotelli jossa on ilmastointi.
      Lasten kanssa pitää varoa auringonpaistetta, hyvää aurinkoöljyä ja 3 eka päivää vain tunti-kaksi auringonpaistetta. Juomista paljon ettei tule nestehukkaa. Mahdollisuuksien mukaan Lindos on mielenkiintoinen paikka, tosin autonvuokraus on paras mahdollinen, sillä voi aja vaikka koko saaren ympäri. Jos nauttii merihenkisestä elämästä, joka päivä on risteilyjä lähisaariin, ne ovat upeita paikkoja.
      Varmasti on hyvä lomapaikka.
      (tyttäreni oli 3v kun vietimme siellä 4 viikkoa, sen jälkeen aina uudelleen.

MUISTA: HYVÄ MATKAVAKUUTUS, jos tulee ongelmia, saat heti avun.
      Hyvää matkaa.

• Toissa kesänä

Aikaa kannattaa varata reilusti muuhunkin, kuin vain ostoskatujen kiertelyyn. Kaupungin historia ja siihen liittyvät nähtävyydet ovat varmasti valtaisa elämys, jos kulttuuri yhtään kiinnostaa. Erityisesti suurmestarin palatsi ja historiallinen museo vanhassa kaupungissa ovat näkemisen arvoisia. Paljon tavaraa Kreikan varhaishistoriasta aina islamilaiselle ajalle asti. Kannattaa jostakin oppaasta tutustua lyhyesti Rodoksen historian eri vaiheisiin, että osaa sitten sijoittaa kohdalleen. Kannattaa varata yksi päivä kokonaan kulttuurille vanhassa kaupungissa ja kierrellä muuten toinen.

Jos tykkää reissata, niin Lindoksen vanha kaupunki ja akropolis saaren keskivaiheilla ovat mahtavat, samoin paikallinen uimaranta on hyvä. Paikalle pääsee helposti niin paikallisella bussilla kuin autollakin. Ainakin lomakuukausina pysäköinti vain on melkoinen ongelma. Järjestetyt retket maksavat helposti tuplasti sen mitä omatoimisena, mutta saapahan opastuksen.

Monet halvemmat hotellit ovat nimenomaan nukkumispaikkoja, mutta siistejä. Jos hintaan sisältyy aamiainen, on se oman kokemukseni mukaan ollut runsas ja hyvä, kannattaa käyttää.

Turistimyymälöiden tavara on pääosin samaa, kuin muuallakin Kreikassa, mutta nähtävää varmasti riittää. Hinnat ovat turhan korkeita. Kreikkalainen ruokalista on usein vähän halvempi kuin Suomalaisten suosimat pihvit ja leikkeet yms. Kannattaa kokeilla.

Eipä kuin hyvää matkaa upeaan paikkaan.

• tintti

aivan ihana lomanvietto paikka, kaikille löytyy ikään katsomatta tekemistä, olen itsekkin menossa jo kolmatta kertaa, ja hotellinhan saa sellasen mihin on varaa niitä on monen hintasta. hyvä paikka suosittelen ja lämmintä riittää vielä syyskuun lopulle asti ainakin.

• Jolle
      • jorkki

Äärettömän hyvä ja tunnelmallinen ruokapaikka sekä halpa muualle vanhan kaupungin paikkoihin verrattuna on ehdottomasti ROMEO- sijaitsee vanhassa kaupungissa hieman sivukadulla mutta ihan keskellä vanhaa kaupunkia. On sisäpihalla ja todella tunnelmallinen- elävää musiikkia ja romeot;)tarjoilijoina. erittäin hyvä palvelu jopa suomeksi. sopii vauvasta vaariin- lapsia huomioitiin mukavasti on syöttötuolikin. Istua sai rauhassa ja ruoka todella hyvää. Ehdottomasti suosituin paikka ja oppaat varmaan osaavat sanoa tarkan osoitteen. Ainakin tjäreborin asiakkaat saivat alennusta viime vuonna.

• Bume

Onko Rhodoksella Gay mestoja??,Mykhonin käynnit alkaa olla täynnä meitsillä.

• Jolle
        Bume kirjoitti:

Eipä oo onneks yhtään semmosta vastaan Rhodoksella tullu ja kun eka semmonen tulee, niin sillon vaihtuu paikkakunta.

• baarikadulla
        Bume kirjoitti:

Baarikadulla on/oli sellainen hyvin huomaamaton baari nimeltään Berlin. Se on vastapäätä Hippocrates-kahvilaa.

• xxx
        Bume kirjoitti:

Mene sikalaan ajaa saman asian.

• on merkkinä
        xxx kirjoitti:

Mene sikalaan ajaa saman asian.

mutta kyllä siellä tämmösiäkin löytyy!

• Hanski

Olemme ollet siellä syys-lokakuun vaihteessa ja se on todella hyvä paikka. Hieno vanha kaupunki.
      Hyvät uimarannat. Lasten kanssa ei tuuliselle rannalle. Siellä on voimakkaita merivirtoja. Hyvää ruokaa jokapaikassa ja edullistakin. Suosittelen.. niin ja suomen kielellä pärjää hyvin.

