Onko teitä muita alkanut ärsyttää tv:ssä esiintyvät ja haastateltavat naisihmiset, usein nuoremmasta ikäluokasta, jotka eivät osaa puhua?
Ääni narisee ja tuntuu siltä, että daamin kurkkua kuristetaan eikä henki kulje. Toimittajilla on henkitorvi käytössä, puhe soljuu hyvin, mutta vastaaja narisee kuin komeron ovai.
Minua on alkanut ärsyttää, ja kun ärsytys on alkanut, niin siitä on vaikea päästä pois. Asia jää toiseksi ja mielipiteeni on ilman muuta sen heleämmän äänen puolella.
On vaikea ottaa edes vakavasti narisevalla äänellä esitettyjä asiantuntijalausuntoja.
Nariseva ääni
94
3545
Vastaukset
- Anonyymi
Empä ole huomannut. Sano joku esimerkki, kuka milloin ja missä ohjelmassa!
- Anonyymi
Voiko ihminen äänelleen mitään?
Vuosia sitten tuttavani oli televisiossa haastateltavana ja kyllä hänen äänensä narisi/vapisi jännityksestä.- Anonyymi
Voi!
- Anonyymi
Jokaisella on omanlaisensa ääni eikä sitä voi muuttaa, eikä tarvitsekaan muuttaa miksikään.
Ollaan iloisia että ihmiset sentään voivat puhua Sillä on niitäkin jotka eivät voi .
- Anonyymi
Jotkut narisee joka asiasta. Noissa makr kirjaimissa on kitkerää narinaa.
No hyvä, jos olen ainoa, joka on asiaan huomionsa kiinnittänyt. Sittenhän minä narisen yksikseni .
Ei se mitään. Samanmieliset ystäväni ovat jo kaukana menneisyydessä
Unohdetaan tämä.- Anonyymi
Odota nyt vähän, tähän aikaan on kaikki ruokaa tekemässä ja syömässä.
Ja ei tämä mikään ystävyysjuttu ole, vaan omat mielipiteet saa olla kaikilla. - Anonyymi
Etelä- karjalan radiossa on Nieminen Silva, toimittaja joka puhuu juurikin noin. Viiksettää kuunnella uutisia, missä hän on kentällä ihmisiä haastattelemassa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Etelä- karjalan radiossa on Nieminen Silva, toimittaja joka puhuu juurikin noin. Viiksettää kuunnella uutisia, missä hän on kentällä ihmisiä haastattelemassa.
Kyllä on kamalaa kun paheksutaan ihmisiä asioista jotka ivat saaneet syntyessään , tuntuu että TV ssä pitäisi olla ihmisiä jotka sopivat näille jotka valittavat ihmisen ominaisuuksista .
Annetaan jokaisen olla ihan vaan sellaisi kun ovat koska eivät mitäön pahaa tee kellekkään
- Anonyymi
Narina äänessä johtuu siitä, että puhuu omaa äänialaansa matalammalta... siis pitäisi puhua korkeammalta, niin narina poistuu...
- Anonyymi
On ja muutama muukin.
-Ohisalo
-Marin
-Andersson
- vassarikaljupääukko
-Keskustan mimmi
jne jne.
Inhottaa niin että vaihdan kanavaa tai sammutan.- Anonyymi
Silmät kannatta sulkea kun näkee idiotti Persu kirjoittaa. Peltorit päähän kyseinen aloittaa puhumisen. Aika on liian kallista tuhlattavaksi Persu höpinöihin
- Anonyymi
Toimittajissa löytyy jonkinasteen puhevikaisia, toista oli ennen , jolloin vaadittiin hyvää suomenkielen osaamista ja selvää artikulointia.
Nuorissa naisissa on näitä kiekujia lisäksi.
Kyllä Kaisu oli aikansa osaaja, nimittäin Puuskajoki Kaisu ! - Anonyymi
Yhtämukavaa kuin narina, on niikutus. Niiku, niiku, niiku.
- Anonyymi
Itse olen mies 65 v. Tämä on jo aika vanha ilmiö, ja jopa nelikymoppiset naiset narisevat kun haluavat tehdä itsensä tärkeämmäksi. Se on hyvin ärsyttävää.
