Numeromiehen uusin väite on että thaimaalainen silkki on polyesteriä. No mutta eihän majurin kotikaupungissa ole kuulema yhtään betonista tehtyä taloakaan niin ei siellä varmaan ole silkkiäkään.
Antakaas kun isi kertoo totuuden asiasta. Feikkimajurin ei tarvitse opettaa isäänsä naimaan, sillä se osaa jo.
Yllättäen Isan on thaisilkin suurin tuotantoalue ja thaimaalainen silkki on arvossaan Suomea myöten korkean laadun vuoksi ja eri silkkilaadut erottaa hinnasta ja nimestä.
Tässäkin on nimittäin rättitehtaita ja tukkureita kylällä ja siellä on vaimon sukulaisiakin töissä, tai kai sitä voi sanoa että sukulaisia, kun onhan ne lasten ja vaimon kautta sukua minullekin.
Täältäkin lähtee tavaraa Suomeen saakka. Thaimaan hinta-laatuun luotetaan toisin kuin esimerkiksi Kiinan.
Ne jotka enemmän ostaa isolla rahalla, tutkivat tietenkin laadun eri menetelmillä, jos toimittaja ei ole aiemmin tuttu. Polttamalla, mikroskoopilla ja kemikaaleilla.
Käsinvalmistetun thaisilkin erottaa paidoistakin jo monesta asiasta. Se tuntuu pehmeältä sormissa, vaikka on erittäin ohutta, se on myös erittäin kestävää. Sen erottaa myös siitä että kun katsot valoa vasten niin siinä on hienoista kimallusta.
Kunnon käsinvalmistetun silkkipaidan voit tunkea vaikka märkänä pullonkorkkiin, ottaa sieltä pois ja laittaa narulle, ja se on jälleen kuin juuri silitetty. Se ei rypisty eikä siihen jää kuivumisraitoja ja lika ei tartu siihen helposti.
Vähän Wikipediaa asiasta:
"Silkkiä tuottavat tietyt hyönteiset toukat muodostamaan koteloita. Silkin hohtava ulkonäkö johtuu silkkikuidun kolmiomaisesta prismaisesta rakenteesta.
Thaimaan maanviljelijät ruokkivat silkkiäistoukkia yksinoikeudella mulperilehdillä luodakseen A-luokan silkkiä, kiiltävää mulperisilkkiä. Lisäksi mulperisilkkia ei tarvitse tuulettaa, kuten alempilaatuisilla silkeillä, koska se on hypoallergeenista ja täysin hajutonta.
Thaimaan silkki on kokonaan käsivalmistettu ja käsintehty.
Käsin kelattava silkki tuottaa kolme silkkilaatua: kaksi hienompaa laatua kevyille kankaille ja paksumpi lajiteltu kangas.
Thai Silkillä on ainutlaatuinen kiilto kiillolla, jolla on kaksi sävyä, kuten loimi ja kude. Pidä thaimaalaista silkkiäsi valoa vasten, löydät värimuutoksia pitämällä thaimaalaista silkkiä vaihtelevasti"
Teollisesti valmistettu silkki
Teollisesti valmistettu silkki käyttää usein alempia silkkilaatuja pitääkseen tuotantokustannukset alhaalla. Ja silkki valmistaa yhden yhtenäisen värin, koska jokainen osa kangasta on identtinen"
Kuten monessa asiassa, thait eivät myy plagiaattia aitona. Kankaat on hintalaatunsa mukaisia. On varmasti arabiräätälit joskus turisteille myyneet halvempia kankaita kalliin hinnalla, mutta ei ne uskalla tehdä sitä vakiasukkaille. Siinä menisi maine.
Siellä ompelimossa on thaimaalaiset ompelemassa pääasiassa. Arabit vaan ottaa mitat ja myy. Sitten jos asioidaan vaikkapa verhokankaiden kanssa, niin kannattaa asioida isojen ja luotettavien thaimaalailiikkeiden kanssa, tai suositusten mukaan.
Meikäläinen kun puhuu thaimaalaisesta mulperisilkistä teetätetyistä paidoista, niin feikkimajuri tulee puhumaan yötorilta ostetuista hassulla "Sixpack coming" painatuksella varustetuista T-paidoista.
Aina sama laulu, oli mistä vaan kyse pihvistä tai nakista.
Niin se hinta laadukkaalle räätälillä teetetylle lyhythihaiselle silkkikauluspaidalle on yksittäin 1000 bahtin paikkeilla ja jos useita ostaa, niin hinta putoaa 400 bahtin paikkeille.
T 2010
Sä oot silkkii
44
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Vanhimmat thaisilkkipaitani on noin 20 vuotta vanhoja, ja ne on edelleen aivan kuin uusia. Muistan kun ostin ekat sellaiset Royal Garden Plazan räätäliltä.
Aivan loistavia käyttöpaitoja. Tuntuu ilmavilta, ei liimaannu hikeen, ei rypisty päällä eikä kaapissa, ei tartu hajut, pesuksi riittää tuuletus useimmiten, voit pitää vaikka viikon putkeen.
Numeropelle poistattelo kiinaketjun. On ihan selvää että numeropelle on "jokke pappa". Nehän on videolla ja facekuvassa kuin kaksi marjaa. Peruna ja paskanmarja.
T 2010 - Anonyymi
Niinkö olen sanonut, mainitsemasi kauppapaikka ei varmasti myy aitoa silkkiä, kuten sanoit aito silkki on erittäin kovaa, joten sitä ei voi sekoittaa muihin materiaaleihin, koska kuitu katkoo muut kuidut, vedä sinä poika niitä mulperinmarjoja naamaan ja viittaa jos on jotain asiaa.
- Anonyymi
Jokkepappa ja numpalli ovat yksi ja sama, kahta noin tyhmää ei voi olla olemassa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jokkepappa ja numpalli ovat yksi ja sama, kahta noin tyhmää ei voi olla olemassa.
Hienoa kun uskalsit kertoa, tosin jokkepapan videot on 10 vuotta vanhoja, joten ole siinä uskossa.