• Käynyt siellä, hyvää kokemusta

Toissa vappuna kävin siellä. Eli jotain Rhodoksesta.
      Hotellit on yleensä hyvin siistejä. Rannat ovat todella isoja. Kaikki on todella kallista siellä. Eli jos olet menossa Rhodoksen vanhaan kaupunkiin, niin suosittelen ettet syö siellä. Vanha kaupunki on koko Rhodoksen kallein paikka, missä rahastetaan turistit kalleissa ruuilla ja matkamuistoilla. Rhodoksen pää kaupunki Rodos on todella kaunis kaupunki, jonka rannikolta voit katsella turkkia ja voit myös käydä päivän mukan turkissa!!! mutta rakennus kulttuuri ei ole kovin erilaista kuin muualla euroopassa esim hotellit, kaupungin rakennukst eivät juurikaan anna kuvaa kreikkalaisesta rakennus kulttuurista. Rhodoksessa on paljon vanhoja linnoja ja muureja. Kuten paikka nimeltä LINDOS. Mahtava entinen sotalinnake jonne noustaan kävellen tai aasilla. ylhäältä näet kauniin meren ja paavalin lahden, TÄTÄ PAIKKAA SUOPSITTELEN!!! Kaikki patsaat ovat hyvin tyypillisiä kreikassa. Uimarannat o vat siistejä, mutta aurinko tuolien vuokraus voi maksaaa jopa 8 euroa per päivä. Rannat ovat kivistä. Kun itse kävimme vappuna siellä kesä oli alkamassa, mutta meille sattui hyvät kelit. niin uskon että syys-lokakuussa olette viimeisillä paahtavilla helleviikoilla. Eli lämmintä on, muttei pahtavaa 50 astetta auringossa. Paitsi jos kelit suosii kyseistä ilmaa. on onhan se kiva kierrellä paikkoja kun ei hiki tippase jo kun juoksee portaat alas. suosittelen myös käydä viettämässä Kreikkalaista iltaa; perinne ruokia, kreikkalaista tanssia, vanhoja uskonnollisia rituaaleja. Tässä jotain Rhodoksesta. :)

• symi island

"Hotellit on yleensä hyvin siistejä. Rannat ovat todella isoja. Kaikki on todella kallista siellä."

Suomen hinnoissa, hiukan alle. Onko se todella kallista?

"Eli jos olet menossa Rhodoksen vanhaan kaupunkiin, niin suosittelen ettet syö siellä."

Jos lomalle lähtee säästämään, ei kannatakaan syödä. Mikäli syöt Suomessa ravintoloissa, syöt ilman muuta sielläkin. Tosin Vanha Kaupunki on kallis esim. verrattuna Bulgariaan. Väliäkö sillä?

Kolme kertaa olen ollut Rodoksella, tänä kesänä luultavasti menossa taas, mikäli äkkilähtö löytyy sopivana päivänä.

Ainoastaan positiivista sanottavaa tästä paikasta. Heinä-elokuussa on aina lämmintä (31 asteen keskiarvo) ja paistaa, ihmiset ovat ystävällisiä ja paikka on kohtuullisen rauhallinen huolimatta turisteista. Pelkkää biletystä hakevalle Rodos voi olla tylsä paikka, mutta jos illat kuluvat pikemminkin viinin ja hyvän ruoan äärellä, kannattaa mennä.

• Nuunu

rhodoksella olen kolme kertaa käynyt...ihana paikka....kaksi mahtavaa hiekkarantaa saaren yläosassa...toinen aika tuulinen ja siitä saanut nimensä...toinen on juuri lapsille oivallinen paikka...tuulisella rannalla tosiaankin paljon tuulee eikä niin kiva hiekkapölyssä lasten kanssa olla.Esperia hotellissa olen itse viimeksi ollut. vanhassa kaupungissa kannattaa myös käydä..se on muurien ympäröimä kaupunki jossa on mainiot ostomahdollisuudet tuliaisille ja muulle kivalle. retkillä kannattaa myös käydä...muistaakseni rodoksella juuri tehtiin retki veneitse valkoisia vuoria ihailemaan...kalkkivuoret jotka ovat suolan takia muuttuneet valkoisiksi... lämmintä siellä varmasti on siihen aikaan 26...-> hintataso on samaa luokkaa kuin suomessa.suomen kielen monet paikalliset osaavat hyvin. hauskaaa matkaa teille!

• ninni

eli oltiin siellä viime elokuussa ja rakastuin totaalisesti. Sieltä löytyy kaikille kaikkea. itse olimme hotelli Achillionissa (sama kuin Elite), joka on 2 tähden, mutta aivan ihana. mahtavalla paikalla aivan Ellin rannan vieressä sivukadulla, jossa ei liikennettä.
      Suosittelen matkaa satamasta pikku veneellä Lindokseen ja siellä käyntiä ylhäällä Akropolilla.Kiipeämistä riittää, mut maisema on jotain uskomatonta.Rodoksen vanhakaupunki on myös sanoinkuvaamaton.Kohteeksi suosittelen lasten kanssa Ixiaa, mutta ilman lapsia ehdottomasti rodoksen kaupunkia.
      Hintataso on tosiaan hieman halvempi kuin Suomessa, mutta ruoka on fantastista!Paljon tsatsikia joka ruoalle ja rohkeasti kokeilemaan paikallisia ruokia, on ihan meidän suomalaisten makuun.Joka puolella puhutaan suomea, että kieliä ei juuri tarvitse osata, mm. suomalainen kahvila, josta saa juhla-mokkaa...paikalliset ovat ystävällistä porukkaa ja palvelu pelaa joka puolella. Esim. kun menee paikalliseen "alkoon" saa siellä maistella mitä haluaa!!!saaren oma granaattiomenalikööri on todella hyvää!
      Kaupungissa viikko vierähtää huomaamatta.katseltavaa riittää. iltaisin kannattaa käydä kävelyllä vanhassa kaupungissa ja satamassa,ihanaa. Tuntuu kuin olohuoneessa kävelisi, ilmasto ihana.Oikein hyvää matkaa ja toivottavasti sait tästä jotain vinkkiä!

• kreikan matkailija

Tulimme Vapunaattona kymmenen päivän reissulta Rodokselta. En ole lukenut ketjun muita vastauksia ja voi tulla päälleekkäistä asiaa, mutta jotakin minäkin kertoilen.