- Anonyymi
Tunnen erään naisen joka ei voi puhua ilman että ääni narisee,
hän varmasti itsekki kärsii
mutta kaikkia vaivoja ei kertakaikkiaan voida korjata,
ihmisenä hän on erittäin FIKSU sivistyny,
mukava ihminen, yhtä arvokas kuinkaikki me muutki
suomalaiset, suomalaiset on maailman parhainta kansaa,
rehellisiä, fiksuja, sivistyneitä ahkeria ym. hyvää,,,, - Anonyymi
Ei nuoret eikä vanhatkaan osaa enää puhua tai keskustella koska kaikki heidän kontatit on tekoälyn takana: F.B. insta jne. Katso kahvilat. Pöydässä istuu 4 tai 6 henkilöä esim. Itä keskus tuijotavat kaikki omaa älypuhelin ikään katsomatta. Sama on jos on 2 henkilöä esim. kahvila sama asia! Kuin luonnolisesti jos henkilö istuu yksin. Kädessä älypuhelin ja sitä tuijotaa.Ikään sukupuoleen katsomaatta
Kyllä äänenkäyttöä voi harjoittaa ja parantaa, jos sitä tarvitsee työn tai jonkun muun asian takia; esim näyttelijät ja laulajat treenaavat äänenkäyttöä ja monille toimittajille ja poliitikoille yms. jotka käyttävät ääntään työkalunaan se ei olisi pahasta.
Honotus, narina jne äänenkäyttövirheet häiritsevät kun niitä kuulee usein.
Kukaan muu reagoinut kaukoidän naisten kimitykseen? Kuuluuko heidän kulttuuriinsa puhua mahdollisimman korkealla äänellä?- Anonyymi
Makriina taisikin kirjoittaa haastateltavasta henkilöstä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta joka asiassa ploma pitää opettavaisen luennon.
- Anonyymi
Minulla on oireena kova ääni ja en itse sitä huomaa koskaan . Mies aina huomautti , vaan koska en itse huomaa koska huudan esim puhelimessa niin siitä kärsii aina Itsekkin.
Otin kerran ja menin lääkäriin siitä ja hän sanoi että on selvä ääni ja silloin siinä on se hyvä puoli ettei kenekään tarvitse kysyä että Mitä , sillä kuulee eka kerralla mitä sanon. Hän ei nähnyt mitään ongelmaa tai että pitäisi mennä treenaamaan mitenkään , joten ajattelen aina esim puhelun jälkeen että taaskohan olen puhunut kovalla äänellä .
Äänissä on variantteja ja paras kun kukin saa olla sen äänen kanssa minkä ovat saaneet syntyessään , sillä se on se eniten luonnollinen juuri sille ihmiselle joka ehkä narisee . Itse en ole kuullut kenenkään nariseva televisiossa koskaan - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä kuulen enemmän haastateltavia suomalaisia asiantuntijoita, kuin aasialaisia äänenkäyttövirheisiä naisia.
Puhun kommentissani ihan yleisellä tasolla. Tv:n ohjelmissa kimittävää ääntä joutuu kestämään.
Onni teille, joita se ei häiritse.
Mkr.
- Anonyymi
mistähän murteesta kyse, kun sanan loppu vedetään n:ään eli menee on meneen ja tule on tuleen ..
- Anonyymi
Son Vorssan murretta.
- Anonyymi
Lapissa puolestaan h-kirjaimen käyttö.
- Anonyymi
YLEssä on pahaäänisiä naistoimittajia. Tänään tiistaina 5.10. oli nuoren naisen ääni kimeä kuin epävireisessä kukkopillissä. Kurkkukorina on tyypillistä narinaa, ja kun koriseva haastattelee, niin koriseva saa puhua pitkään. Mutta kun toimittaja on jo puhevammainen, juttua ei pelasta mikään. YLEssä tuntuu, ettei kukaan kuule eikä kuuntele juttuja. Annetaaan mennä, kun on varma työpaikka. Kuuntelija kärsiköön. Mutta jutun perille meno kärsii.
Kaiken lisäksi näyttää, että sukulaisia suositaan, tai vakioasiantuntija saa paikan jälkikasvulleen varmasta YLEstä. YLEssä on kelvottomia ääniä esiintymssä - juuri uutisissa. Ennen oli puheenhuoltajat -ja opettajat. Ei näköjään enää.- Anonyymi
Kunhan on suvakki ja vihervasemmistolainen, saa narista ja korista, olla ruma ja hyökkäävä.
- Anonyymi
Miulla ei narise kun polvi ja häiritsee
Äänellään se harakkakin laulaa - Anonyymi
Aika tasaseen on erilaisia ominaisuuksia ihmisissä. Ei häiritse millä äänellä suusta ulos puhetta tulee, kunhan se ei ole ilkeää ja tyhmää muita mollaavaa itsekeskeistä omakehujuttua. Sellainen on tympäsevää.