- Anonyymi
Kova on vuosilukuhenkilöllä pätemisentarve thaimaastaan.
2 kertaa ulkoruokintaan pistetty, vaihetelevasti 5-6 lapsen isukki, 400 aivotarähdystä ja jokaista kohden maksukaato, paniikkihäiriö, 100 katutappelua, 2 pahoinpitelytuomiota, 10 vuoden raju alkoholismi nykyisellään vahva, asuu haave-eedenissä jossa 450 neliöinen maja parhaine laitteineen mitä rahalla saa, pihassa ollen avomersu muiden autojen ja moottoripyörien rinnalla, ui hotellin uima-altaassa joka pihallaan, on paikkakunnallaan merkittävä henkilö ja opiskellut itsensä lähes kansainvälisen koulun opettajaksi, arvostaa Buddhalaista kohteliaisuutta itse sitä harjoittamatta, omaa lukuisan määrän internetnimimerkkiystäviä, faceystäviä ja rakastaa itseään ylitse kaiken ollen maailman viivain kaikissa asioissa Savolaiseen tapaan laatien tarinan toisesta henkilöstä irvaillakseen sitten siihen viitaten 24/7 suomiforkalla.- Anonyymi
Ja sokerina pohjalla kertoi tuntevansa ex vaimoni, ja vievän terveisiä... tosiasiassa ex vaimoni olikin pikku siskoni, todellinen satu-ukko.
- Anonyymi
Areenalle astui myös kakkospersoona eli jorma veli, ruskeakielinen sihteeri.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Areenalle astui myös kakkospersoona eli jorma veli, ruskeakielinen sihteeri.
Unohtui että hän on myös liiketalousnero ainoana puutteenaan että ei tiedä mikä on arvonlisävero perusteellaan että ei liity mitenkään hänen liiketoimintaansa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja sokerina pohjalla kertoi tuntevansa ex vaimoni, ja vievän terveisiä... tosiasiassa ex vaimoni olikin pikku siskoni, todellinen satu-ukko.
Nyt puhuttiin kylläkin silkistä, jota sinä väitit polyesteriksi Thaimaassa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nyt puhuttiin kylläkin silkistä, jota sinä väitit polyesteriksi Thaimaassa.
luuletko ihan oikeasti että saat 400 bahtilla aidon silkkipaidan, yhteen paitaa menee varsin paljon slikkikuituja, kilometrikaupalla, ei sitä myydä 400 vaikka ostaisit kuinka monta, noita paitoja näkee noissa intialaisissa räätäleissä 360 bahtia, ja ne tuntuvat aidolle m,utta ovat keinokuituja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
luuletko ihan oikeasti että saat 400 bahtilla aidon silkkipaidan, yhteen paitaa menee varsin paljon slikkikuituja, kilometrikaupalla, ei sitä myydä 400 vaikka ostaisit kuinka monta, noita paitoja näkee noissa intialaisissa räätäleissä 360 bahtia, ja ne tuntuvat aidolle m,utta ovat keinokuituja.
Olit vissiin 2012 ekalla matkallasi Thaimaassa Hua Hinissa sikailemassa ja juopottelemassa.
Hävettää suomalaisten maineen puolesta tuollaiset. Sinä tiedä silkistä yhtä paljon kuin sika arvopaperimarkkinoista. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En luule, vaan tiedän. Minulla on parikymmentä silkkipaitaa. Pattayan elefanttikylässä on nähtävyytenä mesta jossa valmistetaan silkkiä, kerrotaan sen historiasta yms.
https://www.elephant-village-pattaya.com/thai-silk-house/
Royal Garden Plaza on ostoskeskus, jossa on kymmeniä eri liikkeitä vuokralla. Hölmönä apinana luulit sitä yhdeksi kaupaksi ja väitit ettei siellä ole räätälin putiikkia. Siellä oli parikin tasokasta putiikkia vielä joku vuosi sitten, tällä hetkellä tuskin.
Kannattaa Jokke Papan keskittyä vaan ihan niihin omiin osa-alueisiisi kuten eläkkeen riittävyyteen, byrokratiaan, vakuutuksiin, mahan kutistamiseen, kelan kanssa riitelyyn yms. sairaalahoitoihin.
T 2010 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En luule, vaan tiedän. Minulla on parikymmentä silkkipaitaa. Pattayan elefanttikylässä on nähtävyytenä mesta jossa valmistetaan silkkiä, kerrotaan sen historiasta yms.
Royal Garden Plaza on ostoskeskus, jossa on kymmeniä eri liikkeitä vuokralla. Hölmönä apinana luulit sitä yhdeksi kaupaksi ja väitit ettei siellä ole räätälin putiikkia. Siellä oli parikin tasokasta putiikkia vielä joku vuosi sitten, tällä hetkellä tuskin.
Kannattaa Jokke Papan keskittyä vaan ihan niihin omiin osa-alueisiisi kuten eläkkeen riittävyyteen, byrokratiaan, vakuutuksiin, mahan kutistamiseen, kelan kanssa riitelyyn yms. sairaalahoitoihin.
T 2010Miten satu-ukko tuo sinun ex-vaimoni tuntemus niinkuin sanoin sait mitä olet tilannut korkojen kanssa, ja julkinen profiili, rakennettu puhtaasti sinua varten, onko sinussa miestä laittaa minulle kaveripyyntö. niin näet kuka oikeasti olen, olet hauska heppu sinua on erittäin helppo manipuloida, saada tekemään mitä haluan, royal gardenissa ei ole koskaan ollut yhtään räätäliä, liian kallis vuokrataso, silkkipaidan voi sieltä toki ostaa, jostain basaarista, koska silkkiä ei voi yhdistää mihinkään muuhin kankaaseen, paidan tai minkä tahansa silkistä tekeminen on erittäin kallista, eli basaarissa myydyt paidat eivät ole silkkiä vaikka niissä lukisi thaisilk. Enkä ole Jokkesi, tuo ukko on todennäköisesti jo vaihtanut hiippakuntaa, ei ole ainakaan koskaan täällä vastaan tullut, saattaa olla että muutti pattayalle, siellä on parempi peliympäristö.
