Työttömien joukko jakautuu nopeasti kahtia

Anonyymi

korona työnsi pitkäaikaistyöttömät yhä pidemmälle jonon hännille.
Valoisien työllisyystilastojen katveeseen jää synkkä ilmiö. Pitkäaikaistyöttömien määrä on jatkanut kasvuaan, vaikka yritykset palkkaavat jo vauhdilla uusia työntekijöitä. Korona-aika on muuttanut työttömien keskinäistä asemaa rajusti.


https://yle.fi/uutiset/3-12117171

Kuulun työttömien aateliin 10v työttömänä

216

5407

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      10 VUOTTA menee ja kuluu nopeasti työttömänä.

      • Anonyymi

        Siinä ehtii vetää monta känniä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siinä ehtii vetää monta känniä.

        "Siinä ehtii vetää monta känniä."
        En käytä alkoholia. Työttömyys ja alkoholismi ovat täysin eri asia. Alkoholisti voi olla yhtä hyvin työllistetty kuin työtönkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Siinä ehtii vetää monta känniä."
        En käytä alkoholia. Työttömyys ja alkoholismi ovat täysin eri asia. Alkoholisti voi olla yhtä hyvin työllistetty kuin työtönkin.

        Täällä yksi, joka 90 - laman kourissa oli yhden viikon työttömänä. Eli töitä olen saanut tehdä päivästä toiseen. Alkoholin käyttö sensijaan alkaa liukua lapasesta.


    • Anonyymi

      Aika pitkä on aika ollut, kun ei ryyppäämistä eikä muitakaan päihteitä harrasta.

      • Anonyymi

        10 vuoteen (koulujen päätyttyä) mahtuu vajaa pari vuotta työkkärin tarjoamia puuhia ja kolme lasta, eipä ole hääppöiset tulevaisuuden näkymät itsellä, mutta eipä kyllä tee hirveästi mielikään herätä aamulla töihin, illalla härdelli, nukkumaan ja aamulla töihin. Muutama tunti viikossa olisi kiva. Ttt asiakas en ole ja 100% päihteetön/lääkkeetön. Aika kulunut kyllä liiankin nopeaa ja lapsien kouluun/läksyihin/kokeisiin voi panostaa kun ei ole väsynyt. Heille kyllä olen kertonut työn tärkeydestä, kesätöistä ym. että voivat toteuttaa unelmiaan ja kannustan siihen että heistä voi tulla ihan mitä vain. Itse olen toivoton tapaus, mutta ei sen tarvitse periytyä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        10 vuoteen (koulujen päätyttyä) mahtuu vajaa pari vuotta työkkärin tarjoamia puuhia ja kolme lasta, eipä ole hääppöiset tulevaisuuden näkymät itsellä, mutta eipä kyllä tee hirveästi mielikään herätä aamulla töihin, illalla härdelli, nukkumaan ja aamulla töihin. Muutama tunti viikossa olisi kiva. Ttt asiakas en ole ja 100% päihteetön/lääkkeetön. Aika kulunut kyllä liiankin nopeaa ja lapsien kouluun/läksyihin/kokeisiin voi panostaa kun ei ole väsynyt. Heille kyllä olen kertonut työn tärkeydestä, kesätöistä ym. että voivat toteuttaa unelmiaan ja kannustan siihen että heistä voi tulla ihan mitä vain. Itse olen toivoton tapaus, mutta ei sen tarvitse periytyä.

        Minkälaisen mallin annat lapsillesi? Sosiaalinen perimä tulee varjostamaan heidän elämäänsä vaikkeivät ehkä sitä itse edes tiedosta. Luuserin lapsista tulee niin helposti luusereita itsekin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minkälaisen mallin annat lapsillesi? Sosiaalinen perimä tulee varjostamaan heidän elämäänsä vaikkeivät ehkä sitä itse edes tiedosta. Luuserin lapsista tulee niin helposti luusereita itsekin.

        Saamaton, avuton tai epäsosiaalinen en ole tai muutenkaan luuseri (pelkuri ja tyhmä kyllä jossakin määrin)...ihan täydestä työstä tämä arkikin käy. Toinen meistä vanhemmista onneksi sentään käy töissä, jos jotain mahkuja lapsilla sitten olisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        10 vuoteen (koulujen päätyttyä) mahtuu vajaa pari vuotta työkkärin tarjoamia puuhia ja kolme lasta, eipä ole hääppöiset tulevaisuuden näkymät itsellä, mutta eipä kyllä tee hirveästi mielikään herätä aamulla töihin, illalla härdelli, nukkumaan ja aamulla töihin. Muutama tunti viikossa olisi kiva. Ttt asiakas en ole ja 100% päihteetön/lääkkeetön. Aika kulunut kyllä liiankin nopeaa ja lapsien kouluun/läksyihin/kokeisiin voi panostaa kun ei ole väsynyt. Heille kyllä olen kertonut työn tärkeydestä, kesätöistä ym. että voivat toteuttaa unelmiaan ja kannustan siihen että heistä voi tulla ihan mitä vain. Itse olen toivoton tapaus, mutta ei sen tarvitse periytyä.

        Itse olin 4 h päivässä yhtenä päivänä viikossa. Työtä sai tehdä jos halusi. Tärkeintä oli olla paikalla. Ilmaiset kahvit sai kaksi kertaa päivässä ja ilmaisen lounaan ruokalassa. Sen tekivät oikeat palkatut kokit. Romujen purkua. Tietokonejuttuja esim. videoiden tekoa ja kuvaamista. Biljardin peluuta. Sählyä. Puutöitä en tehnyt. Enkä siivonnut. Auton käytöstä työmatkoihin sai 0,22 centtiä/km tai ilmaiset matkat linja-autolla. Lumitöitä tekivät ne, jotka halusivat lähteä. Itse en vaivautunut. Joskus olin mukana ruokapalveluautoa ajamassa, mutta lopetin sen, kun asiakkaat alkoivat käydä hermoilleni. Omalle autolleni sain myös ilmaisen lämpöpistokkeen, ettei tarvinnut tehdä kylmäkäynnistyksiä talvella. Suurin osa asiakkaista oli joko kehitysvammaisia tai muuten vajaatyökykyisiä. Palkatussa henkilökunnassakin oli sosiaalitapauksia. Itse olin älyllisesti parempi kuin suurinosa henkilökuntaa, joten rauhassa sain olla. Sain itse valita milloin lopetan sen toiminnan. Lopetin sen, kun kevät alkoi. Syksyllä pitää sitten mennä uravalmennuskursille. Rauta- ja rakennustarvikefirmaan esittivät hakua, mutta koska en osaa tehdä niitä töitä, ei sitten pakotettukaan hakemaan paikkaa. Hallinnollista työtä dotelessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse olin 4 h päivässä yhtenä päivänä viikossa. Työtä sai tehdä jos halusi. Tärkeintä oli olla paikalla. Ilmaiset kahvit sai kaksi kertaa päivässä ja ilmaisen lounaan ruokalassa. Sen tekivät oikeat palkatut kokit. Romujen purkua. Tietokonejuttuja esim. videoiden tekoa ja kuvaamista. Biljardin peluuta. Sählyä. Puutöitä en tehnyt. Enkä siivonnut. Auton käytöstä työmatkoihin sai 0,22 centtiä/km tai ilmaiset matkat linja-autolla. Lumitöitä tekivät ne, jotka halusivat lähteä. Itse en vaivautunut. Joskus olin mukana ruokapalveluautoa ajamassa, mutta lopetin sen, kun asiakkaat alkoivat käydä hermoilleni. Omalle autolleni sain myös ilmaisen lämpöpistokkeen, ettei tarvinnut tehdä kylmäkäynnistyksiä talvella. Suurin osa asiakkaista oli joko kehitysvammaisia tai muuten vajaatyökykyisiä. Palkatussa henkilökunnassakin oli sosiaalitapauksia. Itse olin älyllisesti parempi kuin suurinosa henkilökuntaa, joten rauhassa sain olla. Sain itse valita milloin lopetan sen toiminnan. Lopetin sen, kun kevät alkoi. Syksyllä pitää sitten mennä uravalmennuskursille. Rauta- ja rakennustarvikefirmaan esittivät hakua, mutta koska en osaa tehdä niitä töitä, ei sitten pakotettukaan hakemaan paikkaa. Hallinnollista työtä dotelessa.

        Oletko todellakin hyväksynyt kilometrikorvaukseksi 0,22 snt/km???


    • Anonyymi

      mene töihin.

      • Anonyymi

        Menen jos saan palkan ,ettei vapaapäivää tarvitse kuluttaja kelalle hakemusta vääntää.


      • Anonyymi

        "Mene töihin" On kuin suoraan erään viisaan juhana varatiaisseen suusta laukoma ikuinen viisaus.


      • Anonyymi

        Menin töihin ajoin nurmikon, huolsin ruohonleikurin, pesin auton, koodasin nettisivuja, opiskelin englanninkieltä ja jauhoin paskaa netissä englanniksi, illalla ajattelin käydä vielä harrastamassa kävelyä ja ehkä lopuksi illalla vielä jatkaa englannin opiskelua jos löydän jonkun hyvän sakin netistä puhuu paskee englanniksi. Varasuunnitelma on koodata lisää nettisivuja tai vain pelata joissa voin myös jauhaa paskaa englanniksi. Tai ehkä vain opettelen lisää videoeditorin käyttämistä.

        Kyllä tuokin työstä käy ja huomenna pitäisi puhistaa vesikourut yms. Eli töitä on tehty mutta vain itselle. Muillekin voisin tehdä jos palkasta sovitaan. Siihen sopimiseen se onkin sitten jäänyt toisen osapuolen toimesta, kun hänen mielestään työttömänä joutaisin hyvin ajamaan hänen nurmikot ilman palkkaa tai huoltaan ruohonleikkurin yms. Kuulemma pari kymppiä monen tunnin työstä pimeenä riittää. Kyllä kyllä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Menin töihin ajoin nurmikon, huolsin ruohonleikurin, pesin auton, koodasin nettisivuja, opiskelin englanninkieltä ja jauhoin paskaa netissä englanniksi, illalla ajattelin käydä vielä harrastamassa kävelyä ja ehkä lopuksi illalla vielä jatkaa englannin opiskelua jos löydän jonkun hyvän sakin netistä puhuu paskee englanniksi. Varasuunnitelma on koodata lisää nettisivuja tai vain pelata joissa voin myös jauhaa paskaa englanniksi. Tai ehkä vain opettelen lisää videoeditorin käyttämistä.

        Kyllä tuokin työstä käy ja huomenna pitäisi puhistaa vesikourut yms. Eli töitä on tehty mutta vain itselle. Muillekin voisin tehdä jos palkasta sovitaan. Siihen sopimiseen se onkin sitten jäänyt toisen osapuolen toimesta, kun hänen mielestään työttömänä joutaisin hyvin ajamaan hänen nurmikot ilman palkkaa tai huoltaan ruohonleikkurin yms. Kuulemma pari kymppiä monen tunnin työstä pimeenä riittää. Kyllä kyllä.

        Sama täällä korjailin oman asunnon sähköjä ja leikkasin pensaidan ym ym ilman palkkaa mutta jos palkkaan jonku kohta ole rahaton kun verottaja vie jo 60prosenttia eläkkeestä


      • Anonyymi

        Lopeta Yritys tuella eläminen ja maksa veroja


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Menin töihin ajoin nurmikon, huolsin ruohonleikurin, pesin auton, koodasin nettisivuja, opiskelin englanninkieltä ja jauhoin paskaa netissä englanniksi, illalla ajattelin käydä vielä harrastamassa kävelyä ja ehkä lopuksi illalla vielä jatkaa englannin opiskelua jos löydän jonkun hyvän sakin netistä puhuu paskee englanniksi. Varasuunnitelma on koodata lisää nettisivuja tai vain pelata joissa voin myös jauhaa paskaa englanniksi. Tai ehkä vain opettelen lisää videoeditorin käyttämistä.

        Kyllä tuokin työstä käy ja huomenna pitäisi puhistaa vesikourut yms. Eli töitä on tehty mutta vain itselle. Muillekin voisin tehdä jos palkasta sovitaan. Siihen sopimiseen se onkin sitten jäänyt toisen osapuolen toimesta, kun hänen mielestään työttömänä joutaisin hyvin ajamaan hänen nurmikot ilman palkkaa tai huoltaan ruohonleikkurin yms. Kuulemma pari kymppiä monen tunnin työstä pimeenä riittää. Kyllä kyllä.

        Sehän onkin riisto kspitalimii


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Menen jos saan palkan ,ettei vapaapäivää tarvitse kuluttaja kelalle hakemusta vääntää.

        No mene palkallisiin töihin,äläkä mihinkään työllistämisjuttuun osallistu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Menin töihin ajoin nurmikon, huolsin ruohonleikurin, pesin auton, koodasin nettisivuja, opiskelin englanninkieltä ja jauhoin paskaa netissä englanniksi, illalla ajattelin käydä vielä harrastamassa kävelyä ja ehkä lopuksi illalla vielä jatkaa englannin opiskelua jos löydän jonkun hyvän sakin netistä puhuu paskee englanniksi. Varasuunnitelma on koodata lisää nettisivuja tai vain pelata joissa voin myös jauhaa paskaa englanniksi. Tai ehkä vain opettelen lisää videoeditorin käyttämistä.

