Mikä olisi paras tapa saada messinkipotkuri puhtaaksi ja kiiltäväksi. Näkkiä oli jonkunverran ja irtoivat pienellä rapsuttelulla. Kuitenkin pintaan jäi näkistä ns pohja/jälki. Ei lähde rapsuttamalla tai hiovalla vahalla karhunkielellä.
Messinkipotkuri
17
1573
Vastaukset
- Anonyymi
Tämä näyttäisi toimivan:
http://syduo.blogspot.com/2015/04/uutta-eloa-taittolapaiseen-potkuriin.html - Anonyymi
Etikkakylpy, ei hiontaa , kiillotus lopuksi vahalla tms
- Anonyymi
Tämä etikkakylpy näyttää toimivan
- Anonyymi
Porakone, rättilaikka ja Autosol keväällä ja syksyllä nousee näkitön, kiiltävä potkuri. Talvella hiukan ilmassa himmenee ja vaatii uutta kiillotusta. Vahalla ei tunnu olevan merkitystä, kiillotus riittää.
- Anonyymi
Mä oon saanu puhtaaksi vesihiomapaperilla. Yhdessä ostamassani veneessä oli maalattu potkuri myrkkymaalilla. Jonkin verran sai hinkkailla että sai puhtaaksi.
- Anonyymi
Armoton työ kiillottamisessa hiomapaperin jälkeen, ellei mene sitä mainittua 1000-4000 -tietä.
- Anonyymi
Miksi potkurin pitäisi kiiltää. Sehän on veden alla , josta kukaan ei näe sitä.
- Anonyymi
Ei ulkonäön vuoksi, vaan potkuri on tehokkaampi ote veteen, kun pinta on kiiltävä/sileä ja hyötysuhde paranee, lisäksi näkki ei ota kiinni tai irtoaa kiiltävästä pinnasta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ulkonäön vuoksi, vaan potkuri on tehokkaampi ote veteen, kun pinta on kiiltävä/sileä ja hyötysuhde paranee, lisäksi näkki ei ota kiinni tai irtoaa kiiltävästä pinnasta.
Kiillottaminen on potkurin paras eliöstön kasvun este.
- Anonyymi
Minä laitan lisää kaasua, jos vauhti ei riitä. En viitsi kiillotella.
- Anonyymi
Lopulta loppuu kaasuvivusta liikerata, kun potkuri saa riittävästi eliöitä pintaansa.
- Anonyymi
En ole huomannut mitään eroa keväällä puhtaalla potkurilla ja syksyllä näkkisellä ja karvasella. Aina kulkee kahdeksan solmua samoilla kierroksilla. En kiillota.
- Anonyymi
Jos et ole huomannut, se ei johdu siitä, että rokkoinen potkuri siltikään toimisi läheskään yhtä tehokkaasti kuin puhdas. Se nyt vain on fysikaalinen fakta.
- Anonyymi
Purjeveneen potkurin kiillottaminen...ei helvetti ihan oikeasti hahahah!!!!
- Anonyymi
Joko kiillotat keväällä tai jynssäät kasvuston pois syksyllä ja naureskelet sateessa.
- Anonyymi
Aivan minimaalinen homma se keväinen kiillotus. Autoglymin tahnalla ja rätillä pari kertaa ja se on siinä. Edellytyksenä on tietenkin, eträ potkuria ei ole pilattu hionnalla. Näkkien putsaus liottamalla potkuria hapossa, esim. Etikka riittää. Viikon liotuksen jälkeen näkit lähtee pehmeällä rätillä pyyhkimällä.
- Anonyymi
Happopesu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Neljä nuorta kuoli Nurmijärvellä, auto suistui jokeen Onnettomuuden tutkinta on vielä alussa.
Neljä nuorta kuoli Nurmijärvellä, auto suistui jokeen Onnettomuuden tutkinta on vielä alussa. Poliisi sai lauantaina 4.31511449- 2174863
Tänään olisn uskaltanut
Ainakin luulen, kun tänään oli jotenkin varma olo. Olisin vähintään sanonut moi ja jos olisit ollut yksin olisin pyytäny112568- 1621894
- 1291891
Tiedäthän että
Pohdin paljon siirtymistä. Tulen surulliseksi tietyistä tai monistakin asioista. Siksi parempi kun saat elää vapaasti il111247Tiistaina nähdään.
Pitkästä aikaa. Minua on alkanut jännittää kovasti se näkeminen ja miten taas osaan olla. En tiedä yhtään oletko kiinnos921228Rattoisaa lauantai iltaa
Mitäs tänään tapahtuu? Mitäs kirsikalle kuuluu? Onko lähdössä iltaelämään? 😊✨💞🌆 Minä vietä taas yksinäistä koti-iltaa2411146Sinusta jäi lopulta kuitenkin hyvä kuva
Vaikka voit ajatella itsestäsi kaikkea, mitä siinä mylläkässä saattoi tapahtua, mutta näin se on. Seurasin kyllä, ja mon401040- 84931