Sain erittäin mielenkiintoisen tarjouksen päikkäreitä harrastavalta iltakoulussa rakennusmestariksi kouluttautuneelta rakennusalan kaikkien osa-alueiden erikoisasiantuntijalta, joka merkittävänä henkilönä kaikkea uransa aikana hankkimaansa tietotaitoa hyödyntäen on nyt rakentanut ja rakennuttanut kauniille perheelleen kylän komeimman kodin, jonka olohuoneeseen mahtuu talo.
Rakennus on 450 neliöinen josta vain 350 neliötä on ilmastoitu ja rakennettu ruiskubetonoitujen pilarien päälle, tosin maantasossa ollen erinäisisiä teknisiä tiloja kuten isännän puutyöpaja, yhdistetty juomaveden ja uima-altaan vedenpuhdistuslaitteisto, sekä ruokahissi ja luonnollisesti autotalli kolmelle autolle ja moottoripyörälle.
Tölli on korkeatasoisin mahdollinen kahdella porealtaalla joista toisen vierellä tähtitieteellinen tarkkailuasema, sekä kaikki laitteet parasta mitä rahalla saa.
Asiantuntijana hän ei ole sortunut rakennusvirheisiin hänen tarkastaen betonin vetolujuuden ennen jalopuulattioiden asennusta.
Pihalla luonnollisesti on uima-allas, sekä hänen ystävänsä asiamiehensä on luokitellut pihapuutarhan olevan ihan eedeniä.
Hän esitti minulle rakennusmestarille erittäin mielenkiintoisen tarjouksen, että tahtoo nähdä suomalaisen passini jossa muun tiedon ohella ilmenee syntymäajakseni samat kuin arvon herroilla Mauno Koivistolla ja Numballa, tosin vuosien ollen eri, joten minun 25.11.1958.
Tuota passitarkastustaan vastaan hän tahtoo luovuttaa minulle vaimonsa ja lastensa läsnä kymmenen kuukauden kauniin perheensä talouskassaa vastaavan summan.
Minä mielelläni tapaan tämän herran jonka kaltaista asiantuntemusta hän edustaa koska en ole noin neljänkymmenen työvuoteni aikana tavannut henkilöä joka on kaikkien maailmankaikkeudessa käsiteltävien asioiden erikoisasiantuntija rakennustietämyksensä ohella.
Valmistautuessani tapaamiseen, rahan vastaanottamiseen, sekä luonnollisesti mahdollisimman korkeatasoiseen rakennustekniseen keskusteluun hän aijannee tälle palstalle myös lukuisten rakkaiden iloksi räps räps altaansa takaa eedenin puutarhansa perukoilta kylän komeimman suuntaan jossa linssin edessä isäntä itse kauniin perheensä kanssa, koska hän on lausunut että puhuu aina vain totta, sekä asiamiehensä kertonut hänen olevan sanojensa mittainen mies.
Tosin tuo sanojensa mittainen on hauska lausahdus koska mikäli hän olisi julkaisemiensa sanojen mittainen, niin hänen pituutensa oli luokkaa, että lentokoneiden tulisi väistellä hänen päätään.
Aika näyttänee onko sanat yhteneviä valokuvan kanssa, vai jääkö valokuva aijaamatta, jonka myötä myös talousrahat kauniin perheen käyttöön.
ME RAKENNUSMESTARIT CHIANG MAISSA.
8
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Taas on kaikki menneet sekaisin katetrikeijon muistelmissa. Laita vaikka excel- taulukkoon ne tiedot niin ei tarvisi aina oikaista.
Sinun Hua Hinin miehesi jolle työskentelet sihteerinä on sanonut olevansa 192 senttiä pitkä. Sitä ennen hän kopioi minun pituuteni 188 ja sitä ennen postitti kuvan jossa seisoo vanhan pickupin vieressä pullakätinen nainen, joka on noin 156cm pitkä.
Minä olen jo kutistunut. Taitaa 185 olla lähimpänä totuutta. Saapumiseni seuraamaan vuorijuoksua ei ole sinusta millään tavalla riippuvainen ja sinä olet silloinkin päälle 8000 kilometrin päässä palvelutalossa kuolaamassa kaukaloon.
T 2010- Anonyymi
Niinkö olet taas antanut itsesi ymmärtää olen 190 kun ikää tulee muutama sentti katoaa... viisi vuotta niin olen 188...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niinkö olet taas antanut itsesi ymmärtää olen 190 kun ikää tulee muutama sentti katoaa... viisi vuotta niin olen 188...
Viisi vuotta ja olet kourallinen tuhkaa Savossa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten selität sen kuvasi pullavan käden keskari pystyssä?
Ei kyllä näyttänyt 190 cm pitkän miehen kädeltä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei kyllä näyttänyt 190 cm pitkän miehen kädeltä.Hyvä kysymys, aiheuttaa muutakin kysymystä, voitko selittää?
Miksi Eden on salainen puutarha ja viittaan aloitukseen, jossa tosin pituudesta on kyse siltä osin, että sanojen mitta on todella pitkä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei kyllä näyttänyt 190 cm pitkän miehen kädeltä.Se kuva oli otettu silmien korkeudella kameraa pitäen ja kamera oli 5-10 senttiä alempana kuin sen 2008 vuosimallin Navaran katon korkeus, joka on 162cm, joten kuvaaja oli noin 160 senttinen ja vehnäpullakädestä päätellen saman painoinen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se kuva oli otettu silmien korkeudella kameraa pitäen ja kamera oli 5-10 senttiä alempana kuin sen 2008 vuosimallin Navaran katon korkeus, joka on 162cm, joten kuvaaja oli noin 160 senttinen ja vehnäpullakädestä päätellen saman painoinen.
