https://www.apu.fi/artikkelit/toyota-mirai-paasi-guinnessin-ennatyskirjaan-nain-pitkaan-vetyautolla-voi-ajaa-yhdella-tankkauksella
vauuu
ajamma TDI autolla vielä pari vuottaa ja sitten onkin vetytankkaus aika
Eli toyota tulee olemaan voittaja myös tulevaisuudessa! Vety
29
<50
Vastaukset
> Toyotan mukaan Mirai kulki yhdellä tankkauksella
> Kaliforniassa peräti 1359 kilometriä.
Jatkanen dieselmersulla sitten toistaiseksi. Tuo lukema on nimitätin aika normaali polttomoottoriautolle. Esimerkiksi viimeksi kun hurautin sellaiset 680 kilometrin pätkän, oli vielä puoli tankillista jäljellä, eikä kaasujalkaa juurikaan säästelty matkalla (97 km/h keskinopeus). Jos ajaisi pihistellen, omalla autolla pääsisi varmasti 1500 kilsaa tankillisella.
Mutta onhan se kiva, että luvattu 650 kilsan toimintamatka on saatu kaksinkertaistettua. Edes kaliforniassa.- Anonyymi
Sinun dieselisi vaan päästelee haitallisia päästöjä ilmoille, kun taas vetyauto päinvastoin puhdistaa ilmaa. Eikä vetyauton pakoputkesta tule kuin pelkkää vesihöyryä, joka on siis täysin vaaratonta. Siinä sitä on tulevaisuutta ajatellen aika suuri ero!
Anonyymi kirjoitti:
Sinun dieselisi vaan päästelee haitallisia päästöjä ilmoille, kun taas vetyauto päinvastoin puhdistaa ilmaa. Eikä vetyauton pakoputkesta tule kuin pelkkää vesihöyryä, joka on siis täysin vaaratonta. Siinä sitä on tulevaisuutta ajatellen aika suuri ero!
Vetyauto poistaa happea ilmasta. Onko se sitten puhdistamista?
Vetyauto, tai mikä tahansa uusi auto, on ympäristötekona kestämätön, ellei kilometrejä tule todella paljon vuodessa. Luokkaa 100 000. Eli taksia ajavalle hyvä idea.
Kunhan vetyautot tai sähköautot alkavat olla sillä tasolla, että ne ovat käytännöllisyydessä, ajettavuudessa ja mukavuudessa suurin piirtein nykyautojen tasolla, alan katsomaan niitä. Sähköautoissa ajettavuus on jo hyvin lähellä tai jopa yli nykyautojen. Helpottaa, kun voi säätää neljää pyörää erikseen, kun tekee neljällä moottorilla tuon...- Anonyymi
TheRat kirjoitti:
Vetyauto poistaa happea ilmasta. Onko se sitten puhdistamista?
Vetyauto, tai mikä tahansa uusi auto, on ympäristötekona kestämätön, ellei kilometrejä tule todella paljon vuodessa. Luokkaa 100 000. Eli taksia ajavalle hyvä idea.
Kunhan vetyautot tai sähköautot alkavat olla sillä tasolla, että ne ovat käytännöllisyydessä, ajettavuudessa ja mukavuudessa suurin piirtein nykyautojen tasolla, alan katsomaan niitä. Sähköautoissa ajettavuus on jo hyvin lähellä tai jopa yli nykyautojen. Helpottaa, kun voi säätää neljää pyörää erikseen, kun tekee neljällä moottorilla tuon...latausauto ei tule ikinä menestymään jo painon takia-kuluttaa tiet rikki ja verot nousee,renkaat kalliit kun erikoisrakenne,metalli akkuihin saastuttaa ja lapsityövoima kaivoksilla jne
vihreä aate liian nopealla vauhdilla vie väärään suuntaan
kts . suomen uutiset - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
latausauto ei tule ikinä menestymään jo painon takia-kuluttaa tiet rikki ja verot nousee,renkaat kalliit kun erikoisrakenne,metalli akkuihin saastuttaa ja lapsityövoima kaivoksilla jne
vihreä aate liian nopealla vauhdilla vie väärään suuntaan
kts . suomen uutisethttps://etn.fi/index.php/13-news/12683-jaelleen-mullistava-akku-latautuu-90-sekunnissa
katteetonta mainosta? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
latausauto ei tule ikinä menestymään jo painon takia-kuluttaa tiet rikki ja verot nousee,renkaat kalliit kun erikoisrakenne,metalli akkuihin saastuttaa ja lapsityövoima kaivoksilla jne
vihreä aate liian nopealla vauhdilla vie väärään suuntaan
kts . suomen uutisetPersesuomalaisten rokotevastaisten tarinoita. Ostin jo kalliin ja hienon sähköauton ja ajan sillä pitkään, ainakin koko takuun kattavan ajan.
