Vajaatoiminta! Ruokavalio!

Millaisia oireita on ollu? Ite olen yrittänyt erittäin pienellä ruokamäärällä lahduttaa mutta ei auta,lihon ja lihon..millä ootte saanu ittenne laihtumaan,onko lääkitys nopeuttanu huomattavasti aineenvahdunta?? (pitäisi ainakin) mrrh-.
81331
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 8

Vanhimmat

jotain antipsykoottilääkettä?Tuli vain mieleeni nimimerkistäsi.
JOS käytät, niin kannattaa keskustella lääkärin kanssa sen vaihdosta toiseen, sillä (olet varmastikin kyllä tietoinen), suurin osa kyseisen lääkeryhmän lääkkeistä nostaa painoa ja hidastaa aineenvaihduntaa.
Sinuna lähtisin etsimään syytä lihoamiseen sieltä, jos kilpirauhasarvosi ovat tällä hetkellä ok, ja lääkitys niiltä osin kunnossa.

Äänestä
  • käytän joo neurolepteja ja mielialalääkkeitä,mutta siis minulla on todettu suht paha kilpirauhasen vajaatoiminta! Eli millaista ravintoa syötte,että paino pysyy normalina?

    Äänestä

  • psykoositar kirjoitti:

    käytän joo neurolepteja ja mielialalääkkeitä,mutta siis minulla on todettu suht paha kilpirauhasen vajaatoiminta! Eli millaista ravintoa syötte,että paino pysyy normalina?

    pitänyt vasta saada ne kilpirauhaskokeiden tulokset?
    Näin olin lukevinani tuolta toiselta palstalta mikäli kirjoitat molemmille samalla nimimerkillä?!
    Jos olet sama, niin kirjoittelit vasta odottelevasi tuloksia, etkä ole lääkityksellä.Viitteitä vajaatoimintaan sinulla oli edellisellä mittauskerralla ollut.
    Olenko nyt ymmärtänyt jotain aivan väärin?

    Millaiset arvosi ovat nyt, millaiset ennen lääkitystä, kauanko olet käyttänyt tyroksiinia ja millä annoksella?
    En tiedä miten toiset syövät mutta itseni on aika tarkkaan katsottava mitä suuhuni laitan, eli kevyesti ja terveellisesti syön, olen karsinut kaiken ylim.rasvan ym. pois, rajoitan hiilihydraatteja jne.

    Äänestä

  • sinun....................... kirjoitti:

    pitänyt vasta saada ne kilpirauhaskokeiden tulokset?
    Näin olin lukevinani tuolta toiselta palstalta mikäli kirjoitat molemmille samalla nimimerkillä?!
    Jos olet sama, niin kirjoittelit vasta odottelevasi tuloksia, etkä ole lääkityksellä.Viitteitä vajaatoimintaan sinulla oli edellisellä mittauskerralla ollut.
    Olenko nyt ymmärtänyt jotain aivan väärin?

    Millaiset arvosi ovat nyt, millaiset ennen lääkitystä, kauanko olet käyttänyt tyroksiinia ja millä annoksella?
    En tiedä miten toiset syövät mutta itseni on aika tarkkaan katsottava mitä suuhuni laitan, eli kevyesti ja terveellisesti syön, olen karsinut kaiken ylim.rasvan ym. pois, rajoitan hiilihydraatteja jne.

    Eli jos sekoitan sinut johonkin toiseen henkilöön niin pyydän anteeksi, sattumoisin vain tänään surffatessasi satuin lukemaan eräältä palstalta samalla nimimerkillä aloitetun viestiketjun, mielenkiintoni kiinnittyi siihen, koska siinä kirjoitettiin neuroleptistä.

    Äänestä

  • viesti karkasi käsitä kirjoitti:

    Eli jos sekoitan sinut johonkin toiseen henkilöön niin pyydän anteeksi, sattumoisin vain tänään surffatessasi satuin lukemaan eräältä palstalta samalla nimimerkillä aloitetun viestiketjun, mielenkiintoni kiinnittyi siihen, koska siinä kirjoitettiin neuroleptistä.

    ne tulokset jossa oli arvo laskenu entisestään,nyt jo vaikean kilpirauhasen vajaatoimintaa.
    Ei ole vielä lääkitystä alotettu

    Äänestä

  • psykoositar kirjoitti:

    ne tulokset jossa oli arvo laskenu entisestään,nyt jo vaikean kilpirauhasen vajaatoimintaa.
    Ei ole vielä lääkitystä alotettu

    Milloin sinulle olisi aikomus se lääkitys aloittaa vai oletko menossa vielä joihinkin tutkimuksiin?
    Ellet, niin toivottavasti saat pian lääkityksen.

    Tuo ruokailuhomma on ainakin itselleni suht vaikea, etenkin kun tässä on vielä painolastina vajaatoiminnan mukanaan tuoneita, pudotettavia kiloja, ja en ole mikään "hoikkis" muutoinkaan.

