Lexus pudonnut pahasti kelkasta

Anonyymi

Muistan kun aikanaan yli 20-30 vuotta sitten lexusta verrattiin mersuun ja muihin premiumeihin. LS kilpaili aikanaan jopa S-mersun ostajista. Muistaakseni siinä 2004-2005 oli vielä yritystä ja esim GS450h ja IS malleissa oli vielä yritystä. Nykyään autot lexuksella on ensinnäkin alitehoisia hintaan nähden eikä ladattavia hybridejä löydy(ainakaan mitään tosissaan otettavia). Uusi LS ja ES oli vanhoja jo ilmestyessään niin multimedialaitteistoiltaan kuin kaikilta muiltakin osin. Ulkoasu on kadottanut kaiken arvokkuuden jota aikanaan vielä oli. Nykyään ulkonäkö on sitä kia/hyundai luokkaa ja käytännössä niihin tätä lexusta nykyään verrataankin. En tiedä onko sitten tarkoitus ollut että toyota ei näytä ja tunnu niin kamalalta kun saman talon lexus on reilusti samassa luokassa? Sääli sinänsä…aikanaan koin hienoja hetkiä lexuksen ratissa mark levinsonit soiden…lexus on nyt todellakin eilistä päivää eikä uusia ilmeisesti juuri kehitellä?

38

898

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      LeKu oli aikoinaan kopio Mesestä, mutta siitä on useita kymmeniä vuosia ja perus-Leku on samaa Toyota kuraa nykyään.

    • Anonyymi

      Jos mietitään Euroopan markkinoita: 2010-luvulta eteenpäin Lexus on keskittynyt mielestäni liikaa vihreisiin arvoihin ja mallipaletissa jäätiin kilpailijoiden jalkoihin mm. tehoissa ja autojen suorituskyvyissä. US-markkinoilla on olut enemmän mielenkiitoisia malleja, mm. turbo-moottororeita jo vuosia sitten 4wd sedaneita.

      Toinen mikä Lekalla meni täysin metsään oli kosketusnäytöstä siirtyminen ns. joystick tyyliseen "padi" hässäkkään, jota haukuttiin lähi jokaisessa mediassa mitä autoista kirjoitettiin. Homma oli koominen kun emomerkillä Toyotalla taas oli autoissaan kosketusnäyttö mediakeskuksessaan jo vuosia sitten. Käsittääkseni vm. 2020 eteenpäin Lekalla ollaan tultu järkiinsä ja palattu takasiin kosketusnäyttöön. Itsellä on vm07 GS300, jossa kosketusnäyttö ja tuntuisi hullulle vaihtaa uudempaan GS:ään kun koko mediakeskusta ohjataan BMW:n iDriven tyylisellä museosysteemillä. Pitää siis hypätä kokonaan vm2012-2019 malliset autot välistä. :D

      • Anonyymi

        Japanin kotimarkkinoillakin Mercedes on selvästi suositumpi Premium-merkki kun Lexus, vuodesta toiseen.

        Eivät usko Lexukseen itsekään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Japanin kotimarkkinoillakin Mercedes on selvästi suositumpi Premium-merkki kun Lexus, vuodesta toiseen.

        Eivät usko Lexukseen itsekään.

        Lexuksen päämarkkina-alueet ovat USA ja Kiina.

        Autoja myytiin viime vuonna noin 750.000 kpl joista yli 500.000 meni edellämainittuihin maihin.

        Voittoa tehtiin mukavasti joten se riittänee valmistajalle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lexuksen päämarkkina-alueet ovat USA ja Kiina.

        Autoja myytiin viime vuonna noin 750.000 kpl joista yli 500.000 meni edellämainittuihin maihin.

        Voittoa tehtiin mukavasti joten se riittänee valmistajalle.

        Mercedes on selvästi myydympi myös Pohjois-Amerikassa kuin Lexus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mercedes on selvästi myydympi myös Pohjois-Amerikassa kuin Lexus.