- Anonyymi
Noita videoita kun katsoo niin olisi mukava tietää millaisesta vitusta noin tyhmiä ihmisiä sikiää. Tarkoitan kuvattavaa sekä kuvaajaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
T 2010https://www.elephant-village-pattaya.com/thai-silk-house/ vai oikein silkkitehdas, jopas taas pudotit pommin, ei tuo ole mikään tehdas samanlainen turistipyydys kuin muukin pattayan betonikohteet, hua hininissä kaikki on jalopuuta, eikö vain 2010.
Pattayan savo rulez
ps. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten satu-ukko tuo sinun ex-vaimoni tuntemus niinkuin sanoin sait mitä olet tilannut korkojen kanssa, ja julkinen profiili, rakennettu puhtaasti sinua varten, onko sinussa miestä laittaa minulle kaveripyyntö. niin näet kuka oikeasti olen, olet hauska heppu sinua on erittäin helppo manipuloida, saada tekemään mitä haluan, royal gardenissa ei ole koskaan ollut yhtään räätäliä, liian kallis vuokrataso, silkkipaidan voi sieltä toki ostaa, jostain basaarista, koska silkkiä ei voi yhdistää mihinkään muuhin kankaaseen, paidan tai minkä tahansa silkistä tekeminen on erittäin kallista, eli basaarissa myydyt paidat eivät ole silkkiä vaikka niissä lukisi thaisilk. Enkä ole Jokkesi, tuo ukko on todennäköisesti jo vaihtanut hiippakuntaa, ei ole ainakaan koskaan täällä vastaan tullut, saattaa olla että muutti pattayalle, siellä on parempi peliympäristö.
Vuosituhannen älyttömin selitys. Rakennat mukamas profiilin "neitiäsi" eli minua varten facebookiin, mutta olit kuitenkin järkyttynyt kun sinut löydettiin varsin helposti.
Uhkailit raastuvalla ja muuta epäilit että tietosi on vuodettu viranomaisilta ja nyt keksitkin että se olikin feikkiprofiili.
Tiedossa on aivan tarkkaan kuka olet, missä olet ja sekin on tiedossa että olet pa paksukainen ja myös osoitteesi on tiedossa.
Et ole kiinnostava henkilö eikä mielisairaita saa kiusata. Sen verran voisit kertoa että kuka tämä sivupersoonasi Jormasensei on ja miksi sinulla on hänen paperinsa? Ettei vaan olisi niin sanottu "oikein hyvä ystävä" jonka kanssa käyt koiranäyttelyissä ja vähän pelaamassa mölkkyä metsän laidassa?
Silkkipaitoja ei osteta basaareista. Royal Garden Plazassa oli monta vuotta sama putiikki optikon vieressä. Tuli käveltyä vähintään kerta viikkoon sen ostarin läpi monta vuotta kun vakituinen aamiaispaikkani sijaitsi siinä kakkosella ja oikaisin beach roadille siitä sitten läpi.
Älä jäärä vänkää asioista joista et tiedä. Olet siitä poikkeuksellisen tyhmä henkilö että vaikka sinulle todistaa että olet väärässä, jatkat vänkäämistäsi aina vaan ja unohdat jo hävinneesi väittelyn.
T 2010 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vuosituhannen älyttömin selitys. Rakennat mukamas profiilin "neitiäsi" eli minua varten facebookiin, mutta olit kuitenkin järkyttynyt kun sinut löydettiin varsin helposti.
Uhkailit raastuvalla ja muuta epäilit että tietosi on vuodettu viranomaisilta ja nyt keksitkin että se olikin feikkiprofiili.
Tiedossa on aivan tarkkaan kuka olet, missä olet ja sekin on tiedossa että olet pa paksukainen ja myös osoitteesi on tiedossa.
Et ole kiinnostava henkilö eikä mielisairaita saa kiusata. Sen verran voisit kertoa että kuka tämä sivupersoonasi Jormasensei on ja miksi sinulla on hänen paperinsa? Ettei vaan olisi niin sanottu "oikein hyvä ystävä" jonka kanssa käyt koiranäyttelyissä ja vähän pelaamassa mölkkyä metsän laidassa?
Silkkipaitoja ei osteta basaareista. Royal Garden Plazassa oli monta vuotta sama putiikki optikon vieressä. Tuli käveltyä vähintään kerta viikkoon sen ostarin läpi monta vuotta kun vakituinen aamiaispaikkani sijaitsi siinä kakkosella ja oikaisin beach roadille siitä sitten läpi.
Älä jäärä vänkää asioista joista et tiedä. Olet siitä poikkeuksellisen tyhmä henkilö että vaikka sinulle todistaa että olet väärässä, jatkat vänkäämistäsi aina vaan ja unohdat jo hävinneesi väittelyn.
T 2010Niin ja PS: Se sinun näkyvä Facebookisi oli vuosilta 2014-2015 tammikuu, eli aikaa ennenkuin aloit päivystää tätä palstaa ja huutelemaan ihan mitä sattuu.
Eli et ole voinut sitä minua varten laatia, kun minä aloin kirjoittelemaan vasta 2016 alun paikkeilla. Keksi parempi selitys ja kuka on Jormasensei? Tai siis kenen paperit sinulla on ja miksi? Velipoika? Jos on velipoika niin te olette maailman kreiseimmät veljekset.
T 2010 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin ja PS: Se sinun näkyvä Facebookisi oli vuosilta 2014-2015 tammikuu, eli aikaa ennenkuin aloit päivystää tätä palstaa ja huutelemaan ihan mitä sattuu.
Eli et ole voinut sitä minua varten laatia, kun minä aloin kirjoittelemaan vasta 2016 alun paikkeilla. Keksi parempi selitys ja kuka on Jormasensei? Tai siis kenen paperit sinulla on ja miksi? Velipoika? Jos on velipoika niin te olette maailman kreiseimmät veljekset.