        Kyllä tuokin työstä käy ja huomenna pitäisi puhistaa vesikourut yms. Eli töitä on tehty mutta vain itselle. Muillekin voisin tehdä jos palkasta sovitaan. Siihen sopimiseen se onkin sitten jäänyt toisen osapuolen toimesta, kun hänen mielestään työttömänä joutaisin hyvin ajamaan hänen nurmikot ilman palkkaa tai huoltaan ruohonleikkurin yms. Kuulemma pari kymppiä monen tunnin työstä pimeenä riittää. Kyllä kyllä.

        No just,luullaan että työttömällä on mielenkiintoa tehdä töitä palkatta. Varmaan tyyppi ei ole koskaan ollut työttömänä,jos tuollaisia on suustaan päästänyt.


      • Anonyymi

        kerro mistä 50v saa töitä ei mistään


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Menin töihin ajoin nurmikon, huolsin ruohonleikurin, pesin auton, koodasin nettisivuja, opiskelin englanninkieltä ja jauhoin paskaa netissä englanniksi, illalla ajattelin käydä vielä harrastamassa kävelyä ja ehkä lopuksi illalla vielä jatkaa englannin opiskelua jos löydän jonkun hyvän sakin netistä puhuu paskee englanniksi. Varasuunnitelma on koodata lisää nettisivuja tai vain pelata joissa voin myös jauhaa paskaa englanniksi. Tai ehkä vain opettelen lisää videoeditorin käyttämistä.

        Kyllä tuokin työstä käy ja huomenna pitäisi puhistaa vesikourut yms. Eli töitä on tehty mutta vain itselle. Muillekin voisin tehdä jos palkasta sovitaan. Siihen sopimiseen se onkin sitten jäänyt toisen osapuolen toimesta, kun hänen mielestään työttömänä joutaisin hyvin ajamaan hänen nurmikot ilman palkkaa tai huoltaan ruohonleikkurin yms. Kuulemma pari kymppiä monen tunnin työstä pimeenä riittää. Kyllä kyllä.

        Ilmeisesti pystyisitkin nimenomaan töihin. Olet vinoutuneen järjestelmän uhri, joka olisit varmaan valmis tekemään työttömyyskorvausta vastaan esim. kotikunnallesi kolme tuntia päivässä töitä. Etkä pelkkä "somelääppijä" taida ollakaan. Tuttava - ja sukulaispiiriini kuulu neljä miespuolista työtöntä 23 - 31 vuotiasta, jotka saataisivat selvitä siitä enkun opiskelusta, mutta muut listasi työt olisivat jo ylivoimaisia, ellei vaihtoehtona olisi nälkäkuolema.
        Mutta näinhän tämä hauska yhtälö menee. Keskellä tekemättömiä töitä saamme korvauksemme siivoamattomaan kämppäämme. SOHVALLE.
        Perustetaampas tutkimus, joka "yrittää" selvittää nuorten syrjäytymisen syitä. Alle 600:lla miljoonalla eurolla sitä yritystä ei tehdä ja yritykseksi jää. Ovat ne syyt niin mystisiä. Niin mystisiä......


      • Anonyymi kirjoitti:

        Menen jos saan palkan ,ettei vapaapäivää tarvitse kuluttaja kelalle hakemusta vääntää.

        Eikö ole turhauttavaa olla tuollaisissa töissä, ei mitään kunnon haasteita. Itsekin kävin kyllä töissä eläkkeellä ollessani, mielenterveyden vuoksi


      • Anonyymi

        Hmm...Mitäpä yhteistä sitten on laskulla ja paskalla käynnillä?...Hmm.No,molempien kulujen käsittely vie...aikaa sekä rahaa...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sama täällä korjailin oman asunnon sähköjä ja leikkasin pensaidan ym ym ilman palkkaa mutta jos palkkaan jonku kohta ole rahaton kun verottaja vie jo 60prosenttia eläkkeestä

        ...Ja kaikki tuo...ilman asianmukaista koulutusta...sekä päättötodistusta...hmm...vain valistus sekä pomojen pomot voinee noin tehdä....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lopeta Yritys tuella eläminen ja maksa veroja

        Hmm...mutta ilman tukia...hmm...ei aatten valokaan ...hmm...ilmoille kajastu


    • Anonyymi

      tokmannille pääsee hyllyjen täyttäjäksi.

      • Anonyymi

        Todennäköisesti vain valtion eli veronmaksajien rahoilla (palkkatuki yms.).


      • Anonyymi

        Ja kela maksaa puuttuvan liksan.


      • Anonyymi

        Yli nelikymppisiä et näe.


      • Anonyymi

        "tokmannille pääsee hyllyjen täyttäjäksi."

        Mutta vain jos onnistuu työnhaku reissullaan sinne Tokmannin puotiin välttämään itsensä herra Tokmannin joka töitten kysyjille sanoo ettei meillä ole vapaita työ- eikä hyllypaikkoja.

        Sitten se samainen herra tokmanni itkee julkisuudessa että vaikka on niin huutava työvoimapula ettei siitä huutaa saata, niin silti on niin että jos suuruudeltaan noin kolmasosa köyhyysrajan tuloista olevaa perustason sosiaaliturvaa edelleen laskettaisiin niin johan Tokmannin puoteihin ilmaantuisi paljon uusia vapaita työpaikkoja, joista osa jopa palkallisia, tosin erittäin matalapalkkaisia, sillä mikäs se tokmanninkin kaupoissa kassakoneita enempi kilisyttää kuin se että potentiaalisilla ostajilla ei ole rahaa millä ostaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Todennäköisesti vain valtion eli veronmaksajien rahoilla (palkkatuki yms.).

        9 euroa päivä työharjoittelijna.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yli nelikymppisiä et näe.

        Ite nyt ollut omakotitalkkari a palkkatuella.
        Palkkaa brutto1250 e
        Matkakulut ja ruokailut ja työvaate huolto.
        Eipä paljon jää käteen ylimääräistä.
        Lisäksi mummojen ja tuössäkäyvien haukut kun ei niitä aikoja ole aina huomiseksi
        Töitä olis mutta vaan ilmaiseksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "tokmannille pääsee hyllyjen täyttäjäksi."

        Mutta vain jos onnistuu työnhaku reissullaan sinne Tokmannin puotiin välttämään itsensä herra Tokmannin joka töitten kysyjille sanoo ettei meillä ole vapaita työ- eikä hyllypaikkoja.

        Sitten se samainen herra tokmanni itkee julkisuudessa että vaikka on niin huutava työvoimapula ettei siitä huutaa saata, niin silti on niin että jos suuruudeltaan noin kolmasosa köyhyysrajan tuloista olevaa perustason sosiaaliturvaa edelleen laskettaisiin niin johan Tokmannin puoteihin ilmaantuisi paljon uusia vapaita työpaikkoja, joista osa jopa palkallisia, tosin erittäin matalapalkkaisia, sillä mikäs se tokmanninkin kaupoissa kassakoneita enempi kilisyttää kuin se että potentiaalisilla ostajilla ei ole rahaa millä ostaa.

        Ei pääse tokmannille. 5 hakemusta lähetin ja sanoivat etten ole sopiva eli olen mies ja liian vanha eli 46 v.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei pääse tokmannille. 5 hakemusta lähetin ja sanoivat etten ole sopiva eli olen mies ja liian vanha eli 46 v.

        Eihän niillä sitten mitään työvoimapulaa ole jos ei yli 40 kymppinen töihin kelpaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        9 euroa päivä työharjoittelijna.

        Eikös tuo 9€ tuu päivärahan päälle,eikä pelkästään 9€/pvä.. Varmaan 29€/pvä tai jtn.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ite nyt ollut omakotitalkkari a palkkatuella.
        Palkkaa brutto1250 e
        Matkakulut ja ruokailut ja työvaate huolto.
        Eipä paljon jää käteen ylimääräistä.
        Lisäksi mummojen ja tuössäkäyvien haukut kun ei niitä aikoja ole aina huomiseksi
        Töitä olis mutta vaan ilmaiseksi.

        Hauku mummut,sano että " tehkää itse kun teillä sitä aikaa on "


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän niillä sitten mitään työvoimapulaa ole jos ei yli 40 kymppinen töihin kelpaa.

        Politiikojen valheita kun eivät tiedä tosiasoista mitään


    • Anonyymi

      No eihän tuo nyt oo saavutus eikä mikään, ite en oo ollu pariinkymmeneen vuoteen. Kyllä se aika kuluu ihan samallalailla oli töissä tahi ei. Paskatöiden jäljiltä olis terveys vaan tällä hetkellä huonompi. Ehtiny pitää kuitenki kunnostaan huolta. Ruuan saa ilmaseksi leipäjonosta, marjoja metästä.

      • Anonyymi

        Hienoa jos kaikki hyvin. Ja loput hyvät mettästä.
        Todennäköisesti tämä asia tulee Suomessa muuttumaan, paineet ja trendit ovat nyt siihen suuntaan.
        Seuraava oikeistohallitus raahaa pitkäaikaistyöttömät kotootaan niskaperse otteella maailman laidalle ja kenkäisee yli.
        Samaan aikaan tuodaan rekkalasteittain halpatyövoimaa EU:n ulkopuolelta paikkaamaan huutavaa työvoimapulaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hienoa jos kaikki hyvin. Ja loput hyvät mettästä.
        Todennäköisesti tämä asia tulee Suomessa muuttumaan, paineet ja trendit ovat nyt siihen suuntaan.
        Seuraava oikeistohallitus raahaa pitkäaikaistyöttömät kotootaan niskaperse otteella maailman laidalle ja kenkäisee yli.
        Samaan aikaan tuodaan rekkalasteittain halpatyövoimaa EU:n ulkopuolelta paikkaamaan huutavaa työvoimapulaa.

        Tulevaisuus näyttää kylläkin äärisosialistiselta. Kommunistit hallitsevat maailmaa jo lähitulevaisuudessa. Suomi on edelläkävijöiden joukossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hienoa jos kaikki hyvin. Ja loput hyvät mettästä.
        Todennäköisesti tämä asia tulee Suomessa muuttumaan, paineet ja trendit ovat nyt siihen suuntaan.
        Seuraava oikeistohallitus raahaa pitkäaikaistyöttömät kotootaan niskaperse otteella maailman laidalle ja kenkäisee yli.
        Samaan aikaan tuodaan rekkalasteittain halpatyövoimaa EU:n ulkopuolelta paikkaamaan huutavaa työvoimapulaa.

        No jos edellä olevien kommentteja lukee, niin olisi pitänyt jo tähän mennessä tajuta, että pelkälle perus- tai kansakoululla elämänkoululla töitä ei saa. Siis työllistymisen eteen pitää ihan itsekkin nähdä vähän vaivaa eli hankkia sellainen koulutus, jolle on kysyntää nykytyömarkkinoilla.
        Ei luulisi tätä joukkoa hetkauttavan mihinkään suuntaan se, että ulkomailta tuodaan työvoimaa, sillä eihän he näiden hemmojen töitä veisi (siis ei ole mitä viedä)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hienoa jos kaikki hyvin. Ja loput hyvät mettästä.
        Todennäköisesti tämä asia tulee Suomessa muuttumaan, paineet ja trendit ovat nyt siihen suuntaan.
        Seuraava oikeistohallitus raahaa pitkäaikaistyöttömät kotootaan niskaperse otteella maailman laidalle ja kenkäisee yli.
        Samaan aikaan tuodaan rekkalasteittain halpatyövoimaa EU:n ulkopuolelta paikkaamaan huutavaa työvoimapulaa.

        Ei kai paljoa ole vaihtoehtoja kun suomalaisille ei työn tekeminen maistu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kai paljoa ole vaihtoehtoja kun suomalaisille ei työn tekeminen maistu

        Kyllä ne työt varmasti maistuis,jos maksettais osaamisen mukaan palkkaa. Mutta kun työnantajat sanoo että 12€/h on jo liikaa,kuka ny sillä hinnalla pystyy elämään? Ilman että joutuis tukeutumaan tukiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä ne työt varmasti maistuis,jos maksettais osaamisen mukaan palkkaa. Mutta kun työnantajat sanoo että 12€/h on jo liikaa,kuka ny sillä hinnalla pystyy elämään? Ilman että joutuis tukeutumaan tukiin.

        Eläke tällä hetkellä 800€/kk mutta onneksi pääomatulot pelastavat. Joten hyvinhän tässä menee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hienoa jos kaikki hyvin. Ja loput hyvät mettästä.
        Todennäköisesti tämä asia tulee Suomessa muuttumaan, paineet ja trendit ovat nyt siihen suuntaan.
        Seuraava oikeistohallitus raahaa pitkäaikaistyöttömät kotootaan niskaperse otteella maailman laidalle ja kenkäisee yli.
        Samaan aikaan tuodaan rekkalasteittain halpatyövoimaa EU:n ulkopuolelta paikkaamaan huutavaa työvoimapulaa.

        😂
        Juuri näin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No jos edellä olevien kommentteja lukee, niin olisi pitänyt jo tähän mennessä tajuta, että pelkälle perus- tai kansakoululla elämänkoululla töitä ei saa. Siis työllistymisen eteen pitää ihan itsekkin nähdä vähän vaivaa eli hankkia sellainen koulutus, jolle on kysyntää nykytyömarkkinoilla.
        Ei luulisi tätä joukkoa hetkauttavan mihinkään suuntaan se, että ulkomailta tuodaan työvoimaa, sillä eihän he näiden hemmojen töitä veisi (siis ei ole mitä viedä)

        Aina ollut töitä ja palkkaakin 14 v 65 vuoteen mutta verottaja vie parheeltäni 60% ja vielä ostoista 24% ei hyvältä näytä tulevaisuus kun vielä uskovaisen ministerin jäljiltä eläkettä leikataan millainen tulevaisuus muu ei ole varmaa kuin kuolema


    • Anonyymi

      En ole ollut työttömänä kuin muutaman päivän nuorena kyllä ohjataan ihmisiä vääriin ammatteihin kun kaikkien pitäisi olla akateemisiä olen joutunut käymään kouluja työni takia kun tämä dikiaika tuli en ole käynyt edes kansakoulua kuin 6 vuotta.
      silti ihmiset kadehtii kun on muutama sijoitus asunto. eikä rahatkaan ole ihan loppu vielä mutta kun eläkettä leikataan saa nähdä milloin ollaa kadulla.