Olin toista kertaa Rodoksella. lämpötilat olivat nyt huhtikuun viimeilillä viikoilla ihanteelliset, jokainen päivä oli aurinkopäivä, varjossa 20 - 25. Rodoksellahan kaikki on lähellä, jos olet kaupunkiin menossa. Hotellit kohtalaisen isoja, mutta siistejä. Meidän huoneen koko hotelli Athenassa noin 25 - 30 neliöä kylppäreineen.
      Hintataso on suurinpiirtein Suomen luokkaa, mutta jos olet kahvin ystävä, niin kalliimpaa kuin meillä. jotkut sanovat, että ruokailu on kallista, mutta hintatasoa on kaikentasoista. ei mikään ongelma löytää edullista ja hyvää ruokaa. ei ainakaan meitä häirinnyt mikään katumelu. Ja mitä tulee kreikkaliseen tyyliin, niin voit huoletta kulkea, ei tarvitse jännittää, uskallatko joillakin kujilla liikkua mihin aikaan hyvänsä. Ainakaan paikallisten kanssa pärjäilee hyvin. Ja joitakin voi ehkä häiritä se, että pärjäät Suomen kielellä hyvin.
      Keväällä tietenkin kukat kukkivat ja muutenkin on tulevan kesän odotusta, syksyllä on jo kuivuus ehkä iskenyt. Merivesihän on syksyllä tietenkin lämpimämpää kuin keväällä, huhtikuussa noin 18 asteista.
      Hotelleita vähän katseltiin tulevia reissuja silmälläpitäen. Meillä oli ainakin mukana vedenkeitin, millä tarvittaessa sai kahvit keiteltyä. hotellihuoneissahan näitä keittomahdolilsuuksia ei ollut, huoneistohotellit ovat erikseen.
      Aamupala oli joka aamu samanlainen, kolmella eri tavalla valmistettua kananmunaa, paahto ym sämpylää. Leikkeleitä, maustamatonta jogurttia, marmelaadeja, kahvia , tuoremehuja, muroja ja mysliä ja nakkeja.
      Ja kyllähän sieltä oli ihan hyvä lenkkeillä vanhan antiikin stadionin ympäristöön, samoin tartanrataa oli juoksemisesta tykkääville tarjolla. Kyläjuhlat Pastidan kylässä oli ihan kivat, nyt ei kyllä viiniä ollut ihan äärettömästi tarjolla, mutta litra per nuppi. Ruokapuoli ei kyllä ihan vastannut siellä-meinaan kyläjuhlissa odotuksia, selalsta maistelua.
      jos tykkäät normaaleista tansseista, niin Ellin baarissa on tarjolla ja ehkä ensi syksynäkin rytmitys, keskiviikko, maanantai ja tiistai suomalaisesiintyjä, muut päivät kreikkalainen orkesteri. Tässäpä näitä ajatuksia, mitä yks kaksi tuli mieleen.
      Suosittelen, jos haluatte varman päälle-lomakohteen.

• VESIPUISTOSTA

oLIKO fALIRAKIN VESIPUISTO JO AUKI?

• aukee vasta 9.5.....
        VESIPUISTOSTA kirjoitti:

oLIKO fALIRAKIN VESIPUISTO JO AUKI?

......

• miuku

Olin rodoksella vuonna 2003 heinäkuussa. oli tosi kuuma, jopa öisin oli aivan liian kuuma koska meidän hotellissa ei ollut ilmastointia, eli se kannattaa kyllä olla. rannat on ihania, ellin ranta oli aina lähes täynnä joten me oltiin useammin tuulisella rannalla. rodoksella ei tarvitse osata juurikaan mitään kieliä, suomella pärjää. ravintoloissakin suomalaiset kyllä tunnistettiin heti ja oltiin todella ystävällisiä. oltiin riviera-hotellissa ja sen sijainti oli kyllä tosi hyvä, lyhyt matka joka paikkaan.
      hauskaa matkaa teille!

• matkustellut

Rhodos on slummiutunut, epäsiisti paikka, jossa turisti on välttämätön paha...vain raha kelpaa. En enää koskaan hairahdu sinne. Jos he eivät tee samaa kuin Mallorcalla tehtiin, ymmärrettiin muutamia perusasioita - turistit palasivat.

• jode

Me käytiin siellä aikaisin keväällä, kaikki paikat oli siivoamatta, tosi törkyistä, rannoilla ei ketään, altailla ihmiset vain olivat. Forum Beachin vieressä olevassa Tavernassa syötiin, tilattiin listalta oikein kunnon ruoka, tuotiin spagettia ja broilerin paloja, ihmeellinen yhdistelmä, tarjoilija sanoi ettei oltu varauduttu näin suureen kävijämäärään ruoka loppui. Kadutti kun ei lähdetty kävelemään siitä ja jätetty se kamala annos syömättä. No kaikkia sitä matkalla voi sattua, oli siellä sitten vanhassa kapungissa kunnon ruokapaikkojakin, tuo nyt vain oli pohjanoteeraus.

• paikka

lähden sinne taas tänä vuonna, muistaakseni on kahdestoista kerta.
      Tekemistä on aina löytynyt, olen sitten ollut yksin, aikuisporukassa tai lasten kanssa.
      Ruoka aivan mahtavaa ja se lämpö, jes.........
      Hyvää matkaa vain teillekkin.

• antsa.

niinpä...ja uudelleen ollaan menossa 27.8 ...ja auringonpaistetta odotellaan...