T 2010Kiinassa, Thaimaassa ja muualla Kauko-Idässä silkkinä myytävät kankaat eivät välttämättä ole aitoa silkkiä, vaan polyesteria - eikä materiaalia aina tunnista kokeilemalla, sen verran silkkisen tuntuista polyesterkin saattaa olla. Materiaali selviää polttamalla: polyester on tekokuitu ja palaa muoviseksi klöntiksi, silkki on luonnonkuitu ja palaa tuhkaksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin ja PS: Se sinun näkyvä Facebookisi oli vuosilta 2014-2015 tammikuu, eli aikaa ennenkuin aloit päivystää tätä palstaa ja huutelemaan ihan mitä sattuu.
T 2010Mitäs luulet, laitoin palstalle ensin 90 vrk-ilmoituksen sekä seuraavana paivänä extensionista kopion, tiedän miten ongit tietoni, sitä selvitään parhaillaan, en pitänyt sinua niin tyhmänä että julkaiset nimeni, se oli erittäin tyhmä teko... tietojen urkinta on rikos, ja tässä tapauksessa olet vielä kertonut miten olet niitä väärin käyttänyt, varsinkin terveystiedot.
On helppo modifioida julkistaprofiilia, perusprofiilia ei niinkään, minun faceni alkaa vuodelta 2000 tai jotain siihen suuntaan, viikko sitten modifioin kaikki pois, tai mitään ei ole poistettu niitä vaan ei enää näytetä julkisessa profiilissa... sain mitä halusin.
Ei sinun facesi liity mitenkään minun faceen, laitoin vain ne tiedot esille mitä halusin, sinun minusta tietävän, jokainen kirjoituksesi täällä on tallessa myös pyydetty ja saatu ylläpidon poistamat, tiedätkö koneista tallennetaan mac osoite jokaisesta viestistä jonka lähetät palvelimelle tämä osoite on kone kohtainen, eikä mikään vpn palvelu voi sitä muuttaa.
Eli jokainen kirjoittaja voidaan selvittää hyvin tarkkaan olit sitten missä tahansa maailmassa, tällä estetään rikokset.
Tuo minun julkinen profiili on täysin aito, mutta hieman editoin sitä, että saat vettä myllyysi... ja niinkuin sanoin polyesteria käytetään korvaamaan thaimaassa silkkiä, tällä huijataan asiakkaita, saat myös vaikkapa lakanoita thaisilkista ja muovista niitä ei erota käsin toisestaan, minulla on kotona molempia.
En minä muuten silkistä mitään tiedä mutta joskus ostin silkkipaidan täältä ja se oli tosiasiassa polyesteriä, se on helppo testata otat kuidun irti tai pienen palan, poltat sitä sytkärillä, muovi palaa voimakkaasti mutta aito silkki ei pala juuri lainaan, lisäksi muovista tulee mustaa töhnää. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitäs luulet, laitoin palstalle ensin 90 vrk-ilmoituksen sekä seuraavana paivänä extensionista kopion, tiedän miten ongit tietoni, sitä selvitään parhaillaan, en pitänyt sinua niin tyhmänä että julkaiset nimeni, se oli erittäin tyhmä teko... tietojen urkinta on rikos, ja tässä tapauksessa olet vielä kertonut miten olet niitä väärin käyttänyt, varsinkin terveystiedot.
On helppo modifioida julkistaprofiilia, perusprofiilia ei niinkään, minun faceni alkaa vuodelta 2000 tai jotain siihen suuntaan, viikko sitten modifioin kaikki pois, tai mitään ei ole poistettu niitä vaan ei enää näytetä julkisessa profiilissa... sain mitä halusin.
Ei sinun facesi liity mitenkään minun faceen, laitoin vain ne tiedot esille mitä halusin, sinun minusta tietävän, jokainen kirjoituksesi täällä on tallessa myös pyydetty ja saatu ylläpidon poistamat, tiedätkö koneista tallennetaan mac osoite jokaisesta viestistä jonka lähetät palvelimelle tämä osoite on kone kohtainen, eikä mikään vpn palvelu voi sitä muuttaa.
Eli jokainen kirjoittaja voidaan selvittää hyvin tarkkaan olit sitten missä tahansa maailmassa, tällä estetään rikokset.
Tuo minun julkinen profiili on täysin aito, mutta hieman editoin sitä, että saat vettä myllyysi... ja niinkuin sanoin polyesteria käytetään korvaamaan thaimaassa silkkiä, tällä huijataan asiakkaita, saat myös vaikkapa lakanoita thaisilkista ja muovista niitä ei erota käsin toisestaan, minulla on kotona molempia.
En minä muuten silkistä mitään tiedä mutta joskus ostin silkkipaidan täältä ja se oli tosiasiassa polyesteriä, se on helppo testata otat kuidun irti tai pienen palan, poltat sitä sytkärillä, muovi palaa voimakkaasti mutta aito silkki ei pala juuri lainaan, lisäksi muovista tulee mustaa töhnää.Niinkuin sanoin tiedän tarkalleen mitä tietoja olet minusta urkkinut ja mistä, joten asiaa selvitellään sieltä mistä ne varastit jokainen haku tallentuu palvelimelle josta tiedot hait.
Anonyymi kirjoitti:
T 2010Hei Neiti 2010.
Räps räps ja olet tervetullut tänne Chiang Maihin tapaamaan minua, onko kovinkin vaikea ymmärtää?- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niinkuin sanoin tiedän tarkalleen mitä tietoja olet minusta urkkinut ja mistä, joten asiaa selvitellään sieltä mistä ne varastit jokainen haku tallentuu palvelimelle josta tiedot hait.
Pidätkö muitakin yhtä tyhmänä mitä itse olet?
