Muuttuvasta maailmasta Osa 2

Paloma01

Eilen aloin lajittelemaan ja pakkailemaan tavaroita vierashuoneesta, joka on toiminut jonkinlaisena nuorison mediahuoneena tähän saakka, mutta aion laittaa sen uuteen uskoon. Jo entinen omistaja piti sitä työhuoneena ja siellä oli tietokonepöytiä ja cd-hyllyjä ja ja kaikenlaista äänentoistokamaa, piuhia ja käärmeenpesiä, tv-ruutuja jne. Nyt aloin lajitella pois heitettäväksi osaa vanhentunutta tekniikkaa ja tulipa tenkapoo. Löysin ison säkillisen omia äänitettyjä ja kaupan kasetteja, joissa on minulle nostalgista musaa, mutta ei kai niitä saa mihinkään siirrettyä? Meneekö ne muoviroskiin? Dvd-filmikasetit? Äänikirjat?
Savikiekosta jukeboxiin, kasetista cd-levyihin, ja nyt vain napit korviin ja ja äänentoisto tikulta? Radiosta levysoittimeen, levysoittimista kasettinauhureihin, (mankka kai siinä välissä), kannettaviin cd-soittimiin ja nyt kaikki ne ovat museotavaraa ja muinaishistoriaa?
Miten paljon vaikeasti lajiteltavaa elektroniikkaroskaa olemmekaan ostaneet kuusikymmentäluvulta lähtien kun omaa rahaa alkoi olla käytössä! Kaikki mikä on tänään viimeinen tekniikan ihme onparin vuoden päästä poisheitettävää rojua. Tarviipa käydä kierrätyspisteessä juttelemassa henkilökunnan kanssa että opin edes siivoamaan pois vuosikymmenien äänisaastaa.

24

97

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • "Paloma01"

Kyllä niitä saa siirrettyä.
      Olen siirrellyt paljon.
      Niin omiani, kuin kavereittenikin kamaa.
      Olenhan Nörtti.
      Roskaa ne eivät ole tyhjennettyinäkään.
      Muovi antaa paremmin kuumuutta kuin Koivu-Klapi.
      -
      Tässä on miehellesi haku-koneen taika-sanat.
      Pysyttele sinä Keittiössä. :)

"move dvd and more to digi"

H.

• Anonyymi

Tunkeudun sun aloitukseen.

Olen pikkuhiljaa tyhjentäny komeroita turhista tavaroista etupäässä vaatteista mitä en ikinä tuu käyttämään, aika monta isoa jätesäkillistä vieny roskiin, kirjoja monta kassillista ja lisää vien roskiin, kirppis tavaraa joukossa mut en vie sinne.
      Tiedä vaikka muuttaa joskus.

• Mun aloituksiin on kaikki tervetulleita.
        Asiaa kirjoittavat.

• Anonyymi

Laitoin kaksi kauppapussillista kasetteja sekaroskiin. Muutamia jätin, on vielä pari laitetta jossa voi pyörittää. Mutta eipä oikein viitsi 30 minuutin päästä käydä kääntämässä tai vaihtamassa. Yhden lapsen laulua on kasetilla, sen säästin myös.
      Musiikki CD:t vielä säästin. Niitä joskus laitan kuulumaan.
      Tosin cd-pesä on kahdessa laitteessa mennyt rikki ja muut osat toimivat. Ovatko ne jotenkin heikompia osia, nyt en voi kuunnella yön tunteina äänikirjaa. Oli niin hyvä laittaa kuulumaan, nukahtaa ja laite lopetti cd:n jälkeen.
      Entäs lasit, on kristallia ja merkkilasia. Samppanja- likööri, wiski, ruokaryyppy, aperatiivi-laseja. Enpä juuri ole tarvinnut kuin paria viinilasia. Lahjoja ovat, en ikinä ole itse ostanut. Kyllä romua on.

