Kokemuksia 225XE:stä?

Anonyymi

Kävin tänään koeajamassa. Ei kaunis, ei saa peräkoukkua, mutta muuten aika näppärä ja tilava eikä pahan hintainenkaan käytettynä. Yllättävää, mutta huomaan harkitsevani bemaristiksi ryhtymistä.

Mitkä ovat mallin heikot kohdat ja potentiaaliset vikakohteet?

38

3446

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ei taida täällä muut kuin toyotistit reuhata. Ne varmaan keksii jotain sanottavaa. Tuo 225XE muuten jakaa saman pohjalevyn ja koneen MIni Countrymanin kanssa, mutta siinä missä BMW on yleensä ollut melko hyvin kyhätty niin Minillä on joskus aikanaan ollut laatumurheita. En omista tuota kysymääsi autoa mutta sanoisin että se on kotoisaan tila-autonäköönsä nähden erittäin tehokas, päälle 200 hv, ja tuntui hyvin mukavalta ja täsmälliseltä ajettavalta. Jos ajat paljon nurkka-ajoa ja latailet joka yö, säästät polttoainekustannuksissa. Jos ajat paljon motarilla, niin voit kuvitella että vaikka ekat 20-30 km tulevat akusta, niin auton ilmanvastus on kohtuullinen ja kun ajat 120 kmh niin kulutus nousee päälle kuuden litran. Auto on käytettyjen markkinoilla mielestäni edullinen. Harmi ettei tuossa ole peräkoukkua, sen kun saa nelivedolle (sähkö takana, bensa edessä) joten sillä olisi näppärä nostella traileroitavaa venettä. Etuvetoisella tuppaa sutimaan.

    • Anonyymi

      Monissa hybrideissä ja sähköautoissa koukun asentaminen on kielletty. Nissä jossa hinaaminen onnistuu, on ajaminen aika laills bensan varassa. Ei joku trailerin nostaminen vedestä ole paha rasti mutta vaikka matkailuauton vetäminen tyhjentää akun tosi nopeasti.

      Eikös TM tai Tuulilasi juuri testannut tätä sähköautolla? Hybridille tämä ei varmaan ole yhtä suuri ongelma. Sähköllä lähdetään ja sitten mennään bensalla. Toki volkkarin miellyttävästi toimiva dsg ottaa helposti siipeensä jos kuormaa on usein/liikaa.

    • Anonyymi

      Ihan pommihan tuo on. Ei oikea BMW eikä oikea hybridi.

      • Anonyymi

        Kyllä siitä akun tyhjennyttyä tulee oikea hybridi. Sellainen Toyotan tapainen täyshybridi joka tekee bensalla ja jarruttamalla hieman sähköä jotta voi avustaa lähdöissä, ja jopa ajaa pätkän pelkällä sähköllä. Eroa on toki tehossa, jota on reilusti enemmän.


      • Anonyymi

        Tuohon bemariin onkin helppo istua, kun ei tarvitse könytä sporttipenkille maanrajaan. Kuitenkin se on hieman matalampi, kuin X1. Sopivan kokoinen, eikä liian yleinen malli.


    • Anonyymi

      Bmw: t ovat yleensä vähän lampaita suden vaatteissa. Tuo on poikkeus, se on lammas lampaan vaatteissa.

      • Anonyymi

        Eipä tuolla 165kW teholla ja nelivedolla aivan jalkoihin jää.


    • Anonyymi

      Auto on nimenomaan susi lampaan vaatteissa toisin kuin edellä mainitaan. Se on kesyn perheauton näköinen, mutta kiihtyy 6.7 sekunnissa nollasta sataan.

      Auto on hybridiksi tilava, ohjaamo avara ja peräkontissa tilaa vain normi perheauton verran. Peräkoukkua ei saa, varustelutaso on yleensä se halvin ja siinäkin on tarpeeksi.

      • Anonyymi

        Sähkällä takavetoinen ja bensalle etuvetoinen. Ei jatkoon.
        Pitää olla aina nelivetoinen. Aivan vastaava kuin Volvon viritykset.

        Onneksi Bemarilta löytyy nelivetoisiakin plugareita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähkällä takavetoinen ja bensalle etuvetoinen. Ei jatkoon.
        Pitää olla aina nelivetoinen. Aivan vastaava kuin Volvon viritykset.

        Onneksi Bemarilta löytyy nelivetoisiakin plugareita.

