Miten voisi estää ettei aurinkoinvertterin sähköä mene jakeluverkkoon.
Tarkoitus olisi käyttää aurinkosähköä vain omaan käyttöön ilman mitään sopimuksia verkkoyhtiön kanssa, kuitenkin invertterin pitää olla tahdistuneena yleiseen sähköverkkoon että homma toimisi.
Joku vahtipiiri joka heti vähentäisi invertterin tehoa kun on vaarana että syöttö yleiseen sähköverkkoon alkaisi.
Blokkaaja aurinkoinvertterille
12
61
Vastaukset
- Anonyymi
Miksi et halua tehdä ilmoitusta verkkoyhtiölle. Eihän ilmoitus mitään maksa. Sinun ei tarvitse tehdä myyntisopparia vaan voit luovuttaa sähkön ilmaiseksi.
Et kai vain yritä käyttää hyväksymätöntä verkkoinvertteriä? Hyväksymättömien laitteiden liittäminen verkkoon on kiellettyä ja voi verkkovikatapauksissa aiheuttaa korjaajille hengenvaaran.
Tuollaisen haluamasi laitteen toteuttaminen on hyvin vaikeaa ja verkkoon vuotaa aina jonkin verran sähköä.- Anonyymi
Kyllä siinä on kokonaisuutena kaikenlaisia liittymiskuluja niin paljon ettei niitä kerkiä sähkön myynnillä kuolettaa pienellä järjestelmällä koko aikanana.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä siinä on kokonaisuutena kaikenlaisia liittymiskuluja niin paljon ettei niitä kerkiä sähkön myynnillä kuolettaa pienellä järjestelmällä koko aikanana.
Soita sähköyhtiöösi ja selvitä asia. Älä luule mitään.
Sinulle ei tule mitään liittämiskuluja sähköyhtiön puolelta. Liittämisen tekee itse kutsumasi sähkömies sillä itse et saa kytkeä laitetta. Asiasta tehdään sähköyhtiölle ilmoitus ja sen voi hoitaa puolestasi sähkömies. Verkkoon saa kytkeä vain hyväksyttyjä laitteita.
Mitä kuluja mielestäsi liittymisestä tulee ja mistä ole saanut "tiedon"? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Turvallisuussyistä johtuen älä edes harkitse verkkosähkön kaapelistoon asennettua invertteriä, joka vikatilanteessa voisi syöttää virtaa takaisinpäin ja jota ei ole sähköyhtiölle ilmoitettu. Siinä vaarannat sekä kaukana omasta talostasi työskentelevien sähköasentajien hengen että oman vakuutusturvasi.
Näissä asioissa oikominen voi käydä hyvin kalliiksi.
- Anonyymi
Verkkoyhtiöllä pitää olla tieto kaikista verkkoa mahdollisesti syöttävistä laitteistoista ja laitteistolla pitää olla lukittavissa oleva erotuskytkin sähköverkkoasentajien turvallisuuden takia.
- Anonyymi
Tämän kaiken hoitaa asennuksen suorittava sähkömies. Ei sitä tarvitse itse tietää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämän kaiken hoitaa asennuksen suorittava sähkömies. Ei sitä tarvitse itse tietää.
Mistä niitä ilmaisia sähkäreitä saa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mistä niitä ilmaisia sähkäreitä saa?
Ei ilmaisia sähkäreitä mistää saa, mutta tässä asiassa ei siitä ollutkaan kyse. Eihän mitään sähkötöitä muutenkaan saa tehdä ilman lupia. oletko vähän yksinkertainen?
Tässä jutussa oli kyse siitä, että aloittaja luulee pientuottajaluvan maksavan jotain ylimääräistä vaikka se on vain ilmoitusluontoinen asia. Ei sähköä ole pakko myydä verkkoyhtiölle, vaan sen voi luovuttaa sinne ilmaiseksi. Se ei maksa mitään.
- Anonyymi
Muistakseni gwl.eu kaupasta löytyi inverttereitä joka taipui tähän tarkoitukseen.
Jopa että sai akku, aurinko ja verkkosyöttö samaan laitokseen kiinni. Se akkuliitännällä oleva taisi olla enemmän laturi -> invertteri tyyppinen, eli ei tahdistu verkkoon ollenkaan.- Anonyymi
Taidat puhua ups-järjestelmästä taikka invertterilaturista. Minulla on Victron Energyn invertterilaturi, joka toimii kuvailemallasi tavalla, mutta se ei toimi siten, että tuottaisi osan energiantarpeesta paneeleista ja lisäenergia tulisi verkosta. Se toimii siten, että normaalisti käytetään verkkoa ja kun verkko katoaa tulee sähkö akustosta. Akustoa ladataan koko ajan joko verkosta tai paneeleista. Samassa järjestelmässä ei ole laitteita, jotka käyttäisivät paneeleita ja verkkoa yhtä aikaa. Minulla on vesi, viemäri ja muutama valon tuollaisen takana ja loput lkuten lämmitys, liesi, muut valot ja sähkölaitteet omana ryhmänään. Laitteet voisi osin laittaa kaikki järjestelmän taakse, mutta siitä tulisi järjettämän kallis. Tavalisen kolmivahe verkon 3x25A korvaaviminen vaatii todella suuren tehon tuottavan järjestelmän. Minulla on vain 2kW järjestelmä pienellä 400Ah akustolla ja tämäkin kustantaa kolmisen tonnia ilman paneeleita.
- Anonyymi
Ydinsähkön erottamiseen on olemassa suodattimia. Kun tuollaisen kääntää takaperin, niin sillä voi estää aurinkosähkön ja tuulisähkön pääsyn sähköverkkoon.
- Anonyymi
Mene pois kun et taida yhtään edes tiedostaa mistä on kyse?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Rukoilimme Länsimuurilla 2000 vuoden jälkeen, Jumalamme oli antanut meille kaiken takaisin
Western Wall, In our Hands. 55th Para. https://www.youtube.com/watch?v=u4BJAppyCSo https://en.wikipedia.org/wiki/55th_232463Kerro kaivattusi
Jokin tapa/piirre mikä sinua viehättää ja mistä hän voisi myös tunnistaa itsensä.531743Saako kantaa asetta
Voiko olla koskaan kotelossa lonkalla ase.. Siis ei mikään luvaton ase. Johon on luvat. Esim luottamustoimessa, tai kaup111054Vakkuri puhuu että Suomi joutuu sotaan.
Hänen mukaansa asiantuntijat ovat yhtä mieltä että Suomi joutuu sotaan Venäjän kanssa. En tiedä kuinka lähellä se on, mu2951022- 259982
- 146893
- 56854
Mies mitä ajattelet naisista?
Kerro mitä ajatuksia nousee. Mitä naiset sinulle merkitsee? Sana on vapaa.110759- 46745
Mitä laitatte karjalanpiirakan päälle?
Voita tietenkin, mutta mitä muuta? Itse yleensä juustoa, jotain leikkelemakkaraa ja tuorekurkkua8728