Anonyymi kirjoitti:
latausauto ei tule ikinä menestymään jo painon takia-kuluttaa tiet rikki ja verot nousee,renkaat kalliit kun erikoisrakenne,metalli akkuihin saastuttaa ja lapsityövoima kaivoksilla jne
vihreä aate liian nopealla vauhdilla vie väärään suuntaan
kts . suomen uutisetEnsinnäkään, kukaan järkevä ihminen ei katso Suomen Uutisia kuin korkeintaan nauraakseen.
Toisekseen, jos normiauto painaa sen pari-kolme tonnia muutenkin ja akkuteknologia kehittyy kevyemmäksi koko ajan, niin paino-ongelma kyllä ratkeaa.
Kolmannekseen, kaivostoimintaakin voidaan kehittää. Sekä humaanimmaksi, että ympäristöystävällisemmäksi.
Se, missä sähköautojen ongelma on, on sähköntuotanto. Ydinvoimaa tarvitaan lisää vähintään yhden olkiluotoreaktorin verran Suomeen. Mielummin pari, ettei oltaisi niin pahasti tuulten ja sateiden varassa perusvoimantuotannossa.Anonyymi kirjoitti:
https://etn.fi/index.php/13-news/12683-jaelleen-mullistava-akku-latautuu-90-sekunnissa
katteetonta mainosta?Kehitys kehittyy, mutta ei ihan niin, että kaikki uudet hienot ominaisuudet saataisiin yhtä aikaa. Akun pitäisi olla kevyt, nopeasti latautuva, kestää tuhansia lataussyklejä, olla edullinen valmistaa ja kuluttaa vähän rajallisia resursseja (harvinaisempia metalleja).
Kaikkiin noihin löytyy ratkaisuja. Ei vaan samasta akkuteknologiasta. Vielä.Anonyymi kirjoitti:
Persesuomalaisten rokotevastaisten tarinoita. Ostin jo kalliin ja hienon sähköauton ja ajan sillä pitkään, ainakin koko takuun kattavan ajan.
Jos Teslan ostit, niin joko ne ovat saaneet laadun kohdilleen? Ollut ongelmia vähän sisustuksesta maaleihin noilla...
Mitä vähän olen kyydissä ollut, niin muuten ilmeisesti ihan soiva peli.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
https://etn.fi/index.php/13-news/12683-jaelleen-mullistava-akku-latautuu-90-sekunnissa
katteetonta mainosta?"Mahle sanoo yhdistäneensä ihmeakussaan superkondensaattorien ja litiumioniakkujen idean. Nopean lataamisen lisäksi akun energiatiheys on suuri, eikä sen lataaminen aiheuta suurta lämmönnousua.
Konspeti on lisäksi ympäristöystävällinen, sillä se ei vaadi harvinaisten raaka-aineiden louhintaa. Koko akku on täysin kierrätettävä."
Litiumhan on harvinainen metalli jos kerran sitä tarvitsee, suolaa sen sijaan on ihan haitaksi asti ja köy suola-akun raaka-aineeksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
latausauto ei tule ikinä menestymään jo painon takia-kuluttaa tiet rikki ja verot nousee,renkaat kalliit kun erikoisrakenne,metalli akkuihin saastuttaa ja lapsityövoima kaivoksilla jne
vihreä aate liian nopealla vauhdilla vie väärään suuntaan
kts . suomen uutisetVai sähköautot kuluttavat tiet rikki, oletko ihan dille?
