fat32 kusessa

jussi

Osaako kukaan auttaa. Mulla on XP pro UK ja 80 giganen kiintolevy jaettuna 3 osaan. Yht´äkkiä D ja E osioille ei pääse. Fdisk näyttää että osiot on fat32 niinkuin kuuluu mutta winsu sanoo että ne on Raw ja haluisi formatoida. Partition Macig 7 sanoo crc failure. Voiko noi osiot jotenkin vääntää takaisin fat32:ksi? Yritin asentaa kiintolevyn ajuritkin uusiksi muttei auttanut. Levyillä on 50 gigaa tavaraa joten itku tulee kohta.

2

384

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Wintoosailija

Kuulostaa siltä että levy on kosahtanut :( Paras mitä voit nyt yrittää on ekaksi ottaa levy irti ja kytkeä se toiseen koneeseen kiinni ja katsoa tunnistaako se sen.

Jos ei sekään onnaa, niin kannattaa vielä kokeila datan palautus ohjelmia, esim R-Studio tai Final Data Enterprise josko niillä saisit levyiltä jotain takaisin.

Onnea haasteeseen

• Itselläni käynyt samalla lailla muutaman kerran. Noin puolessa tapauksista on riittänyt levyn siirtäminen Linux-koneeseen, joka on osannut lukea levyä ja mahdollistanut datan siirron turvaan.

Pari kertaa on käynyt niin, että olen joutunut turvautumaan softaan datan pelastamiseksi. Itse olen käyttänyt Stellar Phoenix-softaa (noin $75), jolla olen saanut pelastettua valtaosan datasta. Näillä kerroilla levyssä on aina ollut fyysinen vaurio, jonka alueelta data on menetetty.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tykkäsin rakas

Tuottaa sulle nautintoa❤️🔥olet paras ja nautin itsekkin suunnattomasti
      Suhteet
      39
      2447
    2. Mies mä oon ihan helppo

Miehelle johon oon ihastunut. Olen harvoin ihastunut, mutta suhun olen. Ei tarvitse kuin pyytää, niin...
      Ikävä
      38
      1333
    3. Hyvää iltaa!

Mikä on päivän viisaus?
      Ikävä
      84
      1313
    4. Olet onnellinen sinkku

Näin se on nähtävä.
      Ikävä
      63
      1201
    5. Mies olen aika erakko nykyään

Vanhentunutkin olen muutamana viime vuonna parikyt vuotta. Kun en ennenkään kelvannut, niin tuskin nytkään kelpaan. Lisä
      Tunteet
      40
      939
    6. Lavroville taitaa olla jo ikkuna raollaan?

Lavrovin syytä välttää korkeita paikkoja ja ikkunoiden läheisyyttä.Ettei vain keikahda ikkunasta pihalle.
      Maailman menoa
      122
      828
    7. Haittaako jos

kaivattusi käy tosi usein pissalla ja/tai kakalla?
      Ikävä
      31
      761
    8. Ylen johdon hulppeat bonukset alkavat taas

Suora kopio Iltalehdestä: "Asiasta kertoo Iltalehdelle Ylen hallituksen puheenjohtaja Matti Apunen. Mitä tulospalkkioi
      Yle
      23
      616
    9. Skenaario

Elämä ja kuolema ovat merkillisin nyytti olevaisuutta. Mutta kun kumpaakaan ei ole, syntyy lapsuksia, joita korjaamaan
      Sinkut
      58
      586
    10. Kuinka moni palstalaisista on näin hyvässä kondiksessa

76-vuotias rokkari Rick Springfield esittelee elämäntyyliään : https://www.youtube.com/watch?v=GbxHuNy6d68
      70 plus
      20
      529
    Aihe