Turha rutista

Anonyymi

Tuottajat itkevät ja halpuuttajat halpuuttavat. Kannattaa viljelijänkin vilkaista peiliin, sieltä se syy löytyy. Miksi ei tuottajien omat etujärjestöt ole pitäneet heidän puoliaan? Olisiko pitänyt olla tarkempi siitä miten niitä asioita hoidellaan.
Varmaankin tuottajahintoihin pitäisi saada lisää vaikka hurusmykket, Tietysti pitäisi. Lotossakin pitäisi voittaa. Vaan kun ei se homma mene niin. Se menee silläviisiin että kauppa se hankkii tavarat sieltä mistä edullisimmin saa.
Myös se sloukani mitä mielellään toistellaan että tukijaiset ovat sitä varten että ruoan hinta pysyy kohtuullisella tasolla, ei pidä paikkaansa.

Omavaraisuus pitää toki säilyä, sehän on selvä, vaan saattaisi olla viisaampaa tukea tuottajaa suoraan kuin eeuun kautta. Omia rahojahan sieltä vain kierrätetään, suurin osa hupenee matkalle.

15

636

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tukien toivossa sitä äänestettiin eeuuhun liittymiden puolesta...

      • Anonyymi

        EU on antanut kepulaisille vaan entistä enemmän tukiaisia.


      • Anonyymi

        Ei,narrattiin viljelijät kepun tupailloissa äänestämään puolesta. Kerrottiin,että autovero poistuu ja pääsee halvalla ulkomaille. Hernejärvellä Iisalmessa isäntä kertoi tämän tullessaan tupaillasta. Pertti Salolainen sanoi naistenlehden haastattelussa,että on nieltävä koko koukku. Tätä ei kuunneltu. Sana oli ihan selvä: koukku on. Nyt se on nielty ja kadutaan siinä koukussa,yhä pahenee orjuus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        EU on antanut kepulaisille vaan entistä enemmän tukiaisia.

        Kyllä kepulaiset elävät leveästi Suomessa. Katsokaapa vaikka niitä ylisuuria kartanoita ja muuta kalustoa, autoista puhumattakaan. Vielä vaan ilkeävät naukua, että huonosti menee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä kepulaiset elävät leveästi Suomessa. Katsokaapa vaikka niitä ylisuuria kartanoita ja muuta kalustoa, autoista puhumattakaan. Vielä vaan ilkeävät naukua, että huonosti menee.

        Ootko ihan täysin varma, että kaikki nuo ovat kepulaisia?


    • Anonyymi

      K-ketju ja S- ketju sopivat hinnat keskenään. Mtk ei taida mitään,kun ostajia ei ole suuria,kuin nämä kaksi. Tuottaja saa ehkä alle 35 snt/ltr. Saisi olla lehdessäkin juttua tästä,niin olisi kateus vähempänä...

      • Anonyymi

        " Tuottaja saa ehkä alle 35 snt/ltr." plus tukiaisia monia euroja. mitäs jos pysyttäs totuudessa edes joskus..


      • Anonyymi

        Keskimäärin 38 centtiä ja luomutilalat huomattavasti enemmän vaikka sitä taitaakin mennä tavallisiin purkkeihin. Ammatinvalinta kysymyksiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " Tuottaja saa ehkä alle 35 snt/ltr." plus tukiaisia monia euroja. mitäs jos pysyttäs totuudessa edes joskus..

        Pitäähän tukiaisia saaha jotta pennut voi ajella pillurallia traktorilla ympäri kylää yötä päivää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitäähän tukiaisia saaha jotta pennut voi ajella pillurallia traktorilla ympäri kylää yötä päivää.

        Niihän myö kuuleppas ajellaankin😄😄😄


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitäähän tukiaisia saaha jotta pennut voi ajella pillurallia traktorilla ympäri kylää yötä päivää.

        Ja verottomalla polttoaineella. Tullille vinkki käydä ratsaamassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja verottomalla polttoaineella. Tullille vinkki käydä ratsaamassa.

        Se tullin tulo näitä vahtimaan tulee vaan veronmaksajille kalliiksi. Sen päiväveron kerkee maksaa vielä klo.23.59 että se on oikeelle päivälle maksettu. Eli ku tulli tulee nii maksaa vaan sen vitosen sinne, ja sillä selvä. Nykyään voi tehä ihan kännykällä maksuja nii teinit kerkee tehä sen ite sillä aikaa ku tullin ukko imee näytettä tankista. Naapuri paikkakunnalle tulivat isolla meuhkeella disco iltana ja yhenkään kohalla ei tullut maksettavaa muuta ku se päivämaksu. Toista se oli kymmenen vuotta sitten kun piti tietokoneella laskuja maksaa ja kuitti olla paperisena, mutta sillon ei paljoa valvottu.


    • Anonyymi

      Mites se menikään 2,5 euron tuntipalkalla tehdään töitä 25 tuntia vuorokaudessa. Kahdeksana päivänä viikossa :) :)

      • Anonyymi

        Hyvä, että ies jottain tekköövät. Kuten varmaan tiijät, sossulassa ee tarvii tehä mittään.


    • Anonyymi

      Vasemmistolaista, taloudesta mitääntietämätöntä, paskanpuhumista.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      167
      1613
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      941
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      753
    4. 51
      645
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      17
      628
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      547
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      163
      501
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      498
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      189
      437
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      429
    Aihe