Päättäjät ovat sähköauton kannalla ja vety menee teollisuuden päästöjen puhdistamiseen ja hyvä näin, sillä teollisuus se isompi ongelma kuin mitä liikenne meillä. - Anonyymi
TheRat kirjoitti:
Ensinnäkään, kukaan järkevä ihminen ei katso Suomen Uutisia kuin korkeintaan nauraakseen.
Toisekseen, jos normiauto painaa sen pari-kolme tonnia muutenkin ja akkuteknologia kehittyy kevyemmäksi koko ajan, niin paino-ongelma kyllä ratkeaa.
Kolmannekseen, kaivostoimintaakin voidaan kehittää. Sekä humaanimmaksi, että ympäristöystävällisemmäksi.
Se, missä sähköautojen ongelma on, on sähköntuotanto. Ydinvoimaa tarvitaan lisää vähintään yhden olkiluotoreaktorin verran Suomeen. Mielummin pari, ettei oltaisi niin pahasti tuulten ja sateiden varassa perusvoimantuotannossa.Olihan noita asiantuntijoiden lausuntoja ettei sähköautot tuo ongelmia sähkön riittämisen suhteen tälläkään kapasiteetillä.
- Anonyymi
TheRat kirjoitti:
Jos Teslan ostit, niin joko ne ovat saaneet laadun kohdilleen? Ollut ongelmia vähän sisustuksesta maaleihin noilla...
Mitä vähän olen kyydissä ollut, niin muuten ilmeisesti ihan soiva peli.Eipä niistä ole enää ollut juttuja ongelmista. Usassa oli eniten ongelmaa vanhojen tuotantolinjojen takia, varsinkin maalauksen suhteen.
Anonyymi kirjoitti:
Olihan noita asiantuntijoiden lausuntoja ettei sähköautot tuo ongelmia sähkön riittämisen suhteen tälläkään kapasiteetillä.
Ei toki. Kyse on vain hinnasta... Ja ehkä siitä, että joissain paikoissa ei aina ole sähköä tarjolla.
Jo nyt sähköä joudutaan tuottamaan öljyllä ja kivihiilellä (ja kaasulla) satunnaisesti. Tilanne ei parane, mikäli kulutusta lisätään merkittävästi...Anonyymi kirjoitti:
Eipä niistä ole enää ollut juttuja ongelmista. Usassa oli eniten ongelmaa vanhojen tuotantolinjojen takia, varsinkin maalauksen suhteen.
Hyvä jos ovat saaneet maalin kuntoon. Sisustus on vieläkin aika karmean näköistä, mutta kaipa se on makuasia. Ei kyllä minulle puhu 60-100 tonnin autosta...
Anonyymi kirjoitti:
Vai sähköautot kuluttavat tiet rikki, oletko ihan dille?
Päättäjät ovat sähköauton kannalla ja vety menee teollisuuden päästöjen puhdistamiseen ja hyvä näin, sillä teollisuus se isompi ongelma kuin mitä liikenne meillä.Paljon painoa ja vääntöä. Onhan se tielle (ja renkaille) huono yhdistelmä, mutta softalla siitäkin pitkälti selvitään.
- Anonyymi
TheRat kirjoitti:
Paljon painoa ja vääntöä. Onhan se tielle (ja renkaille) huono yhdistelmä, mutta softalla siitäkin pitkälti selvitään.
VWaudiskoda jäi taas kehityksestä jälkeen
vety - Anonyymi
TheRat kirjoitti:
Vetyauto poistaa happea ilmasta. Onko se sitten puhdistamista?
Vetyauto, tai mikä tahansa uusi auto, on ympäristötekona kestämätön, ellei kilometrejä tule todella paljon vuodessa. Luokkaa 100 000. Eli taksia ajavalle hyvä idea.