• Anonyymi

Vein myös jokin aika sitten ongelmalaitokseen piuhoja, kannettavan ja cd:eet.
        Kaikki turhakkeiden poistot tuntuu kuin vapauttaisi itsens kivirepusta.
        Joitain astioita sain pois.
        Kasetteja on laatikollinen. Vielä toimii radio, millä voi soittaa. Poistaahan nekin voisi.
        Beng

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vein myös jokin aika sitten ongelmalaitokseen piuhoja, kannettavan ja cd:eet.
        Kaikki turhakkeiden poistot tuntuu kuin vapauttaisi itsens kivirepusta.
        Joitain astioita sain pois.
        Kasetteja on laatikollinen. Vielä toimii radio, millä voi soittaa. Poistaahan nekin voisi.
        Beng

niistä saa kaksi erkkiä sipale kun myö torissa
        nj

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

niistä saa kaksi erkkiä sipale kun myö torissa
        nj

Kiitos vinkistä. En ole myynyt mitään torissa saati ostanut.
        Helpompi olisi laitta ne reppuun ja kiikuttaa johonkin second handiin.
        Beng

• Jokainen päivä on uusi haaste tässä muuttuvassa maailmassa. Some ja nettiystävyys on ikäluokallemme käsite johon emme osaa oiken sopeutua. Anonymaatti on vaikea hyväksyä meille jotka olemme aina puolustaneet vastuullisuutta palstakirjoittelussa. Olen alusta saakka ollut sitä mieltä että joku kehitetty palstapersoona tai tavaramerkki ei sovi minulle; olen privaatisti ja elävässä elämässä sama kuin somessa. Yritän noudattaa samoja sääntöjä kummassakin: rehellisyyttä, avoimuutta, toisten huomioonottamista ja molemminpuoleista kunnioitusta. Olen kuitenkin ns. straight shooter: en lakaise ongelmia maton alle kuten äitini teki, enkä vaikene asioista jotka koen tärkeiksi, vaikka ne olisivat vaikeasti tapeetille nostettavia ja voi vahingossa ampua omaan jalkaan.

• Anonyymi

Paloma, tämä nyt ei niin privaatisti ! - kerroit palstalla, että olit kirjoittanut minulle ja myös, että et ollut saanut vastausta!
        Facebook ei ilmoita mitenkään vieraita yhteydenottopyyntöjä, joten kävin katsomassa tulleita viestejä vasta kun luin ilmoituksesi...
        Olen nyt lähettänyt sinulle "WhatsApp" -viestin, joka ehkä tarkentaa lähettämäni kirjoitelman tarkoitusta...

• Anonyymi kirjoitti:

Paloma, tämä nyt ei niin privaatisti ! - kerroit palstalla, että olit kirjoittanut minulle ja myös, että et ollut saanut vastausta!
        Facebook ei ilmoita mitenkään vieraita yhteydenottopyyntöjä, joten kävin katsomassa tulleita viestejä vasta kun luin ilmoituksesi...
        Olen nyt lähettänyt sinulle "WhatsApp" -viestin, joka ehkä tarkentaa lähettämäni kirjoitelman tarkoitusta...

Kiitos. Olen nyt lukenut viestin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

edellisen kirjoittaja Maduixa

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

edellisen kirjoittaja Maduixa

Mihkä se tiina-tiinuska on hävinny? Oli yksi 60 kirjoittaja ja nuo kolme tapasivat ja kehuivat keittäneensä myrkkylientä tai jotain noitakeittoo.

• Anonyymi

Jaa että toisten huomioonottamista ja kunnioitusta? Surkeaa on livessäkin, koska sanot samalla tasolla olevan, eli aikuisten ihmisten ylimielistä opettamista ja bessewisseröintiä. Täällä tähän asti kunnioitustasi nautti vain se kaverisi, mutta hetipä olit valmis uskomaan hänestä pahaa. Käytökselläsi olet itsestäsi kuvan antanut ja se on eri kuin mitä yrität selitellä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

WhatsApp-viesti tulee kännykkään ei sen lähettämistä tarvitse täällä ilmoittaa.

