Wallaksen polttoaineeksi tarvitaan puhdidstettua valopetroolia.
Olin lentää perseelleni ostaessani 10 ltr:n Esso Blue tömppöä Vuosaaren Essolta.
Hinta oli 25eur/10 ltr.
Kerroin asiasta kavereilleni laiturilla ja he alkoivat nauramaan ja sanoivat, että minua on "narutettu"
Toinen kaveri sanoi, että oli keväällä ostanut Rastilan Essolta ja hinta olisi ollut 18eur/10ltr
Päätin tarkastaa asian Rastilan Essolta ja hinta oli 25,50eur/10ltr
Alkoi mietityttää, että siirrynkö Tavaratalo Hong Kongin asiakkaaksi, missä Wallaksen suosittelema aine maksaa 10eur vähemmän, vai hankkiudunko eroon koko "lehmänhenkäys" lämmittimestä.
Itseltäni on Esso Bluen osto ny kuitenkin FINITO; mutta jokainen muu päättäköön asiasta itse!
Esso Blue
19
7836
Vastaukset
- kannattaa
Esso pluuta kannattaa osta isompi pänikkä muutaman kaverin kanssa ja jakaa se sitten pikku päniköihin. Kannattaa ostaa kesän petroolit kerralla, jos mahtuu jonnekkin säilöön. Iso kimppaostos kerhon kanssa tiputtaa hinnan alle Honkkarin.
Jos ostat jotain epäkuranttia tavaraa, niin palelet tai putsaat lämppäriä muutaman kerran kaudessa.- läträtä?
Minulle riittää jo tuon Bluen läträys veneessä.
En rupee tilaan tankkiautoa jaa delaan sitä kavereiden kanssa pikku töniköihin. - hongkong
lamppuöljy mielestäni paljon eroaa Esso Bluesta (paitsi hinta vähemmän kuin puolet)
Wallas 2800, 5 v käytetty ainoastaan H-K, avattu viime kesänä, karstaa jonkinverran (ei haitannut toimintaa, rutiinihuolto) mutta ei sen kummemmin kuin mitä oli E-B:n jälkeen.
(Joudun ajamaan lämppäriä aavistuksen yli minimitehon ettei kuolisi lämpöhalvaukseen, varmasti osasyy karstoitumiseen) - litraa
läträtä? kirjoitti:
Minulle riittää jo tuon Bluen läträys veneessä.
En rupee tilaan tankkiautoa jaa delaan sitä kavereiden kanssa pikku töniköihin.Ei tarvitse läträtä, jos ostaa vaikkapa 10 kpl 10 litran päniköitä. Kesässä minulla palaa tuon verran ja tulee halvaksi.
- minimi
hongkong kirjoitti:
lamppuöljy mielestäni paljon eroaa Esso Bluesta (paitsi hinta vähemmän kuin puolet)
Wallas 2800, 5 v käytetty ainoastaan H-K, avattu viime kesänä, karstaa jonkinverran (ei haitannut toimintaa, rutiinihuolto) mutta ei sen kummemmin kuin mitä oli E-B:n jälkeen.
(Joudun ajamaan lämppäriä aavistuksen yli minimitehon ettei kuolisi lämpöhalvaukseen, varmasti osasyy karstoitumiseen)Vallas kannattaa aina käynnistää maksimiteholla ja sammuttaa maksimin kautta polttamalla osateholla syntynyt karsta pois.
- näin teen
minimi kirjoitti:
Vallas kannattaa aina käynnistää maksimiteholla ja sammuttaa maksimin kautta polttamalla osateholla syntynyt karsta pois.
...mutta ei 30 min täysteholla mitään karstaa polta tai poista! Epäilen että edes jatkuva käyttö täydellä teholla poistaisi jo muodostunutta karstaa. Se karsta muodostuu liekin levitysreikien taustapuolelle; lämpötilan pitäisi saada uskomattoman korkealle jotta tämä "koksi" haihtuisi!
- juuri hankkinut
Kävin juuri viime viikonloppuna Itäkeskuksen Essolta ( Plantagenin vieressä oleva) ostamassa Esso Blue:ta 10 litran kanisterin. Koko homma maksoi 16.90 €.
Pukinmäessä sama maksoi 26€.
Hakekaa Itiksestä koska Honkkarin halpaversio maksaa muistaakseni noin 14€.
Ei kannata riskeerata toimivuutta 3€ takia.
tosin tuo Itis on minun matkani varrella joten ei tule mutkia matkaan.- watch out
oli hinta 18,50€/10 litraa ja viisi sai 10.50€
- Lumene
Tuntuu tuo Esso Blue niin arvokkaalta, että kannattaisi varmaan pullottaa sitä pieniin 3cl pulloihin ja myydä hajuvetenä.
- ideaa
tuossa olisi, kun se ei kuitenkaan haise?
Voisi tulla kiire väsätä vastineita
kuluttajavalituslautakunnalle.
- Lammikkolaivuri
Haagan liikennympyrästä Pitskun asemalle päin lähdettäessä on heti vasemmalla Esso-huoltis. Olen ostanut Esso Blueni sieltä. Hintaa en valitettavasti nyt muista.
- Cus
Kannattaa käyttää kyseistä ainetta maksaa keskimäärin 15€/10L. Ompa vielä Wallaksen suosittelema aine. Käytin sitä edellisen veneeni lämmittimessä (Wallas 1800) toimi moitteetta edelliskesän aineillakin.