- Anonyymi
Onpa noita silkkipaitoja muutama tullut teetätettyä ja Kymppi kertoi hintatason. Todella hyvää laatua saanut. Hintataso on sama kaikkialla maailmassa paitsi sitten jos vaatteen on suunnitellut joku Lauren Hinurigeller. Amazonissa hyvä valikoima thaisilkkiä. Jos vartalonmalli on poikkeava, niin silloin tarvitaan räätäliä. Räätälilisä Thaimaassa paidalle on maksimissaan 150 patia.
https://www.amazon.co.uk/Shirts-Thai-Silk-Tops-T-Shirts/s?rh=n:1730998031,p_4:Thai Silk
20 euroa on aasialaisen postimyyntisilkkipaidan hinta. Ns "merkkipaidat" on asia erikseen, kuten sanoin. Jos piraattikamasta aletaan puhua niin esimerkiksi Vietnamissa tehdään merkkilaukuista niin hyviä kopioita, ettei niitä erota aidosta muut kuin ammattilaiset. Hintalapusta vaan puuttuu kolme nollaa. Vein tyttärelle joskus kolme laukkua tuliaisiksi tilaustyönä. Hän oli koulun prinsessa vuoden verran niillä veskoilla. Tytöille laukku voi olla sama juttu kuin eka auto pojalle. Statuskysymys. Vaimon silkkinen hääpuku teetätettiin kiinassa aikoinaan. Jotakin 350 euroa. Suomessa ompelija teki siihen sitten tarvittavat muutokset. Vastaava olisi maksanut merkkiliikkeen pukuna Suomessa 4500 euroa.- Anonyymi
katsos ruskea kielinen sihteeri saapui paikalle, sinä et saa edes peruskankaista tehtyä paitaa tuhannella bahtilla, joku sinänsä laadukas kauluspaita lähtee 1600 bahtilla puuvillaa räätäliltä, olen niin pitkä että teolliset vaateet eivät sovi minulle, tosin tilaan paljon vaateita usasta, josta saa runkooni hyvin sopiva vaatteita.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
katsos ruskea kielinen sihteeri saapui paikalle, sinä et saa edes peruskankaista tehtyä paitaa tuhannella bahtilla, joku sinänsä laadukas kauluspaita lähtee 1600 bahtilla puuvillaa räätäliltä, olen niin pitkä että teolliset vaateet eivät sovi minulle, tosin tilaan paljon vaateita usasta, josta saa runkooni hyvin sopiva vaatteita.
Älä puhu sontaa. Et ole Thaimaassa koskaan teetättänyt mitään jos noin väität. Se on sata patia metri tuo silkkikangas riippuen laadusta, ei maksa mitään maltaita ellet ole köyhä. Kukaan ei myy Thaimaassa polyesteriä silkkinä, sen tunnistaa jo marakattikin kumpi on kumpaa. Se on selvää ettei sinulle sovi teolliset vaatteet koska sinulla on niin kova kunto.
https://ibb.co/wLFdcCP Tuohon mahaan ei thaikokoja ole saatavilla.
Oletko lukutaidoton vai täysin imbesilli, kun itse olet naamakirjan kuvateksteissä kertonut terveystietosi tammikuussa 2015? Minäkin katsoin ne keskustelut joissa puhut sukurasitteista ja että sinulle asennettiin 2006 putki suoneen pitämään sen auki ja neuvoit naamakirja-kaveriasi käymään tutkimuksissa. Niissä kuvateksteissä puhuit käyneesi neljä kertaa Thaimaassa rassattavana ja useita kertoja Suomessa.
Tarviiko vääntää rautalangasta vielä kerran vai luuletko olevasi joku James Bond? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Älä puhu sontaa. Et ole Thaimaassa koskaan teetättänyt mitään jos noin väität. Se on sata patia metri tuo silkkikangas riippuen laadusta, ei maksa mitään maltaita ellet ole köyhä. Kukaan ei myy Thaimaassa polyesteriä silkkinä, sen tunnistaa jo marakattikin kumpi on kumpaa. Se on selvää ettei sinulle sovi teolliset vaatteet koska sinulla on niin kova kunto.
https://ibb.co/wLFdcCP Tuohon mahaan ei thaikokoja ole saatavilla.
Oletko lukutaidoton vai täysin imbesilli, kun itse olet naamakirjan kuvateksteissä kertonut terveystietosi tammikuussa 2015? Minäkin katsoin ne keskustelut joissa puhut sukurasitteista ja että sinulle asennettiin 2006 putki suoneen pitämään sen auki ja neuvoit naamakirja-kaveriasi käymään tutkimuksissa. Niissä kuvateksteissä puhuit käyneesi neljä kertaa Thaimaassa rassattavana ja useita kertoja Suomessa.
Tarviiko vääntää rautalangasta vielä kerran vai luuletko olevasi joku James Bond?Olisi jo aikuisten ihmisten syytä ymmärtää rikoksien perusteet ja mitä on tapahtunut.
On lopulta täysin yhdentekevää mistä joku on tietonsa hankkinut tietysti asiaan vaikuttavana, mistä ja miten, mutta se että aiheesta on tehty julkinen internethyökkäys sanoilla jotka tallentunut ja edelleenkin jatkuu, niin varmuudella mikäli Numba asian loppuun asti vie, niin moni Pattayan rakas tulee tapansa muuttamaan.
Nyt puheena oleva asia on saanut sellaiset mittasuhteet, että suuresti ihmettelen mikäli Numba ei 2010 kaltaista ja turva-aikuisiaan kyykyttäisi oikein vimpan päälle. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olisi jo aikuisten ihmisten syytä ymmärtää rikoksien perusteet ja mitä on tapahtunut.
On lopulta täysin yhdentekevää mistä joku on tietonsa hankkinut tietysti asiaan vaikuttavana, mistä ja miten, mutta se että aiheesta on tehty julkinen internethyökkäys sanoilla jotka tallentunut ja edelleenkin jatkuu, niin varmuudella mikäli Numba asian loppuun asti vie, niin moni Pattayan rakas tulee tapansa muuttamaan.
Nyt puheena oleva asia on saanut sellaiset mittasuhteet, että suuresti ihmettelen mikäli Numba ei 2010 kaltaista ja turva-aikuisiaan kyykyttäisi oikein vimpan päälle.Olet esittänyt asiasta jo neljä eri versiota.
Versio yksi, epäilet viranomaisten vuotaneen tietojasi ja kerrot tietäväsi kuka.
Versio kaksi, ne ei olekaan sinun tietojasi sinun facebookissasi, vaan olet sillä profiililla huijannut kaikkia tarkoituksella.
