Civic viii moottoriöljy

Anonyymi

Motonetti suosittelee Castrol 0W-20 öljyä netissä 2008 hb civiciin. Yleensä olen käyttänyt 5w-40 öljyä. Autolla on ajettu 240 tuhatta.

Mikä öljy olisi paras talveakin ajatellen? Aina ei ehdi kunnolla lämmittää. Ajattelin nyt laittaa ehkä jotain hyvää 0w-40. Onko hyvä idea? Onko väliä?

36

1324

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      15W 50 täällä etelässä on ihan hyvä

      20tkm vaihtovälin kestää hyvin

    • Anonyymi

      20 on notkeaa myös kuumana ja moottori käy kepeästi!

    • Anonyymi

      0-20 on turhan lirua kuumana vanhaan koneeseen. 0-40 on ihan hyvä.

      • Anonyymi

        20w - 40


      • Anonyymi

        Mietin tuota itsekin että onko vuotojen mahdollisuus vanhassa rouskussa suurempi jos on juoksevin mahdollinen öljy... muuta ei se mitään. 0W-40 otin hyllystä.


    • Anonyymi

      Se on Hondan suositus 0w-20 ollut jo pitkään bensiinimoottoreissa. Miksipä sitä ei käyttäisi,. Talviominaisuuksista en Suomessa tinkisi, eli 0w kuitenkin. 30 sitten lämpimästä päästä, jos muuta mielii. muut turhan paksua suositukseen nähden.

      • Anonyymi

        Joo, olisin samaa mieltä: 0W ja sitten joko 30 tai jopa 40 (Mobil 1).


    • Anonyymi

      Joo aloittaja tässä: ostin viestin kirjoitettuani Castrolin Edge 0W-40 öljyä.

      Aiemmin olen käyttänyt 5W-40 ja 0W-30, jotka kuuluvat myös ohjekirjan suosituksiin, kuten ostamani öljy ja pari muutakin.

      Joku suositteli 20W öljyjä mutta yhtä hyvin voisi kaataa koneeseen sokkelimaalia ja hiekkaa.

      • Anonyymi

        Miksipä kyselet, kun et kuitenkaan kuuntele? Olisiko sama ollut ostaa Rally Formulaa 5W-50...se motonetin, Nesteen yms. taulukot näyttää ihan oikein Hondan bensiinimoottoriin soveltuvan öljyn, niinkuin merkkiliikkeen tiskikin.


      • Anonyymi

        Miten niin 20W öljy vastaisi hiekan kaatamista moottoriin?

        Jos et ymmärrä öljyasioita ja pidät itseäsi asiantuntijana niin miksi sitten kyselet tällaisella palstalla?

        Uskallan väittää että jos kaadat autosi moottoriin 20W öljyä talveksi, niin samalla lailla se toimii ensi keväänä kuin jollakin ohuemmallakin litkulla. En väitä että se olisi optimiratkaisu, mutta on se öljyä siinä missä se ohuempikin litku.

        Hierot nyt asioita joilla ei ole merkitystä vanhan autosi toimivuuden kannalta. Jos keskityt vanhan civicin oleellisiin ylläpitoasioihin, ajat sen nosturille ja katselet pohjan ruosteen määrää ja teet niille ruosteille jotakin.

        Öljyn laatu ei ole se ensimmäinen asia mistä kannattaa jauhaa ja jauhaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten niin 20W öljy vastaisi hiekan kaatamista moottoriin?

        Jos et ymmärrä öljyasioita ja pidät itseäsi asiantuntijana niin miksi sitten kyselet tällaisella palstalla?

        Uskallan väittää että jos kaadat autosi moottoriin 20W öljyä talveksi, niin samalla lailla se toimii ensi keväänä kuin jollakin ohuemmallakin litkulla. En väitä että se olisi optimiratkaisu, mutta on se öljyä siinä missä se ohuempikin litku.

        Hierot nyt asioita joilla ei ole merkitystä vanhan autosi toimivuuden kannalta. Jos keskityt vanhan civicin oleellisiin ylläpitoasioihin, ajat sen nosturille ja katselet pohjan ruosteen määrää ja teet niille ruosteille jotakin.