- Anonyymi
Sama kirjoitetussa tekstissä, omakehu haisee.
- Anonyymi
Moukkamaista ja häpeällistä on arvostella ihmisen ääntä.
Mykkyys on äänen vastakohta sitäkö ihaillaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mykkyys on äänen vastakohta sitäkö ihaillaan.Vähempääkin arvostellaan, miksei ääntä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mykkyys on äänen vastakohta sitäkö ihaillaan.Palstalla arvostellaan yhtä ja toista, suorastaan haistatellen. Mutta arvostelijat perustelevat oikeuttaan vanhoilla kaunoilla, jotka ylettyvät vuosien taakse. Heillä on oikeus, ei puhettakaan moukkamaisuudesta tai häpeällisyydestä.
Niin se on, malka omassa silmässä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Palstalla arvostellaan yhtä ja toista, suorastaan haistatellen. Mutta arvostelijat perustelevat oikeuttaan vanhoilla kaunoilla, jotka ylettyvät vuosien taakse. Heillä on oikeus, ei puhettakaan moukkamaisuudesta tai häpeällisyydestä.
Niin se on, malka omassa silmässä.Pahiten mollataan sitä, joka on suosittu ja kiitelty. Kateus haisee. Onneksi niitä haukkujia on vain 2 mutta sitäkin ilkeämpää.
- Anonyymi
EN kehtais tommosta otsikkoa edes tällä palstalla julkaista,
en ymmärrä ollenkaan alottajan tarkotusta,
miksi mollata ketään äänensä perusteella ? !
OUTOA ! - Anonyymi
Aloittajan sopii kysyä kurkkusyöpäpotilaan mielipidettä narinasta.
- Anonyymi
Minun mieheni sairasti kuolettavaa sairautta ja menetti puhekykynsä hitaasti , joten ei tullut mieleenkään että olisin edes maininnut äänestä hänelle . Joten ollaan vaan tyytyväisiä siihen mitä on , sillä senkin voi menettää yhtä äkkiä .
- Anonyymi
Kuuntelin tänään uutisia ja haastatteluja. Suurin osa puhujista hengitti oikein, ja puhe oli miellyttävää korvalle.
- Anonyymi
M Kuustonen on jo narissut ihan tarpeeksi. Nuoremmille voimille on annettava jo tilaa.
- Anonyymi
Täyttä asiaa haastat!
Maikkarilla esimerkiksi muutamat naispuoliset uutisankkurit narisevat niin, että kuulohermoon sattuu. Ja tämän tästä näitä narisijoita tapaa TV:ssa jos missäkin yhteydessä.
Syystä tai toisesta äänihuulet ovat pingottuneet.
Median puhetyöläisiltä odottaisi normaalia äänenkäytön osaamista! - Anonyymi
narisevat ja erikoisella nuotilla ääntelevät esiintyjät ärsyttää, vaihtelen kanavia.
perjantai puoliseitsemän esimerkiksi jää katsomatta,ei jaksa - Anonyymi
Kaikenlaisia marisijoita täällä on.
- Anonyymi
Omapa tietenkin monenlaisia, kokoomuksen Mia Laiho eduskunnassa esittää asiaa tulee lauseen jälkeen öööö uusi lause ja öööö ja sitä rataa kuin hakee uutta sanottavaa, onko pakko aina sanoa öööö.
- Anonyymi
Käännän kanavan aina muualla kun haastateltava alkaa äännellä aaaaa ,,, ääääääää tai ööööö
mikään ei ole ärsyttävämpää,
miksi ihmeessä ei voi puhua ilman lisä ääntelyä ,,, voi vain ihmetellä, - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Käännän kanavan aina muualla kun haastateltava alkaa äännellä aaaaa ,,, ääääääää tai ööööö
mikään ei ole ärsyttävämpää,
miksi ihmeessä ei voi puhua ilman lisä ääntelyä ,,, voi vain ihmetellä,seki on alkanu ärsyttämään jos naisella on mehekäs muriseva ääni
tai sitten kimittää että korvat soi,
puhusivat nornaalisti,
- Anonyymi
Onpa suuret murheet teillä !
