Wc:n vääntönuppi ei sovi

Anonyymi

Meillä oli tarkoitus vaihtaa wc:n oveen uusi kahva. Ongelmaksi tuli se, että ennen lukitus toimi kahvaa nostamalla. Lukkopesässä on saman kokoista kaksi reikää, kahva sopii molempiin. Mutta uusissa vääntönuppeissa tuo metallitappi on ohuempi. Tietääkö joku löytyisikö jostain vääntönuppeja paksummalla tapilla tai pystyisikö ohuella tapilla varustetun vääntönupin saada jotenkin toimimaan?

4

85

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

En nyt tiedä ja muista vääntönuppien karojen paksuuksista, mutta kahvoihin ainakin on sellaisia metalliklipsuja joilla niiden karojen paksuutta saa kasvatettua että toimivat vanhemmissa lukkorungoissa. Itse uusin kämpässä välioven painikkeet, niin piti laittaa tuollaiset klipsut, muuten oli väljä.

Minullakin oli vessan ovessa tuollainen ylösnostettava kahva, mutta päädyin vaihtamaan kokonaan uuden lukkorungon, niin uudet kahvat ja vääntönupit meni sitten heittämällä paikalleen. Kromatut isommat peitelevyt piti laittaa molemmin puolin, sen verran paljon ylimääräistä rumaa reikää oli jo kahvojen alueella.

• Anonyymi

Mihin tarvit vääntönuppia, eikö se ovi lukitu uudellakin kahvalla nostamalla se pystyyn?

• Anonyymi

Jos saat viritettyä tuohon vanhaan lukkorunkoon nykyaikaisen wc nupin, niin se on hyvin raskas lukita. Avaaminen on myös ongelma, sillä samalla nupilla pitäisi vääntää lukon telki sisään. Nythän se trhdään sillä painikkeella. Eli unohda koko juttu.

Oveen on vaihdettava nykyaikainen lukorinko, jossa vai käyttää wc-nuppia ja molemminpuoleista painiketta. Uusi runko on erikokoinen, joten homma onnistuu vain saneerausrintalevyllä ja peitekilvillä. Eli tarvitset lukkosepän tekemään työn.

t. lukkoseppä

• Anonyymi

Minä hain omaan vessanoveeni nuo tarvittavat peitelevyt ja lukkorungon kyllä lukkoliikkeestä, mutta asennus onnistui ihan omatoimisestikin pienellä tuumailulla ja oven työstöllä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Joku pahoitti mielensä Afrikantähti pelistä

Rasismikohu Helsingin yliopistossa – riistoleikkejä ja Afrikan tähti -vitsailua: ”Olen sanaton” Musta vaihto-opiskelija tyrmistyi, kun opiskelijat esi
      Maailman menoa
      564
      8936
    2. Professori tyrmää Marinin hallituksen korona toimet

https://www.iltalehti.fi/koronavirus/a/6a55281c-4f12-46d6-be17-f9ee97637f12 Professori Martin Scheinin esittää rajua kritiikkiä Suomen koronapäätöksi
      Maailman menoa
      124
      2505
    3. Seksikäs naispari! Sita Salminen innoitti Jukka Haapalaista: "Toteutui monenlaiset päivä- ja yöunet"

Sita Salminen ja Kia Lehmuskoski vetivät naisparina hitaan, mutta sitäkin sensuellimman valssin Tanssii Tähtien Kanssa -ohjelmassa. Ja saivat sekä yle
      Kotimaiset julkkisjuorut
      25
      2142
    4. Oho! Sointu Borg juhli rajusti Tallinnassa: Nahkarotsi hävisi, korjaussarja kutsui: "Johan oli vklp"

No nyt! Sointu Borg on räväkkä nainen, joka ei peittele sanomisiaan, eikä muotojaan. Instagramissa hän kuvailee itseään #röyhkeästirohkea. Tarkkasilmä
      Kotimaiset julkkisjuorut
      9
      1906
    5. Sofia hehkutti kovaan ääneen lapsen tekoa

Mutta eipä sekään homma etene. Ehkä parempi niin.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      64
      896
    6. mies kysymys sulle

missä haluaisit meidän näkevän?
      Ikävä
      56
      767
    7. Piispa Laajasalo paholaisen asialla.

Koskaan kukaan todellinen Jumalan palvelija ei ole alentunut sanomaan noin tuomitsevia ja syyllistäviä lausuntoja julkisesti ihmisistä, jopa omista se
      Maailman menoa
      328
      766
    8. Pub marjuskan anniskeluluvat

hyllylle kunnes vanhan miehen pahoinpitely selvitetää perinpohjaisesti. Nyt ois mikan aika astua julkisuuteen tapahtumien kulun suhteen ettei kaikki p
      Haapavesi
      11
      671
    9. Oon kait mä vähän

Typerä kun mä jatkan vaan vaikka sä yritit kait hiljaisuudella kertoa ettet edes tykkää?? 🤔😟
      Ikävä
      56
      618
    Aihe