        Mulla oli tuollainen pari vuotta. Hämmästytti erityisesti se, miten hyvin tuo etu- ja taka-akselin yhteispeli pelasi. Moottoriajoissa ja jopa pelkässä sähköajossa jos ajoit mutkaan niin ennenkuin oli edes huomannut luisun, niin kaikki pyörät vetivät juuri oikein niin että luisto oli nätti ja hillitty. Toisaalta elektroniikka antoi myös luistattaa hallitusti.

        Koska en halunnut että moottori aivan kylmänä ja öjyttömänä säntää kierroksille, niin annoin koneen aina vähän pyörähtää, etenkin tietty talvella. Oli huoleton peli.


    • Anonyymi

      Kannattaa lukea TM talvitesti. Tuo auto on suuntavakaudeltaan keskinkertainen jopa talvirenkailla kun yleensä talvikumit parantaa autojen suuntavakautta.

      No, bemarit yleensäkin arvioidaan huonoiksi maantieajoltaan.

      • Anonyymi

        Talvitestissä oli eri malli, ei tämä nelivetoinen plugari.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Talvitestissä oli eri malli, ei tämä nelivetoinen plugari.

        Talvitestissä 2015 oli 218i malli. Sama moottori edessä, mutta sähkömoottori ja akut puuttuivat takaa.


    • Anonyymi

      Kannattaa miettiä huolella ennenkuin ostaa käytetyn hybridin. Ajoakku menee pian vanhaksi ja uusi akku tuohon malliin maksaa yli 8000 euroa.

      • Anonyymi

        Jännä sinänsä, että kun nyt ekan polven hybridit ja täyssähköt vanhenevat, niin eikö Suomessa ja maailmalla yleistyisi akkuhuoltamot ja jopa kilpailevat akkutehtaat? Toki mitään palonarkaa hinnat alkaen - mallia en uskaltaisi laittaa, mutta miksei näille olisi vakuutusyhtiön hyväksymiä akkukorjaamoita tai vaikka Vartan tai Boschin valmistamia tarvikeakkuja? Malleja on loppujen lopuksi aika rajoitettu määärä ja nekin perustuvat kaikki eri määrään samanlaisia kennoja ahdettuna tietyn muotoiseen koteloon, eikö?


      • Anonyymi

        Minä mietin kaksikin kertaa, ja ostin käytetyn. En ole katunut. Nyt alkavat alkuperäiset pyyhkijän sulat olla vaihtokunnossa, muuten on menty perushuolloilla ilman mitään ylimääräistä. Keväällä täytyy hankkia uudet renkaat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jännä sinänsä, että kun nyt ekan polven hybridit ja täyssähköt vanhenevat, niin eikö Suomessa ja maailmalla yleistyisi akkuhuoltamot ja jopa kilpailevat akkutehtaat? Toki mitään palonarkaa hinnat alkaen - mallia en uskaltaisi laittaa, mutta miksei näille olisi vakuutusyhtiön hyväksymiä akkukorjaamoita tai vaikka Vartan tai Boschin valmistamia tarvikeakkuja? Malleja on loppujen lopuksi aika rajoitettu määärä ja nekin perustuvat kaikki eri määrään samanlaisia kennoja ahdettuna tietyn muotoiseen koteloon, eikö?

        Akkujen hajoamiset ovat niin harvinaisia, ettei sillä saa vielä bisnestä aikaiseksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jännä sinänsä, että kun nyt ekan polven hybridit ja täyssähköt vanhenevat, niin eikö Suomessa ja maailmalla yleistyisi akkuhuoltamot ja jopa kilpailevat akkutehtaat? Toki mitään palonarkaa hinnat alkaen - mallia en uskaltaisi laittaa, mutta miksei näille olisi vakuutusyhtiön hyväksymiä akkukorjaamoita tai vaikka Vartan tai Boschin valmistamia tarvikeakkuja? Malleja on loppujen lopuksi aika rajoitettu määärä ja nekin perustuvat kaikki eri määrään samanlaisia kennoja ahdettuna tietyn muotoiseen koteloon, eikö?

        Noinhan se toimii. Tässä plugarissa on viisi modulia kotelossa, ja sähkömalleissa enemmän. Ei joka malliin kannata omaa akkumodulia suunnitella. Nuo modulit sitten muodostuvat bemarilla suklaalevyn tapaisista kennoista samaan moduliin pakattuna.


    • Anonyymi

      Minä ostin tuollaisen 225xe:n vajaa 2 vuotta sitten käytettynä, koronakeväänä kun autokauppa pysähtyi. Nykyisin saman vuosimallin autoista pyydetään samaa hintaa, kuin tuolloinkin. Voi siis sanoa, että auto on pitänyt hyvin hintansa, vaikkei se takaa samaa kehitystä tulevaisuudessa.