Versio kolme, se et oikeasti ole sinä siinä profiilissasi ollenkaan.
Versio neljä, ne ovatkin sinun tietojasi mutta et usko että ne ovat omasta facebookistasi vaan epäilet kyseessä olevan sinua kohtaan tehdyn internethyökkäyksen.
Kerron sinulle version viisi, joka pitää paikkansa. Se on sinun naamakirjasi ja siellä olet ihan itse keskustellut kavereidesi kanssa julkisessa profiilissa muutoistasi ja terveydentilastasi.
Kerron sinulle myös että tiedän missä vuokrakopissa asut. Julkaisenko osoitteesi täällä nyt vai enkö? Haluatko että tulen katsomaan pallomahaasi sinne paikan päälle, vai lopetatko suunsoittosi?
Siellä asuu Hua Hinissakin suomalaisia joiden maineen olet häpäissyt törkykirjoituksillasi. Nyt kaikki pitää huahinilaisia Jokke Papan kaltaisina juoppoina moukkina sinun ansiostasi.
He voisivat vähän käydä ravistelemassa rähjää hereille kun et tunnu elävän tässä maailmassa ollenkaan. Ilmeisesti olet itsetuhoinen etkä enää edes välitä oletko olemassa vai et. Olet pelännyt maailmaa varmaankin jo parikymmentä vuotta.
T 2010 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olet esittänyt asiasta jo neljä eri versiota.
Versio yksi, epäilet viranomaisten vuotaneen tietojasi ja kerrot tietäväsi kuka.
Versio kaksi, ne ei olekaan sinun tietojasi sinun facebookissasi, vaan olet sillä profiililla huijannut kaikkia tarkoituksella.
Versio neljä, ne ovatkin sinun tietojasi mutta et usko että ne ovat omasta facebookistasi vaan epäilet kyseessä olevan sinua kohtaan tehdyn internethyökkäyksen.
Kerron sinulle version viisi, joka pitää paikkansa. Se on sinun naamakirjasi ja siellä olet ihan itse keskustellut kavereidesi kanssa julkisessa profiilissa muutoistasi ja terveydentilastasi.
Kerron sinulle myös että tiedän missä vuokrakopissa asut. Julkaisenko osoitteesi täällä nyt vai enkö? Haluatko että tulen katsomaan pallomahaasi sinne paikan päälle, vai lopetatko suunsoittosi?
Siellä asuu Hua Hinissakin suomalaisia joiden maineen olet häpäissyt törkykirjoituksillasi. Nyt kaikki pitää huahinilaisia Jokke Papan kaltaisina juoppoina moukkina sinun ansiostasi.
He voisivat vähän käydä ravistelemassa rähjää hereille kun et tunnu elävän tässä maailmassa ollenkaan. Ilmeisesti olet itsetuhoinen etkä enää edes välitä oletko olemassa vai et. Olet pelännyt maailmaa varmaankin jo parikymmentä vuotta.
T 2010Unohdin mainita että siitä vuokrakopistasi ei todellakaan näy Hua Hin beachia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
T 2010Minä en ole Numba mutta vastasit minun kommenttiini, ei sinulla ihan kaikki ole tasapainossa.
Kyse on interenetissä tapahtuneesta erittäin törkeästä kunnianloukkauksesta, eikä sen vakavuutta vähennä versioselityksesi.
Puhut häpäisyistä ja törkykirjoituksista invahomottelijana, ajattele vähän ja lopeta jo, hankit itsellesi vain lisää harmia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olisi jo aikuisten ihmisten syytä ymmärtää rikoksien perusteet ja mitä on tapahtunut.
Nyt puheena oleva asia on saanut sellaiset mittasuhteet, että suuresti ihmettelen mikäli Numba ei 2010 kaltaista ja turva-aikuisiaan kyykyttäisi oikein vimpan päälle.Entäpä vaimojen ja tyttöystävien lumputtelu ja huorittelu?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä en ole Numba mutta vastasit minun kommenttiini, ei sinulla ihan kaikki ole tasapainossa.
Kyse on interenetissä tapahtuneesta erittäin törkeästä kunnianloukkauksesta, eikä sen vakavuutta vähennä versioselityksesi.
Puhut häpäisyistä ja törkykirjoituksista invahomottelijana, ajattele vähän ja lopeta jo, hankit itsellesi vain lisää harmia.Laitapas tulemaan niitä harmeja invahomo pallomaha äläkä auo suotta turpavärkkiäsi.
Minä maksan tarvittaessa sakkoni mutta sen jälkeen opastan sinut Siaminlahden merenalaiseen maailmaan ilmaiseksi.
Julkisessa profiilissa olevat tiedot ovat julkista tietoa.
Ainoa mikä sinua reppanaa harmittaa on että tähän loppui satutarinasi rikkauksista, sotilasurasta, Rolls Royceista, titaani-amexeista, Nanan luxus- condoista, sijoitusasunnoista, kasvitarhoista, kookospuistoista, näköaloista, kovasta kunnosta, karaten mustista vöistä, jahdeista jne.
Kaikki sadut meni kerralla ja samalla viemäristä alas.
T 2010 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Laitapas tulemaan niitä harmeja invahomo pallomaha äläkä auo suotta turpavärkkiäsi.
Minä maksan tarvittaessa sakkoni mutta sen jälkeen opastan sinut Siaminlahden merenalaiseen maailmaan ilmaiseksi.
Julkisessa profiilissa olevat tiedot ovat julkista tietoa.
Ainoa mikä sinua reppanaa harmittaa on että tähän loppui satutarinasi rikkauksista, sotilasurasta, Rolls Royceista, titaani-amexeista, Nanan luxus- condoista, sijoitusasunnoista, kasvitarhoista, kookospuistoista, näköaloista, kovasta kunnosta, karaten mustista vöistä, jahdeista jne.
Kaikki sadut meni kerralla ja samalla viemäristä alas.
T 2010Tämä 2010 ei ymmärrä tilannettaan ja on aika kova internetuhkailija, hiekkalaatikkotasoa minun mielestäni.
