Motivointiongelma

Anonyymi

Aloitin opiskelut ollessani kokopäivätyössä. Suoritin silloin 30op ihan mukavasti. Asiat opiskelussa ja töissä tukivat toisiaan. Työt loppui tuossa 50v korvilla.

Nyt mun pitäisi suorittaa syventäviä. Asiat ovat kaukana käytännön työstä, jota ei tosin mulla olekaan. On täysi työ suorittaa kursseja, joida asiat eivät kiinnosta pätkääkään. Lähinnä lorvin opiskelijana työkkäriä paossa?

En usko hyötyväni mitään opiskeluista töiden suhteen. Yliopisto sais kai jotain rahaa, jos suorittaisin tutkinnon. Mitäs minä saan, paitsi kuluja? Toisaalta tulee vähän luovuttajafiilis.

14

54

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Yliopiston rahoitus on kytketty suoritettujen tutkintojen (vähintään maisteri) määrään. Siksi jokaista opiskelijaa ajetaan valmistumaan.

      Sinua ei opinnot enää kiinnosta. Valmistuttuasi saisit tutkintotodistuksen, ja siitä voisi olla apua työmarkkinoilla. Jos se ei motivoi eikä myöskään ala kiinnosta, ei voi mitään. Olet opiskellut turhaan???

      • Anonyymi

        Eikö kanditutkinnosta saa yliopisto mitään rahoitusta?
        Mitä apua maisterin toikasta on työmarkkinoilla, kun jään eläkkeelle alle 10v kuluessa? Nuoret ovat toisessa asemassa ja hyvä että he pääsevät elämän alkuun.
        En sano opiskeluani turhaksi, olen siitä jotain saanutkin. Mutta nämä syventävät eivät suju enkä pysty motivoimaan itseäni lukemaan asioita, joita ei työelämässä tarvitse.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö kanditutkinnosta saa yliopisto mitään rahoitusta?
        Mitä apua maisterin toikasta on työmarkkinoilla, kun jään eläkkeelle alle 10v kuluessa? Nuoret ovat toisessa asemassa ja hyvä että he pääsevät elämän alkuun.
        En sano opiskeluani turhaksi, olen siitä jotain saanutkin. Mutta nämä syventävät eivät suju enkä pysty motivoimaan itseäni lukemaan asioita, joita ei työelämässä tarvitse.

        Ehkä olisi kannattanut käydä ammattikoulu! Vai kannattaisiko vieläkin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä olisi kannattanut käydä ammattikoulu! Vai kannattaisiko vieläkin?

        Meinaat, että työnantajat innolla palkkaa liki 60v naisia fyysiseen työhön?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meinaat, että työnantajat innolla palkkaa liki 60v naisia fyysiseen työhön?

        Varmaan yhtä innokkaasti kuin liki 60-vuotiaana valmistuneita kandejakin.

        Kandin tutkinto ei ole missään iässä eikä millään alalla kummoinenkaan meriitti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Varmaan yhtä innokkaasti kuin liki 60-vuotiaana valmistuneita kandejakin.

        Kandin tutkinto ei ole missään iässä eikä millään alalla kummoinenkaan meriitti.

        Tsoptsop - minä suoritin kandin ja sain heti paremman homman, yksityiseltä sektorilta!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meinaat, että työnantajat innolla palkkaa liki 60v naisia fyysiseen työhön?

        Liki 60-vuotiaan ei työn vuoksi kannata opiskella enää yhtään mitään. Se olisi silkkaa resurssien tuhlausta.

        Omaksi ilokseen voi opiskella sitä, mikä kiinnostaa. Työväen- ja kansalaisopistoissa on kaikkea kivaa, valinnanvaraa jokaiselle.


    • Anonyymi

      No siltä kuullostaa, ettei ole opiskelumotivaatiota ja tuo työkkärin pakoilukin kuullostaa oudolta....

      Maisterin tutkinto pätevöittää sinut hakemaan tiettyjä työtehtäviä, sellaisia, joissa on muodollisen pätevyyden vaade tai ylipäätään ylemmän korkeakoulun ehto.

      Se, mitä työtä teet tai haet (vai haetko?) ei selviä eikä myöskään se onko korkeakoulututkinnosta hyötyä. Mielestäni on aina mutta jääköön se jokaisen itsen päätettäväksi.

      Itse valmistuin yliopistosta 55 vuotiaana ja 57 vuotiaana hankin vielä pedagogisen pätevyyden ja niistä molemmista oli hyötyä, niin palkan suhteen kuin työtehtävienkin.

