Autokorjaajia ja korjaamoita on monenhintaisia.
On tuuria missä saa kohtuuhintaista palvelua.
Merkkikojaaamoiden hinnat ovat korkeimmat, silti ammattitaidosta ei ole takeita.
Muutaman epäonnisen merkkikorjaamo kokemuksen jälkeen olen vältellyt niitä.
Nyt kun ketjut AD, Fixus, Mekonomen jne kilpailevat keskenään on myös asentajien osaaminen kilpailutettu pilalle.
Auton huoltotoimet ovat varsin yksinkertaisia ja vähillä työkaluilla tehtäviä.
Kun takuu on ohi ei merkki- tai korjaamohuollolla ole kuin tsykiatrinen merkitys.
Helppoja itse tehtäviä huoltotoimia:
Rengaspaineet
Renkaiden kuluneisuus
Ilmansuodatin
Raitisilmasuodatin
Pissapoika
Öljyn ja suodattimen vaihto ( jos km ylittää suosituksen)
Saranoiden rasvaus
Käsijarruntarkastus
Jäähdytysnesteen määrä (Monissa autoissa neste vaihdetaan jakopäänhihnan vaihdon yhteydessä)
Jarru- ja ohjaustehostimen nestemäärä (Vaihto joka 5. vuosi)
Hiukan uskallusta vaativia helppoja yleisiä töitä ovat:
jarrupalojen vaihto
Jarrulevyn vaihto
Koiranluun vaihto
Iskunvaimentimien vaihto
Pallonivelen vaihto
Raidetangon pään vaihto
Koiranluun vaihto
Netissä on ohjevideita melkein kaikkiin merkkeihin em. töistä.
Autokorjaamoiden velotushinnat
3
208
Vastaukset
- Anonyymi
Vaimon autoon vaihdettiin alapallo.
Osa (Lemförder) hinta 14,60€
Työaika n. 20 min. laskutus 1h.
Työn aikana monttööri seurusteli kolmen muun asiakkaan aikana, vuokrasi peräkärryn, neuvoi Volvon S80 omistajaa jarruvian korjauksessa, keskusteli vielä jonkun muun kanssa vapaa-ajan asioista. - Anonyymi
Mekononem on nyrkkipajaketju, suosittelen välttämään.
- Anonyymi
Näyttää olevan tunnin laskutus minimi aika monissa paikoissa. Kaiken huippu on se, että tehdään töitä, joita ei oikeasti voitaisi tehdä, koska autossa vikaa! Nelipyöräsuuntauksesta laskutettiin kahteen kertaan, kun katsastusmies välissä totesi, että jousen yläpää on syönyt 5cm leveän aukon jousen kuppiin ja jousi heiluu vapaana - ei boss servicellä olleet huomanneet vikaa silti!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin
Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni831579Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."
Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä721390Asunnottomuus lisääntyy
Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ2271354Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja
Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S2311291Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais121100Sulle on tullut
Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä1041059Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍1341029Minä pyydän,
jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi65973- 89960
- 11941