        Öljyn laatu ei ole se ensimmäinen asia mistä kannattaa jauhaa ja jauhaa.

        20W öljy ei tosiaan ole ihan sellaista tervee mitä nykyteinit luulee sen olevan.

        20W öljyn jäykkyys on -15 asteen lämpötilassa sama kuin 5W öljyllä on -30 asteessa.

        Kyllä kyllä, siinä ON iso ero, tuohan on 15 astetta tuo ero.

        MUTTA... montako kertaa on talven aikana enemmän kuin -15 astetta? Ainakaan täällä pk-seudulla ei ollut viime talvena kuin pari päivää ja sitä edeltävänä talvena ei ollut ainuttakaan sellaista päivää.

        Ja jos katsotaan öljyjä jotka ovat teinien mielestä kuraa, eli 10W öljyjä, niin sellainen öljy on yhtä notkeaa -25 asteen lämpötilassa kuin mitä 5W öljy on -30 asteessa.

        Ehdotuksena 20W öljy oli ehkä pikkasen huono heitto, vaikka vanha sivikki varmasti toimisi silläkin ihan mainiosti. Parempi valinta on 10W ja sitä pienemmät numerot on teknistä tietämättömyyttä tai sitten pitää asua napapiirin yläpuolella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        20W öljy ei tosiaan ole ihan sellaista tervee mitä nykyteinit luulee sen olevan.

        20W öljyn jäykkyys on -15 asteen lämpötilassa sama kuin 5W öljyllä on -30 asteessa.

        Kyllä kyllä, siinä ON iso ero, tuohan on 15 astetta tuo ero.

        MUTTA... montako kertaa on talven aikana enemmän kuin -15 astetta? Ainakaan täällä pk-seudulla ei ollut viime talvena kuin pari päivää ja sitä edeltävänä talvena ei ollut ainuttakaan sellaista päivää.

        Ja jos katsotaan öljyjä jotka ovat teinien mielestä kuraa, eli 10W öljyjä, niin sellainen öljy on yhtä notkeaa -25 asteen lämpötilassa kuin mitä 5W öljy on -30 asteessa.

        Ehdotuksena 20W öljy oli ehkä pikkasen huono heitto, vaikka vanha sivikki varmasti toimisi silläkin ihan mainiosti. Parempi valinta on 10W ja sitä pienemmät numerot on teknistä tietämättömyyttä tai sitten pitää asua napapiirin yläpuolella.

        Kainuun korkeudella on vielä joka talvi -30°C talvella ja itäsuomessa etelämpänäkin. PK-seudulla ei tahdo joka talvelle lunta edes riittää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kainuun korkeudella on vielä joka talvi -30°C talvella ja itäsuomessa etelämpänäkin. PK-seudulla ei tahdo joka talvelle lunta edes riittää.

        "Kainuun korkeudella on vielä joka talvi -30°C talvella ja itäsuomessa etelämpänäkin. PK-seudulla ei tahdo joka talvelle lunta edes riittää."

        Kun Suomessa neljä mljoonaa ihmistä asuu jossakin muualla kuin kainuussa tai itäsuomessa niin eiköhän ole kohtuullisen hyvä ehdotus sanoa kysyjälle että lyö sinne ihan mitä öljyä vaan sinne civicin moottoriin niin hyvä tulee.

        Jos laittaa vähän ohkasempaa tavaraa niin se falskaa mukavasti tiivisteistä ja tekee alustalle sen ruostesuojauksen joka olisi pitänyt tehdä jo 10 vuotta sitten. Myöhässähän sen asian hoito on ja tuollainen civikki tuppaa olemaan pohjastaan kuin pommituskenttä sodan jäljiltä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Kainuun korkeudella on vielä joka talvi -30°C talvella ja itäsuomessa etelämpänäkin. PK-seudulla ei tahdo joka talvelle lunta edes riittää."

        Kun Suomessa neljä mljoonaa ihmistä asuu jossakin muualla kuin kainuussa tai itäsuomessa niin eiköhän ole kohtuullisen hyvä ehdotus sanoa kysyjälle että lyö sinne ihan mitä öljyä vaan sinne civicin moottoriin niin hyvä tulee.