      • Anonyymi

        Miltäpä sinusta tuntuisi jos SINÄ itse et saisi hakea etkä tehdä töitä valitsemassasi ja sopimassasi yrityksessäsi vaan JOKU MUU suunnittelee sinun puolestasi töitä, hakee sinun puolestasi töitä, käskee sinut palkkaamaan töihin/käskee sinut savustamaan töistä pois, koska päätäntävalta sinusta, sinun elämästäsi, sinun työasioistasi ja sinun kaikista asioista katsotaan kuuluvan eliitille eli sille ”JOLLEKIN MUULLE” vaikka sinä olet aikuinen ihminen, et ole vajaavaltainen ja sinulla on kaikki järki ja hoksottimet omassa päässäsi ja katsot että sinulla on länsimaisessa yhteiskunnassa ihmisoikeudet päättää aikuisena, laillisena henkilönä itsestäsi sillä ethän ole mikään vauva, kehitysvammainen tai muuten vajaavaltainen vaan normaali ihminen normaalilla järjellä länsimaisessa sivistysvaltiossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miltäpä sinusta tuntuisi jos SINÄ itse et saisi hakea etkä tehdä töitä valitsemassasi ja sopimassasi yrityksessäsi vaan JOKU MUU suunnittelee sinun puolestasi töitä, hakee sinun puolestasi töitä, käskee sinut palkkaamaan töihin/käskee sinut savustamaan töistä pois, koska päätäntävalta sinusta, sinun elämästäsi, sinun työasioistasi ja sinun kaikista asioista katsotaan kuuluvan eliitille eli sille ”JOLLEKIN MUULLE” vaikka sinä olet aikuinen ihminen, et ole vajaavaltainen ja sinulla on kaikki järki ja hoksottimet omassa päässäsi ja katsot että sinulla on länsimaisessa yhteiskunnassa ihmisoikeudet päättää aikuisena, laillisena henkilönä itsestäsi sillä ethän ole mikään vauva, kehitysvammainen tai muuten vajaavaltainen vaan normaali ihminen normaalilla järjellä länsimaisessa sivistysvaltiossa.

        En nyt ihan ymmärrä vaahtoamistasi mutta olisin kyllä todella ihmeissäni, jos en saisi halutessani hakea töitä - kuka ihme sen voisi estää? Se, että valitsen paikan missä työskentelen, voi olla vaikeaa. Päätäntävalta omista henkilökohtaisista ja yksityisistä asioista on minulla, toki lain puitteissa, näin itse päättelen.

        JOs saan yhteiskunnalta esim. taloudellista tukea, pitää minun toimia tukien edellytysten tai kriteerien mukaisesti, tämäkin on selvää minulle.

        Olen itse hallinnoinut aina työnhakemistani ja päätöksiäni, missä työskentelen, jos minut on tehtävään valittu. Korkeakoulututkinto edesauttoi siinä, että sain vaativampia tehtäviä ja sitä myöten palkkakin nousi. Nämä asiat eivät tulleet pyytämättä vaan itse perustelin vaatimukseni ja ne menivät läpi.


    • Anonyymi

      Kaikki jumittaa noihin työasioihin! Jonnet tai veetit ei varmaan tiedä/muista opistotason tutkintoja, mutta sellainen auttoi mut työuran alkuun ja nyt on maksussa asunto ja muutakin mukavaa. Haen joskus uusiakin töitä alaltani, mutta niistä hakemuksista on vain turhaa riesaa työnantajille.

      Toisen alan sijaisuuksia on jonkun verran saatavilla ja niitä teen, kun lystään. Kun ei ole työkkärissä (vaan opiskelee), voi lopettaa työn, koska haluaa ilman te-tston selvityksiä. Mutta menen työkkäriin viimeistään, kun opiskeluoikeus loppuu. Haen sitten taas enemmän paikkoja, joita en saa.

      Olen täysin sinut sen faktan kanssa, etten enää oman alan töitä saa. Nuoriso saa mun puolesta tehdä töitä, että pääsee elämän alkuun. Jos työkkäri heittää karenssilla, pärjään kyllä.

      • Anonyymi

        Huom! SINÄ haet töitä eikä niin, että NE MUUT hakevat sinun puolestasi sinun selän takana sopimatta sinun kanssasi mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huom! SINÄ haet töitä eikä niin, että NE MUUT hakevat sinun puolestasi sinun selän takana sopimatta sinun kanssasi mitään.

        Ensin tuli mieleen, ett mitähän sitä sepustellaan..
        Sitten mieleen tuli ysäriltä juttu: yrittäjä ja silloisen työkkärin johtaja olivat keskustelleet minusta ja tuen saamisesta, jos aloitan tuossa yrityksessä. Yrittäjä kertoi jälkeenpäin. Tukea ei TE-tsto myöntänyt enkä päätynyt yrittäjälle töihin. Olen kyllä hakenut parikin kertaa hänelle joitain vuosia sitten, mutta niihin hakemuksiin hän ei ole edes vastannut!

        Sinänsä hyvä, ettei tuo työpaikka mulle päätynyt. Löysin tosi kiinnostavan paikan yli vuosikymmeneksi, kun tuo firma kasvoi. Sitten tuo paikka meni konsernille ja yt iski. Irtisanottiin osa jengistä ja loput alkoivat katsella uutta paikkaa. Nyt siellä on enää 2-3 odottamassa eläkettä tuosta vanhasta jengistä. Muut ovat vuosien kuluessa lähteneet muualle.

        Muttei tää liity aikuisopiskeluun juurikaan, sori ohis.


    • Anonyymi

      Yleensä aikuisopiskelun bonuksena tapaa samoista asioista kiinnostuneita ihmisiä tai siis tapasi ennen koronaa. Nyt on 2v kykitty kotona eikä ole tavannut ketään! Etäyhteyksillä ei tutustuta uusiin ihmisiin. No, on taas kallonkutistajille hommia..
      Ja nyt vielä toi Ukrainan tilanne..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1906
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      49
      1662
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1584
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1505
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1415
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1316
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1173
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1148
    Aihe