Mulla on pöytäkone, jossa viimeisin LTS Ubuntu. 
Käytän sitä päivittäin, ja säännöllisin väliajoin siihen tulee päivityksiä, jotka yleensä lataan saman tien.
Läppärissä, joka on ollut viime aikoina vähemmällä käytöllä, on sama käyttöjärjestelmä, ja olen avannut sen silloin tällöin juurikin tarkoiteuksella pitää senkin päivitykset ajan taslla.
Kuitenkaan pitkään aikaan, varmaankin yli 1v, se ei ole vastaanottanut ainuttakaan päivitystä, vaan kerran toisensa jälkeen tulee ilmoitus, että  "tämän tietokoneen ohjelmistot on päivitetty".
 Alan olla huolissani tietoturva- ja virus-seikkojen takia.
Tietääkö kukaan sanoa, mistä tässä voi olla kysymys.
Toinen päivittyy, toinen ei
8
212
Vastaukset
- AnonyymiViimeisin Ubuntu on julkaistu tänä vuonna. 
- AnonyymiKannattaisiko ehkä virkistää järjestelmän päivitystietokantaa? 
 Update ohjelman ikkunassa (katson tätä kyllä Mintistä) on Refresh-nappula.
- AnonyymiElikkä sinulla on 20.04LTS. 
 Hae vasemmalta alhaalta klikaten Ohjelmistot ja päivitykset.
 Klikkaa ekasivulta päälle lähteet main, universe, restricted, multiverse.
 Sitte välilehdeltä Päivitykset klikkaat valikoista kaikki jotka viittaavat nopeimpaan päivitykseen.
 Välilehti Kehittäjävalinnat tarjoaa vieläkin tuoreemmat päivitykset, se on testaajille.
 Tarkasta myös välilehti Muut ohjelmistot, että ei ole ylimääräisiä lähteitä.
 Päätteeltähän ubuntu päivittyy komennolla:
 sudo apt dist-upgrade- Anonyymi"Klikkaa ekasivulta päälle lähteet main, universe, restricted, multiverse. " 
 Voiko nuo kaikki lähteet hyväksymällä syntyä tietoturva- tai toimivuusongelmia?
 En jaksa muistaa, mutta Mintiä koskien luin taannoin jotakin noista eri lähteista ja niiden selvityksistä.
 Mintissä valitsin turvapäivitykset, mutta silti se tarjoilee myös kenelipäivityksiä, jotka olen hyväksynyt ja ainakin toistaiseksi kaikki mennyt ok.
 "The Linux Mint Update Manager presents updates in three different categories; Security Updates, Software Updates, and Kernel Updates."
 - https://livingthelinuxlifestyle.wordpress.com/2021/04/19/how-to-update-linux-mint/
- AnonyymiAnonyymi kirjoitti:"Klikkaa ekasivulta päälle lähteet main, universe, restricted, multiverse. " 
 Voiko nuo kaikki lähteet hyväksymällä syntyä tietoturva- tai toimivuusongelmia?
 En jaksa muistaa, mutta Mintiä koskien luin taannoin jotakin noista eri lähteista ja niiden selvityksistä.
 Mintissä valitsin turvapäivitykset, mutta silti se tarjoilee myös kenelipäivityksiä, jotka olen hyväksynyt ja ainakin toistaiseksi kaikki mennyt ok.
 "The Linux Mint Update Manager presents updates in three different categories; Security Updates, Software Updates, and Kernel Updates."
 - https://livingthelinuxlifestyle.wordpress.com/2021/04/19/how-to-update-linux-mint/Tuskinpa sen kummemmin. 

- AnonyymiHoituu komennolla: 
 sudo apt update && sudo apt upgrade
- AnonyymiToiset operaattorit ovat hitaampia kuin toiset. 
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- Sanna Marin teki sen, mihin muut eivät pystyneet - sote kerralla maaliinYli 15 vuotta Suomessa vatvottu sote-uudistus meni lopulta läpi Sanna Marinin hallituksen aikana. Edeltävät hallitukset727597
- Marinin hallitus hyväksyi soten (105-77) vuonna 2021vastaan äänesti Kok, persut, KD, Liike Nyt. Nyt on sitten käynyt niin kuin on käynyt. Pääkirjoitus: Sanna Marin jätti845684
- Enää viisi yötä Sannan kirjaanIhan täpinöissään tässä odotellaan. Vaikea pysytellä aloillaan, kun koko ajan tekisi mieli jo kirjakauppaan rynnätä, mut403825
- Sanna-kulttilaiset hehkuttaa edelleen Marinia, vaikka esim. Sote oli susi jo syntyessäänmutta kulttilaiset eivät ole järjen jättiläisiä, ja sanoihin Lasse Lehtinenkin, että Suomessa on pohjoismaiden tyhmimmät233136
- Lehtinen: "Oli demareidenkin onni, että valkoiset voittivat sodan 1918"Lasse Lehtisen mukaan vasemmalla on radiohiljaisuus hänen uutuuskirjastaan, "Läheltä piti. Kansakunnan hurjat hetket" L1112945
- SDP:n valtuutettu valehtelee koulutuksensaSDP:n helsinkiläinen kaupunginvaltuutettu Mahad Ahmed käyttää maisterin titteliä suoritettuaan 60 opintopisteen epäviral962785
- IL - 100 000 potentiaalista sotilasta pakeni Ukrainasta!"Ukrainasta nuorten miesten joukkopako Liki 100 000 asevelvollisuusikäistä miestä on poistunut Ukrainasta parin viime k422770
- Anteeksi TAamulla olit iloisena huomenta toivottamassa ja minä naama mutrussa sanoi huomenet takaisin. Tajusin vasta yläkerrassa132131
- Pikkupersu osoitti olevansa hieman yksinkertainen"Heikosti älykkyystesteissä pärjänneistä lapsista tulee muita todennäköisemmin ennakkoluuloisia ja konservatiivisia", uu841900
- En mä tahallani ole näin hankala.Mulla oli kuusi vuotta sitten vähän samanlainen tilanne ja se päättyi huonosti. Ilmeisesti kuvittelin kaiken silloin ta161856