      • Anonyymi

        Kolme sijoitusasuntoa ja neljäs tietenkin itselläsi käytössä ja pelkäät vielä joutuvansa kadulle!

        No, pelätäänhän sitä hämähäkkejäkin, että siinä mielessä minä kyllä ymmärrän sinunkin pelkosi.


      • Anonyymi

        Sama homma,entiset luokkakaverit kadehtii kun duunarina omistan 2 rivitaloa. Ja olen rakentanut 3 heistä talon. Mutta niitä *ituttaa se tulotaso,kun saan kädet paskassa enemmän palkkaa mitä he hienoissa viroissaan😄


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sama homma,entiset luokkakaverit kadehtii kun duunarina omistan 2 rivitaloa. Ja olen rakentanut 3 heistä talon. Mutta niitä *ituttaa se tulotaso,kun saan kädet paskassa enemmän palkkaa mitä he hienoissa viroissaan😄

        Lapsellista kuvitellakaan että joku sinun liksojas tai omaisuuttas kadehtis.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lapsellista kuvitellakaan että joku sinun liksojas tai omaisuuttas kadehtis.

        Typerää on näyttää tyhmyytensä väittämällä ettei kukaan kadehtisi. Onneksi muiden kateudesta ei tarvitse välittää.


    • Anonyymi

      Pitäisiköhän jossain vaiheessa todeta että ihminen ei enää työllisty ja lakkaa olemasta potenttiaalista työvoimaa j akun niin on lakkaa kuulumasta työvoima reserviin ja siirretään eläkkeelle. Kai sitä tuossakin suhteessa pitäisi toimia reaalisesti ja inhimillisesti.

      • Anonyymi

        ehei se mene noin, vaan on typ, kuntouttavat, ilmaistyö, jne.. eläkkeelle ei enää pääse vaan kuntoutukseen!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ehei se mene noin, vaan on typ, kuntouttavat, ilmaistyö, jne.. eläkkeelle ei enää pääse vaan kuntoutukseen!!!

        Ei kannata mihinkään toimintoihin osallistua, erakoituu arvokkaasti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ehei se mene noin, vaan on typ, kuntouttavat, ilmaistyö, jne.. eläkkeelle ei enää pääse vaan kuntoutukseen!!!

        Ei nykyään pääse eläkkeelle, vaan pyöritään kuntouttavissa, tai työkokeiluissa ilmaistyöntekijöinä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kannata mihinkään toimintoihin osallistua, erakoituu arvokkaasti.

        Noista tiedetään ,että lyö lisä leiman ja vaikutus on kaikkea muuta kuin työllistävä .Ei työllisty vapaille työmarkkinoille enää senkään vertaa. Siinä menee viimesekki mahdollisuudet. Pitkäaikais työttömyys on noussut rajusti ja jos nyt ihan oikeasti asiaa katsottaisiin silmiin reaalisesti yli 56 vuotiaan jotka on olleet kymmen vuotta työttömänä joissain toimissa pyörien ,vakinaista työtä saamatta olisi päästettävä eläkkeelle.

        https://www.hs.fi/ura/art-2000002797242.html


        Eläkeratkaisuilla voidaan jos niin halutaan siivota työttömyys lukuja ,jolloin se tapahtuu kaiken inhimillisyyden nimissä ja toisaalta kun eläkassoihin siirrytään ,valtiolliset sosiaaliset kulut pienenevät,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ehei se mene noin, vaan on typ, kuntouttavat, ilmaistyö, jne.. eläkkeelle ei enää pääse vaan kuntoutukseen!!!

        Niin nuo kun työllistää sitte noita turhantärkeitä paskanjauhajia noi, kaikenmaailman sossupsykologeja, joita koulutetaan ihan liikaa. Työttömyydestä tehdään mielenterveyskysymys.


      • Anonyymi

        Sillä lailla se työvoima lisääntyy? Ei taida olla varaa kokeilla. Lisäisi taatusti halukkaita downsiftaajia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei nykyään pääse eläkkeelle, vaan pyöritään kuntouttavissa, tai työkokeiluissa ilmaistyöntekijöinä.

        Minkä takia maksettu eäkemksuja ja averoja 15, -65 vuotiaseen ja nyt leikataan eläkettä niin että jos olisin tämän tiennyt en olisi veroja mksanut


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei nykyään pääse eläkkeelle, vaan pyöritään kuntouttavissa, tai työkokeiluissa ilmaistyöntekijöinä.

        Ei päästetä eläkkeelle jotta työttömän pitää työllistää montaa paperinpyörittäjää ja pilipali aktivointia kyykyttäjiä, kehitysvammaisten askartelu pajoja ja pupu kurssin pitäjiä.

        Kyllä minäkin olen nähnyt kuinka tonttuja muotoillaan aamulehdestä ja se oli muka terapiaa. Jos ei kiinnostanut tehdä ja voimistella siinä välissä kun käskettiin niin sai kaikilta muilta ryhmän työttömiltä paheksuvia katseita ja vittuiluakin niin miksi et ole laumasielu ja tee näin helppoa hommaa. Joka vitun paikassa on aina suurin osa niin tyhmää työtöntä sakkia että istuu ja seisoo kun käsketään ja tekee ihan mitä tahansa.


    • Anonyymi

      Kyllä töitä on tarjolla, jos on motivaatio ja asenne kunnossa. Ihan palkkaakin saa, eikä tarvi tukia hakea lisäksi.

      • Anonyymi

        Mitä turhaan, 504€/kk hyväksytyt menot pärjää ihan mukavasti. Tehkööt töitä he joille maistuu kulutusluotto, asuntolainat yms.


      • Anonyymi

        Kerroppa lisää ... Millaisia töitä ja missä palkkaavat?


      • Anonyymi

        Noissa töissä palkka on noin 1500 kk, että pitääkin olla sitten sitä asennetta ja motivaatiota vaikka muille jakaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noissa töissä palkka on noin 1500 kk, että pitääkin olla sitten sitä asennetta ja motivaatiota vaikka muille jakaa.

        Pariskunta jos on tuon palkkaluokan töissä voi pärjätä ihan mukavasti koska 2 maksamassa kulunkeja. Yksinasuvan ei kannata, oman aikansa voi käyttää muutenkin kuin pakertaa nyrkkipajalla muutaman satasen neton vuoksi.


        tulonriistomies


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pariskunta jos on tuon palkkaluokan töissä voi pärjätä ihan mukavasti koska 2 maksamassa kulunkeja. Yksinasuvan ei kannata, oman aikansa voi käyttää muutenkin kuin pakertaa nyrkkipajalla muutaman satasen neton vuoksi.


        tulonriistomies

        Ei liene tarkoitus että muut palkansaajat maksavat osan menoihin tarvittavasta tulosta verotuksesta rahoitettavasta sosiaaliturvasta ,asumistuen kautta jolloin sosiaaliturvasta tulee tulonsiirtoa palkanmaksajasta?

        Päivän uutisoinneissa on käsitelty pitkäaikaistyöttömyyttä ja sen kasvua joka kertoo nykyisestä työllisyystilanteesta.

        https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/pitkaaikaistyottomien-maara-kaksinkertaistui-vuodessa-uudellamaalla/8199556

        https://yle.fi/uutiset/3-12117171

        https://www.salkunrakentaja.fi/2020/06/tyottomyys-kaksinkertaistunut/


      • Anonyymi

        Niin töitä on tarjolla mutta kuka niitä saa ei 58v ole enää työn antajien suosiossa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noissa töissä palkka on noin 1500 kk, että pitääkin olla sitten sitä asennetta ja motivaatiota vaikka muille jakaa.

        Tuskin noin pitkiä työsuhteita tarjoavat. 125 vuotta on muutenkin liian pitkä työura.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerroppa lisää ... Millaisia töitä ja missä palkkaavat?

        Rakennuksille tarvitaan porukkaa, taksi ja dösäkuskiks pääsee myös helposti. Varastot öitä on jatkuvasti tarjolla, sekä ravintola alan töitä. Näistä on meidän perheessä tietoa ja jatkuva pula työntekijöistä. Omat tutut, jotka eivät ole töissä, niin eivät mene, koska yhteiskunta tarjoaa ilmaisen asumisen ja kaljat. Työttömät pakko töihin, ei tässä enää muu auta, sen verran korpeaa elättää laiskiaisia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rakennuksille tarvitaan porukkaa, taksi ja dösäkuskiks pääsee myös helposti. Varastot öitä on jatkuvasti tarjolla, sekä ravintola alan töitä. Näistä on meidän perheessä tietoa ja jatkuva pula työntekijöistä. Omat tutut, jotka eivät ole töissä, niin eivät mene, koska yhteiskunta tarjoaa ilmaisen asumisen ja kaljat. Työttömät pakko töihin, ei tässä enää muu auta, sen verran korpeaa elättää laiskiaisia.

        Taksikuskiksi pääsee nyt järjettömän helposti mikä näkyy siinä, että onnettomuudet ovat lisääntyneet lyhyessä ajassa 70%. Rakennuksille tarvitaan niitä rautaisia ammattilaisia jotka eivät vaadi enempää kuin kympin tunti.


      • Anonyymi

        Jos olet keskipalkkainen niin mitään et saa kelalta tai sossusta oppilaani olivat oikeassa kun komensin harjoittelemaan. ei tarvi tehdä kyllä sossu maksaa, nyt se näkyyy joutilaita nuoria pilvin pimein


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä turhaan, 504€/kk hyväksytyt menot pärjää ihan mukavasti. Tehkööt töitä he joille maistuu kulutusluotto, asuntolainat yms.

        Mieluummin töissä, kun kitkuttelisin 504 euroa kuussa. Jos jostain haluaa nauttia hieman enemmän, niin ei se auta, kun töitä tehdä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noissa töissä palkka on noin 1500 kk, että pitääkin olla sitten sitä asennetta ja motivaatiota vaikka muille jakaa.

        Joo, siivousta ja hoitotyötä löytyy..


      • Anonyymi

        "Kyllä töitä on tarjolla, jos on motivaatio ja asenne kunnossa. Ihan palkkaakin saa, eikä tarvi tukia hakea lisäksi" ja silti 50 000 persujenkin kannattajaa kääntelee kylkeä työttömyys- ym. yhteiskunnan maksamilla tuilla.

        Miksi he eivät mene töihin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pariskunta jos on tuon palkkaluokan töissä voi pärjätä ihan mukavasti koska 2 maksamassa kulunkeja. Yksinasuvan ei kannata, oman aikansa voi käyttää muutenkin kuin pakertaa nyrkkipajalla muutaman satasen neton vuoksi.


        tulonriistomies

        Millä rahalla käyt lomalla etelässä ja ostat sähkö auton


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos olet keskipalkkainen niin mitään et saa kelalta tai sossusta oppilaani olivat oikeassa kun komensin harjoittelemaan. ei tarvi tehdä kyllä sossu maksaa, nyt se näkyyy joutilaita nuoria pilvin pimein

        Vantaan Sanomissa tänää kolme työpsikkas
        Hitsu ok
        Lehdenjska Vantaa Sanomille miksi aina on paikkoja ja jokin outo ilmoitus jossa tinaa

        Tämäkö on työvoimapulaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Kyllä töitä on tarjolla, jos on motivaatio ja asenne kunnossa. Ihan palkkaakin saa, eikä tarvi tukia hakea lisäksi" ja silti 50 000 persujenkin kannattajaa kääntelee kylkeä työttömyys- ym. yhteiskunnan maksamilla tuilla.

        Miksi he eivät mene töihin?

        Enemmän vih-vas porukat niitä työttömiä. Empiirista kokemusta löytyy asiasta.


      • Anonyymi

        Saa tehdä kolmen ihmisen työt sillä mitättömällä palkalla ja kun kaikki paikat on hajalla niin eläkekettä ei saa paljoakaan eikä sillä hoidatuta sairauksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos olet keskipalkkainen niin mitään et saa kelalta tai sossusta oppilaani olivat oikeassa kun komensin harjoittelemaan. ei tarvi tehdä kyllä sossu maksaa, nyt se näkyyy joutilaita nuoria pilvin pimein

        Kun köyhän vain ilmatteeksi pitää töitä tehdä omaisuutta muille niin tämä yhteiskunta on ihan sairas. Ennen sai harjoittelija jotain palkkaakin eikä kukaan kehdannut ilmatteeksi hyödyntää ketään köyhää kuluttaen omia vaatteitaan ja kenkiä. Nykyään on ihan törkeää kun varattoman köyhän pitäisi työharjoitella ihan kustantaen itse työmatkat ja kegät & joka sään vaatteensa. Kun olin työharjoittelussa niin korvasin palkkatyöntekijät ja minua käytettiin sijaisena vaikka se oli kielletty meiltä koululta. Johdolta oli tullut määräys työpaikalle että ei oteta sijaisia jos on harjoittelija niin että käytetään ilmaista työvoimaa siivoustöhön.

