Ihmettelen oikeusjärjestelmää

Anonyymi

Voihan....

Siskoni mies pahoinpiteli häntä kesällä, poliisit paikalle ja syyttäjä nosti syytteen koska lähisuhdeväkivalta on virallisen syytteen alainen rikos. Siskolla ei ollut vaatimuksia, halusi vain miehestä eroon ja erota.

Nyt asia menossa oikeuteen ja mies vetoaa siihen, että siskoni on kuulemma henkisesti alistanut häntä ja siksi hän on hakannut ja potkinut. Voinut kuulemma henkisesti suhteessa niin huonosti. Mitä ihmettä? Tuoko oikeuttaa potkimaan naista päähän?

Olen vähän yllättynyt jos tuollaiset höpinät saa miehen pääsemään asiasta kuin koira veräjästä. Vaatimuksia siskollani ei tosiaan ollut mutta ihmettelen järjestelmän toimivuutta jos pakolla päätetään syyttää ja sitten jos syyte hylätään koska "miehellä ollut henkisesti vaikeaa yhyy"

7

162

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Eihän se mies ole vielä päässyt pälkähästä jos juttu on vasta menossa käräjille. Siellähän se asia vasta selviää, että miten äijän käy.

• Anonyymi

Juuri niin. Tietenkin syytetty laskettelee mitä ikinä keksii omaksi puolustuksekseen. Tuomioistuin sitten katsoo mitä niistä on toteennäytetty ja mikä merkitys sillä on.

Aloittaja on siis nyt yllättynyt vähän ennen aikojaan.

• Anonyymi

Keksii? Mistä sinä tiedät kuka on keksinyt ja mitä? Oletko ollut paikalla vai keksitkö ihan omasta päästäsi?

• Anonyymi

Tämä on Suomessa joka päiväinen ongelma varsinkin päihdesuhteissa. Nainen on aina heikompi mieheen nähden kun pahoinpitely alkaa, yleensä kun rahat loppuu. Varmistakaahan myös lähestymiskielto, sillä yleensä kosto alkaa kun käräjille joutuu tekijä.

• Anonyymi

Sinä ihmettelet Suomen oikeuslaitosta, kun se on laittanut siskosi miehen syytteeseen, mutta asiaa ei ole vbielä puitu oikeudessa.

Miksi ihmeessä sinä nyt jo ihmettelet? Asiahan etenee niin kuin pitääkin.

• Anonyymi

Valitettavasti lähisuhdeväkivallassa usein käy niin, ettei tuomio aina sitä lopeta.
      Sen vuoksi uhrin olisi käräjillä hyvä ilmoittaa, että hän vaatii nyt rangaistusta ja pyytää, että oikeus määrää miehelle lähestymiskiellon.
      Vihon viimeinen virhe olisi se, että pahoinpidelty suostuu sovitteluun.

• Anonyymi

” Olen vähän yllättynyt jos tuollaiset höpinät saa miehen pääsemään asiasta kuin koira veräjästä. ”

Ei tietenkään pääse. Uhrin syyllistäminen ei toimi.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies vinkkinä sulle

Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista
      Ikävä
      101
      8033
    2. Oletko katkera kun

Et saanut kaivattuasi
      Ikävä
      107
      5647
    3. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      279
      4993
    4. Haluun sua niin paljon

❤️🥰🥹 Miehelle
      Ikävä
      49
      4933
    5. Vietetään yö yhdessä

Rakastellaan koko yö
      Ikävä
      76
      3707
    6. Mitä palveluita mies..

Haluaisit tilata minulta? -N
      Ikävä
      54
      2940
    7. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      64
      2667
    8. Olet oikeasti ollut

Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.
      Ikävä
      22
      2498
    9. Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit

Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘
      Ikävä
      29
      2432
    10. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      42
      2358
    Aihe