• Nimetön
        antsa. kirjoitti:

niinpä...ja uudelleen ollaan menossa 27.8 ...ja auringonpaistetta odotellaan...

eli Rodoshan on simply the best ;)

Olen käynyt myös about 10 kertaa ja aina pitempiä aikoja kerrallaan..viimeksi asuin 5 kuukautta. välillä töissä jne. Se on niinku toinen kotimaa :)
        että jos haluatte jotain rodoksesta vielä tietää niin voin kertoilla jotain..mun näkemys ei vaan tosin ole siitä sellanen "turistin" näkemys..oon siellä paikallisten kanssa enkä asu hotellissa.
        mutta paljonhan ootteki jo kirjotellu tietoa Rodoksesta..huomaan nuita teidän kommentteja lukiessa että se riippuu tosi paljon siitä että missä paikkaa rodosta asuu ja millon sinne menee että millasen kokemuksen paikasta saa.

onkos täällä muutes tyyppejä lähdössä kesä-heinäkuussa Rodolle???

• tintti
        Nimetön kirjoitti:

eli Rodoshan on simply the best ;)

Olen käynyt myös about 10 kertaa ja aina pitempiä aikoja kerrallaan..viimeksi asuin 5 kuukautta. välillä töissä jne. Se on niinku toinen kotimaa :)
        että jos haluatte jotain rodoksesta vielä tietää niin voin kertoilla jotain..mun näkemys ei vaan tosin ole siitä sellanen "turistin" näkemys..oon siellä paikallisten kanssa enkä asu hotellissa.
        mutta paljonhan ootteki jo kirjotellu tietoa Rodoksesta..huomaan nuita teidän kommentteja lukiessa että se riippuu tosi paljon siitä että missä paikkaa rodosta asuu ja millon sinne menee että millasen kokemuksen paikasta saa.

onkos täällä muutes tyyppejä lähdössä kesä-heinäkuussa Rodolle???

ollaan menossa heinäkuussa, viikoksi.

• Baarimikko

Olimme 2 viikkoa sitten Rodoksella.
      Asuimme Katia hotellissa, oikein mukava paikka ja rauhallinen.
      Taksilla Rodoksen keskustaan 6-8 eupaa.
      Lämpötila varjossa 20-25

• autoa ixiasta

me ollaan menossa sinne tällä viikolla ja tarkoitus olisi vuokrata minibussi tms. ku on isompi porukka lähdössä...niinpä kyselisin onko tietoa hinnoista(ixiassa) vai saisiko muualta edullisemmin???? :)

• Baarimikko
        autoa ixiasta kirjoitti:

me ollaan menossa sinne tällä viikolla ja tarkoitus olisi vuokrata minibussi tms. ku on isompi porukka lähdössä...niinpä kyselisin onko tietoa hinnoista(ixiassa) vai saisiko muualta edullisemmin???? :)

Ei vuokrattu autoa.
        Matkatoimisto ois hoitanut, jos ois tarvittu.
        Hotelli Katiassa iso olut 2,20
        Lähikauppa kaiken halvin samoin hotellin ruoka ja lähiravintola.
        Emme kuitenkaan käy lomalla säästämässä!!!

• lähdetä lomalla
        Baarimikko kirjoitti:

Ei vuokrattu autoa.
        Matkatoimisto ois hoitanut, jos ois tarvittu.
        Hotelli Katiassa iso olut 2,20
        Lähikauppa kaiken halvin samoin hotellin ruoka ja lähiravintola.
        Emme kuitenkaan käy lomalla säästämässä!!!

säästämään, mutta ajattelin, että jos kovinkin hinnat vaihtelee tossa autonvuokrauksessa. :)

• esim. lapsille

Kannattaa ainakin käydä perhoslaaksossa ("butterfly valley" tai "petaloudes"). Upea paikka("luontopolku" ruokala), puut peittyneet perhosilla(tosin lähinnä enää yhtä lajiketta useiden tulipalojen jälkeen),
      kirkkaissa joi'ssa taskurapuja, kaiteilla sisiliskoja ja vapaana tallustelevia riikinkukkoja.
      Toinen pakollinen retkikohde on "seitsemän lähdettä"(epta piges), iso ulkoilmaruokala puiden katveessa, jonka läpi virtaa useita puroja(joiden vesi tulee lähteistä, joista voi vaikka juoda).
      Täälläkin kävelee riikinkukkoja ja muita eläimiä vapaana, ja kokemuksen tarjoaa myös paikasta löytyvä
      vuori jonka läpi menee pieni, pimeä tunneli jossa virtaa vettä. Tunnelin läpi voi kävellä, ja toiselta puolelta löytyy pieni järvi ja vesiputous.

Lindoksessa voi käydä kiipeämässä vuorelle aasin selässä, ja shoppailemassa basaareilla.

Muitakin paikkoja löytyy, kun vain uskaltaa mennä muuallekkin kuin suomalaisravintoloihin keskellä pääkaupunkia. Saari on todella pieni, joten kovin kauas ei voi eksyä(kannattaa käydä illalla katsastamassa myös aivan saaren pohjoispäästä löytyvä
      rantabaari, todella kaunis paikka).

Bileitä(tai bungee hyppyjä tai muuta vauhdikasta) hakevien kannattaa katsastaa Falirakin kylä, mutta kenellekkään muulle paikka ei sovi(paitsi lapsille iltaisin pieni tivoli ja päivisin mahtava vesipuisto).

Toivottavasti tästä oli apua, kysy vain jos tulee muuta kysyttävää, paikka on todella tuttu.

• tämän viikon

lopussa rodokselle niinpä kyselisin onko tietoa onko perhoslaakso ja "seitsämän lähdettä" jo avoinna meille turisteille? :)

• usein käynyt
        tämän viikon kirjoitti:

lopussa rodokselle niinpä kyselisin onko tietoa onko perhoslaakso ja "seitsämän lähdettä" jo avoinna meille turisteille? :)

Perhoslaakson paras "aika" on muistaakseni myöhemmin kesällä, eli silloin perhosmäärä enimmillään. Eiköhän ne molemmat ole auki.