- Anonyymi
Joo pienestä se on kiinni nää nykyajan murheet vanhuksilla
ettei sitten elämä ole opettanut mitään .Kestämään erinlaisia
ihmisiä luonteeltaan, näöltään ja sairauksiltaan ja äänelttään
Sinä elät varmasti vanhaksi koska siulla on vielä elämässä
niin paljon opittavaa ja sovitettavaa- Anonyymi
Monet muut joutuvat murehtimaan todellisia ongelmia.
- Anonyymi
Voikohan puheterapeutin avulla vaikuttaa itse ääneen.
Anni Sinnemäen puhe on ainakin rytmillisesti parantunut kansanedustajana olon alkuajoista. Onko puheterapeutin ansiota tai mistä lie.
Paljon esillä olevien ja yleisölle puhuvien kannattaisi kyllä kiinnittää huomiota puhetapaansa ja jos siihen ääneen voisi vaikuttaa.
Äänikirjojen suurkuluttaja harmittaa joskus, että kaikki kustantamot eivät ole panostaneen lukijoihin. Hyväkin kirja voi jäädä kesken, jos lukijan valinta on epäonnistunut.- Anonyymi
Kyllä voi ainakin lasten puhevikoja auttaa puheterapialla , muistan pienen pojan jolla oli
Puheaika, sai koulussa tavata puhe terapeutin ja vika saatiin korjattua koska hän ei ollut vielä valmiiksi kasvanut . - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä voi ainakin lasten puhevikoja auttaa puheterapialla , muistan pienen pojan jolla oli
Puheaika, sai koulussa tavata puhe terapeutin ja vika saatiin korjattua koska hän ei ollut vielä valmiiksi kasvanut .Korjaan puhe vika eikä puhe aika
- Anonyymi
Meikämatille esim. radiossa kuuluvan henkilön ääni on hyvin merkityksellinen. Jos aihe ei ole kiinnostava, käännän nopsaan asemaa.
Yle-toimittaja Maija Salmisella on eräs miellyttävimmistä äänistä. Näöllä ei ole niinkään merkitystä, äänellä on.
Vaikka Maija S kertoisi silakan perkauksesta kuuntelisin häntä. Tuo äänijuttu voi olla minulla jonkunlainen takauma varhaislapsuudesta. Jotkut mukulat erottavat äänensävyistä kohteensa mielenlaadun toisia helpommin.- Anonyymi
Äänellään se vareskin laula.
- Anonyymi
TV luonto ohjelman vetäjä titityystä, onko pako työntää naama kameraan että kitarisat näkyy, ärsyttää mokoma itse rakas kun muutaman sekunnin näyttää kuvaus kohdetta jo taas monttu näkyy kameran täydeltä.
- Anonyymi
ihminen voi muttaa ääntään jos haluaa,
saa äänen kuulumaan joko ala-äänenä tai ylä-äänenä,
ihan itse kokenut
itse ohjaillu oman äänen muodostumista,
joten tiedän, - Anonyymi
Kuttu mitä mäkätystä, ilman ääntä.
- Anonyymi
Li Andersson puhuu suomea selvästi ja kuuluvasti, vaikka on äidinkieleltään hurri.
- Anonyymi
Mika Lintilä puhuu liian matalalla äänellä, minua alkaa ahdistaa kaulalt kun kuuntelen, ja Varhila sanoo Ä kirjaimen A:ksi, olisko olleet koulutuksessa tai korvissani vikaa :)
- Anonyymi
Ei ärsytä kukaan ja kapulasta voi vaihtaa kanavaa, jos alkaisi ärsyttämään.
- Anonyymi
Kuuloaisti taitaa olla jokaisella omanlaisensa, toisilla herkempi. Saattaa olla mielialasta tai stressin määrästäkin kiinni mikä korvassa särähtää. Myös persoonalliset äänet tai puhenopeus saattaa joskus sen kanavan pistää vaihtamaan. Annika Saarikolla on persoonallinen ääni, samoin Ylen eräällä harvoin esiintyvällä meteorologilla, nainen ja Mtv:n toimittajalla persoonallisen äänen lisäksi erikoinen painotus, nainen hänkin.
Onneksi täällä palstalla ei oma ääni kuulu ;) - Anonyymi
Narisevan naisen puheääni on ärsyttävä. Se viittaa siihen, että hän kärsii ummetuksesta tai häntä syrjitään. Itkuinen ihminen tuottaa puhuessaan sellaista ääntä.
