MOI KAIKKI
Mulla on kaapeissa aika paljon tuppereita.
Joitain kippoja osaan käyttää monessakin asiassa mutta ajattelin joskos sitä voi kertoa pikku vinkkejä miten ja missä käytät tupperia..
Esim.kallis purkki "Mikroplus kannu"
sillä voi keittää riisiä,perunoita jne mikrossa mutta,,, miten? kauan ? Mitä täytyy muistaa ??
Purkin pohjalle ehkä vettä ?
TUPPERWARE
10
7793
Vastaukset
- M&M
no perunoita voi kannussa keitää näin : laita kannun pohjalle n.5cm vettä pistele raa'at perunat haarukalla, mikron tehosta riippuen täydellä teholla n. 10minuuttia. perunoista ei todellakaan tule samanlaisia kuin hellalla keitettyinä mutta jotenkin syötäviä ;) itse olen kyseisen kannun siirtänyt lähinnä esim.perunamuusi tai pulla maidon lämmitykseen samoin rasvan sulattamiseen se on oiva peli.
- anna
lämmitän myös kastikkeita ja keittoja. ei ainakaan mulla ole sulanut mistään kohtaa.
mä käytän paljon tuppereita. esimerkiksi kaikki leikkeleet laitan heti kannelliseen ja ilmatiiviiseen astiaan. ne säilyvät hyvin eikä liemi valu pitkin kaappia.ja päällekkäin pinottuna eivät vie kauheasti tilaa. samoin viipaloin niihin kurkkuja ja tomaatteja.
tuoremehupurkit tyhjennän isoon mehukannuun, jotta mehua on helppo ottaa kaapista eikä tarvitse aina etsiä saksia avatakseen mehupurkkia.
tiiviskantinen purkki on kahvipurkkina. yhtenä vuonna keräsin rahaa useamman sataa euroa ja törsäsin "Mahtuviin". Ihanaa kun keittiön kaappi on aina siisti ja järjestyksessä. Mulla on kaikki puurohiutaleista lähtien sokeriin niissä. täytyy myöntää että kaverit usein katselevat kateellisena :)
nämä toimivat meidän perheessä hyvin. jokainen käyttää tietenkin oman mielen mukaan. - entinen myyjä
Heips! minä käytän mikroplus kannua melko paljon. eniten ehkä leipoessa. sulatan sillä rasvan, kun laittaa kannen päälle, ei roisku mikroon. samoin jäädykkeitä ja semmosia hyydytettäviä kakkuja varten sulatan marjoja, joista sitten on helppo siivilöidä siemenet pois. pullataikinan maito lämpenee nopeasti, mutta kantta ei saa laittaa, kuohuu yli.
mutta siis siitä perunoiden keitosta; en laita vettä, vaan märät perunat kulhoon, en pistele, kansi päälle. mikro täydellä teholla niin monta minuuttia kun on pottuja, ja kun aika on mennyt, niin anna kannen olla päällä vielä yhtä monta minuuttia, koska perunat kypsyy vielä höyryssä. ei tule ihan samanlaisia kuin vedessä keitetyistä, mutta jos haluat lapselle vaikka kaksi perunaa, niin 2 min. mikrossa ja 2 min. kannen alla, niin valmista on. eikä tarvitse tuhlata energiaa sähköliedellä 20 min.
AI NIIN, aivan ehdoton suosikkini on valkokastike. ei pala pohjaan eikä tule paakkuja!!! Tässä summanmutikka ohje: kulhon pohjalle voita ja vehnäjauhoja. kuumenna mikrossa niin että tulee vetelähköä mömmöä. lisää maitoa ja sekoita hyvin. käytä mikrossa muutama minuutti ja sekoita, toista niin kauan että sakenee. älä käytä kantta! tässä menee ehkä 10 min. aina välillä sekoittaen. lopuksi ripaus suolaa ja valkopippuria ja jos teet munakastiketta, niin sitten keitettyä kananmunasilppua sekaan. TOSI HELPPOA!
p.s älä keitä munia siellä mikrossa! minä nimittäin kokeilin....