• Niko

.. älä lähde.... 100%:nen turistirysä....

• hohhoijaa

Mitä sinä siitä tiedät, ethän ole siellä edes käynyt !

• Niko-poika on

käynyt ja sellaisen asian todennut,
        minä lähden jo kahdennentoista kerran tänä vuonna ja en sitä vielä ole miksikään rysäksi todennut.
        Turismillahan siellä pitkälti eletään, mutta niinhän se on muuallakin turistikohteissa.
        Mutta etpä ole tainnut sitä tietää, koska et ilmeisesti ole missään ollutkaan...
        Kierräppä sinäkin muutakin kuin tahkoa, niin näet sitten hieman nenääsi pitemmälle sinäkin.

• Rauhasta nauttiva

Oltiin vuosi sitten elokuussa Rhodoksella ,Pefkoksen kylässä. Se on saaren eteläkärjessä ihan Lindoksen lähellä.
      Paikka oli tosi pieni, muutama hotelli , ehkä kymmenen ravintolaa, 2 ihanaa rantaa, kaksi isompaa katua ja lisäksi pieniä polkuja ja kävelyteitä.
      Tuliaisostokset ym. sieltä ei oikeen saa eli ei mikään shoppailupaikka mutta hyviä ruokakauppoja oli muistaakseni 3.
      Korkeuserot olivat tosi isot koska kylä on rakennettu rinteeseen. Paikallisbussilla pääsee kätevästi Rhodoksen kaupunkiin muutamalla eurolla ja samalla bussilla pääsee sinne vesipuistoonkin.
      Itse tykkään tosi rauhallisista paikoista joten jos meno ei kiinnosta niin paikka on upea.
      Hintataso ei ollut mikään huippu halpa mutta ei nyt ihan suomen tasoakaan.
      Ilmat oli kuumat ja yksi pilvenhattara nähtiin 2 viikon aikana...=)

• Lemppari

Asuin Pefkoksessa ja kuljin linja-autolla lähiseudulla. Lindos on lähellä (toivoisin, että muistaisitte aaseja, jotka eivät saa palkaksi mitään muuta kuin ilkeitä töytäisyjä ja nälkää ja janoa) ja muita kyliä. Rodoksen kaupunkiin pääsee bussilla. Kauppoja ja ruokapaikkoja on yllinkyllin. Ranta näytti mukavalta, itse uin hotellin altaassa. Hotelli oli vuoren rinteellä, ja siitä näkyi kylä ja merelle. Bussia odottaessa tuli juteltua hyvin monien eri maalaisten kanssa. Pidin matkaa todella antoisana!!! Mutta lepo jäi tällä kertaa vähemmälle. Ihmiset olivat mukavia ja neuvoivat missä osasivat, kaikenkieliset. Todella ihana reissu! (Hinnat Suomen tasoa esim. ruokakaupoissa.)

• Max

kaikista vastauksista paistaa se tosi asia, että 90 % suomalaisista on sitä junttikansaa, jolle aurinko, halpa olut, "suomen kielellä pärjääminen" ja suomalainen ravintola on se tärkein asia matkakohteessa, vaikka muut eurooppalaiset olisivat valoittaneet ko. paikan jo vuosia sitten ja sinne valuu muista maista enää se C-luokka...ehkä sinne tuo 90 % samaistaa itsensä ja kokee olevansa maailman luokan reissaaja :)

Itse onneksi ei tarvitse kanssanne matkustaa samoihin kohteisiin, vaan voin valita ja olla
      kaukana teistä lomallani; kohtaan teidänlaisia kuitenkin ihan riittämiin kotimaassa !

Mutta kun kuitenkin matkustatte sinne turistirysään, niin olkaa ihmisiksi, ja erottukaa eduksenne !

• Taneli

hyvä että menet sinne A-luoka paikkoihin, äläkä tule heti pois

• Rodoksella

Sinun kirjoituksestasi paistaa läpi se, että itse et ole koskaan käynyt Rodoksella. Jos olisit,niin tietäisit minkälaista siellä todella on. En toki sitä kiellä etteikö siellä kaupungissa ja vanhassa kaupungissa olekin hieman "turistirysämäistä" (missä suositussa turistikohteessa ei olisi), mutta kun Rodos on iso saari ja siellä on niin paljon muutakin. Ja onko se niin väärin, että ne suomalaiset jotka ei kieliä osaa pärjäävät siellä jopa suomenkielellä.
        Minäkin voin sanoa, että onneksi ei tarvitse sinun ahdasmielisen pikkusielun kanssa matkustaa samoihin kohteisiin, sillä tuskin sinä matkustat mihinkäänpäin Kreikkaa, joka taas on minun suosikkimaani.

• Rodoksella
        Rodoksella kirjoitti:

Sinun kirjoituksestasi paistaa läpi se, että itse et ole koskaan käynyt Rodoksella. Jos olisit,niin tietäisit minkälaista siellä todella on. En toki sitä kiellä etteikö siellä kaupungissa ja vanhassa kaupungissa olekin hieman "turistirysämäistä" (missä suositussa turistikohteessa ei olisi), mutta kun Rodos on iso saari ja siellä on niin paljon muutakin. Ja onko se niin väärin, että ne suomalaiset jotka ei kieliä osaa pärjäävät siellä jopa suomenkielellä.
        Minäkin voin sanoa, että onneksi ei tarvitse sinun ahdasmielisen pikkusielun kanssa matkustaa samoihin kohteisiin, sillä tuskin sinä matkustat mihinkäänpäin Kreikkaa, joka taas on minun suosikkimaani.

