Hyvät puutarhurit!
Ongelmanani on tontin reuna, johon tarvitsisin pian peittoa. "Piiloteltavaa" on noin 30 metrin matka, ja ajattelin istuttaa siihen terijoensalavaa ja isotuomipihlajaa jo hyvin kasvaneina taimina. (n. 2 m.) Ajattelin tehdä istutuksen niin että, joka toinen olisi terijoensalava ja niin edelleen. Olen tehnyt tarjouspyyntöjä eri puutarhoille, eli pyytänyt tarjousta 15 terijoensalavasta ja 15 isotuomipihlajasta. Nyt aloin miettimään, että liioittelinkohan hiukan määrässä...??
Mitä mieltä olette, onko määrä liian suuri ja paljonko olisi tarpeen ja kohtuullinen määrä. Muistathan, että tarvitsen tosi tiheän aidan.
Terijoen salavan tunnen, mutta isotuomipihlaja on vain netistä tuttu. Miltähän näyttävät vierekkäin n. 10 vuoden päästä?
Kiitoksia etukäteen!
Isotuomipihlajaa ja terijoensalavaa
3
1118
Vastaukset
- Klooni
Aloitit "hyvät puutarhurit". No nyt sitten puutarhuri vastaa.
Unohda tuo vuorolajitteisuus. Näyttäisi 10v päästä tosi kummalta. Jos tarvitset suojaa niin istuta kumpaa hyvänsä. Isotuomipihlajasta saat paremman suojan.
Terijoen salava kasvaa pallomaiseksi ja alaosa on vanhemiten oksaton ja lehdetön (yleensä). Metrin väli on sille aivan liian tiheä. Kun ne ovat suuria niin välin pitäisi olla ainakin 3m. sekin on jo aika tiivis. Silti alaosa on todennäköisesti silloin autio.
Isotuomipihlajalle on metri aika tiheä kun se on tullut täyteen mittaan. Antaa kuitenkin nopeammin suojan metrin väleillä. Vanhanakin alas asti tiheä. Marjat syötäviä ja houkuttelee paljon erilaisia lintuja.- Hätähousu
Kiitos viestistäsi. Olit huomioinut sellaisia asioita, joita minä en hoksannut ottaa huomioon.
Taidanpa uskoa neuvoasi ja vaihtaa koko satsin isotuomipihlajiksi.
Routa on kohta sulanut! Jes! - kokemuksen rinta-ääni.
Hätähousu kirjoitti:
Kiitos viestistäsi. Olit huomioinut sellaisia asioita, joita minä en hoksannut ottaa huomioon.
Taidanpa uskoa neuvoasi ja vaihtaa koko satsin isotuomipihlajiksi.
Routa on kohta sulanut! Jes!Joo, minulla on isotuomipihlaja-aita ja se on kyllä erinomainen.
Istutin metrin välein ja välit ovat kasvaneet kiinni.
Osan leikkasin kokeeksi istutuksen jälkeen ja tottakai siitä tuli tuuheampi.
Kaduttaa, että en leikannut koko matkalta.
Mutta sen voi leikata koska vaan tyvestä poikki ja tuuheaa tulee.
Kasvaa nopeasti.
Marjoja piisaa ja lintuja niiden kimpussa. Ihmisillekin hyviä, maukkaita. Jos vain ehtii ennen lintuja niitä syömään.
Ja kaunis syysväri.
Jänikset eivät kajoa, kuten ei tuomeenkaan.
Hyvä kasvi!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Häiriköinti
Sinä joka rälläsit viime yönä aamuun klo. 00 :04 koulun pihassa ja pitkin kyliä. Rekkari ylhäällä. Terv. Kerrostalon as593166Askanmäessä Huippu esitys
Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna232964- 512862
- 562668
Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.582548Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)482530On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle532301Pohdinttavaksi
No siis, saiko yrityksen toimitusjohtaja potkut vaiko älysi ihan itse jättää nimellisen tittelin ettei maine enää enempä782188- 452082
- 692078