Olikin poistettu, nyt lyhykäisempänä. Korruptio on salaista

Näistä korruptoinuneella mallilla ylennettyjä ei nyt kovin kannattaisi ylistää.

Oikeastaan ei ole kapteeni, kun puuttuu lukio ja kadettikoulu.
Tuolla mallilla kuka tahansa kaduntalaaja olisi samoin voitu ylentää.
Thaimaassa kuningas ylensi rakastajattarensa kenraaliluutnantiksi.
Halonen ylensi miehensä Penan yliluutnantiksi v2004. Jos nyt ilman sormuksia naimisissa ovatkaan ? Tarja katsoi että on lakien yläpuolella ja saattoi noin tehdä, ettei sijaista siihen hankkinut pääministeristä. Yleensä ei perheenjäsentä noin voi ylentää.
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000295934.html
Ettei nämä armeija ylennykset ole niinkään yksiviivaisia. Kun Kapin kohdalla SDP:llä oli kaikki valta maassa, he saattoi noinkin tehdä ja ylentää näitä vasallejaan. Kun SDP kuntavaali ehdokkaaksi suostui, niin ylennys tuli.

17

168

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pystyyn_kuollut

      Mutta se paria palstalaista kaiveleva kunnianosoitus Kapille ei tainnut jäädä pelkkiin kapteenin kaulusnatsoihin. Hän sai myös rintaansa Valkoisen Ruusun Ritarikunnan kunniamerkin. Kuka senkin myönsi? Oliko sama taho, joka nuo kaulusnatsatkin antoi eli silloinen demaritaustainen tasavallan presidentti?

      Jokin kohtuus minunkin mielestäni pitäisi olla siinä, paljonko vanhenevalle miehelle annetaan metalliromua kannettavaksi.

      • Anonyymi

        Oliko Kekkonen demaritaustainen? Hän se Kapille ne kapteenin natsat antoi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Oliko Kekkonen demaritaustainen? Hän se Kapille ne kapteenin natsat antoi.

        Ok. Ehkä tuo avaajan väite, että silloin SDP:llä oli kaikki valta maassa, johdatti muistamaan väärin.


      • Sama popooo esittää rintamerkkejäkin. Yleensä nämä lähtee sieltä jostain kerhoista, oli punaisia tai valkoisia. Olet niin sanotusti "välilöissä" niin sieltä esitys tulee. Ettei nämä senkummempia ole kuitenkaan.n Rintamerkitkään ei kerro mitään kantajansa osaamisesta.
        Vaikka hänkin on niitä ylpeänä esitellyt kuvissaan, jopa nimimerkki kuvissaan. Hyvin harva jos kukaan lisäkseen esittää pärstäänsä täällä. Joukko-osastoissa ym esikunnissa komentotoimisto hoitaa näitä komentajansa välityksellä, ja kuka siinä välilöissä komentajaan "mulle kans" tyylillä pääsee keulille. Ettei sekään nyt niin maata kaatavaa ole jos merkkejä onkin tai ei ole. Varsinkin ennen näissä sosialistisissa maissa oli rintamerkkejä että oikein selkä oli notkollaan, yhäkin perintönä. Onko nuot sitten tuollainen ylpeyden aihe niitä esitellä yhä.


      • Yliväpeli_Orhonen kirjoitti:

        Sama popooo esittää rintamerkkejäkin. Yleensä nämä lähtee sieltä jostain kerhoista, oli punaisia tai valkoisia. Olet niin sanotusti "välilöissä" niin sieltä esitys tulee. Ettei nämä senkummempia ole kuitenkaan.n Rintamerkitkään ei kerro mitään kantajansa osaamisesta.
        Vaikka hänkin on niitä ylpeänä esitellyt kuvissaan, jopa nimimerkki kuvissaan. Hyvin harva jos kukaan lisäkseen esittää pärstäänsä täällä. Joukko-osastoissa ym esikunnissa komentotoimisto hoitaa näitä komentajansa välityksellä, ja kuka siinä välilöissä komentajaan "mulle kans" tyylillä pääsee keulille. Ettei sekään nyt niin maata kaatavaa ole jos merkkejä onkin tai ei ole. Varsinkin ennen näissä sosialistisissa maissa oli rintamerkkejä että oikein selkä oli notkollaan, yhäkin perintönä. Onko nuot sitten tuollainen ylpeyden aihe niitä esitellä yhä.

