Kiteellä voitaisiin hyödyntää Joensuun työmahdollisuuksia paremmin.

Anonyymi

Kitee on pieni ja rauhallinen kaupunki alle tunnin ajomatkan päässä nopeasti kasvavasta maakuntakeskuksesta. Pääkaupungissa on useita lähiöitä vajaan tunnin automatkan tai julkisten yhteyksien päässä.

Täälläkin voitaisiin hyödyntää tätä sijaintia paremmin. Esimerkiksi juna-aseman siirto lähemmäksi, kaupungin tarjoamat alennukset työmatkalippuihin, tai vaikkapa maksettu "koulukyyti" Joensuussa työssäkäyville.

19

926

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Millä rahalla? Se bussiyhteys samoin kuin muutkin ei-koulukuljetukset loppuivat ajat sitten. Keltainen bussipysäkin merkki kyllä on, mutta vain vr:n poikkeustilanteita varten sekin? Asemalle jäät, jos et selvitä itse kyytiä? Ainakaan odottavaa taksia en ole nähnyt. Siellä ei taida olla edes taksin puhelinnumeroja näkyvillä. Hyvää seutumarkkinointia sekin? Tosin taksit taitavat olla nykyisin hajallaan ja ainakin osa vain kela-kuljetuksissa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Millä rahalla? Se bussiyhteys samoin kuin muutkin ei-koulukuljetukset loppuivat ajat sitten. Keltainen bussipysäkin merkki kyllä on, mutta vain vr:n poikkeustilanteita varten sekin? Asemalle jäät, jos et selvitä itse kyytiä? Ainakaan odottavaa taksia en ole nähnyt. Siellä ei taida olla edes taksin puhelinnumeroja näkyvillä. Hyvää seutumarkkinointia sekin? Tosin taksit taitavat olla nykyisin hajallaan ja ainakin osa vain kela-kuljetuksissa?

        Rahaa on aina kunnes viimeinenkin on sammuttanut valot. Siihen asti kysymys on rahankäytön priorisoinnista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rahaa on aina kunnes viimeinenkin on sammuttanut valot. Siihen asti kysymys on rahankäytön priorisoinnista.

        Rahaa oli maksaa salaisella sopimuksella, yli 80 000€, ex kaupungin johtajalle eron jälkeen, ylimääräistä rahaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rahaa oli maksaa salaisella sopimuksella, yli 80 000€, ex kaupungin johtajalle eron jälkeen, ylimääräistä rahaa.

        Tällä varmasti edistettiin Kiteen houkuttelevuutta yli tuhat prosenttia.


    • Anonyymi

      Kitee-Joensuu väli 6-tiellä on täynnä nopeuskameroita. Vuosittain menee tonneja fyrkkaa ylinopeussakkoihin tai kortti on koko ajan hyllyllä.

      • Anonyymi

        Aja sääntöjen mukaisesti.


      • Anonyymi

        Pieni vinkki, Joensuu-Kitee välillä olevat kamerat ovat ”tyhjiä” 😉


    • Anonyymi

      Työttömien työssäkäyntialue (80 km) taitaa olla kevään uudessa aktiivimallissa, ellei matka jopa pitene. Käytännössä tuo automatka vie noin tunnin, syrjäteiden kunnosta riippuen.

      Vr:n mukaan Joensuun aamujuna on perillä n klo 12 ja viimeinen takaisin lähtee n klo 18. Kenelle tuo työaika sopii? Toiseen suuntaan kulku onnistuu paremmin. Asemaa ei ainakaan siirretä ja junavuorot on vähentyneet koko ajan.

      Bussilla pääsee hyvin edestakaisin ainakin keskustasta ja reitin varrelta. Syrjästä on päästävä ensin jollain keskustaan. Bussi on hidas, kun kiertää esim sairaalan kautta, mikä on sinänsä hyvä. Kela-takseja pyörinee silti. Kävisikö vastaava työmatkoihin, noutaisiko kotoa ?

      • Anonyymi

        Jos joku saa hyvän työpaikan Joensuussa, muuttaa hän sinne eikä ala sahaamaan tuota väliä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos joku saa hyvän työpaikan Joensuussa, muuttaa hän sinne eikä ala sahaamaan tuota väliä.

        Miksei. Jos saa työpaikan vaikka kahden päivän paikallaoloehdolla ja loput etänä?


