ärsyttävä isosisko

mr.chaos

Ollaan siskon kans aika vanhoja. Minä olen 20 ja se on 22. Sitte meillä on vielä pikkusisko (15) ja pikkuveli (13).

No, mulla ärsyttää suunnattomasti se että isosiskoni saa kaikki niin helposti. Se oli meidän suvussa eka lapsenlapsi ja kaikki paapovat ja lellivät sitä. Tuntuu että sitä jatkuu vieläki.

Siskolla ei ole koskaan menny koulussa hyvin. mulla on menny vähän paremmin. Peruskoulun jälkeen sisko meni amikseen ja minä lukioon kaks vuotta myöhemmin. En tiedä onko sisko laiska vai tyhmä, mutta minä valmistuin lukiosta aikaisemmin kuin sisko amiksesta. Kuitenki kaikki kyseli, että mites sillä Riikalla(nimi muutettu)menee, jokos se valmistuu. Äiti ja mummot suunnitteli sen valmistujaisia ja minun ylioppilasjuhlat meni siinä sivussa. Siskon valmistujaisia ei ole pidetty vieläkään...

Me asutaan molemmat kotona. Ei ole ollu kiirettä pois. Nyt minä olen päättäny lähteä syksyllä opskelemaan muualle. Lukion jälkeen kävin armeijan ja nyt olen töissä. Olen ollu syksystä lähtien. Olen siis maksanu kaikki kuluni itse ja sain jopa hankittua auton. Minusta ei siis ole tullut ylimääräisiä kuluja vanhemmille. No mitäs sisko-kulta. Se ei ole käyny koulussa pitkään aikaan, on tainnu heittää sen pois. Ei ole saanu ammattia, eikä saa mitään päivärahoja eikä mitään. Se elää siis täysin vanhempien (ja minun) siivellä. Sanon sitä leikilläni loiseksi, riippakiveksi (tai se luulee että lasken leikkiä). Samaan aikaan kun minä ajan omalla, vuoden 89 opelillani niin sisko päättää hankkia auton. Hieman minun autoa uudemman fordin. Se osti sen sukulaisilta, jotka möi sen tonnilla. Nyt se pitää autoa omanaan vaikka ei ole maksanu siitä senttiäkään. Ei sitä ole kokonaan maksettu, mutta äiti on hoitanu maksamisen tähän asti. Ja sitte siskolla on pokkaa sanoa autoa omakseen, vaikka sillä ei ole rahaa ostaa edes bensaa autoonsa.

Me ei olla mitään huipputuuloinen perhe, mutta tullaan toimeen. Silloin tällöin olen lainannut vanhemmilleni rahaa (vähintä mitä voin tehdä). Mutta sitten kun on takaisinmaksun aika niin ei ole rahaa. Samaan aikaan sisko huristelee "autollaan" ja rellestää kaupungilla. Se ei ole mikään juoppo, jos saitte sellaisen kuvan. Olenkin kysyny vanhemmilta että mistäs sisko kulta on saanu rahat turhanpäiväiseen huristeluun kun minä tarvisin lainaamani rahat takas kun pitäis käydä töissä. Ihmeellistä...


Joskus mulla pelottaa, että sisko ei ikinä pääse elämässään eteenpäin ja jää junnaamaan paikoilleen. Ottais se joitseään niskasta kiinni...

4

2150

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • me_

      Todennäköistä lienee se, että niin kauan kun vanhempasi antavat siskosi asua kotona ja elättävät hänet, hän ei pääse elämässään eteenpäin. Miksi? Koska ei tarvitse. Onhan oleilu ja kaupungilla hilluminen paljon mukavampaa, etenkin kun joku muu maksaa kulut... Pystytkö puhumaan asiasta vanhempiesi kanssa? Tilanne ei ole kenenkään kannalta hyödyllinen pitemmän päälle. Jonkun tulisi asettaa rajat siskollesi, vaatia häneltä esim. opintojen edistymistä ehtona ilmaiselle kotona asumiselle.
      Ymmärrän myös, että sinua harmittaa kun siskosi tuntuu saavan kaiken ilmaiseksi ja sinä teet työtä oman hyvinvointisi eteen, eikä menestystäsi edes huomioida. Oletko ajatellut asiaa niin päin, että todennäköisesti vanhempasi ajattelevat sinun olevan se vahvempi henkilö joka pärjää omillaan ilman jatkuvaa tukea ja huolenpitoa.
      Jaksamista elämään, vanhempasi saavat olla sinusta ylpeitä!

    • jee

      oikeesti..oot nolo akka..

      • -Sammakko-

        Samaa sanon,kun edellinenkin!!Siis ensimmäinen.. Nolo et ainakaan ole :) Kun toi edellinen sano vaan niin.Mikä lie :D


    • siskojaveli133

      Mulla on isosisko. Molemmilla on asiaa tietokoneelle. Siskolla Wordiin ja mulla muuta. Annan siskon tehdä ensin NO MITÄ VITTUA TAPAHTUU . ENSIN KATOTAAN TELKKARIA JA OLLAAN KÄNNYKÄLLÄ, ENKÄ MÄ SAA TEHÄ SIITÄ (VIIIIITTTTUUUUUUUUUUUUUU)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      79
      2372
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      141
      1526
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      133
      1462
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      158
      1234
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      109
      1023
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      377
      950
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      774
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      724
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      694
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      683
    Aihe