Epäilen olevain narsisti

Anonyymi

Olen ollut perseestä ja tätä käytöstäni häpeän. Olen saattanut lytätä toista ihmistä henkisesti sekä jättää varjoon. En käsitä miksi saatan toimia näin kivoja ihmisä kohtaan? Pitäisi mennä ennemminkin niin että kova kovaa vastaan tai kusipää kusipäätä vastaan.

Olen kuullut narsismin epäily olevan hyvä merkki siitä ettei sitä ole, mutta epäilykset ovat olleet vuosia päällä. Teen asioita kuten autan jotta tunnen itseni hyväksi ja saan hyvän mielen, mutta saatan tai olen saattanut välillä tulla vastaan sillä että kun olen antanut jotain niin tahdon vastaan jotain, niinkun esimerkiksi tuon pullon juomaa asukkaalle, mutta joudunkin lähtemään niin sanon "jos joudun lähtemään, lähtee pullokin mukana". Erään toisen kerran tuota aijemmin annoin hyvän pullon tuparilahjaksi, hän antoi kaverin juoda sen, ehkä tuokin voi olla vaikutuksena käyttäytymiselleni.

Olen myös kuullut kerran narsisti sanan minua kohtaan ja kaveri ilmeisesti vihjailee siitä, joka itse on narsisti hänen omien sanojensakkin mukaan.
Narsistin läsnäolo lukemani mukaan on oudon vaivaannuttavaa ja ahdistavaa kuten tämän kaverin läsnä jokaikinen kerta. Ahdistukseni voi myös heijastua toiseen ja sitä lautta takaisin minuun, jolloin ei voi aina syyttää toista. Mutta olen kuullut minun läsnäoloni ollevan lämmin sekö minun kanssani on helppo olla ja että juttelu on mukavaa. Tuo kyllä tuntuu mukavalta kuulla.
En ole koskaan seurustellut, sillä se on niin vieras käsite, ja luulen että olisin suhteessa se kusipää tai vaihtoehtoisesti pompotettava pelle. Olen kuitenkin kiltti ihminen jota on helppo käyttää hyväksi, mutta silti olen ollut vahvasti mulkku. En tiedä mitä sanoisi.

En tiedä mitä tunnen, mutta tunnen ainakin musiikin ja nykyään liikuttaa romanttisetkin elokuvat. Tuntuu pahalta käyttäytymiseni egoni puolesta sekä varmasti tämän ihmisen kauttakin. Olenko löytämässä sittenkin jotain sisältäni? Jotain suurta ja ihanaa jota rakkaudeksi kutsutaan? Tunnelukotkin voivat olla äärimmäisen vahvasti mukana.

9

931

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Vielä pari asiaa. Joidenkin ihmisten seurassa on niin raskasta etten kykene olemaan lainkaan oma itseni, kun joidenkin muiden seurassa on helppoa ja oikeasti hauskaakin.

      • Anonyymi

        Vai keksinkö vain tunteet joita en oikeasti tuntisi vaan aidosti LUULEN niitä tuntevani?
        Olen myös todella epäluuloinen ihminen ja erakkoluonteinen kiukkupussi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vai keksinkö vain tunteet joita en oikeasti tuntisi vaan aidosti LUULEN niitä tuntevani?
        Olen myös todella epäluuloinen ihminen ja erakkoluonteinen kiukkupussi.

        pitäisi alkuun kaikki sanoa kun vielä tulee tekstiä, eli olen kaipa erottanut mahdollisen kunnianhimon, kun haluan nälkäisesti saada kunniaa tekemälläni työllä ja saada kehuja. Liekö huononpuoleisesta itseluottamuksesta taikka itsetunnosta kyse? Kyseessä siis aidosti tehty asia, ei keksitty.


    • Anonyymi

      Vaikuttaa jollekin muulle, ei narsistiselle. Tulee mieleen jotain tunnepuilen vaikeutta. Erakkona viihtyminen, tunteet mitä kuvailit toisten ihmisten seurassa. Voisko olla erityisherkkä tms

    • Anonyymi

      Narsisti voi sanoa näin mutta se on pelkkää manipulaatiota.

    • Anonyymi

      Et vaikuta narsistilta mielestäni.
      Narsistit ovat jatkuvasti etsimässä omaa etuaan ja rankasti hyväksikäyttävät aina tilaisuuden tullen muita. Kukaan ei ole kuin hyödyke niille. Rehellisyys ja kyky mennä itseensä puuttuu täysin. Henkisesti täysin köyhä jolla jatkuvasti häikkää ympäristön kanssa, sekin sopii narsistiin. Röykkeys, itsekkyys ja häikäilemättömyys kuvaavat myös sitä. Et vaikuta sen kaltaiselta paskiaiselta.

    • Anonyymi

      Sinulla voi olla jotain narsistisia piirteitä, mutta et ole täysin menetetty jos osaat hävetä.

    • Anonyymi

      Se millä tavoin ap kuvailee omia tunteitaan ja tuntemuksiaan, ei ole ominaista narsistille.

      Ehkäpä ennemminkin kyse itsetunnosta ja omasta epävarmuudesta itseään kohtaan.
      Järki ainakin pelaa ja osaa ajatella toisten näkökulmasta, jota narsisti ei taida osata.

    • Anonyymi

      Et luota ihmisiin ja vaikutat varautuneen jäykältä.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 145
      4097
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      112
      3700
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      20
      2575
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1871
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1727
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1619
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1595
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1523
    9. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      90
      1496
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1491
    Aihe