        Jos laittaa vähän ohkasempaa tavaraa niin se falskaa mukavasti tiivisteistä ja tekee alustalle sen ruostesuojauksen joka olisi pitänyt tehdä jo 10 vuotta sitten. Myöhässähän sen asian hoito on ja tuollainen civikki tuppaa olemaan pohjastaan kuin pommituskenttä sodan jäljiltä.

        Ei ne Hondan koneet öljyä vuoda, eikä syö. Pistää sinne sen mitä jotkut meitä viisaammat suosittelee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ne Hondan koneet öljyä vuoda, eikä syö. Pistää sinne sen mitä jotkut meitä viisaammat suosittelee.

        Mobilin öljynvalintasivusto tarjoaa tämmösiä. Aloittaja ei kertonut autostaan tarkkoja tietoja joten piti vähän mutulla ne tiedot sinne antaa, mutta tässä siis tulos:

        Mobil 1™ ESP x2 0W-20
        Mobil 1 x1 5W-30
        Mobil 1™ 0W-20
        Mobil Super™ 3000 Formula V 0W-20

        Aikamoisia ompelukoneöljyjä noihin näköjään suositellaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mobilin öljynvalintasivusto tarjoaa tämmösiä. Aloittaja ei kertonut autostaan tarkkoja tietoja joten piti vähän mutulla ne tiedot sinne antaa, mutta tässä siis tulos:

        Mobil 1™ ESP x2 0W-20
        Mobil 1 x1 5W-30
        Mobil 1™ 0W-20
        Mobil Super™ 3000 Formula V 0W-20

        Aikamoisia ompelukoneöljyjä noihin näköjään suositellaan.

        Kyllä ja näin on ollut jo pitkään. Miksi sinne koneeseen pitää vängällä paksumpaa laittaa? Matalakitkaisia koneita ja tuolla öljysuosituksella haetaan ainakin polttoainetaloudellisuutta.

        Minulla on ollut kuusi eri Hondaa ja yksikään ei ole vuotanut öljyä. R20 koneeseen piti lisätä 5dl 15tkm vaihtovälillä, muihin ei ole tarvinnut lisäillä. 100tkm-300tkm ollut kilometrit noissa, että uusia eivät ole olleet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä ja näin on ollut jo pitkään. Miksi sinne koneeseen pitää vängällä paksumpaa laittaa? Matalakitkaisia koneita ja tuolla öljysuosituksella haetaan ainakin polttoainetaloudellisuutta.

        Minulla on ollut kuusi eri Hondaa ja yksikään ei ole vuotanut öljyä. R20 koneeseen piti lisätä 5dl 15tkm vaihtovälillä, muihin ei ole tarvinnut lisäillä. 100tkm-300tkm ollut kilometrit noissa, että uusia eivät ole olleet.

        07 bensa CR-V:hen kävin vaihdattamassa öljyt autoåströmissä, joka on Hondan merkki huolto. Tarjosi 0W-20 öljyä, josta kieltäydyin, koska siihen aikaan hinta oli kova. Piti allekirjoittaa lappu, jossa asiakkaan vaatimuksesta laitettiin muuta. Tarkkaan en enää muista mitä laitatin, mutta 5W-30 tms. yleisemmin käytettyä kuitenkin ja perushintaista eli noin 10€/l vaihdettuna. Aikaa lienee vajaat 10 vuotta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mobilin öljynvalintasivusto tarjoaa tämmösiä. Aloittaja ei kertonut autostaan tarkkoja tietoja joten piti vähän mutulla ne tiedot sinne antaa, mutta tässä siis tulos:

        Mobil 1™ ESP x2 0W-20
        Mobil 1 x1 5W-30
        Mobil 1™ 0W-20
        Mobil Super™ 3000 Formula V 0W-20

        Aikamoisia ompelukoneöljyjä noihin näköjään suositellaan.

        käytetään 0w-20 öljyä,,, kone kestää 3-400000 km,,käytetään 10w-40 öljyä koneelle ajetaan 700000-1000000 km,,tälläinen ero öljyillä,,,,,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        käytetään 0w-20 öljyä,,, kone kestää 3-400000 km,,käytetään 10w-40 öljyä koneelle ajetaan 700000-1000000 km,,tälläinen ero öljyillä,,,,,

