Meidän kissa on rapsuttanut vasenta korvanlehden alaosaa ja ravistelee päätään. Sillä on
todettu krooninen korvatulehdus. Lääkärissä käydään usein, ja korva puhdistetaan ja lääkäri katsoo laitteella ja näen korvan sisällä tulehdusta. Korva kehittää tummaa vaikkua.
Nyt olen rohjennut vanupuikolla puhdistamaan korvaa joiltain osin, en tietenkään työnnä tuppoa korvaan syvälle kuten lääkäri puhdistaessaan.
Lääkärissä se saa pistoksen antibioottia ja nyt pitäisi hakea toinen pistos vielä. Mitä aineita teillä kissa saa vastaavaan sairauteen? En tiedä mitä antibioottia kissa saa. Onko tulehdus kissalle kivulias, kutittaa ainakin. Kissa on 15 vuotias.
Se saa naudanlihaa pieninä paloina ja paistettua porsaan pihviä, sekä kanaa myös raakana ja paistettuna. Kissan märkäruokaa, mutta ei kuivamuonaa kun hampaita on otettu pois.
Toivottavasti teidän rakkaat kisut voivat hyvin.
Meidän kissalla krooninen korvatulehdus vasemmalla puolella
4
426
Vastaukset 4
- Anonyymi
Keksi parempi provo
- Anonyymi
mikä ihmeen provo? Kissalla on töhnää korvissa ja uskallan vain vähän puhdistaa, ettei korvat vaurioidu. Lääkäriin pitää mennä usein.
Mikä antibiootti tai tipat voisi auttaa?
- Anonyymi
koirilla vasen korva tulehtuu merkiksi ruoka-allergiasta. Nauta ja sika ovat joillekin allergisoivia. Kokeile vaihtaa ruokaan jossa ei olisi nautaa eikä sikaa. Pois-suljenta dietti on 4-5 viikkoa jolloin eläimelle tarjotaan vain yhtä proteiinilähdettä, sellaista jota ei ole aikaisemmin syönyt. Sitten annetaan epäiltyä lihaa ja katsotaan, tuleeko oireita, tämä siis koirapuolella. Kysy asiaa eläinlääkäriltä kissojen kohdalta
- Anonyymi
Kiitos vastauksesta. En ole tullut ajatelleeksi allergiaa. Yhteen aikaan meidän kissa oksensi ruuan heti syötyään. Niin, että se laihtui. Olisiko nyt parempi siirtyä vhäksi aikaa kanaruokaan. Sikaa se on saanut vain kypsennettynä.
Kissanruokiin laittavat kaikkea tomaatista, sienistä ja paprikasta alkaen. Ei kissa niitä syö, ainakaan meidänvanha kissa.
Sillä on myös ulostus hyvin kovaa, mutta mikä siihen auttaisi? Tavalliset kissan purkkiruuat ovat niin nesteisiä, että se tekee käy usein joko laatikolla tai sitten ulkona pienellä asialla.
Allergia tosiaan, mutta saanko sen selville?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ampuminen kylpylässä
Onko vornasen timbe käynyt hiukan kylpemässä vai mikä tämä ampumatapaus on kylpylässä? Tuntuu aika villi meno olevan naa741660- 231162
Kemijärvellä vesionnettomuus
Pitkänsillan ja taiteilijanniemen välillä nähty henkilön painuvan veden alle. Mitä on tapahtunut? Onko vesihiisi taas as321073Hei, voitko kuunnella
Voisitko auttaa minua selvittämään asioita? En halua ajaa sinua hulluuteen kanssani, en sitoa sinua, en esittää vaatimu134896Joku porukka lähtenyt täältä
Ihmeen hiljainen on palsta nyt. Yleensä tänne tulvii aloituksia yms, mutta nyt on kyllä erikoisen hiljaista.189816- 64694
Olipa yllätys
Kuten hyvin moni tiesi/arvasi että valetta alusta loppuun toi *olemme ystäviä* satu. Instassaan käsi kädessä kuva kertoo192609On todella ikävää
Todella ikävää, että asiat ovat menneet tällaisiksi. Tämä ei ollut missään vaiheessa tarkoitukseni. Olen tehnyt virheit79598- 48538
- 69530
Se kun olit pitkästä aikaa silmieni edessä
Oli kyllä sykähdyttävää. Tiedätkö, mikä laittaa minut ikävöimään sinua? Kun palautan mieleeni valtavan ihanan olemuksen,32508- 55507
- 57485
Oletteko koskaan torjuneet kaivattuanne?
Minä olen, kun en silloin tajunnut vielä ihastuneeni. Yritin paikata tapahtunutta, mutta ei onnistunut enää.25457Kai sä mies ymmärrät..
..ettet jättänyt vaihtoahtoa. Tottakai toivon vielä, että pystyisit toimimaan niin että asiat korjaantuisivat. Vahvast28422- 40417
- 34414
- 33413
- 16399
- 82398