        Opettaja vittuili vaikka tiesi tämän ongelman niin että se minussa kaikki vika kun ei ollut motivaatioo työharjoittelussa kun sain siivota siellä pääasiassa enkä ollut siivoojaksi opiskelemassa. Työharjoittelu kun loppui niin en osannut yhtään mitään muuta kuin siivota.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Millä rahalla käyt lomalla etelässä ja ostat sähkö auton

        Sillä on varakas puoliso.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taksikuskiksi pääsee nyt järjettömän helposti mikä näkyy siinä, että onnettomuudet ovat lisääntyneet lyhyessä ajassa 70%. Rakennuksille tarvitaan niitä rautaisia ammattilaisia jotka eivät vaadi enempää kuin kympin tunti.

        Näkeehän tuon kympin tunti laadun sitten rakennuksissa,ensinnäkään firmat ei tunnustusta hyvästä työstä,kun joudutaan jo 2v sisään tehdä isoja remontteja.Villaa seisotetaan sateessa,ja sitten asennetaan märkää villaa eristeeksi. Täysin moraalittomaksi menny työntekijät noilla hinnoilla,kukaan vähäänkään osaavalla ei ole enää ammattiylpeyttä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mieluummin töissä, kun kitkuttelisin 504 euroa kuussa. Jos jostain haluaa nauttia hieman enemmän, niin ei se auta, kun töitä tehdä.

        Ei oikein auennut tuo kirjoittajan kulutusluoton mainitseminen,miksi luottoja tai asuntovelkaa pitäisi ottaa kun on töissä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Kyllä töitä on tarjolla, jos on motivaatio ja asenne kunnossa. Ihan palkkaakin saa, eikä tarvi tukia hakea lisäksi" ja silti 50 000 persujenkin kannattajaa kääntelee kylkeä työttömyys- ym. yhteiskunnan maksamilla tuilla.

        Miksi he eivät mene töihin?

        Miksi nuo 50000 ei sitten äänestänyt persuja,jos ne ovat sinun mukaasi kannattajia?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rakennuksille tarvitaan porukkaa, taksi ja dösäkuskiks pääsee myös helposti. Varastot öitä on jatkuvasti tarjolla, sekä ravintola alan töitä. Näistä on meidän perheessä tietoa ja jatkuva pula työntekijöistä. Omat tutut, jotka eivät ole töissä, niin eivät mene, koska yhteiskunta tarjoaa ilmaisen asumisen ja kaljat. Työttömät pakko töihin, ei tässä enää muu auta, sen verran korpeaa elättää laiskiaisia.

        Kerron yhden jutun teille jotka huutavat että mene töihiin eräs
        Niin sanottu reppu firman johtaja kertoi ketkä eivät kelpaa työn antajalle jos etu nimi on ali tai ahmed tai on yli 50v sopivin työhakija on joku hippi joka ei osaa vaatia mitään ja on nöyrä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei liene tarkoitus että muut palkansaajat maksavat osan menoihin tarvittavasta tulosta verotuksesta rahoitettavasta sosiaaliturvasta ,asumistuen kautta jolloin sosiaaliturvasta tulee tulonsiirtoa palkanmaksajasta?

        Päivän uutisoinneissa on käsitelty pitkäaikaistyöttömyyttä ja sen kasvua joka kertoo nykyisestä työllisyystilanteesta.

        https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/pitkaaikaistyottomien-maara-kaksinkertaistui-vuodessa-uudellamaalla/8199556

        https://yle.fi/uutiset/3-12117171

        https://www.salkunrakentaja.fi/2020/06/tyottomyys-kaksinkertaistunut/

        "Työttömyyden ja lomautusten näin nopeaa ja laajaa nousua ei ole ollut koskaan toisen maailman sodan jälkeen."

        Ihan turha syyllistää työttömiä. Ja nykyisen koronahysterian aikana kukaan ei edes palkkaisi rokottamatonta. Rokotusta en ainakaan itse ota mistään hinnasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taksikuskiksi pääsee nyt järjettömän helposti mikä näkyy siinä, että onnettomuudet ovat lisääntyneet lyhyessä ajassa 70%. Rakennuksille tarvitaan niitä rautaisia ammattilaisia jotka eivät vaadi enempää kuin kympin tunti.

        Voisi melkein luulla, että lisääntyneet onnettomuudet johtuvat tulppa-aivoisisra rokotetuista. Vrt. Hyvinkään pilotti. Ensimmäinen kuolemantapaus sillä kentällä, vaikka paljon lentotoimintaa vuosikymmenien ajan.

        Mun mielipide on, että parempi katsoa kuin katua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näkeehän tuon kympin tunti laadun sitten rakennuksissa,ensinnäkään firmat ei tunnustusta hyvästä työstä,kun joudutaan jo 2v sisään tehdä isoja remontteja.Villaa seisotetaan sateessa,ja sitten asennetaan märkää villaa eristeeksi. Täysin moraalittomaksi menny työntekijät noilla hinnoilla,kukaan vähäänkään osaavalla ei ole enää ammattiylpeyttä.

        Olen itsekin ihmetellyt rakentamista, kun rankkasateesta kastuneita villoja seinissä ja levyä vaan laitetaan päälle.


    • Anonyymi

      Se mitä media toki voisi esitellä on kaikkia koskevien yleisten elinkustannusten lineaarinen nousu- joko ituviherperustein sekä myöskin tutummin globaalin maailmanmarkkinoiden sanellessa nettohinnat myös työttömille. Ilmasto-hype tulee iskemään lujaa tänä talvena vähävaraisia. Myös matalapalkka-alojen kurjuus syvenee entisestään ja laajemmin mitä kannattaa tehtä kuussa ja mihin hintaan jotta palkasta jää edes jotain käteen jolla kohentaa elämänlaatuaan. Siitä on työssä käynnissä kyse useimmalla. Ei sinne 1500 nettokuussa työhön tesloilla ajella joita ladataan markettien latureissa jolloin ei jää kuin alv maksetun e-auton käyttökuluiksi.

      Ei huulipuna-tai tulevakaan hallitus välitä miten pitkäaikaistyöttömien urakehitys etenee. Ei. He ovat kansanosa joka suodattaa veroeuromarkkoja eteenpäin se on se funktio ja he työllistävät te-koneiston. Ja he maksavat alvin kuten muutkin kovemman tuloveron lisäksi. Enemistö työttömistä EI TEE mitään verovähennyksiä joka on tapa palkansaajilla monissa asioissa eli veroetu halutaan oli herra tai narri.

      Pitkäaikaistyöttömän harha on odottaa asioita jotka eivät tapahdu itsestään. Kuten parempia aikoja, työtä, lottovoittoa tai edes some suosiota. Muutos on tehtävä tänään ja se lähtee itsestä.

      Passivoitumalla ja "taistelemalla" jää sinne SOFFALLE, jota kokoomuslaisuus demonisoi jotta manipuloidut tavikset kääntyvät omiaan vastaan ja alati pyrkii alistamaan omiin hyödykkeisiinsä kuuluvaksi.

      Niin miksi tehdä sellaista huonopalkkaista työtä jos saman saa kortistosta. Kortiston tili ei kerrytä kuitenkaan omaa eläkettä ja nimenomaan kokoomus ei puolla lakisääteistä minimipalkkaa tessien päälle suojaamaan työntekijää joten Suomessa edelleen työttömien aktivointi on orjuuttamista talkootöihin karenssilla uhkaamalla. Ei siellä sanota että haluatko 12 vai 16 euroa tuntipalkkaa.

      Osaamista myydään ja työn tuloksen tuottamisesta saa palkkaa. Ei talous nouse sillä että työttömät pesevät toistensa paitoja ja sama euronen kiertää taskusta toiseen.

      Työttömien hajanaisuus, vastakkainasettelu ja polarisoituminen pirstaloi me-henkeä ja ilman muuta työttömien puolta pitää kansanedustajien vähemmistö. Huono johtaminen, huono palkka ja määräaikaiset silppusopimukset saavat taatusti niitä harjoittavat yritykset pysymäänkin osaaja-pulassaan. Reipas Mies.

      • Anonyymi

        Reipas mies. Tietoviisaus ei ole sydämenviisautta.


    • Anonyymi

      Naurattaa vai pitäisikö jo itkettää tämä vihervasemmistohallituksen usko, että nousukausi lisää automaattisesti työllisyyttä ja verotuloja niin paljon, että velkaa ei tarvita kohta enää ottaa. Elää voi huolettomana. Totuus on ihan muu, kun pitkäaikaistyöttömien määrä vain lisääntyy ja erilaisten sosiaalitukien määrä vain kasvaa vuosi vuodelfa

      • Anonyymi

        Eikä siihen auta työvoiman tuominen ikärakennetta korjaamaan .On luotava uutta tuottavaa työtä. Tuohon taitaa olla ainoa lääke ,pyrkiä tarjoamaan otollinen pohja yrittämisellä. Tuo kautta veropohja vahvistuu, mutta se ei vahvistu ajamalla yhteiskunta rakenne alas ja palkkarakenteet, jolloin veroja ei kerry ja eläkkeet jää kertymättä. Tuo on tehtävä kestävällä tavall. Tavalla jossa palkoilla tullaan toimeen ja kaikki maksavat veronsa säntillisesti. Suomessa tuskin kyetään kilpailemaan työnhinnalla . Kehitys ja korkea osaaminen ,hitec teollisuus on mm. Nokian viitoittama tie jonka kautta on mahdollisuus toimia ajamatta elintasoamme alas.


    • Anonyymi

      Ongelma pitkäaikaistyöttömistä päätty heti kun lopetetaan kyseisen sanan käyttäminen tai muutetaan ajanjaksi yhdestä vuodesta viiteen vuoteen. Näin yksinkertaista se on. Kyse on tavallisista aikuisista suomalaisista jotka osaavat elää työllistettyinä ja työttöminä. Vuoden parin työttömyys on hyvä aika aloittaa esimerkiksi liikuntaharrastus ja vaikka perustaa perhe jos sitä ei viel' ole. Todellinen ongelma on työministeriössä joka ei normaalia elämää ymmärrä.

      • Anonyymi

        Niin totta on että nykyisellään työllistymis ajat ovat venyneet .Enää ei työllisty kuten aiemmin, mutta tuo johtuu kun työpaikkoja ei ole .Kausityö luo vaihtelua ja tuolloin saattaa joku tuellakin päästä töihin ,mutta melkoinen lottovoitto se tänä päivänä on ja tarvittaisiin lisää työpaikkoja . Yritystukien kautta on yritetty vaikuttaa, mutta tulokset on jääneet laihanlaisiksi, johtuneeko nykyisestä yritys moraalista? Yritystukien uudelleen miettiminen ja niiden suora vastikkeellistaminen tai palkitsemisjärjestemä pohjaiseksi muokkaaminen voisi edesauttaa kummasti asiaa.


      • Anonyymi

        toi pätee naisille, ne voi kakruja puskemalla lusmuilla ihan muutamanki vuoden, ja syyttää sen jälkeen syrjiviä työmarkkinoita, mutta kyllä mies saa sanoa uralleen lopulliset bye byet, jos cvhensä parin vuoden aukon hommaa, ja työllistäville amisaloille valmistuneita tuollaiset huolet ei luonnollisestikaan sitten kosketa, hyvä kun kesälomille ehtivät niiltä talonrakennus-sun muilta putkitöiltään


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin totta on että nykyisellään työllistymis ajat ovat venyneet .Enää ei työllisty kuten aiemmin, mutta tuo johtuu kun työpaikkoja ei ole .Kausityö luo vaihtelua ja tuolloin saattaa joku tuellakin päästä töihin ,mutta melkoinen lottovoitto se tänä päivänä on ja tarvittaisiin lisää työpaikkoja . Yritystukien kautta on yritetty vaikuttaa, mutta tulokset on jääneet laihanlaisiksi, johtuneeko nykyisestä yritys moraalista? Yritystukien uudelleen miettiminen ja niiden suora vastikkeellistaminen tai palkitsemisjärjestemä pohjaiseksi muokkaaminen voisi edesauttaa kummasti asiaa.

        Työpaikkoja syntyy tosi paljon , jos tulee Brexsit. Kuten briteissä. Nyt huomataan ettei ole kuorma-autokuskeja
        https://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000008290269.html


    • Anonyymi

      Robotit tekee työn kohta, ihmiset päästetään lepäämään laakereillaan. Robotit eivät levitä tautejakaan.https://youtu.be/oYTOY2HEcyM

    • Jumalaton menoa jatkuu ja työttömyys maassamme lisäntyy valitettavasti...

      Mutta me vain rukoilemme ja pyydetään työttömille töitä !!

      Herra siunaa Hallitus ja Presidentti että samme elää hyvin maassamme !!!

      • Anonyymi

        Miksi haaskata aikaansa rukoilun kaltaiseen tyhjänpäiväiseen touhuun, jolla ei ole mitään vaikutusta?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miksi haaskata aikaansa rukoilun kaltaiseen tyhjänpäiväiseen touhuun, jolla ei ole mitään vaikutusta?

        Oletko rukoillut että sulla on näyttö sinun luulemiseen Rakas Anonyymi ????


      • Anonyymi
        Savis kirjoitti:

        Oletko rukoillut että sulla on näyttö sinun luulemiseen Rakas Anonyymi ????

        Ei tarvitse rukoilla olemattomia olentoja, kun lapsikin ymmärtää, ettei siitä ole mitään hyötyä. Rukoilemisella voi muuttaa vain omaa mielentilaa.