- Anonyymi
Mua INHOTTAA kun naisella on matala miehekäs ääni
ja se kaikenlisäksi narisee omituisesti,
hyii käännän joskus kanavan muualle kun en kestä miehen ääntä naisella, hyiiii helekutti, varsinki kun on asia ohjelmaa selostamassa, - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mua INHOTTAA kun naisella on matala miehekäs ääni
ja se kaikenlisäksi narisee omituisesti,
hyii käännän joskus kanavan muualle kun en kestä miehen ääntä naisella, hyiiii helekutti, varsinki kun on asia ohjelmaa selostamassa,Minkäs kukaan äänellinen voi , sinua sitten inhottaa ja vielä sanot sen . Oletko itse perfekti kaikissa ominaisuuksissasi .
Minua ei vielä tähän ikään ole ihmisten ominaisuudet häirinneet . Siitä olen kiitollinen .
- Anonyymi
Jos naisella on kova miehekäs NARISEVAKI ääni kyllä i n h o t t a a kuunnella selostusta ojelmassa,
potkut kaikille jotka ei KOULUTA ääntään peroonallisuudelleen sopivaksi, nainenki VOI ITSE valita minkälaisella äänellä hän ilmaisee asiansa, ja kun ottaa naisellisen äänesä käyttöö se on myöhemmin ihan luonnollinen ääni hänessä,
jossain murrosijässä naisellekki tulee äänen murros jolloin voi alita äänilajinsa,
on ihan omakohtanen kokemus kun huomasin että äänilajin voi itse valita ja tyylin millä keskustelee ja selostaa ohjelmia,
naiselle kuukuu aina naisen äänilaji, ,,
ottakaapa opiksenne ja kouluutakaapa ännenne peroonalisuutenne mukaan,
naiselle naisen ääni ja miehelle miehen ääni
turhat
aaaaaaa ja öööööööööööt pois keskustelu ja selostus tilanteissa,
narinanki voi opetella jättämään pois selostustilanteissa,- Anonyymi
Menneinä aikoina lasten kimitystä hallittiin. Ei saanut huutaa asiaansa. Liian nopeaa puhetta karsittiin. Kouluissa oli laulutunnit ja lukutunnilla luettiin ääneen vuorotellen. Ilman muuta huollettiin äänen käyttöä.
Nykyisin sallitaan Amerikoista rantautunut huutamisen ja kiljumisen kulttuuri.
- Anonyymi
Kuulostaako teidän moittijoiden mielestä oma äänenne satakielen
liverrykseltä ?- Anonyymi
tiedoksi vaan sinullekki,
ä ä n t ä v o i
jokainen ihminen mukata,
siis kouluttaa
on aivan idioottimaisen kuulosta jos aikuinen nainen puhuu ja laulaa LAPSEN kimittävällä äänella ,
myös jos nainen MÖRISEE mihen äänellä hyiiiiiii helekutti,
kyllä ihminsen ,, siis jotka alkaa esm. toimittajiksi , pitää kouluttaa ääni ja esiintymistaito kuuluvaan mattiin,,
kuten vaaditaan muiltaki ihmisiltä aina ammattiin kuuluvaa kolutusta
mihin tahansa ammattiin alkavatki ,,
toimittajilta ja laulajilta pitää vaatia äänen koulutusta,,,
narinat pois, änkytys pois, kimitys pois, naiselta miehen ääni pois,
pitkät AAA ja ÖÖÖ mietinnät ehdottomasti pois,
esiintyminen pitää olla sujuvaa asianmukaista,,, - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ä ä n t ä v o i
jokainen ihminen mukata,
siis kouluttaa
on aivan idioottimaisen kuulosta jos aikuinen nainen puhuu ja laulaa LAPSEN kimittävällä äänella ,
kyllä ihminsen ,, siis jotka alkaa esm. toimittajiksi , pitää kouluttaa ääni ja esiintymistaito kuuluvaan mattiin,,
esiintyminen pitää olla sujuvaa asianmukaista,,,samaaaaaaa mielipuolta, heh heh
todellakin kauheeta kun joku vetää joka lauseen alussa AAAAAAAAAAAA
ÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖö
helekutti semmosta EI jaksa kukaan kuunella ! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ä ä n t ä v o i
jokainen ihminen mukata,
siis kouluttaa
esiintyminen pitää olla sujuvaa asianmukaista,,,Siis kenen vuoksi jonkun pitäisi kouluttaa äänensä toiseksi mikä se on, jos ei nyt ole sellaista työtä missä ääni on tärkeä yleensä jos on äänen kanssa ongelmia ei hakeudu edes sellaisiin töihin joss pitää esiintyä jotenkin .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siis kenen vuoksi jonkun pitäisi kouluttaa äänensä toiseksi mikä se on, jos ei nyt ole sellaista työtä missä ääni on tärkeä yleensä jos on äänen kanssa ongelmia ei hakeudu edes sellaisiin töihin joss pitää esiintyä jotenkin .