        Jollei Japanin kotimarkkinat luota Lexukseen, niin miten ulkomaillakaan.
        Tuskin Lexusta valmistetaan ainoastaan vientiä varten.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jollei Japanin kotimarkkinat luota Lexukseen, niin miten ulkomaillakaan.
        Tuskin Lexusta valmistetaan ainoastaan vientiä varten.

        Lexuksen aika oli 10-15 vuotta sitten. Ei enää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jollei Japanin kotimarkkinat luota Lexukseen, niin miten ulkomaillakaan.
        Tuskin Lexusta valmistetaan ainoastaan vientiä varten.

        "Jollei Japanin kotimarkkinat luota Lexukseen, niin miten ulkomaillakaan.
        Tuskin Lexusta valmistetaan ainoastaan vientiä varten."

        No tuossahan se jo sanottiin aiemmin. Päämarkkina-alueet on USA ja Kiina, ja USA mallt tehdään myös USA:ssa.

        Kun viivan alle jää 20 miljardia dollaria niin pakkohan niille on olla kysyntää. Se, että Suomi juntille ei maistu, ei kiinnosta Lexuksen valmistajia laisinkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Jollei Japanin kotimarkkinat luota Lexukseen, niin miten ulkomaillakaan.
        Tuskin Lexusta valmistetaan ainoastaan vientiä varten."

        No tuossahan se jo sanottiin aiemmin. Päämarkkina-alueet on USA ja Kiina, ja USA mallt tehdään myös USA:ssa.

        Kun viivan alle jää 20 miljardia dollaria niin pakkohan niille on olla kysyntää. Se, että Suomi juntille ei maistu, ei kiinnosta Lexuksen valmistajia laisinkaan.

        Onkohan hippasen laskuvirhettä, jos yli 20 miljardia dollaria jää Lexuksen valmistamisesta viivan alle ja kappalemäärä on 750000 kpl?

        Noin 26700e voittoa per auto?

        Tota ei usko kukaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onkohan hippasen laskuvirhettä, jos yli 20 miljardia dollaria jää Lexuksen valmistamisesta viivan alle ja kappalemäärä on 750000 kpl?

        Noin 26700e voittoa per auto?

        Tota ei usko kukaan.

        Täällä on joku sekoittanut käsitteen ”revenue” joka tarkoittaa liikevaihtoa vs ”profit” joka on voitto.

        Lexuksen myynti on ollut siis 20 miljardia dollaria, ei suinkaan voitto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täällä on joku sekoittanut käsitteen ”revenue” joka tarkoittaa liikevaihtoa vs ”profit” joka on voitto.

        Lexuksen myynti on ollut siis 20 miljardia dollaria, ei suinkaan voitto.

        Sattuuhan sitä.

        Jos voittoa on 2670 euroa per auto eli 10% liikevaihdosta niin tuleehan siitäkin 2 miljardia.

        Aika hyvä raha kun BMW:n voitto oli samalla ajalla van 4 miljardia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sattuuhan sitä.

        Jos voittoa on 2670 euroa per auto eli 10% liikevaihdosta niin tuleehan siitäkin 2 miljardia.

        Aika hyvä raha kun BMW:n voitto oli samalla ajalla van 4 miljardia.

        Kieltämättä hyvä voitto per auto.

        Toisaalta, mitä kuluttaja, siis Lexuksen ostaja hyötyy siitä, että valmistaja tekee paljon voittoa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kieltämättä hyvä voitto per auto.

        Toisaalta, mitä kuluttaja, siis Lexuksen ostaja hyötyy siitä, että valmistaja tekee paljon voittoa?

        "Toisaalta, mitä kuluttaja, siis Lexuksen ostaja hyötyy siitä, että valmistaja tekee paljon voittoa?"

        Ei mitään. Miksi sen pitäisikään?

        Jos ostat kaurapuuropaketin kaupasta niin mitä hyötyä sinun pitäisi saada sen mukaan, saako valmistaja siitä paketista 0,10 vai 0,20 c voittoa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Toisaalta, mitä kuluttaja, siis Lexuksen ostaja hyötyy siitä, että valmistaja tekee paljon voittoa?"