    • Anonyymi

      Työttömille tarjotaan rikkinäistä elämää. Koulu on jo rikottu, se on hektistä kuin markkinat mainos markkinat. Häiriötä tulee ja tietoisesti tuotetaan, ettei aivot ei kykene toimimaan tehokkaasti. Psykologit tietää mutta ne oon kuin vesi sukassa hiljaa.
      Opettajista oli ennen kansankynttilä; nyt anustappi, ihan paniikissa missä ollaan. että minkäköhän maailma on menossa: markkina markkina säätelee ja kaupallisuus kaiken elämän. ihmiset on markkinoita, rahaa varten, rahanteko välineitä, jotka kohta tekoäly ja robotit pistää työläiset joutilaiden joukkoon.
      Oletko valmis?
      Viisaus ei toimi kun sydän on rikki, se mädättää moraalin.

      • Anonyymi

        Nyt vittu mene töihin ja tao järkeä päähäs. Kelan rahoittama betoni neliö on sekottanut pääs.


        Ps. Mee töihin


      • Anonyymi

        Kapitalismi on on tuhonnut suomen työmarkkinat


    • Anonyymi

      Elokapinassa juuri työtävieroksuvaa sakkia. Yhteiskunnan loisia joita eritavoin sosiaalirahoilla tuetaan.

      • Anonyymi

        Ei kyllä hetkauta muita maita jos täällä muutama piippu sammuu " en minä mutta ne muut"


      • Anonyymi

        Veikkaan, että sinä et ole töissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Veikkaan, että sinä et ole töissä.

        Pidä huolehdi ettei pikku pankit lakkaa maksamasta vuokran lisiä, kolahti niin kovaa kalikka.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pidä huolehdi ettei pikku pankit lakkaa maksamasta vuokran lisiä, kolahti niin kovaa kalikka.

        Veikkaan myös, että laiminlöit myös koulun.


    • Anonyymi

      Katellaan koska tulevat kotoa töihin hakemaan ,puheet on puheita kts , koska teot alkavat , sitten kait kun todellinen pula tekiöistä tulee , siihen asti ootellaan ja naatitaan , miksi stressata mistään , elämä on näin hyvinkin antoisaa , parasta aikaa oikeastaan koskaan , itsestä kaikki on kiinni .

    • Anonyymi

      Mitä pitempään nuorena joutuu olemaan työttömänä kun ei kelpaa ilman työkokemusta , tai keski-ikäisenä, kun työkokemus koetaan vanhentuneeksi ja epäillään työkuntoa. Sitä todennäköisemmin ei työllisty enää sille alalle. Pitää tietää mille alalle kannattaa ja voisi kouluttautua.

      • Anonyymi

        Sitten ei muuta kun oma yritys pystyyn, jos ei 1500e/kk omalla yrityksellä saa niin huonosti menee.
        Kaikesta itketään ja valotetaan. On tää maailma tehty liian helpoksi luusreille


    • Anonyymi

      Pääsin takuueläkkeelle jokunen aika sitten ansaitusti. Nyt sitten käyn rautakaupassa harva se päivä sillä puuhaa riittää omasta takaa yllin kyllin. Hihkhahahahoho kyllä kehtaa vielä nyt just. Elokapina eikun koko elämä kapina tähän asti joo.

      • Anonyymi

        Huimat 830€/kk ja köyhyys edessä!?


    • Anonyymi

      P. S. Se kapina tosiaan jatkuu mulla vielä nyt eläkkeellä ollessani mutta en tiedä ketä vastaan? Hih!

      • Anonyymi

        Noin se juuri menee. Omaa napaa vaan kaivellaan ja vähän kapinoidaan näön vuoksi. Pitäähän sitä yrittää vakuutella itselleen omia valintojaan ja mikäs sen helpompaa kas kun mitä vähemmän ihminen tietää, niin sen varmempi hän on.


    • Anonyymi

      Kävi ihme homma viime viikolla unohdin laittaa työttömyysaikaa koskevan ilmoituksen sisään kun piti lähtee mökille läträän ystävien kanssa ja sunnuntaina vasta muistin että voihan hitsien hitsi olen pöljä kun tuommoisen asian unohdin koska kohta 20 vuotta olen lusmuillut tuilla ja tehnyt lisää työttömiä,kalastellut ja juopotellut teidän kustannuksella mutta nyky eläkkeet on niin onnettomat että kuka hullu painaa 50 vuotta duunia ja saa tonnin käteen verojen jälkeen! Hullu töitä tekee viisas pääse vitun paljon vähemmällä ELI PERIAATTEESSA TE SIMPPAATTE MUA niinku joku nuori muija kehuskeli mutta nyt avaan kylmän sandelssin ja kaadan sen ykkösellä kurkkutorveen siis hyvää työpäivää työmuurahaisille:)

      • Anonyymi

        kaadat kuin viemäriin ?


      • Anonyymi

        Ei käy kateeks, mulla ystäväpiirissä kaltaisiasi jotka notkuu ostarin takana metsässä Pirkka kourassa. Ei ole muuta, kuin se päivittäinen Pirkka.
        Mieluummin mä reissailen Formula kisoissa ja ajelen uudehkoilla veneillä ja autoilla. Eläkeikään on vielä 11 vuotta, mutta siitäkään ei tule lysti puuttumaan. Sijoitukset pitävät siitä huolen, eikä 4700 bruttoeläkekään hyvinvointia heikennä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei käy kateeks, mulla ystäväpiirissä kaltaisiasi jotka notkuu ostarin takana metsässä Pirkka kourassa. Ei ole muuta, kuin se päivittäinen Pirkka.
        Mieluummin mä reissailen Formula kisoissa ja ajelen uudehkoilla veneillä ja autoilla. Eläkeikään on vielä 11 vuotta, mutta siitäkään ei tule lysti puuttumaan. Sijoitukset pitävät siitä huolen, eikä 4700 bruttoeläkekään hyvinvointia heikennä.

        henkinenkin viemäri ?


    • Anonyymi

      Menisivät pummit töihin

      • Anonyymi

        Mene uuniin


    • Anonyymi

      Pitkäaikaistyöttömyys on alkanut jo 90 luvun hirviölamassa ja sitä tulee aina olemaan, ei ole mitään keinoja poistaa, loppuu kun eläkeiässä.

      • Anonyymi

        Näin on asiat. Valitettavasti te-toimistossa ei olla tilanteen tasalla eli likimainkaan kaikille halukkaille ei ole enää töitä.


      • Anonyymi

        Kauas eläkeiät karkaavat sanotaan laulussa. Monella työttömyys loppuu, kun mullat kutsuvat.


    • Anonyymi

      Minä myös . Sain potkut työstä,.....uuden työpaikan löytyminen tästä syystä voi olla hankalaa..

      • Anonyymi

        Et siis antanut 100% työpanosta, vaan "olit vain töissä siellä". TRÖÖT! Tuolla asenteella ei tänäpäivänä enää pärjää modernissa työelämässä. Kokoajan on pyrittävä kehittymään työssään ja luomaan ja innovoimaan uusia asioita ja prosesseja, jotka tuovat yritykselle rahaa. Yhtään ei pidä lepsuilla eikä lipsua tarmokkaasta työotteesta, vaan oltava sinnikkäästi vauhdissa niin, että jos eivät ihan hikipisarat lentele tasaiseen tahtiin, niin ainakin toistuvat Heureka! -oivallukset kajahtavat riemukkaasti ilmaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et siis antanut 100% työpanosta, vaan "olit vain töissä siellä". TRÖÖT! Tuolla asenteella ei tänäpäivänä enää pärjää modernissa työelämässä. Kokoajan on pyrittävä kehittymään työssään ja luomaan ja innovoimaan uusia asioita ja prosesseja, jotka tuovat yritykselle rahaa. Yhtään ei pidä lepsuilla eikä lipsua tarmokkaasta työotteesta, vaan oltava sinnikkäästi vauhdissa niin, että jos eivät ihan hikipisarat lentele tasaiseen tahtiin, niin ainakin toistuvat Heureka! -oivallukset kajahtavat riemukkaasti ilmaan.

        Ja suurin osa tekee palkkatyötä vain rahan takia.


    • Anonyymi

      TYöttömyys eikorjaannu ennenkuin tämä ikärasimi poistuu suomesta

      • Anonyymi

        Ei se poistu. Vaikka työnantajat eivät enää uskalla olla palkkaamatta negroa koska rasismi mutta suomalaista varttuneempaa ei kannata eikä tarvitse palkata. Eivätkä 50kybäset kääkät edes palveluammatteihin oikein sovi. Fyysiseen työhön taas kannattaa ottaa nuorempi.


      • Anonyymi

        Ikärasismia ei ole olemassakaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se poistu. Vaikka työnantajat eivät enää uskalla olla palkkaamatta negroa koska rasismi mutta suomalaista varttuneempaa ei kannata eikä tarvitse palkata. Eivätkä 50kybäset kääkät edes palveluammatteihin oikein sovi. Fyysiseen työhön taas kannattaa ottaa nuorempi.

        Näin puhuu.finni naamainen hippi joka on just päässy rinta.ruokinsta pois näit puhelimeen tuijottajia hippeä näkee työpaikalla ei mitään moraalia työntekoon


    • Anonyymi

      Kyllä ne sipilän aikana muualta tänne tuodut kymmenet tuhannet lisäävät työttömyyttä ja köyhyyttä entisestään. Samoja aikoja myös toimeentulotuki siirtyi kelalle. Sosiaalitoimistoihin tuli käytävile lukolliset ovet ja kelaan vielä jopa vartijat. Tuskin tuo ajankohta oli sattumaa? Kun otetaan muualta lisää kansaa, niin se näkyy hyvin sitten köyhemmän kansan etuuksien leikkauksissa. Myös palkaton työ on hyvin säilyttänyt asemansa, sillä palkattoman työn osuus vain kasvaa kasvamistaan. Kun työ on palkatonta, niin ei silloin pääse köyhyydestään. 50-60- vuotiaita ei mielellään palkata palkkatyöhön, siis sellaisen työhön mistä jotain jää käteenkin.

    • Anonyymi

      Murkut raataa ja kuninkaat vaan syö ja nukkuu hyvin. Ei tarvitse hukkua oravan pyörään ja voi elää terveellisesti ilman katkeruutta kanssaihmisestä. Ennen kuin ollaan vanhoja olisi opittava ajattelemaan itse.

      • Anonyymi

        Työttömiä kunkkuja on vähän, ennemmin iilimato. Puuttuu selkäranka ja syö pelkkää sontaa.


    • Anonyymi

      Tilanne on se että suomalaisen työnantajan mielestä
      50v-54v. Ovat eläkeläisiä
      55-59v. Kuuluvat vanhainkotiin
      60-v. Ovat kuolleita.
      Ei suomessa ole työvoimapulaa, vaan työnanatajat haluavat suomeen epätoivoisesti
      halpatyövoimaa, kuten rakennuksilla kävi.
      Ainoat alat joissa huonojen palkkojen takia pulaa ovat terveydenhuoltopuolen työt.
      Ne ovat muuten naisvaltaisia.

      • Anonyymi

        Tuohan se, raksa-alan työttömiä suomalaisia on vaikka kuinka.
        Englannissa laittoivat rajat kiinni ja nyt palkat nousussa.


      • Anonyymi

        hoivakodeissa paljon mamutaustaisia muuten, suomalaisille ei oikein maistu tämä työ enää


    • Anonyymi

      Kyl 38 vuoden kokopäiväisen työurn pi seitää riittää kun ikää pian 60v.
      Nuoret tilalle ja töihin.Ei ne muuten koskaan opi työntekoon saati sitten perheen perustamiseen.Onko tarkoitus vaihtaa kansa

      • Anonyymi

        Ketkä on helpoimpia kyykytettäviä kuin ikääntyneet pitkäaikaistyöttömät ja jo työkyvyttömätkin.Jos tämä touhu ei narsistista mielivallan käyttöä ole niin ei sitten mikään!


    • Anonyymi

      yli 55 vuotiaat jotka olleet kokonaan työttöminä yli 20 vuotta pitää laittaa/päästää jonkinlaiselle 500e/kk "eläkkeelle", puhumattakaan niistä joilla ei edes mitään kuolutusta. Koskaan eivät tule työllistymään yhtään minnekkään, silti heitä laitetaan erilaisiin toimenpiteisiin jorka maksaa huomattavasti enemmän/kk per työtön kuin tuo 500e/kk. Heidät voisi päästää/laittaa vaikkapa sille työmarkkinatuelle eläkeikään asti sillä erolla että ei olisi mitään vaatimuksia ja pakkotoimia. Näin säästyisi hurjasti paikkoja nuorille ja niille jotka realistisesti ehkä vielä työllistyisivät

      • Anonyymi

        Ei kai nyt tommone voi olla edes mahdollista että ihmine on 20 vuotta työttömänä ja pidetään vielä työnhakijana?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kai nyt tommone voi olla edes mahdollista että ihmine on 20 vuotta työttömänä ja pidetään vielä työnhakijana?

        Tuhansia


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuhansia

        Työttömyys eläke pitäisi palauttaa. Eihän tuommoisessa touhussa ole mitään järkeä. Jos ihminen lakkaa työllistymästä ,oikea paikka on eläkkeellä ja kyllä sen näkee jo lyhyemmässäkin ajassa.


