Kapina on alkamassa

miesmenneisyydest

kohta venevalkamassa
ruostuu varmaan Ruotsinlaivat
pysähtyy näin ilmavaivat.

Nyt ei haittaa tiessä heitot
levitetään tyynyt, peitot
puhtaaks saadaan ilma siellä
maataan Mannerheimintiellä.

Mielipiteet kansan jakaa
tuhatkunta tiellä makaa
auttaako se millään lailla
toimitaan kuin mieltä vailla.

Autojonot matelevat
kiroukset satelevat
turhaan tästä kukaan suuttuu
ilmastohan tästä muuttuu.

Kymmeneen jos päivään pitkään
reagoi ei tahot mitkään
voinko saman tehdä täällä
maata ratakiskon päällä.

Makuupussi raiteet peittää
aikataulut varmaan heittää
menkööt vaikka resiinalla
minä makaan taivaan alla.

Järkeä näin onko tässä
liikennettä estämässä
laki kieltää moisen teon
autotiellä ihmiskeon.

10

822

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      "Järkeä näin onko tässä
      liikennettä estämässä
      laki kieltää moisen teon
      autotiellä ihmiskeon."

      Kerropa mikä laki ?
      Mikä pykälä ?

      • Suomessa on voimassa oleva kokoontumislaki ja siinä esimerkiksi pykälä 10
        kertoo, miten mielenosoitukset eivät saa aiheuttaa häiriöitä liikenteelle tai haitata ihmisten liikkumista. Poliisin pitää toimia.


      • Se on tuo Tieliikennelain pykälä 12

        ""Tiellä oleva este
        Tielle ei saa panna eikä jättää mitään, mikä voi vaarantaa tai haitata liikennettä.

        Jos tielle on joutunut 1 momentissa tarkoitettu este, jota ei voida heti poistaa, tienkäyttäjän on merkitsemällä tai muulla tavoin kiinnitettävä muiden tienkäyttäjien huomio esteeseen, kunnes se on saatu poistettua. Jos tiellä on este, josta saattaa aiheutua vakava vaara liikenteelle, esteestä on mahdollisuuksien mukaan lisäksi ilmoitettava hätäkeskukseen.""

        Ja pykälä 13
        ""Jalankulkijan on käytettävä jalkakäytävää tai piennarta. Hän ei saa tarpeettomasti estää eikä haitata muuta liikennettä.""

        Pykälä 14
        ""Sen estämättä, mitä 13 §:ssä säädetään, pihakadulla ja kävelykadulla jalankulkija saa kulkea kadun kaikilla osilla. Hän ei kuitenkaan saa tarpeettomasti estää ajoneuvoliikennettä eikä raitiovaunuliikennettä.""

        Pykälä 16
        ""Ajoradalle menevän jalankulkijan on noudatettava sitä varovaisuutta, jota lähestyvän ajoneuvon tai raitiovaunun etäisyys ja nopeus edellyttävät. Hänen on ylitettävä ajorata tarpeettomasti viivyttelemättä.""


    • Kiitos tuttua taattua laatua.

      Hienosti lavennat kapina-ajatuksen kaikenlaiseen liikenteeseen.

    • Anonyymi

      Eiköhän ne sieltä liikkumaan ,kunhan ensin jokunen pommi paukahtaa !

      Timothy

    • Anonyymi

      Oli hyvä...!

    • Anonyymi

      Keloapinat tukkivat taas liikennettä.
      Eikö tosiaankaan poliisilla ole mitään valmiuksia lopettaa tuollaista pelleilyä ja ihmisten ärsyttämistä.

      • Anonyymi

        Ei ne oikein ennätä.
        Näytti olevan melko kiirettä, kun ne kantoivat invabussiin jaloistaan halvaantuneita irtolaisia Mannerheimintiellä.
        Vaatteista päätellen oli paikalle kokoontunut suuri joukko yhteiskunnan väliinputoajia, joilla ei ole varaa edes pukeutua normikansalaisten tapaan.


      • Anonyymi

        Oletko ikinä koskaan miettinyt, miksi he ärsyttävät sinua? Minua eivät ärsytä millään tavalla, oikeastaan päinvastoin. - Nm. Tekevät jotain oman asiansa puolesta


    • Anonyymi

      Kokoomus ja persut on jo luvanneet giljotiinileikkauksia julkiseen talouteen
      vaalien jälkeen eli mm. vanhusten palveluita heikennetään ja tukia leikataan.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1343
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      861
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      703
    4. 50
      587
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      12
      493
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      474
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      451
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      407
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      175
      384
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    Aihe