Olen kanssasi aivan samaa mieltä,
        Rhodos aivan mahtava paikka, sinne taas tänäkin vuonna, minäkin kreikka fani.

• max
        Rodoksella kirjoitti:

hieno hlöanalyysi muutaman rivin pohjalta :) - olen käynyt kreikassa, kuten myös lähes kaikissa välimeren maissa, ja minun on todella ikävä todeta että kakkosluokan turismi on pilannut pääosan kohteista. On totta, että kreikka on täynnä saaria, pieniä ja isoja, ja mitä erilaisimpia kaupunkeja ja kyliä, jotka uutuuskohteena ovat vielä osittain rauhallisia, mutta kyllä se tohvelisankari sinnekin ehtii..

Mutta tietysti jos sinä siinä samassa massassa elät Suomessakin ja sen massan mukana matkustatkin, et välttämättä näe mitään poikkeusta örvellyksessä kotimaassa ja turistirysässä. Mutta jokaisellahan on se valinnan vapaus....

• itse rakennettu
        max kirjoitti:

hieno hlöanalyysi muutaman rivin pohjalta :) - olen käynyt kreikassa, kuten myös lähes kaikissa välimeren maissa, ja minun on todella ikävä todeta että kakkosluokan turismi on pilannut pääosan kohteista. On totta, että kreikka on täynnä saaria, pieniä ja isoja, ja mitä erilaisimpia kaupunkeja ja kyliä, jotka uutuuskohteena ovat vielä osittain rauhallisia, mutta kyllä se tohvelisankari sinnekin ehtii..

Mutta tietysti jos sinä siinä samassa massassa elät Suomessakin ja sen massan mukana matkustatkin, et välttämättä näe mitään poikkeusta örvellyksessä kotimaassa ja turistirysässä. Mutta jokaisellahan on se valinnan vapaus....

Kreikka on muuten hieno paikka, aina löytää uutta. Mutta ei turistikohteista, mielenkiintoiset paikat pitää käydä tsekkaamassa ennen kuin sopulilauma tulee paikalle.

Kesäkuuhun mennessä suunnittelen itse äkkilähtöä Kreikkaan. Sellaisesta ei tarvitse maksaa turhia ja jos hotelli ei miellytä niin edullisesti löytää jotain majoitusta.

Heinäkuulle onkin sitten suunnitteilla pelkkä lento Kreikkaan. Ateena tai Thessalonki, hyviä paikkoja kumpikin. Rinkka selkään, muutama päivä kaupungissa ja sitten ihan itsenäisesti laivalla saaristoa kiertelemään. Ehkä 3...4 viikkoa olisi aikomus viipyä saarilla eikä ole suinkaan eka reissu. Ja jälkikasvu tallaa mukana. Ennen mentiin syksyllä, nyt koulujen takia pakko mennä kesällä.

En voi kuin valittaa sitä, mitä pelkästään turistipaikkoihin jäävä lomalainen jää paitsi. Ihmisten ystävällisyys hieman syrjäisissä paikoissa on vielä jäljellä. Vaatimattomissa tavernoissa kissat tulee kerjäämään sapuskaa ja ruokaa saa vilkaista jopa "keittiössä" ennnen tilaamista eikä hintoihin tule turistilisää. Eikä tartte väistella lipeviä kilpailevia sisäänheittäjiä. Ruokapaikkoja kun saattaa olla tasan yksi tai kaksi koko kylässä ;-)
        Tavallinen seuramatkalainen ei koe sitäkään, kun ei herää aamulla moottoripyörän tai auton kaasutteluun vaan kukon tai aasin ääntelyyn. Tai sunnuntaina kirkonkelloihin.

Varmin tapa löytää vielä joitain tuollaisia paikkoja on katsella esitteistä, minne EI tehdä seuramatkoja. Esimerkiksi Halkidikin niemimaalla on mukavia rantakyliäkin, joissa lähinnä vain kreikkalaiset lomailevat muutaman viikon kesässä. Bussit kulkee niihin hyvin isoistakin kaupungeista. Saarilla riittää se pari vuoroa päivässä ainoalla linjalla.

Elämää suuremmat kokemukset Kreikassa vaatii omaa viitseliäisyyttä. Onhan tuolla kai yli 15 kertaa tullut käydyksikin ...

• tehdä
        max kirjoitti:

henkilöanalyysia, minä kun en elä missään massassa, en kotimaassa sen paremmin kuin ulkomaillakaan.
        En kulje massan mukana koskaan, vaan reissussakin olen oma itsenäinen minäni, en "örveltele" sen paremmin kotimaassa kuin ulkomaillakaan.

Sinun kirjoituksestasi en saanut kuin sellaisen kuvan, että ehkäpä juuri itse kuulut niihin örveltelijöihin ja ehkä et ole oikein missään käynytkään, kunhan täytyy täällä palstalla vain päteä.

Kaikille muille oikein hauskaa loman odotusta kreikkaan.

• Nimetön
        Rodoksella kirjoitti:

olen samaa mieltä.käykää ensteks puhu suomi. hei eihän suomi ihminen ole ulkolainen jollei käy rhootos 1 kerta riiitttikiitti v-----a Kreikka hieno maa

• joku kirjoittaa asiaa
        max kirjoitti:

On ilo huomata kuinka joukossa ihmisiä jotka osaavat olla pois massasta ja tehdä omia suunnitelmia ilman turisti rysä, "en voi lähteä lomalle jos ei ole vastassa humppa orkesteri ja lentokoneellinen suomalaisia" ja jos en saa Atrian lihapyöryköitä niin varmana teen valituksen ja jos opas tekee virheen niin varman ajennan,että tuntee niskavilloissaan...Halpa olut ja vastaavat kuuluvat suomalaisen turistin arkeen ja lomaan kuin nenä päähän. Se valitettava tosi asia on todettava,jotta ne tunnistaa miljoona kaupungin vilskeestä aina heti ensimmäisenä...Toivotan sinulle eritäin hyviä lomia, matkusteluja, ja kesän odottelua.
        Parhain terveisin,
        "hengen heimolaisesi"

