Kuuluuko pariskunnan asua yhdessä loppuun asti

Anonyymi

En ymmärrä IL:n juttuletkaa jossa päivitellään kun puolisoista toinen joutuu dementiakotiin ja toista ei päästetä kun on liian hyväkuntoinen.
Jos tähän lähdettäisiin, mihin vedettäisiin raja, minkä ikäinen ja -kuntoinen saa seurata puolisoaan.
Aikanaan yli 90 vuotiaista vanhemmistani toinen meni hoitokotiin ja toinen vain vitsaili minulle kun oli juuri eroamassa: mekin ollaan nyt asumuserossa. Ja kävi katsomassa puolisoaan joka päivä rollaattori-kelkalla.
Ei meistä kukaan kyseenalaistanut, että yhteiskunta olisi tehnyt väärin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/ee3f708d-2b70-47c6-afe2-9250863477bd

8

155

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Sosdem tuo matua maahan ja rahat sidotaan niihin
      silloin ei ole vanhainkoteja veronmaksajille jotka vanhenevat eikä siten että nämä voisivat vanheta arvokkaasti perhepiirissä yhdessä

siksi

välttele demaria
      välttele veroja että rahasi jäävät sinule sijoitettavaksi ja saat ostettua itsellesi parempaa hoitoa vanhana
      sijoita itse äläkä luota valtion sijoituksiin että saat jotain jos annat veroina ensin
      vaadi ensin ja maksa sitten vasta veroja
      vastusta matutusta sillä veronmaksaja maksaa ne eli sinä maksat
      älä ainakaan ota uskoaksi veronimijäpuheita

• Anonyymi

Tuo ei ole "kuulumis" kysymys vaan riippuu henkilöistä.

Kaksi miespuolista tuttavaani, salikaveriani oli muutaman vuoden omaishoitajina.
      Heput kokivat sen pitemmän päälle hyvin raskaaksi ja stressaavaksi.
      Kumpikin koki helpotuksena kun heidän vaimonsa pääsivät hoitokotiin.

Kolmas kaverini on parhaillaan tuossa omaishoitaja putkessa. Pari vuotta on ehtinyt totuttelemaan rooliin joka on nyt virallistettu.
      Taakka mikä taakka.

Ainakaan nämä kaverini eivät kaipaa mitään "kuulumista" mutta nämä eivät todista muuta kuin sen, ettei voi väittää, että kaikki!!!

• Anonyymi

alotuksen kysymykseen:

Ei välttämättä tarvi asua yhdessä
      jos toinen osapuoli on hyvin sairas , esm. alzhaimer,
      ja toinen ei jaksa enään kovinkaa paljoo auttaa,

sitäpaitsi koko elämän mittaisessa avioliitossa voi toinen osapuoli ollakki jo yksin
      koska vanhalta on omatki voimat jo vähissä,
      riittää kun käy ja pääsee aina välillä sairasta puolisoaan katsomassa,,,,

• Anonyymi

Me asuimme mieheni kanssa muutaman vuoden eri osoitteissa. Missään vaiheessa ei ollut tarkoitus erota, kuten emme eronneetkaan vaan halusimme vain muuttaa välillä asumiskuvioita. Nyt olemme taas asuneet yhdessä viimeiset kaksi vuotta ja näillä mennään loppuun asti. Meille asia oli ok. Jotkut kauhistelivat tyyliin "MIkä se tuollainen avioliitto on?" tai "MItä ne vanhat ihmiset rupesivat vouhottamaan?" Meille tuo erillään asuminen teki hyvää ja nyt on taas kiva nauttia yhdessäolosta ja seurustelusta kuten aikoinaan. Yhdessä olemme olleet 44 vuotta

• Anonyymi

Minä autoin äitiä kun hoidimme isää yhdessä, ei äiti olisi yksin pystynyt. Yhdessä he olivat 1951 vuodesta asti.

• Anonyymi

Mukavaahan se olis ku on siihen nalkuttamiseen tottunut .- Mutta jos henkensä heittää ennen minua nii heitteille jätetyn koiran otan ,en uutta pirttihirmua !

Gubbe 72

• Anonyymi

Tilanne ratkesi ja pariskunta pääsi samaan hoitokotiin. Hyvät heille.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/20ead6d1-0b98-4f5a-8d98-09ba9281fad7

Yleiseltä kannalta vähän epäilyttävä, voidaanko tasapuolisesti toteuttaa kaikille haluaville.
      Hoitokodissa tapahtui hiljattain. Vaimo oli "tiedottomana" petipotilaana ja mies käpösteli toisesta huoneesta joka päivä katsomaan. Sitten mies kuoli. Neljäntenä päivänä, kun mies ei enää tullut tervehtimään, kuoli vaimo, eli tajusiko että puoliso oli lähtenyt.

• Anonyymi

Minusta on varsin luonnollista asua omassa asunnossa yhdessä jomman kumman leskeytymiseen saakka.
      Olemme keskustelleet vaimoni kanssa tuosta hoitokotiin kunto vaiheesta.
      Kumpikaan ei halua olla paljon passattavana taakkana toiselle jos tilanne näyttää pysyvältä tai luultavammin huononevalta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hävetkää rokotetut!

Olen tässä lueskellut näitä palstalla olleita koronakeskusteluja ja saanut hävetä silmät päästäni siksi, että suurin osa rokotettujen kirjoituksista o
      Iisalmi
      508
      7622
    2. Joku pahoitti mielensä Afrikantähti pelistä

Rasismikohu Helsingin yliopistossa – riistoleikkejä ja Afrikan tähti -vitsailua: ”Olen sanaton” Musta vaihto-opiskelija tyrmistyi, kun opiskelijat esi
      Maailman menoa
      392
      7350
    3. Oot sä oikeasti

rakastunu muhun nainen? Oon kyllä huomannu katseet mutta että kyse ois vakavammasta niin se on tullu yllätyksenä minulle.
      Ikävä
      89
      2180
    4. Stefu, otathan sinäkin tyttäresi lomalle mukaan?

Sofia kertoi pääsevänsä pian reissuun ( hänhän ei pysty ilman Stefania matkustamaan), joten jään mielenkiinnolla odottamaan, ottaako isä tyttärensä mu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      136
      1976
    5. Iltalehti: Päijät Hämeen teho-osastolla uuvutaan koronan takia. Totuus ketään ei teholla.

Olen koko ajan suhtautunut näihin lehtien pelottelutarinoihin kriittisesti. Niissä ei anneta oikeasti mitään taustatietoja potilaista, määristä, iästä
      Maailman menoa
      353
      1963
    6. Seksikäs naispari! Sita Salminen innoitti Jukka Haapalaista: "Toteutui monenlaiset päivä- ja yöunet"

Sita Salminen ja Kia Lehmuskoski vetivät naisparina hitaan, mutta sitäkin sensuellimman valssin Tanssii Tähtien Kanssa -ohjelmassa. Ja saivat sekä yle
      Kotimaiset julkkisjuorut
      24
      1948
    7. Professori tyrmää Marinin hallituksen korona toimet

https://www.iltalehti.fi/koronavirus/a/6a55281c-4f12-46d6-be17-f9ee97637f12 Professori Martin Scheinin esittää rajua kritiikkiä Suomen koronapäätöksi
      Maailman menoa
      109
      1933
    8. Paikallisessa bubissa 16.10-21

Ei uskoisi, että löytyy tämmöisiä juippeja, että lyö Marjuskassa 70- vuotiasta miestä niin, että hän loukkaa itsensä ja joutuu osastolle! Miehellä
      Haapavesi
      37
      1553
    9. Tuliko sinusta onnellinen?

Toivon kaikkea hyvää
      Ikävä
      91
      1132
    10. Nyt on jo pummattu syysvaatteetkin ja kengät

Huonoa mainostamista kun ei edes lenkkareiden nauhojaviitsitä solmia, melkein kengät tipati jalasta, huvittavaa viihdettä kun on niin amatöörimaista,
      Kotimaiset julkkisjuorut
      56
      1051
    Aihe