        "käytetään 0w-20 öljyä,,, kone kestää 3-400000 km,,käytetään 10w-40 öljyä koneelle ajetaan 700000-1000000 km,,tälläinen ero öljyillä,,,,,"

        Eli ei mitään merkitystä. Korihan noissa on lopussa yleensä jo 15 vuoden iässä, joten tuo 300 - 400 tkm riittää ihan hienosti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "käytetään 0w-20 öljyä,,, kone kestää 3-400000 km,,käytetään 10w-40 öljyä koneelle ajetaan 700000-1000000 km,,tälläinen ero öljyillä,,,,,"

        Eli ei mitään merkitystä. Korihan noissa on lopussa yleensä jo 15 vuoden iässä, joten tuo 300 - 400 tkm riittää ihan hienosti.

        no kyllähän mersuilla ja volvoilla ajetaan järkiään lähes miljoona kilometriä,,,,mersuilla paljon ylikin,,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        no kyllähän mersuilla ja volvoilla ajetaan järkiään lähes miljoona kilometriä,,,,mersuilla paljon ylikin,,

        En huomannut että keskustelu oli siirtynyt civicistä mersuun ja volvoon.

        "no kyllähän mersuilla ja volvoilla ajetaan järkiään lähes miljoona kilometriä,,,,mersuilla paljon ylikin,,"

        Kyllä kyllä, lähes jokainen volvo tavoittaa miljoonan, ainakin 900tkm on jokaisen mittarissa ja mersut, ne menee kaikki yli miljoonan, alle ei jää yksikään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En huomannut että keskustelu oli siirtynyt civicistä mersuun ja volvoon.

        "no kyllähän mersuilla ja volvoilla ajetaan järkiään lähes miljoona kilometriä,,,,mersuilla paljon ylikin,,"

        Kyllä kyllä, lähes jokainen volvo tavoittaa miljoonan, ainakin 900tkm on jokaisen mittarissa ja mersut, ne menee kaikki yli miljoonan, alle ei jää yksikään.

        nii nythän oli ensisijaisesti kyse öljyistä,,,jos tajusit,,,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        nii nythän oli ensisijaisesti kyse öljyistä,,,jos tajusit,,,

        OOkei, kun aiheena on "Civic viii moottoriöljy" niin kyseessä on siis ensisijaisesti öljyistä eikä civicin öljyistä.

        Miten sulla tilanne, ootko jo talveksi lämmitysöljyt tilannu?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        OOkei, kun aiheena on "Civic viii moottoriöljy" niin kyseessä on siis ensisijaisesti öljyistä eikä civicin öljyistä.

        Miten sulla tilanne, ootko jo talveksi lämmitysöljyt tilannu?

        no niin kyseli öljyistä,,,,,,lähes kaikiin autoihion käy samat öljyt napapiisin alapuolelle 10w 40 ja koneet kestää


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        OOkei, kun aiheena on "Civic viii moottoriöljy" niin kyseessä on siis ensisijaisesti öljyistä eikä civicin öljyistä.

        Miten sulla tilanne, ootko jo talveksi lämmitysöljyt tilannu?

        hyvällä moottori öljyillä ajetaan autolla ku autolla 500000-1000000 km,,,oot pösilö sinä laitat moottoriin lämmitysöljyä,,,,,,tai 0w-20 öljyt,,,,ja valitat ku moottorin laakerit on loppou200000km ajolla,,,,


    • Anonyymi

      5-30 mobil 100000km

    • Anonyymi

      Jos pitäisi valita moottoriin 20W öljyt tai sokkelimaali/hiekka, niin ei tarvitse miettiä ollenkaan.