Julkista tietoa hän toteaa ja kokee oikeudekseen törkeän kunnianloukkauksen, yksityisyydenloukkauksen, internetissä.
Lienee tuo Senssu karatemaininnasta päätellen tehneen vaikutuksen häneen.
Näköalastakin kirjoittaa johon totean, että ei ole 2010:n näköala kotipihallaan eden jonka olohuoneen lattia tolppien nokassa ja siitä kattoon 8 metriä jne. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämä 2010 ei ymmärrä tilannettaan ja on aika kova internetuhkailija, hiekkalaatikkotasoa minun mielestäni.
Julkista tietoa hän toteaa ja kokee oikeudekseen törkeän kunnianloukkauksen, yksityisyydenloukkauksen, internetissä.
Lienee tuo Senssu karatemaininnasta päätellen tehneen vaikutuksen häneen.
Näköalastakin kirjoittaa johon totean, että ei ole 2010:n näköala kotipihallaan eden jonka olohuoneen lattia tolppien nokassa ja siitä kattoon 8 metriä jne.Hauskoja nämä yksinpuhelusi ja itsekehusi. Vain teot sinulta puuttuu. Puhetta on paljon, mutta kuksa ei pääse thaimaaseen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
T 2010Kuvitelma neljästä versiosta on vain harhaista lätinään, versioita on vain yksi ja sinä tiedät mistä olet tietoni varastanut, kuten minäkin tiedän.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuvitelma neljästä versiosta on vain harhaista lätinään, versioita on vain yksi ja sinä tiedät mistä olet tietoni varastanut, kuten minäkin tiedän.
Onkohan tänä vuosiluku henkilö tietoinen siitä kuinka kovat rangaistukset on thaimaassa kunnianloukkauksesta
Kerran ostin täältä thaimaasta niin siistin cilkki paidan että meinasin tulla hulluksi.
Nappi rivit ja ylä kaulus omalla nappi järjestelmällä, kaksiväri ratkaisu ja rinnassa lukee "pieru on parasta porukassa"- Anonyymi
Veitkö kitaranmallisen ilmaiseksi alttarille siinä paidassasi? Olen aina sanonut että sensei on kaikkein romanttisin ja sillä on parhaat silkkipaidat tehty pölyesteristä.
- Anonyymi
Moi moi 2010.
Kiitos jälleen kerran mielenkiintoisesta aloituksestasi.
Hyvä että liitit aloitukseesi wikimedian tekstiä. Ilman tuota olisin kirjoittanut, että pääsääntöisesti thaisilkkiä on olemassa neljää eri laatua, kun taasen tuo teksti kertoo, että vain kolmea. Täytynee paremmalla ajalla tarkistaa ja päivittää omat käsitykseni asiasta.
Joku myös taisi kertoa jotain, että thaisilkkiä kudottaessa kankaaseen ei voisi sekoittaa muita materiaaleja. Muistelisin että tämä ei pidä paikkaansa. Selvittelin asiaa vuosia sitten ja silloin minulle selvisi, että Thaimaassa oli kutomo (kutomoita?) joka sekoitti silkkikankaaseen myös muita materiaaleja tilaustyönä. Tilaaja taholla taisi olla yhteyksiä kuningasperheeseen.
Olen itse käynyt tutustumassa silkin valmistukseen koillisessaThaimaassa. Vuodenaika oli sellainen, että silloin ei silkkiä kudottu, mutta itse valmistus prosessia pääsin koskettelemaan ihan omilla pikku kätösilläni.
Arvostin ja arvostan näiden tekijöiden työtä erittäin paljon. Homma voi äkkiseltään vaikuttaa yksinkertaiselta, mutta todellisuudessa siinä on takana vuosien kokemus, mikä siirtyy sukupolvelta toiselle.
Olen myös saanut käsilläni kosketella ja ihmetellä saamaani huippulaatuista thaisilkkiä. Kangaspakkaa josta suomalainen räätäri teki Suomessa läheiselleni puvun. Tämä räätäri pakan käsiinsä saatuaan laittoi kaikki muut työnsä tauolle. Kävi oikein ulkovalossa tutkailemassa kankaan ominaisuuksia. Ei ollut mittavan uransa aikana yhtä hienoa kangasta käsiinsä saanut.
Että tällaista tällä kertaa tähän aloituksen aiheeseen minulta.
Kiitos.- Anonyymi
Kiitos että kerroit mittavan uran räätäristä ja että sinullakin on ollut pikku kätösissäsi kangasta jota mittavan uran tehneelläkään ei ole ollut.
Minulle syntyi ajatus että mistä sinä et olisi tietoinen, mitä et ole kokenut, sekä ylipäätään mistä sinä et olisi tietoinen ja kaiken selvittänyt suhteittesi kanssa, eritoten miksi sinä ja kiitoksesi kohde ette tapaa ja perusta tietotoimistoa joka varmaankin menestyisi maailmanlaajuisesti, eikä toimisi ainoastaan wikipohjalta PATTAYAN MATKAILUPALSTALLA.
Kiitos kuitenkin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kiitos että kerroit mittavan uran räätäristä ja että sinullakin on ollut pikku kätösissäsi kangasta jota mittavan uran tehneelläkään ei ole ollut.
Minulle syntyi ajatus että mistä sinä et olisi tietoinen, mitä et ole kokenut, sekä ylipäätään mistä sinä et olisi tietoinen ja kaiken selvittänyt suhteittesi kanssa, eritoten miksi sinä ja kiitoksesi kohde ette tapaa ja perusta tietotoimistoa joka varmaankin menestyisi maailmanlaajuisesti, eikä toimisi ainoastaan wikipohjalta PATTAYAN MATKAILUPALSTALLA.
Kiitos kuitenkin.Jos sensu tietäisit jotakin Thaimaan matkailusta ja sen historiasta niin tietäisit että silkki on aina ollut Thaimaan matkailun olennainen osa. 90-luvulla Suomesta lähti turisteja varta vasten teetättämään pukuja, mekkoja, paitoja ja pikkutakkeja Thaimaahan. Pattayalle miehet livahti myös sillä tekosyyllä ja toivat tullessaan "Bossin" pukuja. Maksoi siihen aikaan euroiksi muutettuna alle sata euroa sellainen Bossin puku.