        Ei mitään. Miksi sen pitäisikään?

        Jos ostat kaurapuuropaketin kaupasta niin mitä hyötyä sinun pitäisi saada sen mukaan, saako valmistaja siitä paketista 0,10 vai 0,20 c voittoa?

        Ei ole kovin osuva vertaus, kaurapuuropaketti.

        Miten yleensäkään autonvalmistajan voittomarginaali on mikään peruste tietyn merkin ja mallin hankkimiselle?

        Voisi melkein ajatella, asiaa sen enempää tietämättä, että suuri voittomarginaali indikoi mielikuvalaatua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole kovin osuva vertaus, kaurapuuropaketti.

        Miten yleensäkään autonvalmistajan voittomarginaali on mikään peruste tietyn merkin ja mallin hankkimiselle?

        Voisi melkein ajatella, asiaa sen enempää tietämättä, että suuri voittomarginaali indikoi mielikuvalaatua.

        "Miten yleensäkään autonvalmistajan voittomarginaali on mikään peruste tietyn merkin ja mallin hankkimiselle?"

        Ei se varmaan olekaan, väittikö joku tuollaista vai mistä sen kaivoit esille?


    • Anonyymi

      Mitä sitten, on helppoa olla ostamatta Lexusta jos merkki ei kiinnosta. Samaa nipponipaskaa ne on kaikki

      • Anonyymi

        Vähävikaisia ja luotettavia vehkeitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vähävikaisia ja luotettavia vehkeitä.

        Paskoja


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paskoja

        Monestako on kokemusta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paskoja

        Ahaa, vai paskoja. Taidat olla se naapurini, joka siitä lähtien kun ostin Lexuksen, on huutanut joka päivä kurkku suorana katkeruuttaan. Ymmärtäähän sen kun hänen pikku preemijumi mersunsa jää toiseksi.


    • Anonyymi

      No jopas joltain mopo jonnelta on jäänyt lääkkeet ottamatta. LEXUS ON PARASTA MITÄ RAHALLA SAA JA MERSUIHIN JA MUIHIN SAKSAN MUKA AUTOIHIN NÄHDEN TODELLINEN LAATU AUTO. ON NIMITTÄIN KOKEMUSTA MERSUSTA JA BEMARISTA, NIIHIN VIKAPESIIN EN SUHTAUDU ENÄÄ KUIN HUUTONAURAMALLA.

      • Anonyymi

        Joopa joo.

        Lexus IS 2,2 diesel. Siinä sitä laatua kerrakseen.


      • Anonyymi

        Miksi Lexus ei säilytä arvoaan läheskään samalla tavalla kuin Toyotan perusmallit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi Lexus ei säilytä arvoaan läheskään samalla tavalla kuin Toyotan perusmallit.

        Mikä kallis auto säilyttää arvonsa, kuten perusauto? Kerro maassamme myytävä automerkki?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä kallis auto säilyttää arvonsa, kuten perusauto? Kerro maassamme myytävä automerkki?

        Kuulee puhuttavan, että esimerkiksi Tesla Model 3 on toistaiseksi säilyttänyt hyvin arvonsa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joopa joo.

        Lexus IS 2,2 diesel. Siinä sitä laatua kerrakseen.

        Sama paska diesel kuin D4D.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sama paska diesel kuin D4D.

        Saksalaisten moottoreiden laatu ja kestävyys, mitä ne sitten on: TÄYTTÄ SUTTA JA SEKUNDAA.


    • Anonyymi

      Lexuksesta ei saa hyvin vaihdossa missään. Ei edes heillä itsellään kaivokselassa. Surkea hyvitys eli eivät itsekkään usko siihen. Muualle kun menin tarjoamaan juuri lähes 80 maksanutta RX450h aikanaan niin totuus oli 40 tonnin paikkeilla vaikka auto oli ollut vasta vuoden ja 30 tuhatta pyöreesti ajettu. Sen jälkeen ei ole tarvinnut lexusta ostaa. Tästä on aikaa, nykyäänhän lexusta ei enää pidetä premium merkkinä.