      • Anonyymi

        Kato niil on työllistävä vaikutus jos ei muuta. Jahka tuolla on jotaki merkitystä, jotta ei päätetä koukusta pois vaan hyödyntää viimestä ruotoa myöre- Tulee viel lisää työttömii paikaa entisii ku päästetää eläkkeelle.


    • Anonyymi

      Ei kellekään ongelma ole työttömyys vaan surkea sosiaaliturva.
      Samaan aikaan kun koronaa levittävät, myös sairaanhoito heikkenee entisestään juuri siksi että sitä levittävät tahallaan.
      Nykyisellään tarvii yksityislääkärin jos tulee kipeäksi eikä työttömillä ole varaa, pitkäaikaistyötön jos töitä löytää, useimmiten se on niin kehnopalkkainen ettei siitä mitään työtön itse hyödy. Päinvastoin menee paikat hajalle ja tarttuu osaan korona.

      • Anonyymi

        Terveyskeskuspalveluihin ei maksa ,mutta pääsy on huonoa ja palvelu taso heikko.

        Ens ikään pitää odottaa että soittvat takaisin ja katsoa löytyykö aika vai ei ja kun löytyy on kiire ajan puittissa ja kokonaisvaltainen pavelu saattaa jäädä saamatta. Kurkataan ns. korvan sisään,mutta jos vaiva vaikuttaa korvan taakse se jää tutkimati. Asiakas ,tässä tapauksesssa potilas voipi tuntea olevansa armelijaisuuden varassa ja saattapi jäädä tuntu että ei oikein homma menny niin kuin piti ja jäädä epävarma tunne hoidon saamisesta .Mutta tuo on se hoidon lähde vähävaraiselle.

        Yksityisiin kyllä pääsee ,mutta ne maksaa ja noilla nykyisillä tulonsiirroilla eli perustoimeentulon varassa olevilla ei ole mahdollsuutta niiden käyttöön. Yhteiskunnan kehityksessä vähävaraiset on huonosti huomioitu nykyisellaan.Suomessa kun on myös luottotiedottomia ja niitä joilla ei ole varaa kalliisiin PC laitteisiin ja pankki / Visakorttia ei ehkä kaikki saa.

        https://www.helsinginuutiset.fi/paikalliset/2332345

        Tuossa suhteessa sitten kun suljetaan käteismaksu mahdollisuus toimipiteissä kuten on tehty terveyspöaveluissa kuten esim Terveystalossa ja Mehiläisessä ,hankaloittaa se asioimista ,eriarvoistaen kansalaisia ,niiden osalta joilla olisi akuutti tarve ja sen verran nostettua tai kaverilta vipattua rahaa ,jotta palvelun saisi . Ei tuo sinänsä este palvelun saannille ole, saa tuolta maksulapun ,mutta yhteiskunnan kehittyminen suuntaan jossa eriarvoistuminen näkyy tuolla lailla ei ole suotavaa kehitystä ,sillä tavoitteena on pitää kaikki mukana . Niinpä arjen toimissa ja päätöksen teossa on mentävä aina heikommassa asemassa olevat etunenässä huomioiden ja tuossa suhteessa kun on kyse arkisista asioista ja käyvän Suomen valuutan käytöstä pitäisi se sinänsä kelvata lähtökohtaisesti kaikkialla toisin kuin muovikortin .


      • Anonyymi

        niin juuri, esim, että pitkäaikaistyötön pannaan talveksi orjatyöhön, johon joutuisi kulkemaan pyörällä. Ei mitään järkeä itseään niin koville pistää, terveyden ylläpitäminen köyhänä on ihan nuorallatanssia, mietittävä tarkkaan mitä tekee


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        niin juuri, esim, että pitkäaikaistyötön pannaan talveksi orjatyöhön, johon joutuisi kulkemaan pyörällä. Ei mitään järkeä itseään niin koville pistää, terveyden ylläpitäminen köyhänä on ihan nuorallatanssia, mietittävä tarkkaan mitä tekee

        Esim. Juuassa on palkattomaan risusavottaan ohjattu sellaisia henkilöitä, joita ei terveydentilansa vuoksi olisi saanut laittaa risusavottaan.
        Palkattomassa työssä kiertävät lakia helposti ja teettävät sellaisia töitä mitä ei saisi tehdä.
        Jos joutuu esim. palkattomaan kuntouttavaan työtoimintaan, niin kuntouttavan laista olisi hyvä ottaa selvää. Moni tietysti sanoo, että väärinkäytöksille ei voi mitään. Yksilö pystyy vaikuttamaan omalla kohdallaan esim. jos työmuoto on laiton. Asioista on vain otettava selvää, sekä osattava viedä oma asiansa eteenpäin. Oma sosiaaliohjaaja on velvolilnen neuvomaan tarvittaessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Esim. Juuassa on palkattomaan risusavottaan ohjattu sellaisia henkilöitä, joita ei terveydentilansa vuoksi olisi saanut laittaa risusavottaan.
        Palkattomassa työssä kiertävät lakia helposti ja teettävät sellaisia töitä mitä ei saisi tehdä.
        Jos joutuu esim. palkattomaan kuntouttavaan työtoimintaan, niin kuntouttavan laista olisi hyvä ottaa selvää. Moni tietysti sanoo, että väärinkäytöksille ei voi mitään. Yksilö pystyy vaikuttamaan omalla kohdallaan esim. jos työmuoto on laiton. Asioista on vain otettava selvää, sekä osattava viedä oma asiansa eteenpäin. Oma sosiaaliohjaaja on velvolilnen neuvomaan tarvittaessa.

        Tuommoisissa töissä kun sattuu tapaturma ,niin toivottavasti teettäjällä on vakuutukset kunnossa tai paksulompakko .


    • Anonyymi

      Jatkokoulutus? Lähes ala kuin ala on 10 vuodessa mennyt eteenpäin eikä ns. vanhoilla opeilla pääse minnekään. Kukaan. Työelämässäkin olevat joutuvat koko ajan omalla ajalla päivittämään osaamistaan, että kelpaavat jatkossakin.

    • Anonyymi

      Vaikeasti työllistettävää ei ole - jokainen on sellainen kun on. Te-toimisto ei työllistä vaan sen tekee aina työnantaja. Leimaaminen vaikeasti työllistettäväksi tuhoaa mielenterveyden ja vie työkyvyn. Suomessa ei ole täystyöllisyyttä ja monelle on täysin mahdotonta kehittää ammattitaitoaan yksinään. Ihmettelen jos Eduskunnan Oikeusasiamies ei ala vähitellen reagoimaan näihin yksilön oikeuksia loukkaaviin termeihin ja Te-palvelun käytäntöihin.

    • Anonyymi

      Työllistäminen on maailman helpoin homma. Tehdään vaan lainarahalla turhia työpaikkoja julkiselle sektorille.
      Työllistäminen on vaikea homma, jos työpaikkoja halutaan sille sektorille, joka maksaa yhteiskunnan kulut. Siihen ei tällä pissishallituksella ole mitään asiantuntemusta.

      • Anonyymi

        Tietänetkö ylipäätään mitä käsiteellä "julkinen sektori" tarkoitetaan? Monissa maissa on vaikeina aikoina luotu juuri julkiselle sektorille puolitarpeettomia työpaikkoja ja taloutta pönkitetty sillä keinoin ja menty yleensä yli siitä pahimmasta ja sitten tehty korjausliikkeitä toiseen suuntaan kun talous on sen kestänyt.
        Julkisen sektorin BKT- osuus on todellisuudessa noin 20 % yksityisen sektorin tuottaessa loput BKT:sta. BKT koostuu tuotetuista tavaroista ja palveluista, ei julkisista ja yksityisistä menoista.
        Muissa pohjoismaissa julkinen sektori työllistää Suomea suuremman osan työssäkäyvistä ja kuitenkin näiden maiden talous on Suomea vakaammalla pohjalla. Skandinavian maiden voimakas julkinen sektori pienentää tarvetta jakaa uudelleen tulo- ja verotuksen ja tulonsiirtojen mm. työttömyyskorvausten) kautta. Julkinen sektori toimii erilaisten suhdanteiden aikana talouden vakauttajana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tietänetkö ylipäätään mitä käsiteellä "julkinen sektori" tarkoitetaan? Monissa maissa on vaikeina aikoina luotu juuri julkiselle sektorille puolitarpeettomia työpaikkoja ja taloutta pönkitetty sillä keinoin ja menty yleensä yli siitä pahimmasta ja sitten tehty korjausliikkeitä toiseen suuntaan kun talous on sen kestänyt.
        Julkisen sektorin BKT- osuus on todellisuudessa noin 20 % yksityisen sektorin tuottaessa loput BKT:sta. BKT koostuu tuotetuista tavaroista ja palveluista, ei julkisista ja yksityisistä menoista.
        Muissa pohjoismaissa julkinen sektori työllistää Suomea suuremman osan työssäkäyvistä ja kuitenkin näiden maiden talous on Suomea vakaammalla pohjalla. Skandinavian maiden voimakas julkinen sektori pienentää tarvetta jakaa uudelleen tulo- ja verotuksen ja tulonsiirtojen mm. työttömyyskorvausten) kautta. Julkinen sektori toimii erilaisten suhdanteiden aikana talouden vakauttajana.

        Näin on. Lisäksi Suomella on kiviriippoina toinenkin virallinen kieli, joka pitää kustantaa ja opettaa kaikille. Ja suomalaiset asuvat muita pohjoismaalaisia pohjoisempana, mikä aiheuttaa isommat lämmityskustannukset ja/tai raskaammat lämpöeristykset.

        Ja koko maa on pidettävä asuttuna, jotenka paljon on routivia teitä ylläpidettävänä. Ja vielä vesijohdot, viemärit ja laajakaistat joka paikkaan. Kaiken kukkuraksi vieressä on sotilaallinen suurvalta, mikä vaatii kalliit puolustusvoimat.

        Minusta ruotsin ylläpito on sellainen turha juttu, josta voidaan ihan hyvin luopua.


      • Anonyymi

        Yhteiskunnallisesti ongelma ei tosiaankaan ole työttömät, vaan paisuva puoluekoneisto puoluetukineen ja suojatyöloisisto. On sit vaikka minkälaista psperinpyörittäjää ja ns. asiantuntijaa. Yritykset saavat yhtä lailla yhteiskunnan tukia. Työttömistä haluttaisiin vain ilmaistyöntekijöitä. Orjuus on Suomessa laitonta.


    • Anonyymi

      Pimeesti saa hommia hyvin ja olen myös kalastanut ja myynyt kalaa tänä vuonna noin 600 kiloa eli 10 euroa kilo tai fileenä ahventa 17 euroa kilo niin olen tienannut 4000 euroa käteen. Kyllä sitä tekemistä keksii ja kalastus on mukava harrastus ja samalla tienaa rahaa.

      • Anonyymi

        Missä myyt, torilla?


    • Anonyymi

      Oon lähettänyt oman paikkakuntani lähes jokaiseen työ ilmoitukseen hakemuksen. Niitä on 77 mutta eivät ole töihin kutsuneet.

      • Anonyymi

        Tuo kuulostaa jo työltä. Haethan oman alan paikkoihin?


    • Anonyymi

      Työttömyysjonojen pahin pidentäjä on henkilöstövuokrausfirmojen toimistot joiden kautta menee 3/4 osaa paikoista,
      joissa ei ole kuin valetyöpaikkoja joita ole olemassakaan ja niiden torvelot toimisto rotat jotka erota edes vasaraa ja kaulinta toisistaan.

      "suurin osa paikoista valepaikkoja joissa kiire haku ja saat tiedon viikonpäästä pääsitkö eteenpäin 5 parhaan hakijan joukosta ja 7 päivää kun kulunut ei kuulu mitään vaan hakuaika jatkettu 14 päivän päähän koska kyseistä paikkaa ole olemassakaan oikeasti"
      "toimiiko mikroaaltouuni vesikatko aikana"
      "koko ikänsä alalla ollut ja koulutkin käynyt saa vastauksen työnhausta johon ei tarvii kokemusta," et ole valittu tehtävään koska sinulla ei ole kokemusta eikä koulutusta"
      "muurari jää ilman muurarin työtä työmaalla jossa yli 10 muuraria koska ei ole trukkikorttia vaikka trukkejakaan ole kuin 2 a kortilisia jo ennestään 6.
      Että mitenhän kaikille mahtaa riittää trukit jos vaikka tekisi 2 vuoroa 8 tuntia päivä silti pääsisi vasta 4 ajamaan ja eiköhän sen työn pääasia pitäs olla jossain muussa kun siinä ajamisessa"

      Tärkeintähän onkin kaunistella avoimien työpaikkojen tilastoja vailla todellisuutta.

      • Anonyymi

        Ja tällaista pskaa pitäisi ylläpitää?


    • Anonyymi

      Laiska on jos 10-vuotta työttömönä tai nirso.
      Ite kävin taksikurssin ja alan ajamaan pirssiä kun tuli yt:t pari vuotta sitten.
      Opiskelu tai uusi ammatti löytyy ahkerille jos asenne on kunnossa.
      Olen joskus ollut softaa myymässä joskus tiskari en pelkää työtä.