      • Anonyymi

        Minkälaisilla kilometreillä/vuosilla tuollaiseen uskaltaa vielä tarttua? Myynnissä on 30-100t ajettuja 2016-19 malleja ja tietenkin hinta myös putoaa aika tavalla kun akkutakuut on loppu.

        Akku tuossa askarruttaa, penarin tekniikka on kai muuten suht luotettavan maineessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minkälaisilla kilometreillä/vuosilla tuollaiseen uskaltaa vielä tarttua? Myynnissä on 30-100t ajettuja 2016-19 malleja ja tietenkin hinta myös putoaa aika tavalla kun akkutakuut on loppu.

        Akku tuossa askarruttaa, penarin tekniikka on kai muuten suht luotettavan maineessa.

        Minulla on 2018 vuotinen ja nyt noin 50.000 km ajettu. Perushuolloilla on menty, öljyt, suodattimet ja jarrunesteet, siinäpä se.
        Bensaa tuo on vienyt keskimäärin 3,6l/100 km. Mökille on pitkä matka, mutta vastaavasti lähiajot menevät sähköllä. Ei tämäkään pyhällä hengellä kulje, mutta tehoihin nähden vähällä. Olen tykännyt. Edelliseen dieseliin verrattuna verot ovat erittäin kohtuulliset.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla on 2018 vuotinen ja nyt noin 50.000 km ajettu. Perushuolloilla on menty, öljyt, suodattimet ja jarrunesteet, siinäpä se.
        Bensaa tuo on vienyt keskimäärin 3,6l/100 km. Mökille on pitkä matka, mutta vastaavasti lähiajot menevät sähköllä. Ei tämäkään pyhällä hengellä kulje, mutta tehoihin nähden vähällä. Olen tykännyt. Edelliseen dieseliin verrattuna verot ovat erittäin kohtuulliset.

        Onko jokin diagnostiikkanäyttö josta akkujen kunnon pystyy päättelemään? Onko esim 50t ajetun akut jo puolessavälin elinkaartaan?


    • Anonyymi

      Tässä vielä aloittaja, kun noita katsoo niin mitä eroa on Business sportilla ja iPerformancella?

      Näyättää olevan navit, peruutustutkat ja vakkari ja ilmeisesti kaikissa on myös se Connected-juttu kytkettävissä, ja sporteissa näyttää olevan istuimsessa parempi sivuttaistuki. Onko mitään tärkeää eroa?

      • Anonyymi

        Sporttipenkeissä on se jatkettava reisituki, joka voi olla lyhyelle liikaa. Tavallisillakin istuu hyvin pitkälläkin matkalla. Sähköinen takaluukku on ollut hyvä varuste. Perä on usein ravassa rospuuttoaikana.


    • Anonyymi

      No ni aloittaja rohkaistu ostamaam 50t ajetun parillakympillä. Rangea on lämmitin päällä yli 20km mikö ei tänä päivänä ole valtavasti, ja ilman sähköä auto vie 6.5l/motarilla ecoasennossa. Ei siis kovin pihikään. Mutta olen varovaisen tyytyväinen. Kun saan vielä teetettyä huollon marmoripalatsissa ja saan sieltä puhtaat paperit niin olenpa tyytyväinen. Kiitos neuvoista kaikille!

      • Anonyymi

        Jos olet tyytyväinen niin muutahan ei tarvitakaan.

        Huollossa kannattaa pyytä mittaamaan hybridiakku. Sille varmaan on jokin diagnostiikkakin.
        Akulle on jokin takuu ja kannattaa seurata jos akku alkaa pehmetä niin että saat sen takuuseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos olet tyytyväinen niin muutahan ei tarvitakaan.

        Huollossa kannattaa pyytä mittaamaan hybridiakku. Sille varmaan on jokin diagnostiikkakin.
        Akulle on jokin takuu ja kannattaa seurata jos akku alkaa pehmetä niin että saat sen takuuseen.

        Olen tyytyväinen, mutta olen paljon tyyvyäisempi kun teetän ns. "tuontiauton tarkastuksen" joka maksaa virallisella huollolla 89 euroa ja josta saa tarkemman arvion.