Mietin teitä narisevan äänenkäyttäjien puolustajia, että eikö ole mielestänne mitään syytä kouluttaa ääntä, jos aikoo puhetyöläiseksi. Näyttelijät, laulajat, opettajat - - - kaikki opettelevat ääntämään selvästi sanottavansa, sillä heidän ammattinsa perustuu äänen käyttöön.
Jos ei tätä työkaluaan vaivaudu pitämään kunnossa, kannattaisi ehkä siirtyä kirjoittamaan mielipiteensä ja soittamaan musiikkia..
Hyvä kuitenkin todeta, että solidaarisuus palstalla vallitsee, ja moittivaa arvostelua pyritään välttämään.
Aloitus on vuosien takainen. Ketjuja onkin nykyisin nautinto lukea. Ystävyys ja sydämellisyys kuultaa kommenteissa.
Vuosien varrella hyväntahtoisuus ja ystävyys on vallannut ilmapiirin.
Narinoita emme kuule. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mietin teitä narisevan äänenkäyttäjien puolustajia, että eikö ole mielestänne mitään syytä kouluttaa ääntä, jos aikoo puhetyöläiseksi. Näyttelijät, laulajat, opettajat - - - kaikki opettelevat ääntämään selvästi sanottavansa, sillä heidän ammattinsa perustuu äänen käyttöön.
Jos ei tätä työkaluaan vaivaudu pitämään kunnossa, kannattaisi ehkä siirtyä kirjoittamaan mielipiteensä ja soittamaan musiikkia..
Hyvä kuitenkin todeta, että solidaarisuus palstalla vallitsee, ja moittivaa arvostelua pyritään välttämään.
Aloitus on vuosien takainen. Ketjuja onkin nykyisin nautinto lukea. Ystävyys ja sydämellisyys kuultaa kommenteissa.
Vuosien varrella hyväntahtoisuus ja ystävyys on vallannut ilmapiirin.
Narinoita emme kuule.Totuuden lähettiläät täällä tuovat tervehdyksen omasta todellisuudestaan.
- Anonyymi
Kuulostaa tietysti. Arvostelija tietää, mistä puhuu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siis kenen vuoksi jonkun pitäisi kouluttaa äänensä toiseksi mikä se on, jos ei nyt ole sellaista työtä missä ääni on tärkeä yleensä jos on äänen kanssa ongelmia ei hakeudu edes sellaisiin töihin joss pitää esiintyä jotenkin .
Radiotoimittajan ei mielestäsi tulisi kouluttaa ääntään?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No eiköhän Ylen toimittaja ole sellaisessa työssä, jossa pitää esiintyä jotenkin.
- Anonyymi
Vielä enemmän ärsyttää honotus. Sitä saa kuulla ainakin yhdeltä politikolta melkein joka päivä.
- Anonyymi
Onneksi tärkeintä on se miltä SINUSTA Ääni kuulostaa ja kuinka SINUA tämä haittaa. Todennäköisesti et tiedä mitään kyseisen henkilön ongelmista ja syistä narisee vaan ääneen esimerkkinä vaikea Refluksitauti. Suosittelen että otat pään irti takapuolestasi välillä.
- Anonyymi
Olen aikoinaan tuntenu henkilön jolla oli nariseva ääni, se kuulostaa pahalta, mutta huomatkaa,
sille ei voi mitään sillä kurkkutorvessa äänihuulissa on jokin vika,
ei ne ihmiset tyhmiä ole
ihan fiksuja älykkäitä, mutta heidän on hankala puhua koska ääni narisee ihan kuin komeronovi, ja sille ei kertakaikkiaan VOI MITÄÄN; ei rasvaaminekaa auta kuten auttaa komeron oven saranoita, höh,- Anonyymi
Ihan niin hienotunteisuutta voisi myös opetella ettei ole aina hakemassa vikoja . Kukaan ei tiedä mitä ihmiset läpikäyvät elämässään ja ilkeä kommentti voi olla joskus niin musertava että menettävät itseluottamuksensa sitä minä en ainakaan haluasi kellekkään tuottaa.