        Oliko niin, että ritariksi Kapia esitti vasta hänen myöhempi työnantajansa Valio? Ei erityinen demarien pesä sekään.

        Sotilasansiomitalin hän sai kaiketi jo ollessaan puolustusvoimien palveluksessa. YK-prenikat tietysti myös, paitsi Nobelin rauhanpalkinnon muistoristin vasta eläkkeellä oltuaan.


      • Anonyymi
        Pystyyn_kuollut kirjoitti:

        Oliko niin, että ritariksi Kapia esitti vasta hänen myöhempi työnantajansa Valio? Ei erityinen demarien pesä sekään.

        Sotilasansiomitalin hän sai kaiketi jo ollessaan puolustusvoimien palveluksessa. YK-prenikat tietysti myös, paitsi Nobelin rauhanpalkinnon muistoristin vasta eläkkeellä oltuaan.

        Kovin on katkeraa kepuisännille Valion kautta kts kirjoituksiaan. Siinä on jotain takana, ettei niin yksioikoista ole kuin kertonut. Valion omistaa tosiaan kepuisännät.


      • Yliväpeli_Orhonen kirjoitti:

        Sama popooo esittää rintamerkkejäkin. Yleensä nämä lähtee sieltä jostain kerhoista, oli punaisia tai valkoisia. Olet niin sanotusti "välilöissä" niin sieltä esitys tulee. Ettei nämä senkummempia ole kuitenkaan.n Rintamerkitkään ei kerro mitään kantajansa osaamisesta.
        Vaikka hänkin on niitä ylpeänä esitellyt kuvissaan, jopa nimimerkki kuvissaan. Hyvin harva jos kukaan lisäkseen esittää pärstäänsä täällä. Joukko-osastoissa ym esikunnissa komentotoimisto hoitaa näitä komentajansa välityksellä, ja kuka siinä välilöissä komentajaan "mulle kans" tyylillä pääsee keulille. Ettei sekään nyt niin maata kaatavaa ole jos merkkejä onkin tai ei ole. Varsinkin ennen näissä sosialistisissa maissa oli rintamerkkejä että oikein selkä oli notkollaan, yhäkin perintönä. Onko nuot sitten tuollainen ylpeyden aihe niitä esitellä yhä.

        On näköjään joillekin prenikat tärkeintä, toisille isänmaan hyväksi tehty työ.


      • Anonyymi
        Pystyyn_kuollut kirjoitti:

        Oliko niin, että ritariksi Kapia esitti vasta hänen myöhempi työnantajansa Valio? Ei erityinen demarien pesä sekään.

        Sotilasansiomitalin hän sai kaiketi jo ollessaan puolustusvoimien palveluksessa. YK-prenikat tietysti myös, paitsi Nobelin rauhanpalkinnon muistoristin vasta eläkkeellä oltuaan.

        Ei Valio mitään esitä, vaan henkilöt siellä.
        Nämä kunniamerkki asiat on aina jonkun henkilön alullepanemia.
        Kapi voinut itsekkin itseään esittää kun toimistossa oli päänä, laittoi siihen oman nimensä...
        Samoin toimitaan armeijan komentotoimistossa, siihen voi itseä tyrkätä merkin saajaksi.
        Kun noin itsestään tykkäävä on, esitellyt jopa todistuksiaan, niin kova pyrky ollut itseä tuoda esille.
        Sanonut että Pääesikunta esitti häntä Yk palvelukseen Valio aikanaan, se ei pidä paikkaasa, ei Pääesikunta mitään esitä vaan joku henkilö aina takana, tuskin tässä nyt ketään ollut, omakehua vain.


    • Anonyymi

      Kapi oli poiston arkkitehti. Esikuntakuhmu (evp) ei kestä kritiikkiä pätkän vertaa. HO HOO, HO HOO!

    • Anonyymi

      Nyt jo esitetty poistoon 3 kertaa.
      Näkee eräällä ohjelmalla.