        Akku täyteen ladattuna näyttää 29 kilsaa ollessan täynnä, ei siis aivan luvattua 40 km mutta vastaa mielestäni koejoissa saatuja tuloksia. Tällöin on lämppäri ja valot ja muut apulaitteet päällä. Käytännössä ensimmäisen kilometrin aikana tuosta putoaa muutama kilometri pois, johtuisko juuri lämmmityksestä, vai pitäisikö akun vaan antaa olla kiinni vielä vähän aikaa, en tiedä.
        Kyllä sillä sitten sen rohkeat parikymmentä ajaa ennenkuin se muuttuu sähköavusteiskeksi potlttomoottirautoksi. Akkutakuu on kyllä voimassa 100 000km /6v mutta ei kata normiaalia kulumista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen tyytyväinen, mutta olen paljon tyyvyäisempi kun teetän ns. "tuontiauton tarkastuksen" joka maksaa virallisella huollolla 89 euroa ja josta saa tarkemman arvion.

        Akku täyteen ladattuna näyttää 29 kilsaa ollessan täynnä, ei siis aivan luvattua 40 km mutta vastaa mielestäni koejoissa saatuja tuloksia. Tällöin on lämppäri ja valot ja muut apulaitteet päällä. Käytännössä ensimmäisen kilometrin aikana tuosta putoaa muutama kilometri pois, johtuisko juuri lämmmityksestä, vai pitäisikö akun vaan antaa olla kiinni vielä vähän aikaa, en tiedä.
        Kyllä sillä sitten sen rohkeat parikymmentä ajaa ennenkuin se muuttuu sähköavusteiskeksi potlttomoottirautoksi. Akkutakuu on kyllä voimassa 100 000km /6v mutta ei kata normiaalia kulumista.

        Akkutakuussa on oletettavasti jokin kapasiteetin tippumisraja mukana. Näin on monilla kilpailijoilla.

        Lämmitys mikä bemarissasi on sähkövastuksella vielä jo näillä 5 asteen keleillä aika paljon lisää sähköä ja siksi matka hupenee alussa paljon.
        Kyllä se matka vähenee vaikka olisi ilmalämpöpumpulla lämitys.
        Oma plugari lupaili kuukausi sitten 88km rankea mutta nyt enää 75km rangea. Niin se kelin kylmeneminen vaikuttaa. Tammikuussa pääsen enintään 60km sähköllä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Akkutakuussa on oletettavasti jokin kapasiteetin tippumisraja mukana. Näin on monilla kilpailijoilla.

        Lämmitys mikä bemarissasi on sähkövastuksella vielä jo näillä 5 asteen keleillä aika paljon lisää sähköä ja siksi matka hupenee alussa paljon.
        Kyllä se matka vähenee vaikka olisi ilmalämpöpumpulla lämitys.
        Oma plugari lupaili kuukausi sitten 88km rankea mutta nyt enää 75km rangea. Niin se kelin kylmeneminen vaikuttaa. Tammikuussa pääsen enintään 60km sähköllä.

        Tämä ehkä jo oli tässä tiedossa, mutta eikö näissä idea ole juuri se, että auto esilämmitetään tai jäähdytetään töpselistä eikä ajoakusta?

        225xe-mallissa esim. pitäisi voida asetella lähtöaika, jolloin auto itse päättää milloin ja kuinka suurella virralla lataa ja miten hoitaa oikean lämpötilan kabiiniin valmiiksi. Pienellä virralla noin pieni akku on suhteellisen turvallisesti ladattavissa normaalistakin pistorasiasta.


    • Anonyymi

      Takuun alaisena uuten hyvä auto mutta muutaman vuoden jälkeen kallista on ylläpito ja pitää olla vara-auto kun osien saaminen kestää. Usko kun sanotaan.

      • Anonyymi

        Takuuthan tässä on loppu. Vain akkutakuu ja kenties joku ruostumattommuus, en tiedä? on vielä voimassa.

        Toistaiseksi auto tuntuu laadukkaalta ja jämptiltä. Oletin että marmoritiski olisi kalliimpikin, mutta kun teetin yhden tiedossa olleen pikkuhommelin marmorilla, niin eipä villit korjaamot antaneet parempaa tarjousta. Saapa nähdä tuleeko yllärikuluja.

        Brändätyt tarvikkeet, siis vanteet, matot, mitä lie, ovat kyllä hinnan kiroissa kuten kaikilla merkeillä. Onneksi ei kiinnosta lukeeko jossain kuramatossa BMW vai ei.


      • Anonyymi

        Uskotaan toki. Mutta kun nyt kerran ole asioista perillä niin voitko kertoa mistä kosahtaa?