Jokaisella on jokin vika omassa itsessään. Jolle ei voi mitään, siksi ei kukaan ole mitenkään kelvollinen huomauttelemaan toisten vioista . - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihan niin hienotunteisuutta voisi myös opetella ettei ole aina hakemassa vikoja . Kukaan ei tiedä mitä ihmiset läpikäyvät elämässään ja ilkeä kommentti voi olla joskus niin musertava että menettävät itseluottamuksensa sitä minä en ainakaan haluasi kellekkään tuottaa.
Jokaisella on jokin vika omassa itsessään. Jolle ei voi mitään, siksi ei kukaan ole mitenkään kelvollinen huomauttelemaan toisten vioista .Kyse oli ehkä myös vertauksesta jossa epärehellisesti kierretään asiaa. Naristaan kateellisesti ja katkerasti asian vierestä. Saivarrellaan mikä liittyy päivän politiikkaan. Itaruus kohdistuu köyhiin ja osattomiin kun lisätään stressitasoa, kiristetään elinpiiri äärimmäisillä keinoilla.
- Anonyymi
Se Kansanradioon honottava naisääni ottaa ehkä muitakin pannuun. Sillä voi olla vähemmän heittiä, jotka jaksavat puhua hänen kanssaan, kuten ohjelman juontaja tekee.
hermonsa jo ammoin menettänyt äij. - Anonyymi
Riippuu vielä aiheesta mistä kyse.Tällainen esimerkki narisemisesta viimeiksi tänä aamuna kolmosen aamuohjelmassa, aiheena lapsiperheiden köyhyys ja köyhyysrajan alapuolella elävät mistä eläkeläiset oli jätetty vielä pois. Kaksi "asiantuntijaa" kiersivät aihetta kuin kissa kuumaa puuroa, eivät osanneet sanoa mistä köyhyys ja leikkaukset johtuu. Asiaa pitää vielä "tutkia".
- Anonyymi
Pikkulapsiajat meni tosi köyhyydessä kotiäitinä. Mies toi rahan tilipäivänä, jos pääsi kapakan oven ohi. Ruuankin haalimisessa oli välillä haasteensa, mutta en ikinä puhunut köyhyydestä. Sanoin vain lapsille että kaikkea muuta meillä on, paitsi rahaa. Monilla on paljon huonommin.
Luultavasti saisin tänä päivänä sossun apua monella tapaa, mutta puoli vuosisataa sitten elämä vain oli vaikeampaa. Tämän päivän "köyhät" eivät ole edes kuulleetkaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pikkulapsiajat meni tosi köyhyydessä kotiäitinä. Mies toi rahan tilipäivänä, jos pääsi kapakan oven ohi. Ruuankin haalimisessa oli välillä haasteensa, mutta en ikinä puhunut köyhyydestä. Sanoin vain lapsille että kaikkea muuta meillä on, paitsi rahaa. Monilla on paljon huonommin.
Luultavasti saisin tänä päivänä sossun apua monella tapaa, mutta puoli vuosisataa sitten elämä vain oli vaikeampaa. Tämän päivän "köyhät" eivät ole edes kuulleetkaan.Juuu, silloin kun me olimme nuoria lapsi- perheellisiä
silloin ei ollu ä i t i ys rahaa
ja äitiysloma keksi 2 viikko synnytyksen jälkeen,
lapsia ei saanu tarhaa koska meillekki sanottiin " te olette naimississa ei teidän lapset pääse tarhaan "
ja me molemmat olimme työ-elämässä,
joten joskus palkkasin nuoren tytön muutamaksi tunniksi päivällä lastenvahdiksi,
nyky ihmiset saa rahaa pelkkään loikoilumiseen,
sitä sanotaan sosiaaliturvaksi,
meidän aikakaudella EI semmosta sosiaaliturva tunnettukaan, ei ollu olemassakaan,
kaikkien piti itse omalla työllään elättää itsensä ja peheensä .