• Anonyymi kirjoitti:

Mihkä se tiina-tiinuska on hävinny? Oli yksi 60 kirjoittaja ja nuo kolme tapasivat ja kehuivat keittäneensä myrkkylientä tai jotain noitakeittoo.

Se kuva profiilissani, jossa olemme myrkkysoppaa kehittämässä oli parodia Macbethista. Olemme kaikki kolme täysin vaarattomia.🕊️🌚👻☠️

• Anonyymi

Liian avomielinen ei kannata somessa olla, aina on joukossa joitain yksilöitä, jotka käyttävät sitä omien aivoitusten hyväksi, eikä aina kovin kivasti.
      Tyypillinen piirre useille naisille ns avautua, milloin mistäkin.
      Siitä ei ole pitkä matka: juoruamiseen ja kurmoottamiseen, josta on hyviä esimerkkejä läheltä.

• Anonyymi

Kasettia on ja LP levyä sekä Akai soitin tuolla seinustalla, levysoitinta viimeksi kuultu varmaan 25 vuotta sitten :)
      Ur led är tiden och vi med den , sanos ruottalainen .-

Skånepåg

• Aika hyvin sanottu näin minustakin tuntuu.

• Anonyymi

Virittele ihmeellä kajarit soimaan.

• Anonyymi

"olen privaatisti ja elävässä elämässä sama kuin somessa."

Kummallsia käsityksiä yrität luoda ja levittää:
      Mistä paloma tiedät, etteikö anonyymikin olisi ?

• Anonyymi

Eipä houkuta privaatissakaam tutustumaan.

• Hyvinkin voi olla niin. Luulen kyllä että suuri osa anonyymeista pitää livessä pienempää ääntä.(・o・;)

• Anonyymi kirjoitti:

Eipä houkuta privaatissakaam tutustumaan.

Luulen että se ei olisi kummallekaan miellyttävä kokemus, mutta mistä sitä voi tietää.👻

• Alteregoni oli myöhään valveilla.
      Olen sopeutumassa uuteen maailmanjärjestykseeni. Tekniikkaa pelittää. "Olen myös lopettanut olemaan huolissani ja alkanut rakastamaan pommia". (Tohtori Strangelove-sitaatti)

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä

Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla
      Maailman menoa
      560
      1913
    2. Sinä. Just sinä.

Palataan ajassa taaksepäin vuosi tai kaksi. Mitä tekisit toisin jos voisit?
      Ikävä
      91
      930
    3. Hotellille löytyi ostaja....

Tämän päivän Kainuun Sanomissa oli uutinen, että pesänhoitajan mukaan Hotelli Kainuu myydään ensiviikolla. Hieno homma,
      Kuhmo
      18
      927
    4. Onko se loukkaavaa

Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k
      Ikävä
      101
      826
    5. Saana airola ja. muusikko spekulaatiota

Saara airolan kirja muusikko mies. Oisko redrama tai lauri tähkä? Saana oli 13 v vuonna 2014 Tekoäly sanoo : tähkä Julki
      Yhteiskunta
      2
      757
    6. Onko kaivattusi seinäruusu?

Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai
      Ikävä
      50
      739
    7. Tiedätkö kaivattusi musiikkimaun?

Minkälaisesta musiikista hän pitää?
      Ikävä
      63
      715
    8. Miten kuvaisit tunteitasi

tällä hetkellä?
      Ikävä
      68
      715
    9. Jos saisit palata takaisin johonkin vuoteen

Mikä vuosi se olisi? Ja mitä siinä hetkessä tapahtuisi?
      Ikävä
      74
      658
    10. Moi, olen Lampunhenki

Kerro toivomuksesi🏺
      Ikävä
      65
      553
    Aihe