Kyllä on munatonta touhua oikeusasiamieheltä
https://www.oikeusasiamies.fi/r/fi/ratkaisut/-/eoar/58/2021
Saa nähdä mikä muuttuu uudistuksen myötä
http://www.okv.fi/fi/lausunnot/id/195/
Huomautus, käsitys, huomautus, ei syytettä
13
<50
Vastaukset
Ainoa vaikutus noilla käsityksillä ja huomautuksilla on se että niille nauretaan viraston kahvihuoneessa. Onhan se hyvä että laillisuusvalvojat tuottavat iloa muuten niin ankeaan virastoelämään mutta huolestuttavaa ja huonoa on se että laillisuusvalvojat tekevät samalla itsestään naurunalaisia pellejä.
Lainuudistukset toimivat vain silloin jos lakia noudatetaan, Kelan toimeentulotukiohjeissa on jo nyt paljon laittomuuksia ja jos niihin ei puututa niin niitä on lain uudistuksen jälkeenkin. Laki takaa sosiaaliturvan mutta Kela lain toimeenpanijana yrittää kaikin keinoin estää sen toteutumisen varsin kyseenalaisin ja jopa laittomin keinoin.Laittomuus on sitä jos rahaa tulee vähemmän mitä LAIN MUKAAN pitäisi tulla tai päätös on muuten lain vastainen.
Minulla on tapana AINA tarkistaa päätöksen LAILLISUUS ihan ensimmäiseksi, tuosta johtuen monta valitusta on jäänyt tekemättä ja kyllä sen nykyisin huomaa heti ensi silmäyksellä onko päätös laillinen vai ei. Em. syystä muutosprosentti on reilusti normaalia suurempi, yli 90% päätöksistä on muuttunut ja/tai laillisuusvalvojilta on tullut moitteita viranomaiselle. Tuo 10% muutoksen hauista on tullut urheiluhenkisitä kokeiluista joista tosin joku on mennyt läpi.
Esim. aktiivimallin innoittamana tehty protestimielinen valitus 21,5-kertoimen käytöstä meni läpi ja Kela-parka hävisi hallinto-oikeudessa ja joutui maksamaan n. 600 €, en uskonut voittavani sitä mutta valitin silti. Samaan aikaan vireillä ollut 10€ lasku ei mennyt vaikka luulin sen jutun voittavani. Aikoinaan vesimaksuasiassa Kela luovutti kun sai lausuntopyynnön hallinto-oikeudesta, sen verran pätevät perusteluni olivat ettei Kela pystynyt kumoamaan niitä. Sen jälkeen ei Kelan oikaisuvaatimuskeskuksessa ole järkeä havaittu.
Tämä on ihan normaalia omista oikeuksistaan tietoisen kiinni kiinni pitävän ihmisen toimintaa.
Palstan idiootit nälvijät haukkuvat muita keskustelijoita vatipäiksi kun eivät ymmärrä mitään itse asiasta eivätkä ota niihin kantaa. Vatipääksi haukkumiseen riittää noiden virkanilkkien perseen nuolijoiden mielestä se että on perustellusti eri mieltä heidän kanssaan. Todennäköisesti e ovat itse virkanilkkejä tai heidän jälkeläisiään tai sitten muuten vaan sekopäitä persläpiä.- Anonyymi
167-176 kirjoitti:
Laittomuus on sitä jos rahaa tulee vähemmän mitä LAIN MUKAAN pitäisi tulla tai päätös on muuten lain vastainen.
Minulla on tapana AINA tarkistaa päätöksen LAILLISUUS ihan ensimmäiseksi, tuosta johtuen monta valitusta on jäänyt tekemättä ja kyllä sen nykyisin huomaa heti ensi silmäyksellä onko päätös laillinen vai ei. Em. syystä muutosprosentti on reilusti normaalia suurempi, yli 90% päätöksistä on muuttunut ja/tai laillisuusvalvojilta on tullut moitteita viranomaiselle. Tuo 10% muutoksen hauista on tullut urheiluhenkisitä kokeiluista joista tosin joku on mennyt läpi.
Esim. aktiivimallin innoittamana tehty protestimielinen valitus 21,5-kertoimen käytöstä meni läpi ja Kela-parka hävisi hallinto-oikeudessa ja joutui maksamaan n. 600 €, en uskonut voittavani sitä mutta valitin silti. Samaan aikaan vireillä ollut 10€ lasku ei mennyt vaikka luulin sen jutun voittavani. Aikoinaan vesimaksuasiassa Kela luovutti kun sai lausuntopyynnön hallinto-oikeudesta, sen verran pätevät perusteluni olivat ettei Kela pystynyt kumoamaan niitä. Sen jälkeen ei Kelan oikaisuvaatimuskeskuksessa ole järkeä havaittu.
Tämä on ihan normaalia omista oikeuksistaan tietoisen kiinni kiinni pitävän ihmisen toimintaa.
Palstan idiootit nälvijät haukkuvat muita keskustelijoita vatipäiksi kun eivät ymmärrä mitään itse asiasta eivätkä ota niihin kantaa. Vatipääksi haukkumiseen riittää noiden virkanilkkien perseen nuolijoiden mielestä se että on perustellusti eri mieltä heidän kanssaan. Todennäköisesti e ovat itse virkanilkkejä tai heidän jälkeläisiään tai sitten muuten vaan sekopäitä persläpiä.Palaa nyt rakas pötköpölvästi vaan sinne eläketuellesi.. Sun pötköjäs EVVK..
- Anonyymi
167-176 kirjoitti:
Laittomuus on sitä jos rahaa tulee vähemmän mitä LAIN MUKAAN pitäisi tulla tai päätös on muuten lain vastainen.
Palstan idiootit nälvijät haukkuvat muita keskustelijoita vatipäiksi kun eivät ymmärrä mitään itse asiasta eivätkä ota niihin kantaa. Vatipääksi haukkumiseen riittää noiden virkanilkkien perseen nuolijoiden mielestä se että on perustellusti eri mieltä heidän kanssaan. Todennäköisesti e ovat itse virkanilkkejä tai heidän jälkeläisiään tai sitten muuten vaan sekopäitä persläpiä."en uskonut voittavani sitä mutta valitin silti. "
Jeesus mikä nuija...:D Anonyymi kirjoitti:
"en uskonut voittavani sitä mutta valitin silti. "
Jeesus mikä nuija...:DNoista valituksista ei tiedä milloin ne menee läpi ja milloin ei. Valittamisessa ei ole mitään hävittävää eikä varsinkaan hävettävää kävi niissä miten tahansa. Mieshän se on hävinnytkin mies ja helevetin huono mies onkin ja myös niin että Kelahan se on hävinnytkin Kela ja helevetin huono Kela onkin 😁 😆 😅 😂 🤣
- Anonyymi
167-176 kirjoitti:
Noista valituksista ei tiedä milloin ne menee läpi ja milloin ei. Valittamisessa ei ole mitään hävittävää eikä varsinkaan hävettävää kävi niissä miten tahansa. Mieshän se on hävinnytkin mies ja helevetin huono mies onkin ja myös niin että Kelahan se on hävinnytkin Kela ja helevetin huono Kela onkin 😁 😆 😅 😂 🤣
Suakin elättänyt vuosikymmenet, eikä Kela ole hävinnyt mitään vaan valtio, joka on kustantanut sinun pötköpölvästin elämän vuosikymmenien ajan, ennen Kelaa oma kuntasi, joka vastasi toimeentulotuesta ennen kuin se siirtyi Kelaan. Ennen haukuit samalla tavoin kuntaasi, kun raukkariepu et saanut 10e lumenluontilaskua yhteiskunnan maksettavaksi... Painu v.. n ja vie tyhjänpäiväiset löperryksesi mennnessäsi, kukaan ei sun kommenttejasi enää kaipaa!!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suakin elättänyt vuosikymmenet, eikä Kela ole hävinnyt mitään vaan valtio, joka on kustantanut sinun pötköpölvästin elämän vuosikymmenien ajan, ennen Kelaa oma kuntasi, joka vastasi toimeentulotuesta ennen kuin se siirtyi Kelaan. Ennen haukuit samalla tavoin kuntaasi, kun raukkariepu et saanut 10e lumenluontilaskua yhteiskunnan maksettavaksi... Painu v.. n ja vie tyhjänpäiväiset löperryksesi mennnessäsi, kukaan ei sun kommenttejasi enää kaipaa!!
Millä perusteella kuvittelet päättäväsi siitä mitä joku toinen tekee/on tekemättä, minne painuu/on painumatta tai mitä kirjoittaa/on kirjoittamatta?
"kukaan ei sun kommenttejasi enää kaipaa!!"
Oletko kysynyt kaikilta? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kovat on puheet kun ei sinulla oikeasti ole valtaa päättää edes omista tekemisistäsi saati sitten muiden. Sinulla ei ole päätösvaltaa edes siihen milloin käyt paskalla vaan siitä päättää peräsuolesi jolla on siis enemmän valtaa kun sinulla itselläsi 😁 😆 😅 😂 🤣
Anonyymi kirjoitti:
On jollain suuret luulot itsestään kun kuvittelee päättävänsä siitä mitä teen tai mitä kirjoitan 😁 😆 😅 😂 🤣
- Anonyymi
167-176 kirjoitti:
On jollain suuret luulot itsestään kun kuvittelee päättävänsä siitä mitä teen tai mitä kirjoitan 😁 😆 😅 😂 🤣
Vai kymppiä olet läski pummanut lumenluontikulunkeja valituksen kautta...
Anonyymi kirjoitti:
Vai kymppiä olet läski pummanut lumenluontikulunkeja valituksen kautta...
En ole mitään pummanut vaan olen käyttänyt lakisääteistä oikeuttani muutoksenhakuun.
Tietääkseni et ole minua nähnyt joten et tiedä sitäkään olenko läski vai en. On se ihme että kaikkein hölmöimmät kuvittelee tietävänsä eniten.
Pienin kiista koski vesimaksun huomioimista, 3,40€/kk. Kela luovutti kun sai lausuntopyynnön hallinto-oikeudesta.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/14660184/vesimaksun-quotkohtuullistaminenquot-laitonta!!
Mulla on nollatoleranssi Kelan perseilyjen suhteen ja viimeisin asumistuen tarkistus tulee johtamaan taas jälkiselvittelyihin Kelan toiminnasta vaikka itse päätös on nyt tehty ja oikein. Ei näytä lakien noudattaminen Kelalle vieläkään maistuvan. Siinä on parikin asiaa joista harkitsen rikosilmoituksen tekemistä, kanteluratkaisuissa on laillisuusvalvojat jo aiemmin huomauttaneet Kelaa noista asioista joten kanteluista ei ole hyötyä.
Kissakin oppii sisäsiistiksi kun sille syöttää omaa paskaansa, Kelan virkanilkit eivät ole yhtä oppivaisia.- Anonyymi
167-176 kirjoitti:
En ole mitään pummanut vaan olen käyttänyt lakisääteistä oikeuttani muutoksenhakuun.
Tietääkseni et ole minua nähnyt joten et tiedä sitäkään olenko läski vai en. On se ihme että kaikkein hölmöimmät kuvittelee tietävänsä eniten.
Pienin kiista koski vesimaksun huomioimista, 3,40€/kk. Kela luovutti kun sai lausuntopyynnön hallinto-oikeudesta.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/14660184/vesimaksun-quotkohtuullistaminenquot-laitonta!!
Mulla on nollatoleranssi Kelan perseilyjen suhteen ja viimeisin asumistuen tarkistus tulee johtamaan taas jälkiselvittelyihin Kelan toiminnasta vaikka itse päätös on nyt tehty ja oikein. Ei näytä lakien noudattaminen Kelalle vieläkään maistuvan. Siinä on parikin asiaa joista harkitsen rikosilmoituksen tekemistä, kanteluratkaisuissa on laillisuusvalvojat jo aiemmin huomauttaneet Kelaa noista asioista joten kanteluista ei ole hyötyä.
Kissakin oppii sisäsiistiksi kun sille syöttää omaa paskaansa, Kelan virkanilkit eivät ole yhtä oppivaisia.No, saat jotain "äksöniä" elämääsi sentään ilmaiseksi.
Anonyymi kirjoitti:
No, saat jotain "äksöniä" elämääsi sentään ilmaiseksi.
Mulla tuota "äksöniä" on viime aikoina ollut ihan tarpeeksi, en kerro mitä ettei nälvijät saa taas vettä myllyynsä.
Nyt kun virkanilkkien kostomahdollisuuksia ei juuri ole voin toimia vapaasti ja järjestelmällisesti eikä kiirettäkään ole kun virkarikoksen vanhentumisaika on vähintään 5 vuotta ja siksi voisin kaivella vielä vanhojakin asioita ja saatan niin tehdäkin jos alkavat änkyröidä.
En kyllä vieläkään ymmärrä sitä miksi Kela-raukka kerjää itselleen harmeja ja ikävyyksiä toimimalla lain vastaisesti, en usko ollenkaan että siellä ei lakia osata vaan toiminta on täysin tahallista.
Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .452897Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen452835Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631232618Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi3341684- 711074
Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito101051Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.193907Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että101762Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde26760- 43702