Veneessä asujat ovat yleensä jotain hippiväkeä tai duunariväestöä, mutta rahakkaita ei vene-elämä näytä kiinnostavan. Mistäköhän se johtuu. Jos on hyvä eläke, miksi ei myydä kämppäänsä, ostaa suurta venettä ja asua siinä Suomessa ja ulkomailla?
Miksi veneessä asuminen ei ole suositumpaa?
16
697
Vastaukset
- Anonyymi
Jos on rahaa, niin ei tarvitse asua heiluvassa ja ahtaassa veneessä.
- Anonyymi
Näytät sekoittavan eläkeläiset ja varakkaat. Myöskään asunnon myynti ei kuulu yhtälöön. Ei ole mitenkään harvinaista, että varakkaiden asuntojen edessä seisoo yleensä hyvinkin asuttavaa luokkaa oleva alus. Sitä käytetään silloin kun siltä tuntuu.
- Anonyymi
Kun ollaan varakaita ollan myös mukavuuden haluisia,jospa syy se. Asunto venen yksi sun toinen varmaan asuisi?Mutta se on kalista lystiä ja lapsiperheelle hankalaa.Varsinkin Suomen talvessa!
- Anonyymi
Varakkaita ei myöskään kiinnosta asuntovaunut eikä kyykkyviinit.
- Anonyymi
Mistä päättelet ettei ihmisiä asu veneissä? Kokoajanhan reissun päällä on myös Suomalaisia, osa toistaiseksi statuksella.
- Anonyymi
Uskaltaisin kyllä olla eri mieltä, maailman vierasvenesatamat alkaa nykyisin olemaan jo aika turvoksissa, samoin kuin kauneimmat ja suosituimmat lahdenpoukamat.
Toimiala on jo paikallisesti nostanut kokonaisen palvelusektorin. Osaavan venesähkömiehen ei tarvitse nykyisin duunia etsiskellä pitkään jossain panaman kanavan satamissa.
Uutta ja silmille pistävää on se että nykyisin myös nuoret parit ja alle kolmekymppiset lähtee vuosikausien reissuille, ennen tämä oli lähinnä eläkkeelle tai sapattivuosille jäävien harrastus . - Anonyymi
Onhan noita. Tavalliset suomalaiset keskiluokkaiset ryhtyy siihen vasta, kun naapurikin ryhtyy.
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006184998.html- Anonyymi
En usko.
Minä en ainakaan muuta veneeseen, jos naapuri muuttaa. Se kun ei edes ole naapuri enää, kun muuttaa veneeseen.
- Anonyymi
Onko sillä nyt niin väliä, asuuko veneensä/veneen alla?
- Anonyymi
Asunko veneessä vai okt, kun kummassakin olen aika lailla puolet vuodesta. Keväällä lähdi ja viellä vesillä, en ole vierailutkaan talolla.
Alustammekin kutsun kodiksi...
Vene erakot - Anonyymi
Johtuu paljolti kylmästä talvesta. Talviajan lämmitystarve tekee veneasumisesta helposti yhtä kallista kuin oikeassa asunnossa asumisen. Lisäksi jätevesien käsittelyn hankaluus ja ylipäänsä vesihuolto. Jäljelle jää siis enemmän miinuksia kuin plussia.
- Anonyymi
Kauppalehdessä oli juttua pariskunnasta, jotka asuvat 20 metrisessä valtamerijahdissaan vuoden ympäri. Charteria milloin saa asiakkaita, muuten etätöitä vissiin IT alalla. Googlaamalla löytyy, vene on Nordhavn.
- Anonyymi
Firman sivuilta kun katsoo niiin näyttää melkein laivalta.
- Anonyymi
Jos veneessä asuminen olisi tavoitetila, kaikki tekisivät niin.
Asuvat jotkut asuntovaunussakin. Itse en viihtyisi missään muovilaatikossa rajallisella hygienialla. Himassa on suihku, sänky ja jääkaappi, autotalli ja riittävästi säilytystilaa.
Aika harva asuu teltassakaan ympäri vuoden ja kai siihenkin syynsä on- Anonyymi
Veneitä on monenlaisia, tuon Kauppalehden jutun veneessä on puolentoista sataa neliötä asuintilaa, iso keittiö jossa induktioliesi, astianpesukone jne jne, kolme kylpyhuonetta, 30 neliön masteri ja kolme kammaria (vierashyttiä). Siis Nordhavn 64, katsokaa firman sivuilta. Paremmat oltavat kuin 80% kotona. Kyllä siis jotkut asuvat mukavasti veneessään ihan vapaaehtoisesti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Veneitä on monenlaisia, tuon Kauppalehden jutun veneessä on puolentoista sataa neliötä asuintilaa, iso keittiö jossa induktioliesi, astianpesukone jne jne, kolme kylpyhuonetta, 30 neliön masteri ja kolme kammaria (vierashyttiä). Siis Nordhavn 64, katsokaa firman sivuilta. Paremmat oltavat kuin 80% kotona. Kyllä siis jotkut asuvat mukavasti veneessään ihan vapaaehtoisesti.
Sen tankkaaminen veneasemalla maksaa yli 20 tonnia
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S606634- 1003432
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.262740- 212408
- 271943
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3571832- 251660
- 321498
- 491482
- 111442