En pysty enää rakastumaan

Anonyymi

Niin, ihmettelen vähän mitä itselleni on tapahtunut. Kuten otsikkokin kertoo, en pysty enää rakastumaan. Oikeastaan en edes ihastumaan. Parikymppisenä tätä tapahtui jatkuvasti. Nyt siitä on varmaan 15 vuotta kun viimeksi olen rakastunut kehenkään.

Toisaalta, olen fine tämän asian suhteen. En kaipaa ketään vierelleni ja ns kotia jakamaan. Takana on jo yksi 10v avioliiitto lapsineen. Eli se on koettu ja lapsien teostakaan ei tarvitse enää huolehtia.

Lähinnä mietin sitä mistä tämä ihastumattomuus nykyisin johtuu? Ero 20v takaiseen tunne-elämään on valtava. Täyttikö tuo avioliitto parisuhdekiintiöni? Onko maha täysi. Vai tasoittaako ikä tunneryöppyjä? Tästä itse asiassa olen varma, että kyllä, mutta onko mahdollista ettei enää lainkaan voi rakastua...

Minulla on tässä ollut joitain lyhyempiä suhteita. Mukavien ja ulkoisesti kauniiden naisten kanssa. Olen varma, että aikoinaan olisin rakastunut heihin. Olen nytkin yrittänyt antaa heille ja itselleni mahdollisuuden. Siitäkin huolimatta, että käytännössä olen tiennyt tilanteen toivottomaksi. Rakastuminen ei vaan onnistu. Eikä tässä ole kyse siitä etteikö muka sitä oikeaa olisi tullut vastaan. Siis oikeasti tätä on kestänyt yli 15 vuotta eikä se ole ollut edes lähellä.

Kohtalotovereita?

19

1278

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Et ole yksin tuntemustesi kanssa. Ole tyytyväinen olemassa olevasta, itsellä ei ole jälkikasvua, olisin todennäköisesti onnellisempi jos olisi? Voi vain olettaa näin. Olen itsekin menettänyt jo uskon löytää mieleinen nainen rinnalle?

      Vaikea rakastua toiseen, jollei rakasta itseään riittävästi? Ehkä se on niin sitten? Itse olen 50 ikäinen eli jo ehtoo puolella elämänkaaressa. Nautintoa ja elämäniloa parempi löytää harrasteista ym.

      Huonoa suhdettakaan ei halua kokea tässä vaiheessa elämää, siksi parempi olla varautunut enemmän kuin toiveikas tulevaan. Ensivaikutelma pettänyt sen verran usein, ettei halua koittaa onneaan enää, jollei ole varmuutta paremmasta?

    • Anonyymi

      Tuommoinen voi yleensä johtua sisäisistä traumoista, yleisestä kylmyydestä ihmisten kesken tai hyvin usein erilaisista synneistä. Ihmisen tulee tehdä parannus ja kääntyä Jeesukseen puoleen. Näin Jumalan rakkaus vuodatetaan sydämeen Pyhän Hengen kautta. Älä menetä toivoa, Jumala on armollinen!


      “Uuden käskyn minä annan teille: rakastakaa toisianne. Niin kuin minä olen rakastanut teitä, rakastakaa tekin toisianne. ” Johannes 13:34


      https://jeesusonherraturku.wordpress.com/2021/07/06/kutsu-jumalan-armon-ja-rakkauden-tielle/

    • Anonyymi

      Mielestäni et ole vain tavannut riittävän kiinnostavia naisia. Liikutko ihmisten ilmoilla? Vai onko elämä vain työtä ja kotona istumista? Ihastumista tapahtuu, kun on tarpeeksi virikkeitä. Omasta kunnosta kannattaa huolehtia. Voi olla että testosteronitasot ovat romahtaneet? Laihduta ja lähde harrastamaan jotakin kivaa lajia.

      • Anonyymi

        Ihastumiseen vaikuttaa myös naisten käytös ja olemus. Ei kylmiin ja koppaviin ihastu, vaikka muuten olisivat maailman kauneimpia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihastumiseen vaikuttaa myös naisten käytös ja olemus. Ei kylmiin ja koppaviin ihastu, vaikka muuten olisivat maailman kauneimpia.

        Vähän samalla asenteella ollut pettymysten jälkeen, urheilen paljon. Arvioin määrän olevan 10 tuntia/ vko. Eri lajeja, myös ulkoilen paljon eli aktiivinen liikkuja olen. Kohtaamisia ollut vain vähän, sellaisia joihin olisin voinut jollain tasolla reakoida?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihastumiseen vaikuttaa myös naisten käytös ja olemus. Ei kylmiin ja koppaviin ihastu, vaikka muuten olisivat maailman kauneimpia.

        Harvemmat Suomen naiset muuta enää ovat ja jos/kun ovat niin varattuja. Ei kiinnosta kuin yksi. Katselkaa ulkomaalaisia naisia. Parempia usein tasoltaankin.


    • Anonyymi

      Täällä sama juttu. Ehkä se minun tapauksessani johtuu runsaista ikävistä kokemuksista, mutta näin on ihan hyvä. Draama on loppunut ja elämässä on tilaa keskittyä omiin juttuihinsa. Mutta ihastuminen... En näe enää kenessäkään miehessä mitään sellaista, joka saisi hormonit hyrräämään. Toisaalta se on vapauttavaa. Kaikki ovat muuttuneet ihmisiksi, joilla nyt vaan sattuu olemaan erilaisia sukupuolia. Välillä iskee suru, mutta eihän itseään väkisin pakottamalla saa ihastumaan. Eihän se ole edes mikään kansalaisvelvollisuus tai korjattava sairaus, vaikka tuossa edellä pari kommentoijaa yritti sellaista välittää.

    • Anonyymi

      Kärsimys on tiemme

    • Anonyymi

      Eihän se mitenkään yrittämällä edes tapahdu. Omalla kohdallani, meni pitkään kun en edes ajatellut asiaa sen ihmeemmin. Elin vain ja tein normaaleita arkisia asioita. Ihasuminen tapahtuu, jos tapahtuu, sopivan (oikean) kohteen tullessa vastaan. Ei sitä mieti etukäteen, eikä voi ennustaa. Ehkä tästäkin on erilaisia näkemyksiä, mutta useinmiten se on näin. Eri asia kokonaan, ihastuuko kohde ihan samalla tavalla, taikka ollenkaan, vai jääkö yksipuoliseksi.

      • Anonyymi

        Eli ihastuit lopulta,ä? Haavekuva vai todella?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli ihastuit lopulta,ä? Haavekuva vai todella?

        Ihastuin todella tyttöön, jonka olen nähnyt viimeksi vuonna 2019.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihastuin todella tyttöön, jonka olen nähnyt viimeksi vuonna 2019.

        Huvittavia nämä vastailijat, kun tulevat sivusta vastaamaan toisen puolesta. Ei ollut minulta tämä vastaus...

        13:18


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli ihastuit lopulta,ä? Haavekuva vai todella?

        Ihastuin tietenkin ihan tosissaan... Se oli ihan molemmin puolista silmiin tuijottelua. Sääli ettei sitten tultu edes kavereiksi, millään tasolla. Meni omat asiat ihan päin peetä sen jälkeen.


    • Anonyymi

      Onko teillä ollut paljon irtosuhteita?

    • Anonyymi

      Sama täällä. Rakastan toki lapsiani ja vanhempiani, mutta en kykene enää romanttiseen rakkauteen.

    • Anonyymi

      Huonot kokemukset syö uskoa ja toivoakin paremmasta. Moni kakku päältä kaunis. Huono maku ei synnytä nautintoa. Näitä, kun kokee liikaa, katoaa tunne hyvästä. Rakkaus on tunnetta ja toisen hyväksyntää, mut rajat, kun tulee vastaan turhan usein, katoaa luotto uskoa hyvään.

    • Anonyymi

      En minäkään ja miksi pitäisi? Minkä hiton takia pitäisi🤷‍♀️

      • Anonyymi

        Samaa mieltä, miksi pitäisi.


    • Anonyymi

      Liikaa pettymyksiä. En pysty enkä halua enää.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6729
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      28
      4360
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      272
      2783
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2090
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1643
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1437
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1141
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1127
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1114
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1081
    Aihe