• syödä
        joku kirjoittaa asiaa kirjoitti:

On ilo huomata kuinka joukossa ihmisiä jotka osaavat olla pois massasta ja tehdä omia suunnitelmia ilman turisti rysä, "en voi lähteä lomalle jos ei ole vastassa humppa orkesteri ja lentokoneellinen suomalaisia" ja jos en saa Atrian lihapyöryköitä niin varmana teen valituksen ja jos opas tekee virheen niin varman ajennan,että tuntee niskavilloissaan...Halpa olut ja vastaavat kuuluvat suomalaisen turistin arkeen ja lomaan kuin nenä päähän. Se valitettava tosi asia on todettava,jotta ne tunnistaa miljoona kaupungin vilskeestä aina heti ensimmäisenä...Toivotan sinulle eritäin hyviä lomia, matkusteluja, ja kesän odottelua.
        Parhain terveisin,
        "hengen heimolaisesi"

tosiaan lihapullia eikä laukusta löydy HK:n sinistä, siellä kokeillaan kaikkea uutta ja mitä erikoisempaa sen parempi.
        Liikkuminen tapahtuu myös ilman niitä saman hotellin baarissa notkuvia suomalaisia kaljaturisteja, niitä kun saa hävetä jo siinä hotellilla ohi kulkiessaan.
        Tekevät sielläkin koko ajan niitä "töitä" mitä täällä kotisuomessakin ja ovat tietävinään kaiken kyseisestä kohteesta,
        se kun ei varmaankaan pidä edes paikkaansa, koska eipä siinä baarissa istuessaan kovin ihmeellistä kuvaa voi kohteesta saada.
        Kuuluvat vain siihen porukkaan ketkä ilmeisestä kyselevät tulomatkalla toisilta oliko minulla hauskaa.
        Oikein hauskoja loman odotteluja sinullekkin "hengen heimolainen".

• eka kerta ulkomailla

Kävin viime vuonna lokakuun alussa eka kertaa ulkomailla,Rodoksella,Ixiassa,pari kilometriä rodoksen keskustasta.Ilmat lämpimät yli kakskymmentä astetta.Vettäkin sateli,mut vähän.Yhtenä päivänä vuokrattiin auto ja kierrettiin koko saari.Kiva kokemus.Näki paikallista elämää jahienoja maisemia!!!Hotelli oli mahtava ,Dionysos,allasalue ihana,lapset viihtyi,paljon ei rannalla oltu.

• Muru 46

Olen käynyt siellä 4 kertaa ja menisin vaikka
      kuinka useasti.Mielestäni siellä on kaiken ikäisille tekemistä.Viihtyisä paikka,menisin koska vain uudelleen.Syys-lokakuussa on rauhallisempaa ja ilmat ovat olleet hyvät.Vesi on ihanan lämmintä.Vanha kaupunki on kiva ja siellä on hyviä ruokapaikkoja kannatta käydä.

• tiia

Ratsastuksesta kiinnostuneille rodokselta löytyy tasokas talli n.10 km.n päässä rodoksen keskustasta,Triandasta. Hevoset varmoja ja yst. henkilökunta.Maastoratsastus vetäjän kanssa maksaa 30e,,taksikyyti kyllä kallista edestakaisin 20e. Tallin nimi on Ippikos Omilos.

• 28 v

Tultiin juuri Rodokselta....

Oli juuri sopivan lämmintä 20 - 25 astetta, kesällä lämpötilat ovat suomalaisille liiankin tukalia yli 30 astetta.

Suosittelen skootterin vuokrausta "margaritis" vuokrasi meille skootterin täysvakuutuksella 10 euroa/ päivä. sillä pääsi hyvin liikkumaan ja kiertelemään lähialueita.

Olimme cactus hotellissa, joka sijaitsee aivan saaren pohjois kärjessä, sieltä oli pitkä matka siis joka paikkaan, mieluiten nyt jos saisin valita ottaisin hotellin vanhan kaupungin kupeesta. Hotelli oli muuten hyvä ja tasokas.

Taksikuskeja kannattaa pyytää laittaa mittari päälle ja kysyä etukäteen mitä kyyti maksaa. Pitäisi olla halpaa. Cactuksesta maksoi vanhaan kaupunkiin taksi 3-6 euroa. Eli eroja on jos ei ole mittari päällä.

Hyviä ruokapaikkoja kannattaa kysyä oppaalta! Koska oltiin muutamassa surkeassakin paikassa syömässä ja oppaan suosittelema paikka (HALKI) syrjäisellä kujalla oli paras kokemus. Se oli paikka pienen kujan varrella, jonne käännyttiin kävelykadulta.

Baareis ta kantapaikaksemme muodostui "VETO" baari siellä kävimme päivittäin, Tosi hyvää (filter coffee) kahvia, ja ihana henkilökunta. "wild boy" tarjoilija oli koko ajan vitsailemassa... Ja kerran muka hän kompastui ja luulin saavani tarjottimen syliini :). Edullinen hintataso, kalja maksoi muistaakseni 1,90. Ja ilmasia drinksuja tuotiin joka välissä pöytiin.

VETO baari sijaitsee baarikujan läheisyydessä. Tuulisen rannan puolelta käännytään shellin kohdasta ja kävellään korttelin verran sisämaahan päin. Sijaitsee katujen kulmassa.