Valtaisaa tietoisuutta, ei voi muuta sanoa, aivan huippuluokkaa.
- Anonyymi
Kultainen Kissanpentu
Kirjoittanut Päivi Alasalmi
Kuvittanut Riikka Jäntti
Olipa kerran hirmuinen yksinvaltias Einari, joka ei millään olisi antanut lastensa Aadan ja Tommin ottaa kissanpentua. Ei millään, vaikka lapset sanoivat, että he hoitaisivat ja hellisivät kissaa väsymättä, eivätkä antaisi mitään pahaa tapahtua sille. Hirmuvaltias, joka ei tahtonut, että hänen etunimeään käytettiin lainkaan, väitti, että kissa pissaisi pitkin linnan lattioita. Ne olivat juuri veistetty uusista tammilankuista. Kohta tammilattia näyttäisi samalta kuin lahopuut lehdossa, kun metsänkorkuinen kissinpissiaalto tulisi ja tulvisi yli linnan.
Perheessä oli myös kuningataräiti, joka joogasi päivät läpeensä pysyäkseen tyynenä höykytyksessä, jota myös kuninkaalliseksi perheeksi kutsuttiin.
– Mutta isi kiltti, Tommi sanoi. – Me kyllä siivoaisimme aina kaikki sen lätäköt ja kurajäljet.
– Sallikaa minun nauraa, Hirmuvaltias mylvi ja alkoi hohottaa niin, että uusi tammilattia tärisi. – Antakaapa, kun minä kerron, kuinka siinä oikeasti kävisi.
Hirmuvaltias alkoi elävästi kuvailla, kuinka he kaikki alkaisivat pikkuhiljaa haista kissinpissille. Ensin vain vähän, niin, että heidän kaverinsa haistaisivat vain häivähdyksen, mutta kun he itse turtuisivat siihen hajuun eivätkä muistaisi kiikuttaa kolttujaan, paitojaan ja housujaan tarpeeksi usein pestäviksi, haju voimistuisi. Lopulta kaikki ohikävelevät ihmiset nyrpistäisivät nokkaansa ja huiskuttaisivat kättään nenänsä alla heidän selkiensä takana ja loisivat merkitseviä katseita heihin.
Hirmuvaltiaan hampaat alkoivat kalista ja puntit tutista jo pelkästä ajatuksestakin.
– Siinä menisi maine, kunnia, arvovalta ja suvun nimi, ja lopputuloksena olisi koko perheelle mieron tie!
– No mutta Einari, kuningataräiti sanoi. – Oli kai sinullakin lapsena lemmikki?
– Älä käytä sitä nimeä! Hirmuvaltias äsähti.
Hirmuvaltiaan kuvailema tulevaisuudenkuva oli aika painava peruste olla hankkimatta kissaa – sen yhden päivän ajan. Sitten lapset jatkoivat samaa kerjäysvirttään.
– Me pyytäisimme kamaripalvelijaamme pesemään vaatteemme hyvin ja me kuljettaisimme kissaa ulkona talutushihnassa, Aada lupasi. – Harjaisimme sen turkkia ja puhdistaisimme huolella sen tassut.
– Voisimme hankkia sille sellaisen oman pienen vadin, jossa olisi puutarhan hiekkaa, Tommi suunnitteli.
– Haju valtaisi silti koko linnan, eikä tänne ilkeäisi tulla enää yksikään rahaministeri eikä kuningas valtiovierailulle.
– Päinvastoin, lapset tulkuttivat. – Hekin ihastuisivat kissaan ikihyviksi ja tahtoisivat tulla silittelemään sitä kaikilla mahdollisilla tekosyillä!
– Kissat elävät helposti kaksikymmentä vuotta, eikä niitä saa ikinä hylätä metsään eikä potkaista pellolle. Te saisitte hoitaa sitä vielä sittenkin, kun teillä olisi omia lapsia.
Tommi ja Aada alkoivat loikkia toistensa selkään.
– No sen me tekisimme tietysti!
Hirmuvaltias painoi päänsä käsiinsä ja mietti, keneltä hänen lapsensa oikein olivat perineet tuon hirveän taipumattomuuden ja periksi antamattomuuden. Hänen silmänsä osuivat kuningataräitiin, joka istui hievahtamatta lootusasennossa jo kolmatta tiimaa.
– Ei! Kun ei, niin ei! Ei, kun ei! Ei-Ei! hän karjaisi, ja lapset kipittivät kiireesti kammareihinsa. Hirmuvaltias jäi linnansaliin yksin repimään harmaantuvia haiveniaan.
– Isi on tuhma! lapset kuiskivat toisilleen ja nyökyttelivät päätään salaseuralaisten varmuudella.
Kului kuukausi ja kaksi, ja Hirmuvaltias uskoi, että lapset olivat jo unohtaneet koko kissanpentuajatuksen. He näyttivät aina isänsä nähdessään apeata naamaa, vetivät suupielensä alas ja työnsivät alahuulen törrölleen. Kun Hirmuvaltias kysyi, miten päivä oli mennyt, he vastasivat välttelevästi.
– Siinähän tuo… Vähän tylsää, kun ei ole leikkikavereita… Eikä edes lemmikkiä…
jatkuu...
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.2424796- 1252253
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi2291928Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill641814- 1801670
Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1881527- 541394
- 611308
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.751301- 1191171