    • Anonyymi

      Lexus oli aikanaan yhtä kuin luxus. Kun katsoo uusia mersuja ei niitä enään voi verrata millään tasolla lexukseen. Jopa uusi A sarja on sisältä jo hienompi kuin uusin LS lexus. Jotain on siis mennyt lexuksella pahasti pieleen. Luotetaan vanhaan imagoon? Lexuksen myynti suomessa on romahtanut viime vuosina todella pohjamutiin enkä ihmettele, surkea jälleenmyyntiarvo yhdistettynä 20 vuotta vanhaan vähätehoiseen tekniikkaan. Siihen nähden nuo päästötkään ei ole pienet. Surkeinta lexuksessa on kuitenkin tietoviihdejärjestelmät jotka ovat kivikautisis ihan jo kiaan verrattuna.

      • Anonyymi

        " Jotain on siis mennyt lexuksella pahasti pieleen."

        miten niin?

        autoja menee todella hyvin kaupaksi ja voittoa tulee reippaasti


      • Anonyymi

        Haha! 🤣


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " Jotain on siis mennyt lexuksella pahasti pieleen."

        miten niin?

        autoja menee todella hyvin kaupaksi ja voittoa tulee reippaasti

        Syyskuun saldo 17 uutta Lexusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Syyskuun saldo 17 uutta Lexusta.

        Katos kun Lexus on luxus merkki, ei köyhien tusinatuote. Sen takia täällä niitä ei osteta kuin jotain tusina tavis Audia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Syyskuun saldo 17 uutta Lexusta.

        "Syyskuun saldo 17 uutta Lexusta."

        Mistäs tollasen kiskasit, kyllä niitä on myyty pelkästään syyskuussa yli 60.000.

        Niin, lexuksen markkina-alue on koko maailma, painottuen Kiinaan ja USA:han.

        Niitä ei paljon kiinnosta mitä joku suomalainen maajussi haluaa autoltaan, ne tekevät autoja isoille markkinoille ja jos menee kaupaksi, ovat tyytyväisiä.


    • Anonyymi

      Toyota on käyttänyt tuota samaa kikkaan useinkin. Ensin tehdään parempi uutuus, kuten Prius jolla saadaan hyvää mainetta luotettavuudesta ja en jälkeen se tehdään Toyotan standartin mukaa, eli halpuutettua kuraa.
      Tästä puhutaan ns. "Porttiteoriasta".
      Lexuksen mainetta yritetään pitää yllä korkeilla hinnoilla, mainoksilla jne. ja tekemällä joku ökykallis malli joka on hyvä, mutta kukaan ei osta.

    • Anonyymi

      Kumpi on enemmän luksus tai premium, Lexus es vai Mazda 6?

      • Anonyymi

        Kumpi on enemmän luksus tai preemium, Audi A6 vai Derdi skootteri.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kumpi on enemmän luksus tai preemium, Audi A6 vai Derdi skootteri.

        Turhahan tuollaista on edes kysyä, no Derbi skootteri tietenkin.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Sä et pääse yli, mä en pääse yli

      Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V
      Ikävä
      128
      1488
    2. Hirvittävä onnettomuus.

      Voimia ja lohdutusta suuressa surussanne🙏🙏.
      Rovaniemi
      37
      1401
    3. Missä väleissä ollaan

      Jatkossa? Vai ollaanko missään? Koetko ikäväksi näkemisen)
      Ikävä
      67
      1215
    4. Hei sinä nainen

      Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa
      Ikävä
      54
      1149
    5. Riittääkö vielä

      Pelkät kuvat? 😉
      Ikävä
      69
      994
    6. Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?

      Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi
      Maailman menoa
      254
      954
    7. Kelan perkeleellinen käytäntö

      Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei
      Maailman menoa
      193
      934
    8. Mitä toivot

      Välienne olevan?
      Ikävä
      73
      911
    9. Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."

      Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää
      Suomalaiset julkkikset
      16
      830
    10. Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta

      Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps
      Maailman menoa
      106
      818
    Aihe