nyt kuuluu kauheeta MARINAA kaikesta kun ilmaista rahaa ei enään saadakkaan asuntovelkojen maksuun HUH ja kauhistus,
meidä aikakaudella PITI IHAN ITSE OMASTA RAHAPUSSISTA
maksaa asuntovelat ja korot ihan itse ,
nykyisin kun asunto velatki on maksanu sossu johan on ollu mahtavaa menoa yhteiskunnassamme, ja näytelty rikasta valtiota vaikka VELKAA valtiolla on jo liikaaki, kohta on suomi koko EU:n holhouksessa,
ja lopettakaa marinat, nyky ihmiset pärjää paremmin kuin me muinoin jolloin EI voinut olla työttömämä, monella oli jopa 2 työpaikkaa että pystyi elättämään peheensä ja maksamaan velkansa, nyky ihmiset ei semmosesta ajasta tiedä yhtikäs mitään, mutta osaa marista ja ruikuttaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juuu, silloin kun me olimme nuoria lapsi- perheellisiä
lapsia ei saanu tarhaa koska meillekki sanottiin " te olette naimississa ei teidän lapset pääse tarhaan "
joten joskus palkkasin nuoren tytön muutamaksi tunniksi päivällä lastenvahdiksi,
meidän aikakaudella EI semmosta sosiaaliturva tunnettukaan, ei ollu olemassakaan,
nyt kuuluu kauheeta MARINAA kaikesta kun ilmaista rahaa ei enään saadakkaan asuntovelkojen maksuun HUH ja kauhistus,
nykyisin kun asunto velatki on maksanu sossu johan on ollu mahtavaa menoa yhteiskunnassamme, ja näytelty rikasta valtiota vaikka VELKAA valtiolla on jo liikaaki, kohta on suomi koko EU:n holhouksessa,
ja lopettakaa marinat, nyky ihmiset pärjää paremmin kuin me muinoin jolloin EI voinut olla työttömämä, monella oli jopa 2 työpaikkaa että pystyi elättämään peheensä ja maksamaan velkansa, nyky ihmiset ei semmosesta ajasta tiedä yhtikäs mitään, mutta osaa marista ja ruikuttaa.Sossu maksaa vuokrat, ei tarvitse ostaa asuntoa. Maksaa se kaiken muunkin, työssä ei tarvitse käydä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ja lopettakaa marinat, nyky ihmiset pärjää paremmin kuin me muinoin jolloin EI voinut olla työttömämä, monella oli jopa 2 työpaikkaa että pystyi elättämään peheensä ja maksamaan velkansa, nyky ihmiset ei semmosesta ajasta tiedä yhtikäs mitään, mutta osaa marista ja ruikuttaa.Pienipalkkaisten naisten oli pakko jäädä kotiin lapsia hoitamaan, koska ei päivähoitoa oltu järjestetty. Mitään tukea ei saatu, paitsi lapsilisä neljästi vuodessa.
Taistolaiset sitten polkivat kotiäitien työn maan rakoon ja väittivät "rikkaitten kotirouvien" elävän miehensä siivellä ja vetelehtivän shoppailemassa.
Kuinka suuren työn kotiäidit tekivätkään noina vuosina, kun hoitivat korvauksetta maalle terveitä ja tasapainoisia veronmaksajia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ja lopettakaa marinat, nyky ihmiset pärjää paremmin kuin me muinoin jolloin EI voinut olla työttömämä, monella oli jopa 2 työpaikkaa että pystyi elättämään peheensä ja maksamaan velkansa, nyky ihmiset ei semmosesta ajasta tiedä yhtikäs mitään, mutta osaa marista ja ruikuttaa.Monella on nytkin 2 työpaikkaa että pystyy elättämään perheensä ja kustantamaan
elämänsä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sossu maksaa vuokrat, ei tarvitse ostaa asuntoa. Maksaa se kaiken muunkin, työssä ei tarvitse käydä.
Ei todellakaan.
- Anonyymi
Kuunnelkaa omia narinoita nauhalta. Kestättekö ?
- Anonyymi
Äänellään se lintukin laulaa, olkoon vaikka varis.
Minäkin kiinnitin huomiota samaan asiaan kun aloittaja.
Ei kai sille itse paljonkaan voi.- Anonyymi
Onhan se kiusallista
varsinki jos puhja itsekki tietää ettei voi asialle yhtikäs mitään,
- Anonyymi
Onko narisijoita niin paljon, että jonkun elämä menee pilalle ?
- Anonyymi
Naisen nariseva ääni, sillä on alapäässä kutinaa ja kiimassa, Ääni kyllä muuttuu karkeaksi ja selväksi kun on saanut kunnollista mikkiä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap172204Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta
https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi842158- 1011407
Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen101386Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663841257Hommaatko kinkkua jouluksi?
Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k1461198Aatteleppa ite!
Jos ei oltaisikaan nyt NATOssa, olisimme puolueettomana sivustakatsojia ja elelisimme tyytyväisenä rauhassa maassamme.251906- 78889
Omalääkäri hallituksen utopia?
Suurissa kaupungeissa ja etelässä moinen onnistunee. Suuressa osassa Suomea on taas paljon keikkalääkäreitä. Mitenkäs ha173874- 63864