Pressu talvisäilytyksessä

Anonyymi

Hei,

bow rider -tyyppinen 6 metrinen vene menossa talvisäilytykseen isoon katokseen. Taivaalta ei siis suoraan sada veneen päälle mutta lunta voi kovalla tuulella tuoruttaa veneen päälle. Otan ajokuomun talveksi pois sekä kaikki patjat sekä plotterin. Avotila on itsetyhjentyvä. Pitäisikö ostaa ns satamapeite avotilan suojaksi vai parempi talvehtia ilman?

7

181

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ilman pitäisi kiertää pressun alta. Silloin se on hyvä.

• Anonyymi

Kevytpeite riittää.

• Anonyymi

Kevytpeitteet voi heittää suoraan roskikseen kaupan paketissa niin säästyy murheilta

• Anonyymi

Ehdottomasti Paksu PVC peite, vähintään 400 grammaa per neliö laatuinen, ja sen alle rakennettava kehikko laudoista sahaamalla ja ruuvaamalla ettei jää pussia joka lysäyttäisi lumikuorman satojen kilon puntiksi, jättäisi veneen ilman peitettyä lopputalveksi ja rikkoisi veneen avotilan rakenteita ja varusteita

Tai sitten 3,9 euron halpahalli kevyt peite vain, ja myyt keväällä rikkinäisenä projektiveneenä keväällä, esim minulle

• Anonyymi

Talvisäilytyksessä ongelmana on veneen rakenteisiin kertyvä lumi joka sulaessaan ja jäätyessään rikkoo rakenteita. Kyse on paljolti siitä paljonko lunta kertyy. Moni pitää veneen omaa ajokuomua talvella päällä mutta ajokuomu tai satamapeite on lyhytikäisempi ja homehtuu talvella jos se on siellä. Koska veneesi on kuitenkin katoksessa ja jos lumen kertyminen huolettaa miettisin jotakin llmavaa orsi/pressusysteemiä lisäsuojaksi. Ei se veneen omakaan kuomu vuodessa siellä mene pilalle mutta 10 vuoden jälkeen on hyvinkin uusimisen tarpeessa.

• Anonyymi

Kysy telakkamestarilta tuleeko katokseen pressuovi tai vastaava avoimelle sivulle. Jos katos on korkea ja oma veneesi nostetaan ylös niin lisäpeitteitä ei tarvita. Pienet lumimäärät eivät haittaa ja isommat voi käydä poistamassa myräkän jälkeen.

• Anonyymi

Minulla on ollut kahdeksan talvea sama kevytpeite käytössä. Ensi talveksikaan ei ole mitään syytä hankkia uutta.. Vene on reilu kymmenmetrinen. Talvisäilytys on kentän reunalla tuulisella paikalla. Pitää vaan osata laittaa pressu niin, ettei se heilu tuulessa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Hävetkää rokotetut!

Olen tässä lueskellut näitä palstalla olleita koronakeskusteluja ja saanut hävetä silmät päästäni siksi, että suurin osa rokotettujen kirjoituksista o
      Iisalmi
      375
      4225
    2. Joku pahoitti mielensä Afrikantähti pelistä

Rasismikohu Helsingin yliopistossa – riistoleikkejä ja Afrikan tähti -vitsailua: ”Olen sanaton” Musta vaihto-opiskelija tyrmistyi, kun opiskelijat esi
      Maailman menoa
      199
      3890
    3. Oot sä oikeasti

rakastunu muhun nainen? Oon kyllä huomannu katseet mutta että kyse ois vakavammasta niin se on tullu yllätyksenä minulle.
      Ikävä
      83
      1674
    4. Iltalehti: Päijät Hämeen teho-osastolla uuvutaan koronan takia. Totuus ketään ei teholla.

Olen koko ajan suhtautunut näihin lehtien pelottelutarinoihin kriittisesti. Niissä ei anneta oikeasti mitään taustatietoja potilaista, määristä, iästä
      Maailman menoa
      341
      1536
    5. Stefu, otathan sinäkin tyttäresi lomalle mukaan?

Sofia kertoi pääsevänsä pian reissuun ( hänhän ei pysty ilman Stefania matkustamaan), joten jään mielenkiinnolla odottamaan, ottaako isä tyttärensä mu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      121
      1474
    6. Seksikäs naispari! Sita Salminen innoitti Jukka Haapalaista: "Toteutui monenlaiset päivä- ja yöunet"

Sita Salminen ja Kia Lehmuskoski vetivät naisparina hitaan, mutta sitäkin sensuellimman valssin Tanssii Tähtien Kanssa -ohjelmassa. Ja saivat sekä yle
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1038
    7. Paikallisessa bubissa 16.10-21

Ei uskoisi, että löytyy tämmöisiä juippeja, että lyö Marjuskassa 70- vuotiasta miestä niin, että hän loukkaa itsensä ja joutuu osastolle! Miehellä
      Haapavesi
      33
      871
    8. Tuliko sinusta onnellinen?

Toivon kaikkea hyvää
      Ikävä
      81
      857
    9. Nyt on jo pummattu syysvaatteetkin ja kengät

Huonoa mainostamista kun ei edes lenkkareiden nauhojaviitsitä solmia, melkein kengät tipati jalasta, huvittavaa viihdettä kun on niin amatöörimaista,
      Kotimaiset julkkisjuorut
      53
      841
    10. Miksi muuten pitäisi olla mies?

Munat roikkuu jalkovälissäni, Sekö tekee mut mieheksi? Se määrittää sukupuolen... Ja se mistä kiinnostun seksuaalisesti, taas kertooettä olrn heter
      Sinkut
      246
      815
    Aihe