      • Anonyymi

        JOS yö/aamujuna olisi, ainakin Kesälahden pitäjä ja Tolosenmäen seutu voisi kiinnostaa jopa Joensuusta muuttajiakin.

        Tosin työpaikat eivät liene Joensuun asemalla, joten aikaa menee sielläkin päässä tuosta klo 12-18 jaksosta. Teollisuusalueet ovat erillään. En tiedä normityöpaikkoja, johon tuo juna-aikataulu sopisi, johonkin osa-aikatyöhön ehkä.

        Tänne hyvin pääseville keskustan joensuulaisille taas ei ole töitä Tolosen aseman lähellä. Taitavat sieltä tänne pendelöivät virkahenkilötkin asua keskustan ulkopuolella ja olla auton varassa


      • Anonyymi

        Bussit kulkee Tohmajärven kautta. Tämä kysytty, matkakeskuksesta. Kiteellä asemalle , eikä asemalta Kiteelle pääse kuin omalla autolla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Bussit kulkee Tohmajärven kautta. Tämä kysytty, matkakeskuksesta. Kiteellä asemalle , eikä asemalta Kiteelle pääse kuin omalla autolla.

        No ei sitten ole tunkua myöskään "satunnaisista matkailijoista" sillä mukavalla, luontoa säästävällä ja periaatteessa nopealla kulkuvälineellä, jos jäävät jo asemalle.

        Autohan syrjässä on muutenkin oltava ja tiet rapistuu rauhassa. Tohmis on siis paremmassa jamassa bussinkin suhteen, kun matka-aikaa menee vähemmän. Tikkalan seutu laajenee myös.


    • Anonyymi

      Juna-aseman siirtoon tarvitut määrärahat on jo käytetty velkaisen pesäpalloseuran katsomon ja parkkipaikan rahoitukseen.

      • Anonyymi

        Juna-asemat eivät ole kuntien vastuulla, kuten niille johtavat tiet ja piha-alueet voivat olla. Liikenne- ja viestintävirasto alaisineen rahoittanee väylät. Eikä varmaan siirrä yhtään, vaan korkeintaan lakkauttaa, jos on vähän kulkijoita. Nyt Kiteelläbon vielä kaksi asemaa, mutta toinen voi hyvinkin poistua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juna-asemat eivät ole kuntien vastuulla, kuten niille johtavat tiet ja piha-alueet voivat olla. Liikenne- ja viestintävirasto alaisineen rahoittanee väylät. Eikä varmaan siirrä yhtään, vaan korkeintaan lakkauttaa, jos on vähän kulkijoita. Nyt Kiteelläbon vielä kaksi asemaa, mutta toinen voi hyvinkin poistua.

        Kesälahden asemalla taitaa olla enemmän matkustajia kuin Kiteellä.


    • Anonyymi

      Eipä ole ollut kiinnostusta jäädä Kiteelle. Joensuussa on viihtyisämpää ja paremmat terveys ym palvelut. Ja työt.

    • Anonyymi

      Tämähän toimii jo niin päin, että Joensuun seudulla asuvat käy Kiteellä töissä jos saa kunnan viran. Tunti on pitkä työmatka. Olisi se hyvä jos ihmiset haluaisivat muuttaa Kiteelle Joensuun seudulta, mutta tosi harva niin tekisi.

      On se tosissaan kumma kun piti juna-asema tehdä noin kauas keskustasta. Kuutostien ja teollisuusalueen lähelle. Helppoa maastoa tuossa olisi ollut vetää rata kaatopaikan ja Teboilin välimaastoon. Ja ehkä Kytänniemen kautta Tohmajärvelle? Siihen aikaan ei varmaan Kytänniemessä ollu montaa rakennusta.

      On tämä Kitee syjässä, mutta ei paljoa syrjässä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

      Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      197
      1545
    2. Miettimisen aihetta.

      Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      123
      1288
    3. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

      sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      52
      1052
    4. Kai sä näät

      Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      72
      975
    5. Hakeudu hoitoon.

      En oo kiinnostunut susta.
      Ikävä
      58
      883
    6. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

      Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      52
      883
    7. Mikä on ollut

      Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      105
      865
    8. Just nyt mä

      En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      840
    9. Sun ja kaivattusi

      ikäero? Kumpi vanhempi, m vai n?
      Ikävä
      42
      834
    10. Piristä mua ystävä

      Hyvä💫...
      Ikävä
      82
      820
    Aihe