        Ihan vaan että tiedän varoa. Kun ei ole toistaiseksi ollut mitään määräaikaishuoltoa isompaa ongelmaa ja autolla sentään 100 000 mittarissa ja takuut loppuneet. Että mistä kohtaa se iso ongelma sitten alkaisi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uskotaan toki. Mutta kun nyt kerran ole asioista perillä niin voitko kertoa mistä kosahtaa?

        Ihan vaan että tiedän varoa. Kun ei ole toistaiseksi ollut mitään määräaikaishuoltoa isompaa ongelmaa ja autolla sentään 100 000 mittarissa ja takuut loppuneet. Että mistä kohtaa se iso ongelma sitten alkaisi?

        Yleensä ne isommat hommelit alkavat 200.000 km jälkeen. Alkaa olla jarruissa ja nivelissä laittamista. Aivan sama, onko kyseessä Mersu, Bemari tai Toyota. Sitä ennen minä olen pyrkinyt laittamaan vanhan kiertoon, ja hankkinut uuden tai uudemman.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yleensä ne isommat hommelit alkavat 200.000 km jälkeen. Alkaa olla jarruissa ja nivelissä laittamista. Aivan sama, onko kyseessä Mersu, Bemari tai Toyota. Sitä ennen minä olen pyrkinyt laittamaan vanhan kiertoon, ja hankkinut uuden tai uudemman.

        No osa mainitsemistasi on kyllä noillankilometreillä jo ruosteessa. En sano mikä mutta se ei ole bemari


    • Anonyymi

      Hyvinkin mielenkiintoinen pakkaus.

      Kaikki lähiajot sähköllä.
      Tarvittaessa nelivetoinen.
      Toisistaan riippumattomat bensa- ja sähkömoottorit.
      Yhteisteho 225 hv. Kiihtyvyys alle 7 s.

      Kokemuksia ei ole, mutta ostoaikeita on.

    • Anonyymi

      Ekaa talvea alla. Akkusähköä ei paljon riitä mutta sinskin tolpassa seistessään (tai jos akussa on vielä virtaa) lämpiää. Kovalla pakkasella lämmitys tyhjää akun aika nopeasti ja rangea ei juuri ole, moottorikin kuulostaa kuorma-auton dieselkoneelta kunnes lämpiää. Neliveto tosiaan käynnistyy jos pyörät luistavat - ihan nykäisemättä ja huomaamatta muuttuu nelivedoksi, mutta antaa kuitenkin vähän perää mielummin kuin että puskis. Kiva, tilava ja vakaan tuntuinen vankkuri.

    • Anonyymi

      3 putkinen säksätin , ottasvat samantien harrikan v2 sen sinne olis äänet kohillaan.......ennen vain daihatsulla ajeltiin 3 putkella.

      Itse kokeilin viikon tankata joka päivä tyhjään tankkiin ja mietin pääseekö seuraavalle asemalle , en jaksanut laitoin 6 litraa tankkiin kerrallaan...

    • Anonyymi

      Minulla Saksasta tuotu vm 2019. Ostin elokuussa 15 000 km ajettuna ja nyt kilometrejä 23 000, joten joitain kokemuksiakin on karttunut. Pääsääntöiseti olen ollut tyytyväinen ja samoja havaintoja kuin aiemmilla kirjoittajilla. Range talvikelissä vain n. 20 km, mutta mittari pitää melko tarkasti paikkansa. Toisin oli aiemmassa Outlanderissa, missä mittari heitti ihan randomina lukuja mahdollisesta edessä olevasta sähköajosta.

      Pari murhettakin on ollut: Pakkasilla syttyy varotusvalo: "hätänumerojärjestelmävirhe". Lienee kyseisen järjestelmän akku loppumassa.
      Toinen isompi keljutus on tuulen kohina n. 60 kmh alkaen. Joskus aiemminkin, jos ulkona tuulee. Kuuluu jostain oikeasta etukulmasta, ei ehkä ovesta eikä ikkunan tiivisteestä, mutta erittäin hankala paikallistaa. Naapurilla sama auto ja sama vika. Oletteko havainneet vastaavaa ja ennenkaikkea oletteko löytäneet ratkaisun. Ikäbä kuunnella tuulen suhinoita muutoin melko hiljaisessa autossa kitkoilla ja sähköajossa.

      Naapurilla muuten tavan penkit ja en löydä millään hyvää ajoasentoa. Itsellä onneksi sporttipenkit ja melko hyvä pidemmilläkin matkoilla. Reisituki auttaa paljon.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 109
      2128
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      57
      1996
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1925
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1677
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      20
      1608
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      12
      1398
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1340
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1336
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      15
      1321
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1262
    Aihe