    • Anonyymi

      niin öljyyhtiöiden sivuilla 0 alkava öljy on tarkoitettu arktisiin olosuhteisiin,,,kylmäkäynistykset alle -30 lämpötiloissa,,,,,,,,,

      • Anonyymi

        Se on hauskaa lukea, kun täällä luullaan itse tietävän paremmin mikä öljy Civicciin käy, kuin auton valmistaja. Perusteluja valinnalle ei tietenkään ole. Sitten ihmetellään, kun ongelmia tulee, on jakoketjut venyneet kun kiristimet ei toimi, venttiilinohjaus solenoidit on tukossa ja nokat on kuluneet. Ford oli jokin aika sitten kuuluisa siitä, että venttiilinnostimet eivät toimineet ilman juuri oikeanlaista moottoriöljyä. Moni itse tietävä rikkoi moottorin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on hauskaa lukea, kun täällä luullaan itse tietävän paremmin mikä öljy Civicciin käy, kuin auton valmistaja. Perusteluja valinnalle ei tietenkään ole. Sitten ihmetellään, kun ongelmia tulee, on jakoketjut venyneet kun kiristimet ei toimi, venttiilinohjaus solenoidit on tukossa ja nokat on kuluneet. Ford oli jokin aika sitten kuuluisa siitä, että venttiilinnostimet eivät toimineet ilman juuri oikeanlaista moottoriöljyä. Moni itse tietävä rikkoi moottorin.

        Itsekö siis laittaisit 240 tkm ajettuun 13 vuotta vanhaan autoon öljyä, jonka viskositeetti kuumana on vain 20? Itse asiassa olen melko varma, että vuonna 2008 ei ihan noin notkeaa öljyä edes suositeltu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itsekö siis laittaisit 240 tkm ajettuun 13 vuotta vanhaan autoon öljyä, jonka viskositeetti kuumana on vain 20? Itse asiassa olen melko varma, että vuonna 2008 ei ihan noin notkeaa öljyä edes suositeltu.

        Hondan R-sarjan moottoreista tuo suositus löytyy. Moottoria on mm. Accordissa, Civicissä ja CR-V:ssä. Civicciin tuli ensimmäisenä, eli vuonna 2006.

        240 tkm on vähän Hondan moottorille, jos se on huollettu oikein. Ei vuoda eikä yleensä syö öljyä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hondan R-sarjan moottoreista tuo suositus löytyy. Moottoria on mm. Accordissa, Civicissä ja CR-V:ssä. Civicciin tuli ensimmäisenä, eli vuonna 2006.

        240 tkm on vähän Hondan moottorille, jos se on huollettu oikein. Ei vuoda eikä yleensä syö öljyä.

        No niinpä näytti olevan. Motorwikin mukaan kyllä myös 0W-30, 5W-20, 5W-30. Eli ehkä se 0W-40 (Mobil 1 New Life, lempiöljyni) on sitten liian jäykkää kuumana? Itse kuitenkin veikkaan, että tuossa on kyse vain polttoaineen kulutuksesta ja kylä se 40 voitelisi ihan hyvin.


    • Anonyymi

      eihän nuilla hondan moottoreilla ajeta ku alle 300000,,, johtuen liian ohueista öljyistä,,,,,

      • Anonyymi

        Yli 10 vuotiaan Hondan voi ajaa suositusöljyillä varustettuna uutukaiselle pihakivetykselle, eikä tarvitse tunkea pahvia moottorin ja voimansiirron alle. Mersua ja Audia ei voi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yli 10 vuotiaan Hondan voi ajaa suositusöljyillä varustettuna uutukaiselle pihakivetykselle, eikä tarvitse tunkea pahvia moottorin ja voimansiirron alle. Mersua ja Audia ei voi.

        Tuohon voi lisätä myös Volvon.
        Parkkipaikalla kaksi V70 Volvoa ja molempien moottorin alla öljylammikko. Sadesäällä öljy kulkeutuu hulevesien mukana johonkin järveen. Ympäristörikos 10 vuotta vanha Volvo.


    • Anonyymi

      Öljyn viskositeetti on vain yksi tieto öljystä. Tärkeämpää on sen luokitus ja sopiminen ko moottoriin. Yleensä auton valmistajan suositusta kannattaa uskoa.
      Esimerkiksi Fordin öljyssä pyörivä jakohihna ei siedä vääränlaista öljyä, vaan hihna muuttuu vähitellen puruksi mikä tukkii öljysihdin ja suodattimen.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8236
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2529
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2243
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1909
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1644
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1479
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1442
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1389
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1262
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe