En pysty enää rakastumaan

Anonyymi

Niin, ihmettelen vähän mitä itselleni on tapahtunut. Kuten otsikkokin kertoo, en pysty enää rakastumaan. Oikeastaan en edes ihastumaan. Parikymppisenä tätä tapahtui jatkuvasti. Nyt siitä on varmaan 15 vuotta kun viimeksi olen rakastunut kehenkään.

Toisaalta, olen fine tämän asian suhteen. En kaipaa ketään vierelleni ja ns kotia jakamaan. Takana on jo yksi 10v avioliiitto lapsineen. Eli se on koettu ja lapsien teostakaan ei tarvitse enää huolehtia.

Lähinnä mietin sitä mistä tämä ihastumattomuus nykyisin johtuu? Ero 20v takaiseen tunne-elämään on valtava. Täyttikö tuo avioliitto parisuhdekiintiöni? Onko maha täysi. Vai tasoittaako ikä tunneryöppyjä? Tästä itse asiassa olen varma, että kyllä, mutta onko mahdollista ettei enää lainkaan voi rakastua...

Minulla on tässä ollut joitain lyhyempiä suhteita. Mukavien ja ulkoisesti kauniiden naisten kanssa. Olen varma, että aikoinaan olisin rakastunut heihin. Olen nytkin yrittänyt antaa heille ja itselleni mahdollisuuden. Siitäkin huolimatta, että käytännössä olen tiennyt tilanteen toivottomaksi. Rakastuminen ei vaan onnistu. Eikä tässä ole kyse siitä etteikö muka sitä oikeaa olisi tullut vastaan. Siis oikeasti tätä on kestänyt yli 15 vuotta eikä se ole ollut edes lähellä.

Kohtalotovereita?

5

234

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Et ole yksin tuntemustesi kanssa. Ole tyytyväinen olemassa olevasta, itsellä ei ole jälkikasvua, olisin todennäköisesti onnellisempi jos olisi? Voi vain olettaa näin. Olen itsekin menettänyt jo uskon löytää mieleinen nainen rinnalle?

Vaikea rakastua toiseen, jollei rakasta itseään riittävästi? Ehkä se on niin sitten? Itse olen 50+ ikäinen eli jo ehtoo puolella elämänkaaressa. Nautintoa ja elämäniloa parempi löytää harrasteista ym.

Huonoa suhdettakaan ei halua kokea tässä vaiheessa elämää, siksi parempi olla varautunut enemmän kuin toiveikas tulevaan. Ensivaikutelma pettänyt sen verran usein, ettei halua koittaa onneaan enää, jollei ole varmuutta paremmasta?

• Anonyymi

Tuommoinen voi yleensä johtua sisäisistä traumoista, yleisestä kylmyydestä ihmisten kesken tai hyvin usein erilaisista synneistä. Ihmisen tulee tehdä parannus ja kääntyä Jeesukseen puoleen. Näin Jumalan rakkaus vuodatetaan sydämeen Pyhän Hengen kautta. Älä menetä toivoa, Jumala on armollinen!

“Uuden käskyn minä annan teille: rakastakaa toisianne. Niin kuin minä olen rakastanut teitä, rakastakaa tekin toisianne. ” Johannes 13:34

https://jeesusonherraturku.wordpress.com/2021/07/06/kutsu-jumalan-armon-ja-rakkauden-tielle/

• Anonyymi

Mielestäni et ole vain tavannut riittävän kiinnostavia naisia. Liikutko ihmisten ilmoilla? Vai onko elämä vain työtä ja kotona istumista? Ihastumista tapahtuu, kun on tarpeeksi virikkeitä. Omasta kunnosta kannattaa huolehtia. Voi olla että testosteronitasot ovat romahtaneet? Laihduta ja lähde harrastamaan jotakin kivaa lajia.

• Anonyymi

Ihastumiseen vaikuttaa myös naisten käytös ja olemus. Ei kylmiin ja koppaviin ihastu, vaikka muuten olisivat maailman kauneimpia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ihastumiseen vaikuttaa myös naisten käytös ja olemus. Ei kylmiin ja koppaviin ihastu, vaikka muuten olisivat maailman kauneimpia.

Vähän samalla asenteella ollut pettymysten jälkeen, urheilen paljon. Arvioin määrän olevan 10+ tuntia/ vko. Eri lajeja, myös ulkoilen paljon eli aktiivinen liikkuja olen. Kohtaamisia ollut vain vähän, sellaisia joihin olisin voinut jollain tasolla reakoida?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Wow! Dannyyn, 79, liitetty Helmi Loukasmäki, 20, aistikkaana punaisissa kynsissään: "Kuuma kaunotar"

Helmi, 20, on lähtenyt ulkokuvauksiin syksyn ihmeitä kummastelemaan. Danny, 79, puolestaan lähtee keikkarundille vanhojen kavereidensa kanssa: Kai Lin
      Kotimaiset julkkisjuorut
      101
      11173
    2. Sensuuri kaatoi Tokentuben.

Ja mikä ajoitus, tänään äänestetään rokotepassista ja on mielenosoitus siitä eduskuntatalon edessä.
      Maailman menoa
      337
      1589
    3. Joukkoliikenteessä suuri päästöjen vähennyspotentiaali

Esimerkkinä HSL:n täyttöasteet vuonna 2020. 90% matkustajapaikoista on ollut tyhjinä. Vuoroja ja reittejä voisi todella reilusti karsia. Täyttöaste
      Maailman menoa
      27
      1501
    4. Tänää hetken mietin

Mikä on tehnyt susta niin epävarman ihmisen, toki ikäkin siihen jo vaikuttaa, mutta toivon, että joskus pääset siitä yli. Löydät kyllä joskus hyvän
      Ikävä
      105
      1182
    5. Mikä mättää teknisellä?

Puolet työntekijöistä sairauslomalla? Onko työilmapiirissä ongelmia? Tekninen johtajakin hakee muita töitä? Kunnossapitomestari lähti, samoin ympärist
      Kauhava
      43
      1046
    6. Vie minulta järjen tämä yhteys sinuun

Ei ole normaalia tuntea voimakasta yhteyttä, kun ei olla lähekkäin edes. Varattukin vielä. Joskus kun olen yksin se iskee, sanaton tunne, että tunnen
      Tunteet
      72
      1032
    7. Kertokaa yksikin hyvä syy ottaa koronarokote

Tähän saakka on kerrottu vain uskomuksia. Koronarokote ikään kuin olisi ratkaisu ongelmaan. No miksi sitten rokotettuja on sairaalahoidossa siinä miss
      Maailman menoa
      433
      941
    8. Upeaa koronapassi on totta!

Yle: Koronapassittomat asiakkaat komennetaan ulos jo ensi yönä – uusi laki saamassa lopullisen sinetin tänään
      Maailman menoa
      369
      860
    9. Ranskaa puhuvalle huippuälykkäälle naiselle

Olet ihaninta ja kauneinta maailmassa. Rakastan Sua kultainen. 😚🥰
      Ikävä
      96
      847
    Aihe