      • Anonyymi

        Ikä oli?
        Tuo on yksi bointti, näet joilain on takana työelämässä vuosia yhtä paljon kuin joillain ikää kymmenissä . Tuolloin koulututa kyllä ovaikka päälle olisi 10 vuotta työttömyyttä jolloiin ollaan mahdollisesti muutamien vuosien päässä eläkkeestä. Iän mukana tulee kenties rajooitteita iän myötä . Liikunta tai sitten muita kertyneitä jolloin on hieman katsottava mitä työtä voisi tehjdä. Tuolta kantilta on nähtävä myös se että kaikki eivät voi tehdä ritiin kaikkai töitä .Uravalinnat tehdään luontaisen soveltuvuuden pohjalta .Kokemus on se jota kokeneilla pitäisi pyrkiä soveltamaan ja täysi pitkä koulutus on esim 50 vuotiailla ,sanoisiko hankalaa vai lähinnä turhauttavaa vaikka ehkä se jollekulle sopisikin. Näet usein kuitenkin kouluihin on oltava olemassa oleva oppimäärä hallussa ja jos koulunkäynneistä on 30 vuotta saattaa tuo tieto olla kadoksissa, jolloin opiskeluun lähtemiseen /pääsyyn nousee kynnys. Kun noiden päivittämiseen menee tovi ja myös uuden ammatin kokonaan opiskeluun muutama vuosi ei tuo tie ole nähtävissä 50 ikävuoden loppu puoliskolla olevilla kovinkaan potentiaaliseksi vaihtoehdoksi. Kun sitten päälle tarkastelee tuota ikää voi se nuoren mielestä olla numero, mutta jos miettii sitä omaa isovanhempaansa jossa ikä realisoituu itseensä nähden voi kysyä itseltään laittaisiko papparaisen lähetti pojaksi ja pohjimmiltaan ammatilliset koulutuksetkin antavat vain perustiedon ammatin harjoittamiseen, joka vanhoilla on jo usein monelta alalta. Ei ehkä kannata leimata suoralta kädeltä.


    • Anonyymi

      9 euroo päivä askartelu kerhoihin pääsee hurraa tai jopa voi joutua.

    • Anonyymi

      Sitten samalla on kauhea työvoimapula.
      No, kyllä minäkin palkkaisin, mutta kun ei ole osaajia.

      Pitäisi saada palvelija.
      Hänen pitäisi osata hieroa, laittaa ruokaa, siivota, ajaa autoa, ehkä vähän koodailla, hallita elektroniikka, tietotekniikka, mekaniikka ja ydinfysiikka, aerotekniikka ja avaruustekniikka luetaan plussaksi.
      Suunnittelu, CAD ohjelmistot ja kaikenlainen rakentaminen ja työstötaito, lvi ym tulee myös hallita.
      Täytyy olla kaunis ja ketterä, nainen parhaassa iässä.
      työaika olisi vähintään 8h/päivä ja palkkaus 1€/h

      Ei tahdo löytyä, tosiaan Suomessa on työvoimapula
      Kokkareet neuvoivat, että heillä on samaa ongelmaa ollut ratkottavana ja pitää suunnata katse kohti Aasiaa ja Afrikkaa.
      Sieltä tulee kuulemma moniosaajia.

      • Anonyymi

        Mulla tää sama ongelma just! Ei löydy mistään mistään mieshakijaa, joka hieroisi, siivoaisi, ulkoiluttaisi koirat, hoitaa kissan, käy kaupassa, toimii personal trainerina, perustaa menestyvän yrityksen johon minä tulen pääjohtajaksi. Lisäksi hakijan tulisi osata auttaa lasta koulujutuissa, tuoda meille poni, viedä lapsi laskettelemaan ja ratsastelemaan (tässä joustan niin, että hakija itse maksaa nämä reissut). Ja hakijalla TULEE EHDOTTOMASTI olla oma HIENO auto (esim. uusi maasturi), ja mielellään saisi olla myös merikelpoinen vene, että hakija voisi ajeluttaa meitä veneellä kesäisin.

        Edellytän hakijalta myös gourmet tasoisen kokin taitoja, ja sushit pitää osata valmistaa. Palkkaa tarjoan 0,80e/viikko. Ei asuntoetua, eikä muitakaan etuja ole tarjolla (paitsi ehkä yksittäistapauksissa voidaan harkita haastattelun perusteella).

        Tällaista tekijää ei ole löytynyt. Pitänee laajentaa hakua Afrikkaan?


    • Anonyymi

      kuusitoista pitkää mutta ihanaa vuotta työttömyyttä on tarjottu köyttä ja astaloo
      ,huudettu päin naamaa ,syylistetty,mollattu ,,tehty virhe arvioo ,,oma vika diaknoosi sata kertaa ei koskaan kysytty omaa mielipidettä työttömyydestä 2015 tuli 35 tuhatta kuormaauto kuskia euroopankautta suomeen niistä puolet voi olla niissä hommis ja puolet eliitti sossun palkalla nussimas mummoja
      ,,,mulla unelmat kaatui sosu ,ilmarinen ja kuulema sairaus on ihan mun oma vika

      mutta kaikkea on raha vain ei riitä
      korona köyhät vasta tulossa niitä kattelen ,ostan talon ,auton 2 ,mökki ,etelän lämpöön ,,hakkaan kaikki

    • Anonyymi

      Niinkö sillä minulla on 15v edellisestä työpaiksta. Koitin opiskella uutta ammattia mutta siellä vain haukuttiin ja olet liian vanha. Sairastuin ja keskeytin sen joka oli onni niin että totesin itsekkin olevani liian vanha ja putosin pilvilinnoista kun jotkut kannustivat niin että ei ole vielä liian vanha alalle.

    • Anonyymi

      miksi tällaisiä järjettömiä yksinkertaistuksia hoetaan ? - Kun se työttömyys on vain osa taloutta. Täällä halutaan pitää työttömyys päällä !! Kai se tulee niin halvaksi tms?

      Vai onko idea johtaa keskustelu sivuun varsinsieta asiasta....

    • Anonyymi

      Kyllä monet työttömät osallistuvat kaikennäköiseen ja kokoiseen toimintaa, talotoimikunnat, talkoot, hyväntekeväisyys, seuratoiminnat, pajatoiminnat jne............ työttömät usein leimataan suomessa alkoholisteiksi mikä on hyvin ikävää eikä heidä ilmaistyöpanostus vain näy suomalaisessa umpi kapitalistisessa yhteiskunnassa.

    • Anonyymi

      Niin mäkin vissiin. Olin 8 v. 1990-luvulla työttömänä koti-isänä. Toki kävin kirppareilla, divareissa ja huutiksissa aika ajoin. Kun ostin mpän jos toisen ja pysyin leivän syrjässä kiinni. Jäin takuu eläkkeelle. Sain sydänvian ja tulin isoiksi. Erosin ja olen nyt onnellinen. Hih.

    • Anonyymi

      Minä putosin ansiosidonnaiselta vuonna 1995 työssäoloehtoa en saannut koskaa täytettyä olin 40 vuotias siihen aikaa työhistoria alle 5 vuotta kauppakoulu 70-luvulla käynnyt paljon atk- kurssia hallitsen tietokoneen käytön en työllistynyt edes palkkatuellakaa. ainoa pakollinen oli kuntouttava työtoiminta tein yli 10 vuotta ja työelämävalmennusta 2 vuotta. 9 euron palkalla.kaiken kaikkiaan oli työttömänä yli 40 vuotta koko elämän olen 67 vuotias ja kansaneläkkeellä työeläke noin 150 euroa/kuukaudessa takuueläkettäkin maksetaa asumistuet. työllistämiseste oli ikä, vähäinen työkokemus, ulkonäkö ruma minut haukuttiin tunkioksi kun pakotettiin työelävalmennukseen kirpputorille olen saannut kärsiä rumasta ulkonäöstä koko elämän nyt olen onnnellisesti kotona eikä enää arvostella ulkonäköä vanhan naisen paikka on kotona

      • Anonyymi

        ihailen sinua 40v työttömänä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ihailen sinua 40v työttömänä

        Olet siis ollut tai aiot olla 40 vuotta työttömänä ja samalla ihailla kaiken aikaa minua?


      • Anonyymi

        Hyviä eläkepäiviä Sinulle!
        Eihän Sun tarvi enää työttömyysjutuista välittää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ihailen sinua 40v työttömänä

        Juu, meikä ollut vasta 20 vuotta työttömänä.


      • Anonyymi

        Siellä se sullekkin paikka odottaa haudassa odota ihan rauhassa


    • Anonyymi

      EHE EHHEHE IHI IHHIHI!!!!!!!!!!!!

      BETAALAST KELAGOLD!

      TAJUUTTEKSTE?!

      $Heikki Massi-al Mielensäpahoittaja

    • Anonyymi

      Kullä suomi kurjistaa eläkeläiset jotka tehneet ryötä kymmeniä vuosia ja mksaneeet
      veronsa nyt leikataan eläkettä ja korotetaan veroja kun emme voi mennä muuhun kuin osto lakkoon. nuoriso ei halua oikeisiin töihin teollisuus vinkuu työvoimapulasta
      ja ilmastovouhottajat ilman lämpenemisestä joka ei ole suomen ongelma kyllä kylmyyttä riittää vaikka välillä on lämmintä

    • Anonyymi

      Väitän, että pitkäaikais työtön on omasta tahdostaan työtön. Ei siis ole minkäänlaista kiinnostusta hakea tosissaan työtä. Koulutus ei kiiinnosta eikä oppisopimukset. Yhteiskuntaa vaan syytellään omasta laiskuudesta.

      • Anonyymi

        Eikö kannattaisi mieluummin tutustuta pitkäaikaistyöttömiin, jottei tarvitsisi täällä valheita höpistä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö kannattaisi mieluummin tutustuta pitkäaikaistyöttömiin, jottei tarvitsisi täällä valheita höpistä?

        Moni työtön tekee jotain, esim. harrastaa ja on aktiivinen, vaikkakaan ei ole saanut palkkatyötä. Lisäksi korona-aikaan on järkevääkin pysytellä niin paljon omissa oloissaan kuin mahdollista.


    • Anonyymi

      Kohta 5 vuotta enimmäkseen lusmuiltu, työkokemusta on paljonkin mutta ei enää kiinnosta. Koulutus on puusepäksi ja metallipuolen cnc-koneistajaksi, jyrsimet ja sorvit. Puupuolen cnc-koneet myös tuttuja. Töitä olisi vaan ei mielenkiintoa.

      Piharakennuksenssa on manuaalisorvi ja pieni cnc-kone, niillä elää, ei tarvitse montaa kikkaretta tutuille (firmoille) virabelina tehdä kun tonnin kaksi saa rahaa kuussa. Sen verran vuodessa palkkatöitä pitää tehdä, että te-toimisto jättää rauhaan, eli silloin tällöin muutama päivä ja pari kertaa vuodessa kuukausi.

    • Anonyymi

      Ilmasto onkin tärkein asia, työttömiltä voisi ottaa kaikki tuet pois, tai ainakin osan niistä...!

    • Anonyymi

      Mä jäin takuueläkkeelle ansaitusti toissa syksynä. Kiitos Antille ja sain heti alkukättelyssä lisää eläkettä 50:-kk ennen kuin eläkerahastojen mafiasot vihelsi pelin poikki. Erosin, sain sykärin, myin ison kämpän, tulin isoisäksi hankin koiranpennun ja otan nyt eaysysti. Mä olen aina ollut ahkera kuulunut vaalilautakuntiin ym. Nyt nautin elosta ja tsemppiä kaikki työttömät koettakaa kestää niin onnistutte lopulta tekin.

    • Rakkaat lähimmäiset !!!
      Siis kannattaa rukoilla että saa työtä. Ja myös muille että työpolitiikka maassamme muuttuu..

      • Anonyymi

        Rukoilemalla ei saa työtä. Kannattaa hakea avoimia työpaikkoja, se sentään voi toimia.


    • Anonyymi

      Työttömyys on vähentynyt! ON TYÖVOIMAPULA JA retrytointivaikeuksia.,miksi inisette tyhjästä? Kunta työllistää yli vuoden työttämänä olleet.

      • Anonyymi

        älä usko kaikkea mitä propagandana kuulet....


      • Anonyymi

        Eipä kannata mennä töihiin jos tunti.palkka on 10e


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipä kannata mennä töihiin jos tunti.palkka on 10e

        tai 9€ pv paikassa missä masennus huokuu


    • Anonyymi

      EU sitten vie lopuksi työläisen rahan. Kyllä nettosaajien kelpaa elellä.

    • Joillakin vain on tämmönen kohtalo, toisilla on taas eläkeiässäkin 60-70 tunnin työviikot, mutta näitä hulluja taas kutsutaan yrittäiksi, jokka on heränny 5 aikaan töihin15 ikääsestä asti. Ihmeellinen asia vain tuo työn jakautuminen....

      • Anonyymi

        Yrittäjä tekee töitä eläikäisenäkin sen takia, että se ei ole maksanut itselleen eläkemaksuja, kun on halunnu tuhlata kaikki heti. Jos yrittäjille opetettaisiin taloudenpitoa paremmin, niin pääsisivät helposti eläkkeelle 65-vuotiaana.
        Tällaista valistusta ei kuitenkaan tehdä, vaan sen sijaan peitellään asiaa väittämällä, että yrittäjien pitkään työssäpysyminen johtuu jostain pyhästä, korkeamoraalisesta halusta tehdä töitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yrittäjä tekee töitä eläikäisenäkin sen takia, että se ei ole maksanut itselleen eläkemaksuja, kun on halunnu tuhlata kaikki heti. Jos yrittäjille opetettaisiin taloudenpitoa paremmin, niin pääsisivät helposti eläkkeelle 65-vuotiaana.
        Tällaista valistusta ei kuitenkaan tehdä, vaan sen sijaan peitellään asiaa väittämällä, että yrittäjien pitkään työssäpysyminen johtuu jostain pyhästä, korkeamoraalisesta halusta tehdä töitä.