    Myönnän, että olen kokeillut erilaisia dieettejäkin tässä epätoivon keskellä, wissydieettiä, lentoemod., nutrejakin kokeilin pari viikkoa (grammaakaan ei lähtenyt vaikka orjallisesti kuuria noudatin).

    Minun on ainakin suurinpiirtein laskettava joka ikinen suupala.Erilaisia salaatteja teen paljon, pohjana jäävuorisalaatti, kurkku, tomaatti ym. vihannekset ja sitten esim. tonnikalaa vedessä, kanaa jne.
    Toki kaikilla ei suinkaan ole näin, omaa tilannettane pahentaa vielä PCO.
    En olisi muutama vuosi sitten vielä uskonut että vajaa kolmekymppinen on fyysisesti tässä kunnossa.....
    Sairastin tuossa suht vakavaa depressiotakin muutama vuosi sitten, itse depislääkkeet eivät painoa juurikaan lisäänneet, mutta....unettomuuteen käytin Remeronia ja sain sitten sen mukana myöskin kiitettävän määrän lisälastia kehooni.

    Toivon mukaan sun asiat järkkääntyy, saat lääkityksen ja sitä myötä olosi kohenee.
    Mukavaa Vappua!

    Äänestä

  • vajaatoimintainen kirjoitti:

    Milloin sinulle olisi aikomus se lääkitys aloittaa vai oletko menossa vielä joihinkin tutkimuksiin?
    Ellet, niin toivottavasti saat pian lääkityksen.

    Tuo ruokailuhomma on ainakin itselleni suht vaikea, etenkin kun tässä on vielä painolastina vajaatoiminnan mukanaan tuoneita, pudotettavia kiloja, ja en ole mikään "hoikkis" muutoinkaan.

    Myönnän, että olen kokeillut erilaisia dieettejäkin tässä epätoivon keskellä, wissydieettiä, lentoemod., nutrejakin kokeilin pari viikkoa (grammaakaan ei lähtenyt vaikka orjallisesti kuuria noudatin).

    Minun on ainakin suurinpiirtein laskettava joka ikinen suupala.Erilaisia salaatteja teen paljon, pohjana jäävuorisalaatti, kurkku, tomaatti ym. vihannekset ja sitten esim. tonnikalaa vedessä, kanaa jne.
    Toki kaikilla ei suinkaan ole näin, omaa tilannettane pahentaa vielä PCO.
    En olisi muutama vuosi sitten vielä uskonut että vajaa kolmekymppinen on fyysisesti tässä kunnossa.....
    Sairastin tuossa suht vakavaa depressiotakin muutama vuosi sitten, itse depislääkkeet eivät painoa juurikaan lisäänneet, mutta....unettomuuteen käytin Remeronia ja sain sitten sen mukana myöskin kiitettävän määrän lisälastia kehooni.

    Toivon mukaan sun asiat järkkääntyy, saat lääkityksen ja sitä myötä olosi kohenee.
    Mukavaa Vappua!

    ehkä lääkitys ei vielä ole kohdallaan, jos vähäkalorisesta ravinnosta huolimatta et laihdu. Minulla stoppasi laihtuminen yhtäkkiä vaikka olin tasaisesti laihtunut aika paljon. Jatkoin silti sillä samalla ruokavaliolla ettei ainakaan nousisi takaisin. Nyt sitten kävin äskettäin kilpirauhaskontrollissa, ja TSH olikin noussut edelliskerran 0.9:stä 2.2:een. Lääkitystä lisättiin. Saa nähdä miten pian alkaa paino taas pudota.

    Äänestä

Kyllä se niin on, että niin kauan kuin ei lääkitys ole päällä ja kärsii vajaatoiminnasta, lihot kaikesta! Minä lihoin vaikka popsin porkkanoita ja olin tosi tiukalla dietillä. Jo nesteen kerääntyminen kudoksiin aiheuttaa sen painonnousun ja heittelyn. Nyt kun lääkitys on ok, on painokin alkanut pikkuhiljaa laskee, vaikkakin hitaasti.
Minulla oli mielialalääkkeet ennen kuin tajuttiin, että kilpparista kaikki johtuu. Lopetin niiden syömisen ja olen voinut nyt tosi hyvin. Stressivitaamineja söin masennuslääkkeiden sijaan. Jotenkin tulin entistä hitaammaksi ja vähitellen ei aineenvaihdunta toiminut ollenkaan, kun niitä masislääkkeitä popsin.

Äänestä

Kommentoi aloitusta


psykoositar kirjoitti:

Millaisia oireita on ollu? Ite olen yrittänyt erittäin pienellä ruokamäärällä lahduttaa mutta ei auta,lihon ja lihon..millä ootte saanu ittenne laihtumaan,onko lääkitys nopeuttanu huomattavasti aineenvahdunta?? (pitäisi ainakin) mrrh-.

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu