Tänään on huono päivä kaikkiaan.
Kivut ovat kovat, niin kovat että perhe-elämäkin menee sekaisin.
Kivut joita olen kärsinyt jo yli 20 vuotta ja joihin ei selkeää selitystä/hoitoa löydy.
Kipulaastarit ovat osa elämääni.
Olen ollut yhdessä mieheni kanssa yli viisikymmentä vuotta.
Joskus kuvittelin että hänen kanssaan onnistuu elämä vastoinkäymistenkin kanssa.
Eipä onnistu. Hän ei jaksa sitä etten kykene olemaan ja elämään täysillä.
Hän kokee raskaana elämän kanssani.
Onko kanssakulkijoita samojen ongelmien kanssa.
Miten olette ratkaisset tilanteen...
Elämisen sietämätön keveys
22
56
Vastaukset
- Anonyymi
Asiaa en tunne mutta sen tiedän että nykypäivänä
ei tarvi kipuja kuunnella vaan niihin löytyy lääkettä- Anonyymi
16:57
täyttä PUPPUA
aivan samoin olen kärsiny valtavasti kipuja, ihan LUITA myöten, jonka lääkäritki ovat todenneet,
VAIN PANADOLIA 1mg ne ovat minulle suositelleen,
välliin on pakko olltta Pnagottia mutta se aiheuttaa PAHOINVOINTIA lievittää kyllä kipuja hieman paremmin kuin Panadol,
kipulaastareita ei minulla vielä ole, enkä tiedä olisko niistä mitään apua,
niitä suositteli eräs lääkäri kun olin uusimassa ajokorttia,
mutta sanoi että pitää tilata erikseen sitävarten lääkäriin vastaanotto,
olen vanha ja hyvin uupunu,
kipujen kanssa kamppailen panadolin ja välliin Banacod kipulääkkeitten kanssa,
elämä on hyvin rajottunutta kipujen takia,
jalat ei tahdo enään kantaa kun yritä mennä ulos sauvakävelylle,
tämä loppu elämä on maanpäällinen helvetti ainaki omalla kohdallani,
kiroan kaikki terv keskukset sun muut näenäiset kipuhoitojen yritykset alimpaan helvettiin,,,,
on tullu vaikutelma vanhaa ja sairasta EI kannata oikeesti hoitaa, - Anonyymi
"...........mutta sen tiedän että nykypäivänä
ei tarvi kipuja kuunnella vaan niihin löytyy lääkettä"
Missä elät kun olet noin tietämätön. Moni kärsii koko elämänsä , jopa saattohoidossa potilaalla on särkyä.
Ja ne kivut voi tulla aivan sohva tuolilla istuen kuten meillekin 70v vaimolle. Käsi vähän kihelmöi. Mitattiin verenpaineet , kuumeet , tasapaino 1 jalalla , käsien voimat riippumalla , kaikki hyvin.
Kun nousi tuolilta, jalat petti, aivan veltto vain pää kunnossa ja puhetta ja hymyä tuli.
Kaatumisen takia tuli myös epilepsia.
Pari tilattua ulkomaanmatkaa jouduttiin perumaan. Nyt kaikki hyvin, on ollut pakko tottua hitaasti kulkevaan vaimoon, usein saa keittiöönkin mennessä odotella perässä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
16:57
täyttä PUPPUA
aivan samoin olen kärsiny valtavasti kipuja, ihan LUITA myöten, jonka lääkäritki ovat todenneet,
VAIN PANADOLIA 1mg ne ovat minulle suositelleen,
välliin on pakko olltta Pnagottia mutta se aiheuttaa PAHOINVOINTIA lievittää kyllä kipuja hieman paremmin kuin Panadol,
kipulaastareita ei minulla vielä ole, enkä tiedä olisko niistä mitään apua,
niitä suositteli eräs lääkäri kun olin uusimassa ajokorttia,
mutta sanoi että pitää tilata erikseen sitävarten lääkäriin vastaanotto,
olen vanha ja hyvin uupunu,
kipujen kanssa kamppailen panadolin ja välliin Banacod kipulääkkeitten kanssa,
elämä on hyvin rajottunutta kipujen takia,
jalat ei tahdo enään kantaa kun yritä mennä ulos sauvakävelylle,
tämä loppu elämä on maanpäällinen helvetti ainaki omalla kohdallani,
kiroan kaikki terv keskukset sun muut näenäiset kipuhoitojen yritykset alimpaan helvettiin,,,,
on tullu vaikutelma vanhaa ja sairasta EI kannata oikeesti hoitaa,"kipulaastareita ei minulla vielä ole, enkä tiedä olisko niistä mitään apua,"
kipulaastareista en tiedä. Mutta matkapahoinvointi laastari kun tulivat jotain 1980 luvun alussa olivat hyviä.
Äitini ei voinut matkustaa linja-autolla 1 km kunnes oksennus alkoi. Myös omassa autossa oli vain pakolliset matkat ja usein otettiin hotelli johon mentiin edellisenä päivänä jos oli jotain sukujuhlaa.
Laastareilla matkusti ympäri maailmaa ja pisti sileeksi 150 000 mk perinnön.
- Anonyymi
Voi ukko parka saanut kuunnella noita kipuja päivittäin
sääliks käy eikä ole kuin yksi elämä jokaisella.Mutta jos
rouva haluaakin leikkiä marttyyria kipujensa kanssa se on
taas toinen asia se-- Anonyymi
heh heh heee,
ei oo ukkoa,
tyhjät seinät vuaa,, - Anonyymi
joo ja älä pelkää
ei vanha tarvi minkään sortin ukkoa enään vastuksiksi,
seki kuolisi varmasti ikävään,
sitä vastuuta en enään halua osakseni,
kipuni kannan minä itse hautaan,
ku kuolen, siellä kyllä jo helpottaa,
maallinen elämä oli pelkää helvetiä, - Anonyymi
"Voi ukko parka saanut kuunnella"
Enpä uskoisi tuohon mahdollisuuteen, olen ehkä vähän enemmän elämää nähnyt.
Ei ole omakohtaista kokemusta.
Lukenut olen, että nykyään on tämmöisiä kivunhoitoon erikoistuneita klinikoita.
Oletkos sellaista kokeillut.- Anonyymi
Koviin kipuihin on burana ja panadol, otettava yhtäaikaa. Panadol ei ole tehokas yksin. Muistan kun sain selkävammani käytin kuukauden 3 x päivässä panadol 1mg ja burana 600mg kipulääkkeitä. En oĺlut köyhä en kipee vaan leijailin euforiahumalassa.
Korppis- Anonyymi
Yksi kiputarina.
kaaduin liukkaalla ja olkapää tuli sillä tavalla kipeäksi että ei saanut mitään yläkaapista. Jopa yläkaapin avaaminenkin oli tuskallista.
Koska se ei ollut muuten kipeä, ei edes nukkuessa en lääkinnyt 6 kk. Sitten sain kahden viikon annoksen VIOXX. Otin ohjeen mukaan ja sitten lisäsin annostusta ja edelleen lisäsin, ei vaikuttanut kipuun eikä tuntunut missään. Ei parantanut.
Sitten otin asetosalisyyliä 500mg ensin 1 per tunti aamu 5 ilta 20. Sitten lisäsin annostusta kun ei tehnyt mitään vaivoja. Söin viikossa jotain 130 pileriä. Vaiva katosi jossain vaiheessa.
Kaaduin 3-4 vuoden kuluttua toisen kerran saman olkapään. Odottelin parantumista kuukauden. Sitten otin samanlaisen aspiriini kuurin ja parani, noin 70 pileriä.
Nyt en saa ottaa asperiinia lainkaan, kun on verenohennuslääke.
Ennen otin asperiinia usein kun olin terveenä, sairaana oli aina jokin kynnys ja sairastin kuumeet ilman lääkkeitä.
Asperiinin syönti alkoi kun vaimo sanoi että se lisää verenkiertoa. Myös kaverini söi, hän eli terveenä ja autoilevana 97v ikään.
- Anonyymi
Viime yönä töitten jälkeen päätä kovasti särki , otin pari verenpainetabua ja vaimo lämpötyynyllä lievitteli, johan rukoilin että jospa tässä lähtö? Mikä lie ollut? Tia vai stroken poikanen? Aamulla verenpaine taas 117/77P 68.- Soitin sitten työmaalle ja hammaslääkärille että jäävät tämänpäivän hommat tekemättä .-
Gubbe 72- Anonyymi
Kyllä se on harmi kun noin vanhana tarvii vielä työssä käydä
jospa se siun kroppa alkaa jo ilmoittelemaan että vanha mikä
vanha. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä se on harmi kun noin vanhana tarvii vielä työssä käydä
jospa se siun kroppa alkaa jo ilmoittelemaan että vanha mikä
vanha.Työ ja tekeminen se auttaa moneen vaivaan, työ vaatii leponsa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Työ ja tekeminen se auttaa moneen vaivaan, työ vaatii leponsa.
Otatteko todella 1 mg Panadolia?
Minulle määrättiin 1000 mg eli 1 g Panadol Burana 600 mg.
Tämä yhdistelmä auttoi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Otatteko todella 1 mg Panadolia?
Minulle määrättiin 1000 mg eli 1 g Panadol Burana 600 mg.
Tämä yhdistelmä auttoi.Burana on mulle hengenvaarallinen
ehdottomasti kielletty käytöstä
johtuu verenohennuslääkkeen köytöstä
eivät sovi yhteen,,,
vuosia käytin pelkästään Buranaa aspriinia kerranpäivässä kipuihin, kivut pysyi kymmeniä vuosia poissa, pärjäsin noilla kipulääkityksellä,
mutta
sitten kun määrättii veren ohennus lääkitys vakituiseksi,
Burana ja aspiriini kiellettiin täysin,
ja sen jälkeen elämä onki ollu maanpäällistä helvettiä, ja on edelleen,
käytän vain Panadoli 1mg
tai harvoin Banacod mutta se aina aihuttaa pahoivointia vie kyllä kivun paremmin pois kuin Panadol,
kummastakaan ei ainuttakaan kertaa ole ollu samaa hyötyä
kuin
silloin kun käytin Buranaa Aspiriinia joka päivä kerran päivässä,
vain noita on ollut apua kipuihin ja kivun poistamiseen,
- Anonyymi
Hommaa sitä vihreiden suosimaa marihunajaa. Kuulemma hyvä kipulääke.
- Anonyymi
Ai sekin on , kun mie taas oon kuullu että se kannabis
on kans hyvä kipulääke ja lääkäritkin sitä määrää
- Anonyymi
Minä oon päättänyt etten enää kerro vaivoistani kellekään kuin vaan pakon edessä.
Olen huomannut, että eräskin joka ollut hyvä ystäväni, ei ymmärrä eikä edes halua kuulla juttujani kivuistani. Sillon on parempi olla ihan hiljaa.
Mun kyllä pitää ottaa osaa ja olla mukana hänen nivel ynnä muissa vaivoissa. Olen niin kiltti, että olen mukana niissä jutuissa. Ei ole kyllä aina kivaa sekään.
Paree olla ihan hissukseen, vaikka oon joskus saanut sairaseläkkeen juuri selkävaivojen takia. Eli joskus tekisi mielein valittaa, mutta en sano mitään!!- Anonyymi
11:28
On perempi valittaa, ei muutaku ensimmäisenä huutaa,
mä ooon kipee kuuletko,
se kummasti helpottaa,
ja kun ittekekseen kiroilee oikein olantakaa saata peetä seki auttaa,
siinä se päivä taas vierähtää,
ja nukkumaan mennessä huumaa ittensä kunnolla uneen,
että seuraavana päivänä taas kestää kipu-helvettin,,,
- Anonyymi
On semmoinen sanonta , joka kipujansa valittaa
on kipujensa vanki
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin
Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http2704683Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi
se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?1343040Miten löydän sinut
Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit442857Miksei Björn Wahlroos jaa rahaa köyhille?
Esimerkiksi Nordean tiloissa? Vai tuovatko ne köyhät hiekkaa marmorilattioille ja siksi ei pysty mursunviiksi pystyyn k292841Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla
Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?761791Vaikea tilanne
Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te1061654Jouluksi miettimistä: kuka tai mikä valmistaa rahan?
Nyt kun on ollut vääntöä rahasta ja eritoten sen vähyydestä, niin olisi syytä uida rahan alkulähteille, eli mistä se syn281521- 601419
- 951292
Julkinen sektori on elänyt aivan liian leveästi yli varojensa!
Viimeisen 15 vuoden aikana julkisen puolen palkat ovat nousseet n. 40%, kun taas yksitysellä sektorilla vain n. 20%. En2151180