Oletko muuten huomannut, että siellä sisäpuolella on myös mitta-asteikko? se on kyllä hieman hankala nähdä, kun astia on niin tumma.
minä olen entinen myyjä, lopetin kun omat työt muuttuivat, enkä ehtinyt pitää esittelyjä. onko sinulla muita kippoja, joita et osaa käyttää?- kaapeissa
Kiitos vastauksista,,,
Itse asiassa ei kamalasti ole niitä mitä ei osaa käyttää,mutta ajattelin pistää otsikon vähän niinkuin "niksipirkka" juttuna.
Eli kaikki vois kertoo missä/miten käyttää tupperin kamoja.
mutta kun nyt tuli puhetta niin sattuuko sulta löytymään ylimääräisenä tai onko yleensä olemassakaan punaista elegance kannua ja laseja
??
Sain jossain vaiheessa lahjaksi punaiset kaksi kulhoa sekä salaattiottimet ja aloin himoitseen sitä kannua ja laseja jos löytyy punaisena,,,,? - ...muistaakseni
kaapeissa kirjoitti:
Kiitos vastauksista,,,
Itse asiassa ei kamalasti ole niitä mitä ei osaa käyttää,mutta ajattelin pistää otsikon vähän niinkuin "niksipirkka" juttuna.
mutta kun nyt tuli puhetta niin sattuuko sulta löytymään ylimääräisenä tai onko yleensä olemassakaan punaista elegance kannua ja laseja
??
Sain jossain vaiheessa lahjaksi punaiset kaksi kulhoa sekä salaattiottimet ja aloin himoitseen sitä kannua ja laseja jos löytyy punaisena,,,,?Hei!
ne eleganssit oli muistaakseni joulukuvastossa punaisena, enkä usko, että niitä on heti tulossa siinä värissä lisää, jouluna voi taas olla. joissakin tukuissa saatttaa olla joululta jääneitä varastossa, kysy joltakin aktiivimyyjältä, josko niitä löytys. mulla on vaan sinisenä. ne on kyllä kivoja. - mikro
Hei, ostin kyseisen kannun puoli vuotta sitten ja sain hienot lukuisat reseptit mukaan kyseisen kannun käyttöön. Kannu on ollut paljon muussakin käytössä kuin mikrossa, kätevä varmasti vauvan muonia laitellessa ym.
Mutta epäselväksi jäi hiukan, voiko juuri tätä kyseistä Mikroplus-kannua pestä astianpesukoneessa? Käsin pesen sen aina varmuuden vuoksi, aika arvokas kannu kun on kyseessä. - voi pestä
mikro kirjoitti:
Hei, ostin kyseisen kannun puoli vuotta sitten ja sain hienot lukuisat reseptit mukaan kyseisen kannun käyttöön. Kannu on ollut paljon muussakin käytössä kuin mikrossa, kätevä varmasti vauvan muonia laitellessa ym.
Mutta epäselväksi jäi hiukan, voiko juuri tätä kyseistä Mikroplus-kannua pestä astianpesukoneessa? Käsin pesen sen aina varmuuden vuoksi, aika arvokas kannu kun on kyseessä....astianpesukoneessa. olen pessyt alusta asti eikä ole mennyt miksikään.
- Nimetön
kaapeissa kirjoitti:
Kiitos vastauksista,,,
??
Sain jossain vaiheessa lahjaksi punaiset kaksi kulhoa sekä salaattiottimet ja aloin himoitseen sitä kannua ja laseja jos löytyy punaisena,,,,?Kyselit niitä punaisia elegance laseja ja kannua, Suomessa niitä ei vielä ollut koskaan myynnissä et turha niitä tukuista kysellä.mut innolla itsekkin odotan et ne saatas myyntii...Ihanat!!
- tarja
hommasin varta vasten erään tupperin astian on kaaliruuat.
Saa pitää jääkaapissa eikä tule tuoksut läpi.
Ennen piti kiikuttaa ulkovarastoon kun se teki jääkaappiin aika moiset hajut,mutta eipä tarvitse enää.... - elsa
Heipä hei!
Olen tupperware-esittelijä, ja tulisin mielelläni esittelemään tuotteita luoksesi Tampereen tai Jyväskylän seudulla (myös Kainuu)!
Kutsuilta saa uusimpia vinkkejä ja reseptejä :))
[email protected]
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1292073
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi1051896Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?841669Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy641544Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M331202- 841183
Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm561142- 1101103
Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s471076Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet441023