        Eivät nähneet tarpeelliseksi luoda eläkejärjestelmää aikoinaan ja yrittäjä kuva on kovin muuttunut .Yrittäjä eläkkeen maksu on vapaaehtoista ja kun ei ole ollut haluja ja on turvattu siihen että maailma ei muutu ja varmat tulot jatkuu hautaan asti ,niin nyt sitten kun tuli teknologia murros ollaan lirissä ja heikoimillaan pudotaan kansaneläkeläiseksi. Nyt tietty mielitään sitten työeläkekassojen piiriin ja ollaan kateellisia siitä kun työväestö on hoitanut asiansa tuolta osin.


      • ravenlored
        Anonyymi kirjoitti:

        Yrittäjä tekee töitä eläikäisenäkin sen takia, että se ei ole maksanut itselleen eläkemaksuja, kun on halunnu tuhlata kaikki heti. Jos yrittäjille opetettaisiin taloudenpitoa paremmin, niin pääsisivät helposti eläkkeelle 65-vuotiaana.
        Tällaista valistusta ei kuitenkaan tehdä, vaan sen sijaan peitellään asiaa väittämällä, että yrittäjien pitkään työssäpysyminen johtuu jostain pyhästä, korkeamoraalisesta halusta tehdä töitä.

        Näinhän sitä sosialistit luulee tietävänsä. Eriasia on ne jotka on nähny sen ajan kun ei ole kertakaikkiaan ollut mitään. Eriasia on lähiökorttelissa asuva jolla ei ole hädän häivää, saa juopotella päivät pitkät, kun ei ole halua muuta tehdä.

        Eriasia on yrittäjä, joka monasti viihtyy paremmin työmaalla kun kotona emännän naputusta kuunnellen. Siitä ei tuu ku sanomista jos isäntä on liikaa kotona.


    • Anonyymi

      Kyllä Suomessa töitä saa, mutta ensin pitää jäädä esim. bussin alle siten, että molemmat jalat menee poikki ja kylkiluita murtuu. Yllätyt, kun sinua ei kuljetetakaan sairaalaan, vaan psykiatriselle työleirille ja kytketään anaalista kiinni verkkovirtaan.
      Tätä kytkentää jatketaan niin pitkään, että pystyt murtuneilla jaloilla kantamaan vanhoja autonromuja selässäsi tuhat kappaletta päivässä toiselta puolelta pihaa toiselle puolen pihaa.
      Koko prosessissa on kyse säästämisestä. Siinä säästetään, jotta korkeapalkkaisen työn verotusta voitaisiin madaltaa.

      • Anonyymi

        Koko prosessi on saattohoitoa hautuumaalle ettet vain pääsisi eläkepäiville ja sinusta koituisi kuluja kun on imetty kaikki mitä on ollut otettavissa ei kelpaa muuhun kuin kaatopaikalle.


    • Jos ei ole työtä rakkaat työttömät ,, niin kannattaa rukoilla että kestää työttömyys jos ei meinaa millään saada työtä !!
      Nimittäin Jumala rauhoittaa mielenne !!
      Olkaa niin siunattuja te ja teidän perheet !!!

      • Anonyymi

        Onhan tuo tietysti halvempaa kuin ostaa rauhoittavia, jos sattuu toimimaan.


    • Anonyymi

      Ei Tätä voi pitää uutisena kaikihan sen tietää eiikä'ntyvillä yli 50v oleamahdollisuuksia saada töitä ikärassimin vuoksia

    • Anonyymi

      Luokka yhteiskunta Suomi on muutenkin jakautunut kahtia, toiset tienaa että varmasti riittää ja ylikin ja toiset elää kituuttavat huonoilla alle 15 euron luuseri palkoilla järkyttävän kalliissa maassa eli markkinatalous suomessa.

    • Anonyymi

      Korona ei ole työntänyt mitään mihinkään, halu hakeutua töihin ratkaisee.

      • Anonyymi

        Pitkään jatkuneen työttömyyden jälkeen ketään työnantajaa ei kiinnosta työttömän työskentelyhalut.


    • Anonyymi

      Viimeksi kun olin työttömänä, niin yrittivät pitää työttömänä. Kaikella minkä laki sallii.

      - Alan vaihto ei käynyt heille kun en kuulemma jaksaisi motivoitua koulun penkillä.
      -Sain kutsun avoimien ovien päivänä vain huomatakseni, että tarkoitus olikin virkailijan hauskuuttaa yleisöä kailottamalla että "josko se työnhaku sinua edes kiinnostaa".
      -Hakeutuminen yrittäjäkoulutukseen aiheutti viha-prosessin uhkailuineen ja samalta istumalta osoituksen "aktivointi kursseille". Elikkäs jarrut päälle.
      - Sitkeästi hakua yrityskoulutukseen ja yritti vielä kurssittajan haastattelussa toimiston vastaava kampittaa. Olisin kuulemma jatkossakin työtön.

      Nyt motivoitunut vuosikymmenen yrittäjänä. Niin ja kunnasta katosi se toinen työvoimatoimisto, jossa oli asiakkaiden tuoleista vedetty rälläkällä jalat lyhyeksi, niin että istui käytännössä otsa virkailija tiskin tasalla. Digikuvista oli siis hyötyä kun tarpeeksi korkealle taholle toimitti...

    • Anonyymi

      Korona aika sikäli hyvä että saanut rauhassa harrastella. Nyt vasta kuntakokeilu häirinnyt. Ei työ kyllä kiinnosta

    • Anonyymi

      joo tuli huomattua kurssilla että porukka täysin alistunut ja ottaa vastaan mitä paskaa tahansa mitä kurssittaja käskee tekemään. työhönottohaastatteluun piti anoa lupa erikseen.

    • Anonyymi

      Pakkohan tässä on jotain kommentoida kun täällä työttömiä parjataan ja syyllistetään. On hyvä muistaa että ei voi yleistää, sillä työttömyys ei ole aina valinta vaan useati siihen kyllä ajaudutaan muista syistä. Itse valmistuin suurin odotuksin 90-luvulla mutta lama aiheutti sen et valmistuinkin suoraan työttämäksi. Kun alkoi nousukausi niin työhakemuksia lähetin satoja mutta kun nuori olin niin vastaus oli et "kun ei ole kokemusta" siinä miettii sitten mistäs saat kokemusta kun ei töihin oteta. No onneksi työllistyin ja monta vuotta töitä teinkin kunnes 2011 jouduin taas työttömäksi kun vähennettiin tekijöitä. Tän jälkeen ehdin opiskella vielä kaksi ammattia joista toisen opintotuella joka silloin oli 200€ kuussa. Opiskelumatkaa kertyi 80km yhteen suuntaan mutta onneksi silloinen puolisoni oli töissä niin pystyin tuolla 200€ kuussa opiskella. Valmistuin tästäkin työttömäksi vaikka töitä piti olla pilvin pimein ja työvoimapula. Hakemuksia laitoin mutta ei vaan mitään kuulu. Pääsin työkokeiluun sillä 9€ päivä joka työttömyyskorvauksen päälle kulukorvauksena maksetaan kelalta, no mitäpä siitä paikka jossa kävin sijaitsi työssäkäynti alueen toisessa päässä eikä julkista liikennettä käytössä niin omalla autollahan oli pakko mennä enkä minä saanut mitään kilometri korvauksia siitä toivottavasti nykyään on paremmin. Niin tuossa jo puhtaalla matikalla laskee et kun oli pakko käydä niin joutu käymään persnetolla työkokeilussa 60km päässä. No nykyisen ammattini kun opiskelin niin valmistuttuani lähihoitajaksi olen siinä onnellisessa asemassa oleva 47-vuotias mies että ei ole valmistumisen jälkeen työttömänä olla päivääkään, alkuun joutu tekeen pätkätöitä mutta se ei haitannut. Yhtäkään työttömyysjaksoa en valinnut tai en halunnut vaan niihin jouduin muista syistä. Viimesimmän työkokeilun aikana olin 42-vuotias ja silloin sen paikan omistaja sanoi syyn miksi en työllisty hän kysyi että " kummankohan luulisit et työnantaja valitsee jos on esimerkiksi kaksi hakijaa joista toinen on alle 30-vuotias vasta valmistunut ja toinen niin no yli 40-vuotias, niin kumman kouluttamisesta on pidempi aikainen hyöty ja maksaa itsensä takaisin". Niimpä ei ole yli 40-vuotiaana työnhakijana helppoo kun niihin avoimiin paikkoihin ei vaan oteta, ikärasismia on työn haussa vaikka muuta väittäävät. Sitten yksi asia vielä olen ollut raittiina 26-vuotta eli yhtenäkään työttömyyspäivänä en ole viinaa juonut niin kaikki työttömät ei ole alkoholisteja. Haluan tsempata teitä yli 40-vuotiaat työttömät vaikeaa se työn haku on vanhana mutta ei se mahdotonta ole, itse valmistuin 43-vuotiaana hoitoalalle ja päivääkään en ole ollut työttömänä. Vaikka tuntuu pahalta ja ottaa päähän älkää lannistuko. Tsemppiä.

      • Anonyymi

        Ei ole ihan mahdotonta löytää työpaikkaa vanhanakaan. Pitää etsiä töitä, joita muut ei halua, niihin on toive päästä, jos on ainoa hakija (ja työpaikka on todellinen). Ite olen tehnyt henkilökohtaisen avustajan hommia, lähinnä sijaisuuksia ja osa-aikaisia. Voi olla raskasta fyysisesti tai henkisesti, siksikin sijaisuudet ovat hyvä asia. Ja sijaisuudet ovat hyvä, ettei tarvi loputtomiin katsella ketään huonovointista henkilöä.
        Muualla pitää olla nopea tekemään kaikkea; avustajan hommissa on vain hyvä olla hidas!


      • Anonyymi

        Monessa asiassa olet ollut niin kuin minä. Minulla ei tosin ole ollut puolisoa eikä mitään kiinnostusta terveydenhuoltoalaa kohtaan. Kiitos kuitenkin kannustuksesta.

        Meitä 50:n ohittaneita, pitkään työttömänä olleita ei oteta töihin kuin uuden koulutuksen kautta. Minulla ei sitten uusi ammattitutkintokaan auttanut, mutta jollain toisella voi silti tärpätä.

        Pitkäaikatyötön


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Monessa asiassa olet ollut niin kuin minä. Minulla ei tosin ole ollut puolisoa eikä mitään kiinnostusta terveydenhuoltoalaa kohtaan. Kiitos kuitenkin kannustuksesta.

        Meitä 50:n ohittaneita, pitkään työttömänä olleita ei oteta töihin kuin uuden koulutuksen kautta. Minulla ei sitten uusi ammattitutkintokaan auttanut, mutta jollain toisella voi silti tärpätä.

        Pitkäaikatyötön

        Joo .Kalat on kadonneet noista vesitä .Liemisoppaan on nykyään ikääntyvien tyydyttävä.

        t:Kohtalotoveri


    • Rakkaat !! Suoraselkäinen Suomalainen etsii ja rukoilee töitä itselle !!! Niin se aina menee !!!

      • Anonyymi

        Mitä sen Suomalaisen toiminta meille toisennimisille kuuluu?


    Ketjusta on poistettu 25 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Venäjä aikoo yksipuolisesti muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa

      Venäjä aikoo muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa Venäjän saarten eteläpuolella. Ylen jutussa kerrotaan mm.
      Maailman menoa
      219
      1733
    2. RIP Lauri Paavola

      Kansalaisaktivisti ja freelance-journalisti Lauri Paavola on kuollut vain 31-vuotiaana. Hän tuli tunnetuksi hyvin kärjek
      Maailman menoa
      33
      1654
    3. Suomi lähettää tarkkailijoita merialueelle

      Venäjä on ilmoittanut aikovansa ylittää Suomen merialueen rajat kysymättä lupaa kertomalla että Suomen merialueen raj
      Maailman menoa
      322
      1301
    4. Jokohan se viimein myöntäisi

      Vai onko vielä jotain epäselvyyttä sen asian suhteen?
      Ikävä
      138
      1219
    5. Terveystalo paljasti yksityisen sairaanhoidon empatia puutteet

      Yksityisellä puolella raha ratkaisee, jos ei ole rahaa potilas ei saa empatiaa eikä siten apuakaan: Poliisi teki rikosi
      Maailman menoa
      126
      1207
    6. En pidä sinusta, en kirjoita viestejäni sinulle.

      Yritä nyt ymmärtää. En koskaan tule kiinnostumaan sinusta. Jätä minut rauhaan täällä.
      Ikävä
      94
      1155
    7. Ehdin aamulla

      ajattelemaan sinua. Olit ensimmäisenä mielessäni. Avasin silmäni tähän uneen, jota elämäksi kutsutaan. Kuuntelin lintuje
      Ikävä
      139
      1115
    8. Upea, kaunis ja menestynyt Martina menee onnellisesti naimisiin

      Mitäs palstan vihaajamönkeröt tähän? Kiehuttaako? Kaikki vain eivät ole kauniita ja menestyviä kuten Martina.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      244
      1039
    9. Asuntojen reaalihinnat alimmillaan 20 vuoteen

      Sääliksi käy niitä jotka pari vuotta sitten maksoivat itsensä kipeäksi. Kohta pankki ottaa asunnon haltuunsa ja huutok
      Maailman menoa
      94
      1016
    10. Tiedätkö näen

      sinun pelisi hyvin kirkkaasti.
      Ikävä
      63
      1003
    Aihe