Onko mk3 bensaversion moottorinohjausviat jo selvitetty.

Anonyymi

Kyseessä on jo 20 v vanha ajokki ja auto on kuulu nykimisistä ja vikavaloista, jollaista menoa en muissa merkeissä ole kuullut. Viittaa vakavaan suunnitteluvirheeseen. Kysymys siis on moottorinohjauksen toiminnasta, joku tai jotkut systeemit oli suunniteltu aikalailla pieleen. Joko foordin pojat (tai jos muut tietää) uskaltaa kertoa, mikä se pahin tyyppivika lopulta oli, joka johti siihen, että ajokki sai yhden surkeimmista autoista maineen =?
https://keskustelu.suomi24.fi/t/8326977/2003-mondeo-nykii

Ja uskaltaako noita uudempia foordeja käytettynä lainkaan enää ostaa, jos nykimiset ja merkkivalojen loistot on niissäkin arkipäivää takuun mentyä umpeen.

6

1046

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      selvitetty on, ei passaa kertoa, sillä sama meno jatkuu myöhemmissä malleissa

      • Anonyymi

        ja vanhakoppaset versiot ovat poistuneet liinteestä. Ei liikenteessä, ei ongelmia


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ja vanhakoppaset versiot ovat poistuneet liinteestä. Ei liikenteessä, ei ongelmia

        Nimenomaan ei ongelmia, ajan edelleenkin 2001 mallin Mondeolla, ainut ongelma on ruoste, eikä sekään ole ongelma, se nyt vaan kuuluu tähän vuosimalliin ominaisuutena.


    • Anonyymi

      Minulla 360tkm ajettu 1.8 bensamoottorinen, Duratec-HE siis, vm. 2002 Mondeo...eli mk3...eikä ole vikavalot palaneet. Pientä nykyä tuntuu tietyissä moottorin lämpötilassa...just kun ollaan menossa lämmön puolelle....myös jos moottori on hieman lämmennyt ja sammutat hetkeksi...niin starttaus on pitkä. Lämpötila-anturi ilmeisesti kertoo jotain ja ECU ei osaa antaa riittävästi bensaa...tai sitä tulee liikaa,

      Ja nykiminen ei johdy sytysosista koska ne vaihdoin kaikki kerran uusiksi jotta ehkä jos tuosta pääsisi eroon. Joku muu ehkä MAP-T anturi sekoilee tms.

      • Anonyymi

        Tai sitten se mottorin lämpoanturi...

        Omassa, eri merkkisessä autossa, vuosimalli 1997, tuo moottorin lämpöanturin arvo oli muuttunut noin 30% siitä, mikä sen piti olla.

        Vaihdoin uuden anturin ja nykimiset katosi sen myötä.


    • Anonyymi

      Ajoin kahdella (2003 ja 2006) mk3:lla yhteensä 550 tkm. Kummassakaan ei ollut mitään nykimisiä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      66
      1522
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      162
      1329
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1172
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      118
      1129
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      30
      955
    6. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      104
      795
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      55
      720
    8. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      89
      646
    9. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      181
      627
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      624
    Aihe