Vain puolet maatiloista pystyy enää maksamaan kaikki laskut ajallaan, kertoo tuore Järvi-Suomen alueen maanviljelijöille tehty kysely.
Kumpaan puoliskoon sinä kuulut?
6
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Huolestuttavaa ..maatalous on ahdingossa. Kansa haluaa sirkushuveja silti ruoka on kansan mielestä liian kallisat.
- Anonyymi
Olisiko meillä liikaa tuottamattomia viljelijöitä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olisiko meillä liikaa tuottamattomia viljelijöitä?
Jopa meinaa että suuret tilat ei tule edes tuilla toimeen?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jopa meinaa että suuret tilat ei tule edes tuilla toimeen?
Matematiikka on Jussille liian vaikeaa...
- Anonyymi
Jos tulot on rajoitettu tuotantosopimuksella, ja kustannukset jatkaa kasvuaan, noin käy väistämättä. Esim. lannoitteiden hinta on kasvanut 2,5 kertaiseksi vuoden takaisesti. Lannoitteiden ostamatta jättäminen leikkaa satoa, joten säästö siinä leikkaa myös tuloja. Lisäksi kustannukset painottuu kesäkauteen ja tulot paljolti vasta loppuvuoteen. On väistämätöntä, että kaikki ei saa laskujaan maksettua ajallaan. Perintätoimistot tällä nykymenolla ainoastaan rikastuu, laskunsa niille myynyt saa lopujenlopuksi vähemmän kuin jos malttaisi odottaa suoraa maksua tuottajalta vähän pidempään.
- Anonyymi
Kukas ne tuotantosopimukset neuvottelekaan?
Kotimaiselle maataloustuotannolle on aina kysyntää.. tuottamattomat pitää vain saada pois sekottamasta hinnoittelupakkaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht1452720Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava3621995- 401717
Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii331614Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua281360Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em941203- 541163
Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.
Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul327937Jumala puhui minulle
Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles110928Annan meille mahdollisuuden
Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil53772