Kunhan vetyautot tai sähköautot alkavat olla sillä tasolla, että ne ovat käytännöllisyydessä, ajettavuudessa ja mukavuudessa suurin piirtein nykyautojen tasolla, alan katsomaan niitä. Sähköautoissa ajettavuus on jo hyvin lähellä tai jopa yli nykyautojen. Helpottaa, kun voi säätää neljää pyörää erikseen, kun tekee neljällä moottorilla tuon...Mikä uutinen kertoo vetyauton muka poistavan happea ilmasta? Vetyautohan nimenomaan PUHDISTAA ilmaa. Ei siis poista siitä happea, kuten virheellisesti väität. Mutta tuollaista lässytystä se on, kun on vajavaiset tiedot tekniikasta, jota ei edes tunne, mutta siitä huolimatta pitää tulla vaan avautumaan, ja paljastamaan koko maailmalle se oma tyhmyytensä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä uutinen kertoo vetyauton muka poistavan happea ilmasta? Vetyautohan nimenomaan PUHDISTAA ilmaa. Ei siis poista siitä happea, kuten virheellisesti väität. Mutta tuollaista lässytystä se on, kun on vajavaiset tiedot tekniikasta, jota ei edes tunne, mutta siitä huolimatta pitää tulla vaan avautumaan, ja paljastamaan koko maailmalle se oma tyhmyytensä.
"Vetyauto poistaa happea ilmasta. Onko se sitten puhdistamista?"
Kuinka tyhmä pitää oikein ollakkaan, että luulee dieselmoottorinsa käyvän ilman ilmasta imettyä happea? Ilmeisesti täysi tolvana... Anonyymi kirjoitti:
Mikä uutinen kertoo vetyauton muka poistavan happea ilmasta? Vetyautohan nimenomaan PUHDISTAA ilmaa. Ei siis poista siitä happea, kuten virheellisesti väität. Mutta tuollaista lässytystä se on, kun on vajavaiset tiedot tekniikasta, jota ei edes tunne, mutta siitä huolimatta pitää tulla vaan avautumaan, ja paljastamaan koko maailmalle se oma tyhmyytensä.
Vety, kemialliselta merkiltään H poltetaan vetyautossa ja lopputuloksena on vettä, joka tunnetaan myös yhdistelmällä H2O. Siinä siis kaksi vetyatomia on yhdistynyt yhteen happiatomiin.
Jos tiedät kemiasta suurin piirtein ala-asteen koulutusta vastaavan määrän, voit tästä päätellä, että ilmasta poistetaan happea ja muutetaan se vedeksi lisäämällä siihen polttokennosta saatavaa vetyä. Tämä vedyn ja hapen sekoitus tunnetaan myös palamisen nimellä, joskin reaktio on sen verran raju, että sitä voitaneen ihan hyvin kutsua jopa räjähdykseksi.
Lopputuloksena vety kennosta ja happi ilmasta vähenevät ja tilalle syntyy vettä.
Onko tuo sitten puhdistamista? Jonkun mielestä ehkä.Anonyymi kirjoitti:
"Vetyauto poistaa happea ilmasta. Onko se sitten puhdistamista?"
Kuinka tyhmä pitää oikein ollakkaan, että luulee dieselmoottorinsa käyvän ilman ilmasta imettyä happea? Ilmeisesti täysi tolvana...Kysy joltakulta, joka sellaista on väittänyt. Minä vain kerroin, ettei vetyauto mitenkään maagisesti ilmaa puhdista...
- Anonyymi
Vetytankkien painosta ja räjahdysherkkyydestä ei pääse koskaan eroon.
- Anonyymi
Kertoisitko hieman tarkemmin, että missä kohtaa noiden vetytankkien pitäisi räjähtää, kun kolaritestissä ei ainakaan näytä käyvän niin.
https://moottori.fi/ajoneuvot/jutut/euro-ncap-viiden-tahden-joukossa-lynk-co-01-nio-es8-seka-toyota-mirai/ - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kertoisitko hieman tarkemmin, että missä kohtaa noiden vetytankkien pitäisi räjähtää, kun kolaritestissä ei ainakaan näytä käyvän niin.
https://moottori.fi/ajoneuvot/jutut/euro-ncap-viiden-tahden-joukossa-lynk-co-01-nio-es8-seka-toyota-mirai/Äsken vasta yksi auto syttyi palamaan kun tankki oli ruostunut, mieti kun sellaisia olisi tuhansittain vanhoina ruosteisina ja autohalleissakin asuntojen alla. Ei kitos.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kertoisitko hieman tarkemmin, että missä kohtaa noiden vetytankkien pitäisi räjähtää, kun kolaritestissä ei ainakaan näytä käyvän niin.
https://moottori.fi/ajoneuvot/jutut/euro-ncap-viiden-tahden-joukossa-lynk-co-01-nio-es8-seka-toyota-mirai/Kolaritestit antaa vain suuntaa ja autot suunnitellaan kestämään juuri nuo testien iskut. Usassa on erilainen testi kuin Euroopassa ja Usalainen auto ei pärjää eurotestissä ja päin vastoin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kertoisitko hieman tarkemmin, että missä kohtaa noiden vetytankkien pitäisi räjähtää, kun kolaritestissä ei ainakaan näytä käyvän niin.
https://moottori.fi/ajoneuvot/jutut/euro-ncap-viiden-tahden-joukossa-lynk-co-01-nio-es8-seka-toyota-mirai/Oikea kolari ei tapahdu juurikaan kuin testissä testataan.
- Anonyymi
laitappa googleenhaku= Renault Vetyautot
kohta on vetyasemat joka nurkalla juu- Anonyymi
Ei ainakaan Suomessa tule olemaan vetytankkausta kuin raskaaseen liikenteeseen. Ajatelkaan jotain Miraita, Saksassa sen hinta on 75ke ja meille tuotuna ehkä 85ke, ei mitään järkeä. Ostaa kallis auto jonka ominaisuudet on kuin 25ke autossa ja ajaminen monta kertaa kalliimpaa kuin vaikka sähköautolla.
- Anonyymi
Odotellaan 20 - 30 vuotta, niin autojen hinta ja tankkausasemien tiheys kohtaavat.
Toinen vaihtoehto on, että vetyauto kuolee omaan hulluuteensa. Kuka tietää, vähän sama kuin kehityskaari kuin: videonauhurit (aluksi VHS vs. Beta) - CD:t - DVD:t - BlueRay:t - Verkkopalvelu - Videovuokraamot.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yläkoulun seksiopas neuvoo harjoittelemaan
anaaliyhdyntää lämpöisellä ja pitkällä porkkanalla https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010859818.html2763103Joukko oppilaita terrorisoi koulua Helsingissä niin
että osa opettajista pelkää töihin tulemista https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010857587.html2341987- 671936
- 711634
BLACKFRIDAY 186e 4pv Alicantte lennoilla ja hotellilla
No nyt löytyi hyvä blackfriday tarjous. Sivustolla matkapörssi myös muita hyviä tarjouksia. 4 Päivän reissu, 3 tähden ho51386Purra esiintyi epäasiallisesti
Eduskunnassa keskustellaan vaihtoehtobudjeteista. Niistä voi olla monta mieltä ja myönnän niiden olevan osin heikkoja. M3391254MTV: Jyrkistä eronnut Jenni kritisoi kovin sanoin Ensitreffit-ohjelmaa: "Ei esimerkiksi kysytty..."
Ohhoh! Jenni lataa tekstiä! Tsemppiä Jennille ja Jyrkille "sen oikean" löytämiseen. Lue lisää: https://www.suomi24.fi/241008"Tapaus" Aittakumpu/Simula hyvin paljastaa kuinka tyhmää ja turhaa sakkia Suomesta
löytyy. Toissapäivänä "joku" teki tänne avauksen liittyen Kalevan juttuun, että noilla kahdella olisi suhde. Eli Otsikko22929Martina Aitolehti pitkästä aikaa tv:ssä - Nyt mukana kokkauskisassa!
Oho, Martina Aitolehti nyt kokkauskisassa! Häntä ei ole nähtykään pitkään aikaan tv:ssä. Mukana myös mm. Henny Harjusola165917- 64906