- Katsastusmies-1
Aikoinaan ESSO ainoana öljyyhtiönä pakkasi asiallista ja laadukasta "lamppuöljyä" ESSO Blue nimellä. Muut pakkasivat esimerkiksi WALLAS lämmittimiin huonommin soveltuvia laatuja.
Tänään on asiat toisin.
Markkinoilta löytyy usean valmistajan/jälleenmyyjän/pakkaajan tuotteita joista tuotespesifikaation pohjalta tietää mitä purkissa on.
Esimerkiksi NESTEen NESSOL tuotteista löytyy spesifikaatiot joista voi päätellä mikä sopii Wallakseen.
Usein myös pakkaaja ilmoittaa nokeamattoman liekin korkeuden. Mitä suurempi, sen paremmin Wallakseen sopivaa.
Kun tietää mitä tarvitsee on valikoima välittömästi paljon laajempi.
Näitä soveltuvia aineita pakataan:
- lakkabensiininä
- grillin sytysnesteenä
- valopetroolina
- erikoispuhtaana lamppuöljynä
jne
Silmät auki ja ostamaan.
Itse en ole käyttänyt ESSO Blueta koko nykyisen lieden 16 kauden käyttön aikana. Viimeisestä avaamisesta on vuosia ja laite toimii moitteetta.
- mainsail
Kun sitä ainetta menee harvalla (johtuen kesän lämmöstä) yli kymmentä litraa (tai ainakaan 20!) kaudessa, eikös se ole aivan sama,mitä se maksaa.Kunhan sitä vaan on.Ja jos kerran essobluella toimii,miksi joku alkaisi säästämään 5-10 euroa kesässä ottaen riskin,että on kohta kylmä kun laite brakaa ja taas maksaa monin verroin? Eli miettikää nyt mitä koko touhu maksaa ennen kuin rupeatte etsimään eri puolilta kaupunkia halpaa petroolia;tai jatkakaa hakemalla halvin maali,laituripaikka,venekerho,fendari jne.
- Upi
Ei kannata tuhlata rahoja ainoastaan vallaksen suosittelemaan aineeseen Veljekset Keskinen Tuuri 5l valopetroolia 5,45e Toimii erittäin hyvin minun lämmittimessä vallas 1800 vm.-79 sunnuntaina koitin käymään viime syksyn jälkeen toimii kuin junan vessa
- itkupillit
ajakaa koko suomi ympäri ja ostakaa kaikki yhteisostolla, niin halvaksi tulee. paljonko vuodessa palaa ja mitä säästää, saako vaivan palkkaa? lopettakaa itku ja ostakaa, jos tarvitsette
- Pertsa
Taidat olla oikea unelma-asiakas. Maksat aina kiltisti ihan mitä kauppias ymmärtää pyytää.
Toisille säästetty 10 euroa on jo paljon. Sillä saa jo kohtuulaatuisen viinipullonkin.
Itse vertailen jopa rautasahanterien hintoja ennen ostoa. - tavallinen veneilijä
Pertsa kirjoitti:
Taidat olla oikea unelma-asiakas. Maksat aina kiltisti ihan mitä kauppias ymmärtää pyytää.
Toisille säästetty 10 euroa on jo paljon. Sillä saa jo kohtuulaatuisen viinipullonkin.
Itse vertailen jopa rautasahanterien hintoja ennen ostoa.on hyve, mutta piheys on sairaus ! ;-)
Luulen, että edellinen kirjoittaja tarkoittaa
suhteellisuudentajua, kun vakuutus-, pääoma-
ymv. kustannukset ovat jo veneilyssä melkoisia
ja sitten tulee dieselillekin vero ensi vuoden alusta, niin jokunen euro kesän Wallas-kulungeissa ei todennäköisimmin paljon heilauta tai ei mielestäni ainakaan tarvitsisi. Mukavaa ja lämmintä veneilykesää kaikille - toivotaan, että
lämppärit toimii silloin kun tarvitaan halvemmilla ja kalliimmilla aineilla ! ;-)
- ohjeistus polttoaineesta
Soitin Wallakselle Kaarinaan ja kysyin, mitä suosittelevat polttoaineeksi Wallakseen?
Vastaus oli, että polttoainneeksi käyvät kaikki Suomessa myytävät valopetroolit.
Keskustelin aiheesta myös saaressa tapaamani Fortumin (Nesteen) kemistin kanssa. Myös hänen ohjeensa oli, että kaikki Suomessa myytävät valopetroolit käy.
Elikkä yllä olevien ohjeiden perusteella ostan jatkossa kaikkein halvinta, enkä anna itseäni kusetettavan kauniilla kanisterilla tai esim myytillä Esso Bluesta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan483080Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan272884- 1212316
Onko tässä paljon lääkettä..
Keski-ikäselle 43v Ketipinor 100mg Brintellix 10mg Venlafaxin 75mg Xanor 1mg Propral 40mg Xatral CR 10mg Esomepratsol 42281432Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo1631336- 111296
Oi! Jorma Uotinen ja Helena Lindgren paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaudella"
Professori, tanssija, koreografi, Tanssii Tähtien Kanssa -tuomari Jorma Uotinen ja Suomen meikkitaiteen pioneeri, laulaj121073- 74979
Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää39922Riittäisi juoruakkoille puhumista tässä kylässä
On mennyt mahottomaksi touhut. Taksi renki kuskaa akkaansa töihin lienekkö mitään lupaa yrittäjältä tähän touhuun. Kylän13802