Auton vuokraus myös kannattaa sillä pääsee käymään mm. Lindoksen kaupungissa ja Falirakin vesipuistossa.
        Nimittäin itse rodoksen kaupunki on melkoinen turistirysä ja liikaa suomalaisia. Melkein kaikki myyjätkin osasivat suomea. Eli ainakin kielitaidottomalle kiva paikka.

Saarta kierreltäessä ihmetytti se miten kapeita ovatkaan ne tiet jotka johtivat kylien lävitse ja eksymisen vaara oli suuri.. Eipä hätää sillä pian taas löydettiin takaisin kartalle.

Muita nähtävyyksiä:
        Perhoslaak so (Petaloudes) Vaikka siellä ei vielä ollutkaan toukokuulla saapunut perhosia se oli silti upea laakso.
        7 LÄHDETTÄ ELI EPTA PIGES. Oli mahtava kokemus kahlata 200 m pilkkopimeässä tunnelissa veden virratessa jaloissa ja saapua upeaan laguuniin.

FILERIMOS kukkulalle ajoimme skootterilla ja sieltä oli todella upea näköalat.

AKROPOLIS = kaupungin korkein kohta. Rodoksen korkeimmalta huipulta on huikaisevat näköala kaupunfin ylle.

Kaupunkia voi kiertää myös minijunalla (3 euroa/ kiertoajelu). Se lähtee aina puolelta läheltä mandarikin satamaa.

Hintataso kaikissa liikkeissä yllättävän korkea, eikä suuria hintaeroja liikkeiden välillä ollut havaittavissa. Liikkeitä liikkeiden viereen...

Sateenvarjo liikkeitä oli yhdellä kadulla vieri vieressa sateenvarjot alken 3 euroa kappale.

Kännykkäkorut ovat saarella suosittuja alkaen 2 euroa.

Ouzo (viina) on myös suosittu tuliainen. Sekä oliivi öljyt ja erilaiset mausteet mm. tsatsiki.

Vaateliikkei tä oli vieri vieressä ja hinnat päätä huimaavia. Edullisia vaatekojuja löysimme markkinoilta, jotka järjestettiin keskiviikkona vanhankaupungin eteläpuolella. Siellä oli myös paljon paikallisia ihmisiä ostoksilla. Suosittelen kysymään oppaalta milloin on seuraavat markkinat.

Hatut, laukut, vyöt, lippikset, huivit ja sandaalit ovat myös suosittuja tuliaisia.

Saari on myös tunnettu upeista keramiikkatuotteistaan.
        Lapsille toimme simpukoita muutamalla eurolla ja ne tykkäsivät niistä kovasti.

Ruokailut:
        esim.

SOUV LAKI = lihavarras

TSATSIKI=
        (alkupala) kastike jota voi laittaa vaikkapa leivän päälle tmv.

Munakoiso oli myös yllättävän hyvää.

Ja tietenkin MOUSSAKA oli hyvää ja usein edullista.

Useissa ravintoloissa oli myös ruokalistat suomeksi! Kannattaa kuitenkin kokeilla jotain paikallisten suosimaa ravintolaakin!

Ruokail ut maksoi n. 10-20 euroa per nuppi juomineen.

Kapungin kalleimmat kahvit juotiin mandarinkin sataman kahvilassa, jossa maksoi kahvi yli 3 euroa.
        Jos on kova juomaan kahvia kannattaa miettiä kahvinkeittimen ostamista ensimmäsen päivän aikana keittimet alkaen 6 euroa! (Pappou supermarketissa.)

Haus kaa lomaa rodokselle lähtijöille :)

• Ratsastajatar

Noin kymmenen kilometrin päässä Pefkoksesta - 20 min. bussimatka (2e / 1,50e) ja 10 min. kävely - on pieni talli. Se ei ole ratsastuskoulu, mutta minäkin aloittelijana kävin siellä muutaman kerran. Jotkut ratsastavat siellä vakituiseen, ja matkailijoita käy silloin tällöin. Kiva paikka. Hevosille voi viedä porkkanoita, omenoita tai muuta syötävää, koska siellä ei edes niille näytä olevan riittävästi ruokaa luonnossa. Ensiksi voi kysyä henkilökunnalta, joista pidin kovasti. Ja meillä oli hauskaa jutellessa.

• mie=)

Tosi kiva, lapsiystävällinen hotelli.Henkilökunta mukavaa ja palvelualtista. Siisti paikka, kiva piha-alue jossa altaat ja meri ihan vieressä =) Rhodokselle matkaa n 5 kilsaa, mutta taksilla halpa ajaa. Muuten hintataso suomen luokka...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla

Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e
      Pirkanmaa
      238
      6720
    2. Jos yhdistät nimikirjaimet

Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne
      Ikävä
      66
      4074
    3. Jos olisit täällä

Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä
      Ihastuminen
      131
      3145
    4. Tämän hetken

Terveiset kaivatullesi ⬇️
      Ikävä
      156
      2322
    5. Kesän odotuksia hyrynsalmella

Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      18
      1860
    6. Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea

Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.
      Maailman menoa
      170
      1587
    7. Vieläkö sä toivot

Meidän välille jotain?
      Ikävä
      82
      1484
    8. Voi Rakas siellä

Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o
      Tunteet
      29
      1451
    9. Ohhoh! KAJ laukoi suorat sanat somessa - V-sana mainittu!

Ohhoh! Mitäs mieltä olet tästä huumoriryhmä KAJ:sta? Bara bada bastu on kyllä aikamoinen korvamato... Lue lisää: https
      Euroviisut
      37
      1369
    10. Erika selvisi hienosti ennakkosuosikin paineista

Hienostihan se meni. Erika jätettiin yksin, eikä häntä tuettu, oli euroviisukiusattu, silti suoriutui ensiluokkaisesti.
      Maailman menoa
      111
      1061
    Aihe