    • Anonyymi

      Kapikin ylennettiin kansakoulupohjalla armeijassa kapteeniksi, hyvä ettei päässyt lentokoneen puikkoihin. Jäi väliin lukio ja kadettikoulu 3 vuotisia molemmat.

      Ajatella jos ilmavoimissa olisi näin tehty, ja valmis puikkoihin.
      Kuka tohtisi kyytiin ? Aito-arska tietenkin ja Pankkolängvitsi, mutta muut ?

    • Anonyymi

      Pelottaa ajatuskin Kapin kyydissä. Jos kiväärimiehenä oppinut pystykorvan liikkuvat osat, niin...huh...huh....

      • Anonyymi

        Lentokapteeni Hujanen.


    • Hölökyn kölökyn !
      Täällä ollaan mökillä, ja rouva Yliväpeli sanoo ettei nyt useampaan päivään pois lähdetäkään. "samaa mieltä" sanoin minäkin.
      Säät kyllä nyt onkin suosiolliset, päivää/yötä 10 astetta. Jonkilainen "hyvä" tuuli on -sikäli hyvä kun pihassa on prupeli pyörimässä joka antaa ulkovalot, n 100 wattinen. Sillä hyvin palaa useampi led-lamppu. Täällä rauhassa-sivummalla kun ei katuvalot loista, niin saa tuo pihavalo loistaa aina päällä- kun tuulee. Sähköt on kylläkin mökissä, ettei senpuoleen ole pulaa valosta.

      En malta olla puuttumatta meidän hyvään varhaiskasvatukseen, jota puuttumista tänne vielälisäsi Amerikkalainen lehti juttuineen. Ja sama anäkyi olevan HS:n sivuillakin.
      https://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000008318174.html

      "Siellähän se isänmaa taas killui yhden kansainvälisen vertailun kärkijoukossa. Amerikkalaislehti The New York Times vertasi tällä viikolla, kuinka paljon vauraat maat käyttävät julkista rahaa lasten päivähoitoon ja varhaiskasvatukseen. Suomi oli kolmantena, heti Norjan ja Islannin jälkeen.

      Lehden mukaan Suomi käyttää päivähoitoon ja varhaiskasvatukseen verorahoja noin 20 000 euroa lasta kohden.
      Yhdysvalloissa vastaava summa on 500 dollaria eli noin 430 euroa. Suomi siis käyttää julkisia varoja pienten lasten hoitoon noin 47-kertaisesti verrattuna Yhdysvaltoihin.
      OECD-maiden keskiarvo on noin 14 000 euroa. Suomi ei ole poikkeus, Yhdysvallat on.
      Amerikkalaislapsetkin tarvitsevat päivähoitoa. Suomen ja Yhdysvaltain välinen erotus peritään amerikkalaisvanhempien lompakosta tai isovanhempien letkeistä eläkepäivistä."

      Se hyvä kun lapset saa heti hyvän alun pitkälle taipaleelleen, jota varmaankin me muistamme ettei ollut näin meidän aikaan "privatisti" oli joillain, joilla mm oli kotiapulaista ja selllaista, varakkailla. Sitäkään ei päästää liian pitkälle tulee pian
      " vihreitä " he kun pääosin on vauraista perheistä.

      Meille vanhemmille on nämä kesämökit on tärkeitä, kellä nyt sellaisia on, voi kotikin olla monilla vastaava, kun katsellut ohi kulkiessa miten hienoilla paikoin on asumuksia, vetten rannoillakin. Ollutkin puhetta että nuo ei tarvitse välttämättä erillistä mökkiä.

      -jatkuu iltamme, pimeää on kun ulos katselee.

    • Anonyymi

      Hölykynkölökyn herra Yliväpeli.

    • Anonyymi

      Oikeastaan ei ole majuri, jne jne... mutta voi olla kepulainen. Sukulaiseni, ikävä kyllä, Seppo Kääriäinen ilmaisi hyvin keskustalaisuuden ytimen: Puhutaan totta jos ei ole muuta vaihtoehtoa. Vähän kuin majurin hiihtokeskus kansalle....

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      103
      855
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      276
      667
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      71
      617
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      593
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      562
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      536
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      33
      493
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe