Kipuja koko kehossa - syöpää? Pelottaa ja ahdistaa niin että oksettaa

Anonyymi

Minulla on todella outoja kipuja ympäri kehoa ollut syyskuusta asti. Olen 32 ja pelkään hirveästi, että minulla on joku levinnyt syöpä. Rinnat ovat kipeät, välillä särkee ja välillä polttelee. Ne eivät ole koskaan ennen olleet kipeät. Lisäksi on outoja jomotuksia ja polttavia tai vihlaisevia kipuja kaikkialla kropassa ja ne vaihtavat paikkaa. Välillä vatsassa, välillä jaloissa, välillä käsissä, välillä pakarassa tai alaselässä, välillä rintakehässä ja kainaloissa. Nivelissä, luissa (?) ja lihaksissa.

Kävin tänään työterveyslääkärillä ja otettiin verikokeet ja huomenna rintojan ultra ja mammografia. Olen ihan hermoraunioina. Pelkään, että minulla on esim. rintasyöpä joka on levinnyt kaikkialle. Patteja ei tunnu rinnoissa, mutta rintani ovat kyllä muhkuraiset ja niitä on vaikea tunnustella.

Nytkin itken täällä kun pelottaa niin vietävästi. Onko muilla ollut samanlaisia oireita ja mistä ne ovat johtuneet? En osaa edes paikallistaa näitä, että onko kipuja luissa vai lihaksissa vai missä. Kipu ei ole hirveän kovaa, mutta eipä burana tähän ole auttanut.

Auttakaa, ahdistaa ihan hirveästi.

2

306

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

TYÖTERVEYDEN TOIMINTAA OHJAA TYÖNANTAJIEN KANSSA TEHTY RAHOITUS-TOIMENPIDESOPIMUS.

Toivottavasti vaivasi selviää. Onhan otettu laborakokeesi vähintään pienverenkuva? Pyydä tulokset itsellesi kirjallisena, jos et pääse työterveyskantaan.

Olin sua jonkin verran vanhempi kun mulla oli tuollainen olotila myös. Lisäksi heikotti usein. Ei osannut työterveys edes tutkia oikeita asioita kun en itse ymmärtänyt vaatia. Työterv.lääkäri ihmetteli vaan ettei hän löydä minusta mitään vikaa. EI SIIS OTTANUT VAIVOJANI TOSISSAAN. Myöhemmin eläkkeellä ollessani terveyskeskusläkäri laittoi laboraan pienverenkuvalähetteellä muun vaivan takia ja kas, ilmeni pitkäaikainen sairaus, leikkausta vaativa lisäkilpirauhasen liikatoiminta. Pahimmillaan se on erittäin vakava sairaus. Kaikenlaiset muutkin kilpirauhasen sairaudet lisääntyy huimaa vauhtia ! Olkaa itse valveutuneita. Vaatikaa tutkimuksia vaikka saisitte hankalan potilaan diagnoosin.

• Anonyymi

Todennäköisesti hormonaalinen juttu ja jokin psykologinen seikka, todennäköisesti se että yhdistät mielessäsi tuntemukset vakavaan sairauteen, saa sinut "tuntemaan" elimistösi jokaisen ärsykkeen.

On todellisia sairauksia ja on psykologiaa. Toisin kuin usein ajatellaan, psykologist oireet eivät ole huijausta tai keksitty juttu, mutta ne eivät kuitenkaan samalla tavalla viittaa sairauteen, kuten oikeat oireet.

Ammattilainen sanoisi, että odota rauhassa tuloksia.

Joku muu sanoisi, että ota olutta niin rauhoitut ja pääset turhista ahdistuksista eroon, mutta ota vain tänään, älä seuraavaa kahtakymmentä vuotta.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Helena Koivu menettänyt lapsensa. Onko Mikko Koivulla oma laki?

Voiko olla totta että äidiltä viedään lapset ja ei mitään syytä ole edes kerrottu äidille itselleen.?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      555
      7305
    2. Hannu Pikkarainen ehdottomaan vankeuteen

KKO tuomitsi 1 v 9 kk. Tämä ei ole Hannulle ilon päivä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      329
      2755
    3. Pikkunaiselle terkkuja

Olet parasta koko maailmassa! Kaikkein ihmeellisin. Olisitpa täällä. 🧡 harmaasusi
      Ikävä
      387
      2045
    4. Kuinka paljon on

Merkitystä seksillä kun valitset kumppania?
      Ikävä
      127
      1254
    5. Kauniit naiset

Ketkä ne on suomussalamen kauniimpie naisie?
      Suomussalmi
      31
      1213
    6. Kuvataiteilija Johanna Oras lataa mielipiteensä Miina Äkkijyrkästä Farmilla: "Miinahan oli..."

Oho! Johanna Oras ottaa kantaa kollega-Äkkijyrkän Farmi-puuhiin. Farmi Suomi -realityssä koettiin v. 2024 todellinen yl
      Tv-sarjat
      4
      1149
    7. Muutto ei ratkaise mitään.

Sielläkin on naapurit. 😉 Nähdään?
      Ikävä
      91
      1016
    8. Kuka on mystinen heppamies?

Nyt tänne vinkkejä siitä kuka on Martinan seurassa viihtyvä hevosmiljonääri. On tullut jo muutamia nimiä esiin keskustel
      Kotimaiset julkkisjuorut
      102
      1002
    9. Olet vieläkin täällä

Tunnen energiasi. Tunnen että ajattelet minua. En aio koskaan enää ottaa sinuun yhteyttä. Voit ottaa minuun, jos itse h
      Ikävä
      64
      981
    10. Kuinka hyvin tunnet kaivattusi?

kuinka hyvin tunnet kaivattusi?
      Ikävä
      44
      852
    Aihe