Ne oli silloin liimasaumoilla tehty, eikä kestäneet konepesua, mutta kyllä ne parit juhlat kesti. Myöhemmin vaatimustaso kasvoi ja räätälit joutui todistelemaan etteivät käytä liimasaumoja enää ja että napitkin on ommeltu kunnolla kiinni.
Silkki ja edullinen räätälöinti oli siis yksi tärkeimmistä Thaimaan matkailun syistä. Ei ainoa toki, mutta tärkeä. Suomessa Bossin puku maksoi markka-aikaan 5000 markkaa. Thaimaasta se lähti 90% alehintaan. Moni kaveri osti ja esitteli ylpeänä pikkujouluissa, kun me juntit oltiin farkuissa ja pikkutakeissa. Mekossa koko on niin olennainen, että ilman vaimon mukanaoloa on mekkoja turha teetättää.
Shoppailu kuuluu osana perinteiseen "etelänmatkailuun". Nykyään Thaimaahan matkataan monista muistakin syistä. Terveysmatkailua, kuntoutusmatkailua, kauneuskirurgiaa, Wellness matkailua, hammashoitoja, harrastusmatkailua ja kaikenlaista. Harmi että golfin hinta on noussut niin paljon että sen edullisuuden takia ei Thaimaahan enää kannata matkustaa. Espanja on paljon halvempi. En tiedä Espanjan rättikaupoista oikein mitään kun ei ole tullut teetätettyä koskaan siellä mitään.
Pelannut olen paljonkin.
"Etelästä" tuotiin ennenvanhaan videokameroita, viinaa, mauttomia t-paitoja, kenkiä, muistomukeja ja esineitä. Nykyään kun kirjahyllyjä ei enää käytetä niin ne rojut lojuu jossakin laatikoissa vintillä. Jostakin tuotiin myös Leviksiä.
GolfAri - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos sensu tietäisit jotakin Thaimaan matkailusta ja sen historiasta niin tietäisit että silkki on aina ollut Thaimaan matkailun olennainen osa. 90-luvulla Suomesta lähti turisteja varta vasten teetättämään pukuja, mekkoja, paitoja ja pikkutakkeja Thaimaahan. Pattayalle miehet livahti myös sillä tekosyyllä ja toivat tullessaan "Bossin" pukuja. Maksoi siihen aikaan euroiksi muutettuna alle sata euroa sellainen Bossin puku.
Ne oli silloin liimasaumoilla tehty, eikä kestäneet konepesua, mutta kyllä ne parit juhlat kesti. Myöhemmin vaatimustaso kasvoi ja räätälit joutui todistelemaan etteivät käytä liimasaumoja enää ja että napitkin on ommeltu kunnolla kiinni.
Silkki ja edullinen räätälöinti oli siis yksi tärkeimmistä Thaimaan matkailun syistä. Ei ainoa toki, mutta tärkeä. Suomessa Bossin puku maksoi markka-aikaan 5000 markkaa. Thaimaasta se lähti 90% alehintaan. Moni kaveri osti ja esitteli ylpeänä pikkujouluissa, kun me juntit oltiin farkuissa ja pikkutakeissa. Mekossa koko on niin olennainen, että ilman vaimon mukanaoloa on mekkoja turha teetättää.
Shoppailu kuuluu osana perinteiseen "etelänmatkailuun". Nykyään Thaimaahan matkataan monista muistakin syistä. Terveysmatkailua, kuntoutusmatkailua, kauneuskirurgiaa, Wellness matkailua, hammashoitoja, harrastusmatkailua ja kaikenlaista. Harmi että golfin hinta on noussut niin paljon että sen edullisuuden takia ei Thaimaahan enää kannata matkustaa. Espanja on paljon halvempi. En tiedä Espanjan rättikaupoista oikein mitään kun ei ole tullut teetätettyä koskaan siellä mitään.
Pelannut olen paljonkin.
"Etelästä" tuotiin ennenvanhaan videokameroita, viinaa, mauttomia t-paitoja, kenkiä, muistomukeja ja esineitä. Nykyään kun kirjahyllyjä ei enää käytetä niin ne rojut lojuu jossakin laatikoissa vintillä. Jostakin tuotiin myös Leviksiä.
GolfAriNiin mutta kun sensei ei tiedä. Se on hänelle täysi mysteeri miksi joku matkustaa etelään muusta syystä kuin vain olemaan etelässä ja toljottamaan tyhjyyteen. Jos teet lomalla muuta kuin vaan olet, niin olet vittumikäidiootti. Jos syöt kerran suomibaarissa lomasi aikana lihapullia niin olet oikea supervittumikäidiootti joka matkustaa "maapallon toiselle puolelle" syömään lihapullia vaikka niitä saa Suomestakin. Se on ihan sama mitä teet, niin sensei vastustaa ja riehaantuu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin mutta kun sensei ei tiedä. Se on hänelle täysi mysteeri miksi joku matkustaa etelään muusta syystä kuin vain olemaan etelässä ja toljottamaan tyhjyyteen. Jos teet lomalla muuta kuin vaan olet, niin olet vittumikäidiootti. Jos syöt kerran suomibaarissa lomasi aikana lihapullia niin olet oikea supervittumikäidiootti joka matkustaa "maapallon toiselle puolelle" syömään lihapullia vaikka niitä saa Suomestakin. Se on ihan sama mitä teet, niin sensei vastustaa ja riehaantuu.
No huhhuh mikä vuodatus.
- Anonyymi
Romimersutietoa tatamiin piipaa tuut tuut piiiii......!
- Anonyymi
Lisätään senssun kateuslistalle silkkipaitakateus ja internethyökkäyskateus.
Ketjusta on poistettu 14 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa1363817- 122586
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos372005Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly211751Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?
Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?311546- 1251511
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul101331Se oli siinä sitten
Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo4941281- 141266
- 821262