Apua kaivataan

Tytti

Hei!

Olemme hankkimassa tanskandoggia ja nyt kysyisinkin että mitä kaikkea kannattaa ottaa huomioon silloin kun menee pentuja katsomaan (valitsemaan omaa) ja papereiden teon tyhteydessä?

6

1527

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Äippä

      Jos itselleni pentua olen valitsemassa, niin ensimmäiseksi kiinnitän huomiota pennun "luonteeseen". Reipas, eloisa pentu on se joka kiinnittää ainakin meikäläisen huomion. Eli siis pentu, joka tulee luokse ja tahtoo tutustua. Ja tietysti se, että se vaikuttaa terveeltä.

      Tärkeetä on myös se miltä se kasvattaja sun mielestä tuntuu, onko se sellainen tyyppi, jonka kanssa voi kuvitella tulevansa toimeen. Tärkeenä pidän myös sitä, että kasvattaja antaa kunnon ohjeet pennun hoidosta. Ja vaikka kuinka kyselisit (vaikka omasta mielestäs kuinka tyhmiä) niin kasvattaja jaksaa ja viitsii niihin vastata. Tyhmiä kysymyksiä ei nimittäin ookkaan!

      Papereita kun tekee, niin kannattaa lukea ne kaikki pienetkin präntit. Jotenkin mun luottamusta kasvattaa se, että täytetään kennelliiton valmiit paperit.

      Mutta nää on siis vaan mun mielipiteitä. Meillä onneksi kaikki tähän mennessä mennyt loistavasti. Tällä hetkellä tuolla sohvalla makaa meidän perheen viides tanskandoggi!

    • raisu

      silmien tulee olla kirkkaat, ei rähmäiset. korvat puhtaat, karva hyväkuntoinen. ei saa aristaa mistään, kokeile ja tunnustele rauhassa. pentu ei saa ontua tms. hyvä katsoa ettei alkavia kasvuhäiriöitä. iloinen reipas luonne. kasvattajat usein neuvovat ja opastavat pennun valinnassa, jos esim. etsit näyttelykoiraa heillä on silmää rakenteelle ja mielellään vastailevat "tyhmiinkin" kyssäreihin!

    • Paljon

      mut miten ne kasvuhäiriöt huomaa? Nää vinkit on todellakin kullanarvoisia... Kiitos tosi paljon!!

      • daneplanet

        Ns.kasvuhäiriöitä ei tuossa vaiheessa ole, eli luovutusiässä (8vkoa). Mutta jos pentu on silmiin pistävän laiha,eloton karva,ei eläväinen ja ei normaalia pentu tutustelua/uteliaisuutta vaikka olis i arempikin, ajan kanssa.Ne ovat oireita puutostiloille, mahdolliset kasvuhäiriöt tulevat myöhemmin ja johtuvat usein vääränlaisesta jatkoruokinnasta.Eli jotkin yksilöt voivat olla herkempiä, silloin kasvukauden aikana tulee olla _erityisen_ tarkka ruokinnan suhteen ja huomata oireet ajoissa ja pyytää apua.


      • Miiu
        daneplanet kirjoitti:

        Ns.kasvuhäiriöitä ei tuossa vaiheessa ole, eli luovutusiässä (8vkoa). Mutta jos pentu on silmiin pistävän laiha,eloton karva,ei eläväinen ja ei normaalia pentu tutustelua/uteliaisuutta vaikka olis i arempikin, ajan kanssa.Ne ovat oireita puutostiloille, mahdolliset kasvuhäiriöt tulevat myöhemmin ja johtuvat usein vääränlaisesta jatkoruokinnasta.Eli jotkin yksilöt voivat olla herkempiä, silloin kasvukauden aikana tulee olla _erityisen_ tarkka ruokinnan suhteen ja huomata oireet ajoissa ja pyytää apua.

        Muistuttaisin lisäksi, ettei kotona pennun ruokintaa kannata mennä omin päin muuttamaan, vaan aina ensin yhteys ksvattajaan. Jos naapurin pystykorvalle
        käy vaikkapa Sertti, se ei välttämättä käy doggipennulle.
        Onnea pennun hankintaan:)


      • useimmat
        Miiu kirjoitti:

        Muistuttaisin lisäksi, ettei kotona pennun ruokintaa kannata mennä omin päin muuttamaan, vaan aina ensin yhteys ksvattajaan. Jos naapurin pystykorvalle
        käy vaikkapa Sertti, se ei välttämättä käy doggipennulle.
        Onnea pennun hankintaan:)

        tekee virheitä, vaihtaa ruokaa johonki mitä joku toinen sattuu suosittaan.. aina kannattaa keskustella kasvattajan kanssa ennenkuin menee ruokaa vaihtamaan. Ite en syötä kasvaville pennuille ns. "halpisruokia", vaan ruoka on ollut kohtuu kallista mutta olenpahan saanut rahoilleni vastinetta -ei oo kintut väärässä..


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      146
      10596
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      56
      3013
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      206
      2839
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2127
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1878
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      17
      1699
    7. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1636
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      18
      1597
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1543
    10. 82
      1438
    Aihe